Zwanger en een paard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:43

Leuk!! Ik zeg we beginnen lekker ons eigen kletstopic, als er meer interesse hebben wil ik me er vanmiddag wel aan wagen!

Anoniem

Re: Zwanger en een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:44

Vind ik ook wel leuk! Vooral de combi paarden en kinderen haha.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:46

Ja is goed ik, ik was ook al bezig, maar kan op mn i pad niet fotos erop zetten via een link. Wou wel een mooi topic ervoor openen... Miss lukt het me zo direct.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:50

Ook top! Ik moet het ook via telefoon doen want mn laptop is gesneuveld..

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:55

Ingrediënten:dextrose, vulstof (microkristallijne cellulose), cholecalciferol, gehydrogeneerde katoenzaadolie, antiklontermiddel (magnesiumstearaat, siliciumdioxide).

Bevat geen:
gluten, lactose, soja-eiwit, gist, synthetische conserveermiddelen, synthetische kleur-, geur- en smaakstoffen. Geschikt voor vegetariërs.

dit is de vitaminde D van orthica... ik ben bang toch e nummers he.. maar!! Al hoop minder rotzooi als de gemiddeld verkrijgbare vitamine d pil..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:00

Laat de link maar weten voor het nieuwe topic, ik meld me dan wel
ik ben nu op werk, kan wel meelezen en reageren maar heel topic openen wordt teveel denk ik, tenminste, als er allemaal al foto`s ed in moeten komen te staan
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-08-13 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:01

Ik slikte de pil zwanger zijn van etos. E n nu foliumzuur van hema. Die enorme pillen... ik kreeg ze gewoon niet weg!

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:02

Ik meld me hier even..
ondertussen al 18 weken zwanger van een eerste kindje. <3

Ik heb een paard en pony aan huis staan, maar de eerste 3 maanden was ik doodop!! ik heb dan ook maar 3 keer ofzo op mijn paard gezeten en dan was het meer hobbelen :o gelukkig deed mijn man de stal en andere klussen
sinds een maand voel ik me vele beter, meer energie dus ga terug wat regelmatiger rijden. Mijn paard is heel voorzichtig met me en ik voel me wel op mijn gemak met het rijden.
uitgerekend voor 17 januari en dat komt eigenlijk goed uit, want in de wintermaanden rijd ik niet, staan ze gewoon heel de dag buiten.
ik heb nog geen idee of het me goed gaat lukken om het erna te combineren met de kleine, maar dat zien we dan wel.
de paarden gaan in ieder geval niet weg!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:04

Als het topic klaar is horen we het wel :)

Thinka, Microkristallijne cellulose is E460. En in mijn boekje harstikke rood! Staat bij: Verdikkingsmiddel, vulmiddel en hulpmiddel voor additieven dat bijvoorbeeld voor zalmfilet van de supermarkt wordt gebruikt. Dit is een wit poeder dat vrijkomt bij de productie van katoen. Het wordt ook gebruikt in lak en vernis, bij productie van rubber en bij behandeling van lakens en stoffen. Sinds 1961 hebben twee wetenschappers dit additief aangemerkt en aangemeld als kankerverwekkend, maar het is nog altijd toegestaan. En dan staat er onder de text dik gedrukt: Echt vermijden.

De rest heb ik maar niet voor je opgezocht :P

Sylviel, gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je het zelfs vertrouwd lekker blijven rijden. Doe ik met 29 weken nog steeds. :o

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:06

ik rij niet meer :n maar komt ook meer dat mn eigen paard met een blessure stond en ik een jonkie reed,
die overigens heel braaf was, maar op een gegeven moment vond ik het risico te groot :j
Op mn eigen peerd had ik wel doorgehobbeld als het nog ging :j

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:06

Ik ben nu 34 weken zwanger van de tweede. En heb twee paarden...

1 is met pensioen, staat in het oosten van het land geschaard bij een koppel oudere paarden of paarden die door blessure niet gereden kunnen worden. Echt een top stal met prima verzorging hoef er alleen heen om te aaien en poetsen wanneer ik het leuk vind.

M'n andere waar ik intensief op rij (reed natuurlijk inmiddels :) ) wordt bijgereden door een meisje op stal. Ook top geregeld :) hij wordt leuk gereden, en ik kan lekker heen om te kijken, poetsen longeren etc. Wel belangrijk om iemand te vinden die je vertrouwd, dat heb ik gelukkig bij haar :)

Ik heb ook gezegd dat ik niet mijn paard zomaar weg zal doen als er kinderen zijn. Alleen als we het niet meer kunnen betalen, want ik ga niet op dingen voor mijn kinderen bezuinigen omdat ik zo nodig paarden wil houden :n
Tot nu toe gaat het goed. Wat ik wel belangrijk vind is een stal waar ze overdag buiten komen met een groep, als je dan een keer onverhoopt niet kan (zieke kindjes komt nog wel eens voor ;) ) dan zijn ze iig buiten geweest en hebben ze de benen gestrekt.
Ook is het makkelijk als je nog vrij laat op stal terecht kan. Het komt bij mij wel eens voor dat ik pas om 9 uur savonds aankom, dan is het lekker dat je niet om 10 weggekeken wordt...

