Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:36

_Reneee schreef:
Ik moet er niet aan denken een kerel aan mijn lijf te hebben hangen. Heb twee jaar een vriend gehad en wat slokte dat een tijd op zeg. Eindeloze discussies want meneer was jaloers op mijn paard 8)7 Hij wilde op de eerste plaats komen. Als ik nu een vriend zou krijgen staat hij sowieso op de vierde plaats, eerst mijn pony's, dan ik en dan hij pas :D

Ik kan doen en laten wat ik wil en heb geen gezeur aan mijn hoofd. Niemand die zich met me bemoeit, heerlijk! +:)+

Maar als je een leuke vent vind wil je maar al te graag tijd aan hem opslokken :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:40

LindyH schreef:
Volgens mij wordt hier meer bedoeld dat je niet per se een partner zoekt om er maar eentje te hebben. Dat lijkt logisch, maar er zijn heel veel mensen die dat (onbewust) toch wel doen. Die hoppen van de ene 'ware' naar de andere. De samenleving legt ook behoorlijke druk op je om maar iemand te hebben, want dan ben je 'geslaagd' ofzo. Heel ouderwets. Er zijn ook heel veel mensen die opeens gelukkig zijn als ze een partner hebben, of ongelukkig omdat ze er geen hebben. Dat vind ik toch wel vrij ernstig. Dan heb je volgens mij nogal wat om aan te werken bij jezelf.
.

Herkenbaar :j Ik ben zelf vrijgezel, maar zoveel meiden die ik ken hebben een vent waarvan ze zeggen 'ja ik ben niet verliefd, maar hij is zo lief.' En dan ook nooit écht verliefd zijn geweest op die gozer. Dat begrijp ik niet.. Toch wel een essentieel ding in het begin lijkt mij, die kriebels...

Overigens krijg ik zowat elke keer als ik mijn vrienden zie de vraag 'en hoe gaat het met jouw liefdesleven?'

}:0 ...Welk liefdesleven?

WilmaBoy

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:43

standaard antwoord: "heel goed, ben een paar leuke mensen tegen gekomen terwijl jij op bank hing...."

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:45

WilmaBoy schreef:
standaard antwoord: "heel goed, ben een paar leuke mensen tegen gekomen terwijl jij op bank hing...."

:))

ook een leuke vraag 'waarom ben jij single?' Antwoord: 'Waarom heb jij een relatie?'

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:47

omdat ik geen verantwoording wens af te leggen als ik eens met vriend(inn)en aan de toog blijf hangen... en ik hoef die jaloerse reacties ook al niet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:47

Joolien schreef:
_Reneee schreef:
Ik moet er niet aan denken een kerel aan mijn lijf te hebben hangen. Heb twee jaar een vriend gehad en wat slokte dat een tijd op zeg. Eindeloze discussies want meneer was jaloers op mijn paard 8)7 Hij wilde op de eerste plaats komen. Als ik nu een vriend zou krijgen staat hij sowieso op de vierde plaats, eerst mijn pony's, dan ik en dan hij pas :D

Ik kan doen en laten wat ik wil en heb geen gezeur aan mijn hoofd. Niemand die zich met me bemoeit, heerlijk! +:)+

Maar als je een leuke vent vind wil je maar al te graag tijd aan hem opslokken :D

Waarschijnlijk was hij het ook niet waard nee :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:49

WilmaBoy schreef:
omdat ik geen verantwoording wens af te leggen als ik eens met vriend(inn)en aan de toog blijf hangen... en ik hoef die jaloerse reacties ook al niet

:(:) Verkeerde ex getroffen? :D

Overigens heb ik morgen een date, dus zo bewust single ben ik ook niet meer :') Kwam gewoon aanwaaien. Date is door mij een dikke week uitgesteld, ik had geen tijd :+

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:50

Ik ben ook weer single. en blijf het ook wel ff al mis ik wel van alles bovenal fietsen :D
al moet ik zeggen en daar had ik het toevallig met een vriendin over dat het af en toe best eenzaam kan zijn. Bijv. bij mij op de studentenvereniging wanneer alle meisjes met de vriendjes naar huis zijn en daar sta je dan tussen alle mannen. Kan je veel plezier mee hebben hoor maar dan heb je af en toe zoiets van waarom ga ik niet naar huis met een man :')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:51

