Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:16

Suzanne F. schreef:
Sababber schreef:
Ik zou best in de echte eerste dagen een dag doorbrengen, in de tuin bij adam en eva!
Volgens mij is dat echt ontzettend mooi!

Probeer haar dan tegen te houden om van die appel te eten. Daarvoor boeten we nu nog steeds.... Zeg gewoon tegen die slang dat ie moet opsodemieteren. :')

_O- :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:17

Shiloh schreef:
Van Robin Hood is dat helemaal niet zeker dat hij niet bestaan heeft.

Doelde ook op de fictieve figuren van Karl May :)

MiReRe

Re: Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:17

Ik wil wel naar een live optreden van Maria Callas

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:18

Suzanne F. schreef:
Sababber schreef:
Ik zou best in de echte eerste dagen een dag doorbrengen, in de tuin bij adam en eva!

Probeer haar dan tegen te houden om van die appel te eten. Daarvoor boeten we nu nog steeds.... Zeg gewoon tegen die slang dat ie moet opsodemieteren. :')

Dat is tegen de spelregels: je mocht niets veranderen....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:24

Ik zou de bevrijding wel mee willen maken, dat moet een mooie dag zijn geweest. :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:31

Cassidy schreef:
TamaradB schreef:
Ik geloof niet in theorieën (van een wetenschapper of niet), ik geloof in aantoonbare dingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er niets tussen hemel en aarde is, laten we dat voorop stellen, ik ben absoluut geen atheïst. Maar zolang onbewezen is het onzeker voor mij en dus neem ik het niet voor waar aan. Het verleden is het verleden, wat er na de dood komt zie ik dan wel. Ik vraag me alleen af, en die vraag lijkt onbeantwoord te blijven, wat een religieus iemand zou gebeuren als hij/zij erachter komt dat het geloof op niets is gebaseerd.
Als ik erachter zou komen dat het allemaal wel 'zo' is, zou dat me veel rust geven, vertrouwen enzovoort. Maar wat nu als je die rust en vertrouwen in het huidige leven al hebt, en het blijkt op niets gebaseerd? Hoe groot is dan de schok? Wat maakt dat voor verschil voor de rest van je aardse leven? Moet je dan die dag wel mee willen maken?

Dus je bent jezelf aan het schrapzetten omdat je bang bent voor teleurstellingen? Dan kan ik je geruststellen, er is iets, en het is mooi. Als je de verhalen mag geloven van degenen die bijna-dood ervaringen hebben doorlopen, hoef je niet bang te zijn voor wat er komen gaat. Er is een God, maar het is geen man, en hij heeft ook geen baard. Het is de alom aanwezige energie die in ieder van ons is, waar we vandaan komen en waar weer naar terugkeren. En ja, de energie is wetenschappelijk aan te tonen. Voor het geval dat je daar bewijs van wilt zien.

Ik ken geen angst, eigenlijk, ben ook niet bang voor teleurstellingen, want ik reken op niets. Er is wetenschappelijk bewezen dat er zintuiglijke waarnemingen zijn gemeten op het moment dat de hersenen al niet meer voorzien zijn van bloed, inderdaad, ik ken het onderzoek van de alom gerespecteerde cardioloog (lees: wetenschapper). Van een wetenschapper valt het me tegen dat je zegt; 'er is een God'. Dat is namelijk niet bewezen, er is enkel bewezen dat er zintuiglijke waarnemingen zijn en dat die door de patiënten als prettig zijn ervaren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:33

De dag dat Kennedy stierf.

Puur om de historische "waarde" van die dag

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:34

TamaradB schreef:
. Van een wetenschapper valt het me tegen dat je zegt; 'er is een God'. Dat is namelijk niet bewezen, er is enkel bewezen dat er zintuiglijke waarnemingen zijn en dat die door de patiënten als prettig zijn ervaren.