Het is allemaal even aftasten wat voor jou, je gezin en het paard het beste werkt...
Ik ben ook gestart met een HBO studie, dus dat wordt wel weer een extra uitdaging, zeker als ik straks ook weer ga werken. Maar goed, waar een wil is, is een weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:11

Oh die eerste weken... zo herkenbaar syviel ! Nu ik 13 weken ben hoef ik geen slaapjes meer te doen (maar ja heb nu ook vakantie) en ik had een laag hb dus slik nu ferro's...
Volgende week moet ik weer beginnen (werk 32u in de zorg) dat word weer wennen zie er als een berg tegen op..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:16

Jullie kunnen toch dit topic gewoon naar de HK laten verplaatsen.. Als ik het zo lees zijn jullie de enige nog die hier reageren enzo.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 12:21

Ja zal wel fijn zijn om een hk te krijgen, maar dan wel, "zwanger en een paard" Dat we dat eigenlijk centraal houden. Dus vooral kletsen over het combineren van, of vragen, en natuurlijk kletsen over de aanstaande baby's en zwangerschappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:25

Ja idd. Ik vind het juist fijn als het niet alleen over kids gaat maar ook over paarden.. het combineren en de dingen waar je tegen aan loopt met het zwange r zijn + paard etc.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:36

Waar ik tegenaan gelopen ben is de stal :P

Ik ben sinds vorige week gestopt met de stal uitmesten. Tot die tijd altijd nog zelf gedaan. Om de dag.
Nu heb ik het geluk dat mijn man het wil overnemen :D
Kreeg nogal buikpijn na het uitmesten en zere heupen. Moest naar mijn lichaam luisteren en dus echt niet meer doen. Eerst eigenwijs geweest en gewoon doorgegaan. Maar pijn werd erger, dus moest er toch echt mee stoppen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:40

ja, dan idd wel duidelijkere titel dan dit

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:08

Leuk om mee te lezen. Hier niet zwanger, wel op hol slaande eierstokken. Heb het paardrijden weer helemaal gevonden na een jarenlange pauze, en zou dolgraag een paard willen. Wij kiezen er alleen voor om eerst voor ons gezinnetje te gaan en pas als dat draait kijken hoe t zit met een paard. Ben als de dood dat we t qua tijd en financieen niet redden, en dat ik mijn paard dan weer moet verkopen.tot die tijd rijd ik een vast paard op stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:17

Tot week 29 dus volgehiuden chasey? Das nog wel een tijdje!

Sirius dat is wel even fijn dat je een vast paard kan rijden dan. Scheelt een hoop financieel!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:22

Leuk, had dit topic nog niet gevonden! Momenteel bijna 22 weken zwanger en in december uitgerekend. Ik heb 2 paarden, 1 van 24 en 1 van 5 jaar, die nu 24/7 op de weide staan maar in de winter aan huis.
Ik heb ze momenteel nog meest voor de wagen. Heel zo nu en dan kruip ik wel op de 5-jarige maar dan voor buitenritje. Dressuur doen we even niet want ik voel dat doorpakken niet lekker meer is. Daar krijg ik wel buikpijn van. :z

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:28

Hee weer een hoop nieuwen in het topic! Leuk!!
Ik zit erover te twijfelen binnenkort weer stiekem een stapritje te maken..
mag al vanaf 6 weken niet meer rijden en mis het echt vreselijk!!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:29

Chasey schreef:
Als het topic klaar is horen we het wel :)

Thinka, Microkristallijne cellulose is E460. En in mijn boekje harstikke rood! Staat bij: Verdikkingsmiddel, vulmiddel en hulpmiddel voor additieven dat bijvoorbeeld voor zalmfilet van de supermarkt wordt gebruikt. Dit is een wit poeder dat vrijkomt bij de productie van katoen. Het wordt ook gebruikt in lak en vernis, bij productie van rubber en bij behandeling van lakens en stoffen. Sinds 1961 hebben twee wetenschappers dit additief aangemerkt en aangemeld als kankerverwekkend, maar het is nog altijd toegestaan. En dan staat er onder de text dik gedrukt: Echt vermijden.

De rest heb ik maar niet voor je opgezocht :P

Sylviel, gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je het zelfs vertrouwd lekker blijven rijden. Doe ik met 29 weken nog steeds. :o

Onee gelijk weggegooid!! :( en gelijk het boekje besteld bij bol.com!! :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:31

Thinka, als jij tijd en zin heb om een hk te maken, geef ik het graag aan je over.
Even denken over een duidelijke topic titel :)
Iedereen is het ermee eens dat we het hebben (of krijgen) van een kind en het houden van paarden centraal houden?
Aangezien er al meerdere topics zijn over baby's, kinderen en zwanger worden, en zoiets als dit er nog niet is,
Zo kunnen we mekaar handige tips geven, ervaringen delen of gewoon lekker kletsen over waar we het meest gek op zijn! Kinderen en paarden!
Groetjes.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:36

Chasey, ik ben doorgegaan tot mijn laatste dag van mn zwangerschap. Met uitmesten hoor.. En 5 stallen.. Die man waar ze bij staat gingen op vakantie en ik zorg voor de paarden, maar precies toen moest ik natuurlijk e
Voor e zorgen.. Ik heb het geweten ook,, heb zwangerschapsvergiftiging gehad en ik denk bijna zekr te weten dat t komt doordat ik teveel deed .
Rijden heb ik niet lang gedaan, kan me ook niet meer herrinneren tot hoeveel weken. Wel dat ik heeeel snel stopte omdat mevrouw gewoon gevaarlijk was buiten, bang dat ze schrok enuitgleed zoals vaker gebeurde..
Wel op het land even gestapt maar at stelde weinig voor.

Kermis, k vind het goed, ik kan geen topic openen ivm de computer die het niet doet, anders verplaatsen we deze met een andere naam.?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:41

Kashmira, das wel heel lang zeg. Ik kan het echt niet meer. Ik wil wel. Maar mijn lichaam zegt niet meer doen! Dus moet ik daar maar naar luisteren. :)

Thinka, waarom mag je niet meer rijden en van wie niet?