Het is te meten. Maar ook daar kun je natuurlijk je draai aan geven en het toeschrijven aan menselijk toedoen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:34

Suzanne F. schreef:
Sababber schreef:

T is dat dood toen nog niet bestond, anders zou ik een gun meenemen :') Opgedonderd met die slang :Y)
Dat zou toch wel eventjes iets veranderd hebben in ons heden ja :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:35

TessaVB schreef:
Ik zou dit graag mee willen maken, de 'I Have a Dream!' van Martin Luther King.

[ Video ]

Dit zou overigens mijn 2e keus zijn! :D

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:36

Cassidy schreef:
TamaradB schreef:
. Van een wetenschapper valt het me tegen dat je zegt; 'er is een God'. Dat is namelijk niet bewezen, er is enkel bewezen dat er zintuiglijke waarnemingen zijn en dat die door de patiënten als prettig zijn ervaren.

Het is te meten. Maar ook daar kun je natuurlijk je draai aan geven en het toeschrijven aan menselijk toedoen.

Nee, ik wil het niet draaien en toeschrijven aan menselijk toedoen, maar ik wil het zonder enige vorm van bewijs ook geen 'God' noemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:42

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:43

Cassidy schreef:

Hm ja dat is waar.... -O-
Alleen maar kijken.... nou dan zijn Adam en Eva zo interessant niet denk ik.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:48

Jis_ schreef:
Geen moeilijke keus voor mij, Woodstock!

das ook het eerste waar ik aan dacht!!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:54

Suzanne F. schreef:
Cassidy schreef:

Hm ja dat is waar.... -O-
Alleen maar kijken.... nou dan zijn Adam en Eva zo interessant niet denk ik.

Maar wat nou als je zelf tegen de spelregels in gaat om een ergere spelregel overtreding te voorkomen? Het eten van de vrucht in dit geval :D Dan lijkt me die slang op zijn falie geven en Eva corrigeren nog niet eens zo'n slecht iets :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:57

Sababber schreef:
Maar wat nou als je zelf tegen de spelregels in gaat om een ergere spelregel overtreding te voorkomen? Het eten van de vrucht in dit geval :D Dan lijkt me die slang op zijn falie geven en Eva corrigeren nog niet eens zo'n slecht iets :+

Het blijft het veranderen van de geschiedenis.

Kijk als je dingen mocht veranderen, dan had ik WOII voorkomen. Hitler had wat mij betreft kunstenaar mogen worden, had de wereld er anders uitgezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:52

Cassidy schreef:
Kijk als je dingen mocht veranderen, dan had ik WOII voorkomen. Hitler had wat mij betreft kunstenaar mogen worden, had de wereld er anders uitgezien.

Nee hoor, dan had WOII in de 80's wel plaatsgevonden ofzo. Mensen hebben wel dingen geleerd natuurlijk.
Ik denk dat sommige dingen toch onvermijdelijk zijn. Misschien had dan een andere bevolkingsgroep de dupe geworden ofzo maar ik denk dat een oorlog er sowieso wel gekomen was.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:59

De dag van de oerknal:)
De dag dat de aarde nog niet bestond en ineens er wel was?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:22

Ik zou graag Machu Picchu zien toen het nog een bloeiende stad was. Alleen de overblijfselen al zijn zo indrukwekkend....
En een stukje varen op de Titanic ook...prachtig

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:35

De dag dat de Vesuvius Pompeïï bedolf onder een dikke laag lava lijkt me ook erg interessant om mee te maken en te zien.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:37

Nu je het zegt, dat zou ik ook wel (vanaf een veilige afstand) willen bekijken!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:40

Ik zou de toespraak van Martin Luther King wel hebben willen horen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:41

Oh ja de Maya's en de Inca's. Ik zou wel willen weten hoe ze zoveel konden weten van astrologie en geografie.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:43

lijkt me ook mooi om bij het uitvinden van bijvoorbeeld de computer te zijn (of een andere uitvinding) en dan zelf ook veel geld opstrijken :P

Bill Gates kunnen helpen met het uitvinden van de software en zelf nu in het heden ook dus miljardair te zijn :P

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:48

Ik zou wel even willen rondlopen in de tijd van het oude egypte.