Winged schreef:
WilmaBoy schreef:

Overigens heb ik morgen een date, dus zo bewust single ben ik ook niet meer :') Kwam gewoon aanwaaien. Date is door mij een dikke week uitgesteld, ik had geen tijd :+

zal er wel bij geholpen hebben, dat is zeker. Maar goed, al doende leert men niet?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:52

Ik geniet van mijn liefdes leven :j
Heb een lieve vriend, een makkelijke, neutrale, simpele jongen die zijn eigen leven lijd en militair is. Wat mij veel vrijheid en tijd voor mezelf geeft :j

Natuurlijk zit ik het liefst zoveel mogelijk bij hem, maar als hij op uitzending is bijvoorbeeld deze zomer ga ik allemaal leuke 'ik' dingen doen waar ik zin in heb :))

Dus heb het ene half jaar een relatie en het andere halfjaar niet :))

Mocht deze relatie onverhoopt overgaan, ja dan blijf ik mooi een tijd bewust single, dan heb ik nog genoeg om voor mezelf te gaan opbouwen waarbij ik geen vent nodig heb :Y) Maar blijft deze relatie, dan wil ik dat ook zeker tot het einde :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:58

pandour4evuh schreef:
al moet ik zeggen en daar had ik het toevallig met een vriendin over dat het af en toe best eenzaam kan zijn.

Is 't ook. Hoewel ik 't mijn omgeving echt wel gun dat ze leuk, gesettled, zwanger en getrouwd zijn :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:24

Ja, ik. Al ben ik dan "nog maar 18"
Toch ben ik heel bewust alleen.

Ik was helemaal hotel debotel op mijn ex.
Alleen steeds dat gezucht als ik aan het uitmesten was, dat gemiep dat ik geen zin had in de bios omdat ik les had. En daarbij speelde nog veel meer andere dingen natuurlijk, maar ik heb gewoon simpel weg geen tijd voor een vriend.

En dan die eeuwige verschrikkelijke verjaardagen, feestjes, kerst, sinterklaas, bah! Nee. Laat mij maar gewoon lekker nog even alleen.

Paarden en een vriendje gaat niet 100% samen. En daarom ben ik alleen en wil ik ook geen vriend. Dan heb ik alle tijd voor m'n meiden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:29

Giolli, had jij destijds niet een topic over je vriend, dat het niet goed ging tussen jouw vriend en je familie, maar dat hij "the one" was?

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat jullie nog steeds bij elkaar zouden zijn!
Sorry als ik nu twee verschillende mensen door elkaar haal. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:31

ik had exact hetzelfde als beschreven wordt in de OP. Echter ontmoette ik toen spontaan mijn vriend en ben ik nu bijna 5 jaar verder ;)

Ik had de hoop volledig opgegeven dat er ooit nog een normale man in m'n leven zou komen. Ik wilde single blijven om alle redenen bedenkbaar, geen tijd, geen geld en geen zin in een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:37

pandour4evuh schreef:
Ik ben ook weer single. en blijf het ook wel ff al mis ik wel van alles bovenal fietsen :D
al moet ik zeggen en daar had ik het toevallig met een vriendin over dat het af en toe best eenzaam kan zijn. Bijv. bij mij op de studentenvereniging wanneer alle meisjes met de vriendjes naar huis zijn en daar sta je dan tussen alle mannen. Kan je veel plezier mee hebben hoor maar dan heb je af en toe zoiets van waarom ga ik niet naar huis met een man :')

Fietsen? <<)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:41

Anthea schreef:
Giolli, had jij destijds niet een topic over je vriend, dat het niet goed ging tussen jouw vriend en je familie, maar dat hij "the one" was?

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat jullie nog steeds bij elkaar zouden zijn!
Sorry als ik nu twee verschillende mensen door elkaar haal. :')

Ja, dat klopt! We hebben het een jaar vol gehouden en een geweldige tijd gehad. Tot dat ik een maand weg ging en hij me zo ging stalken dat ik mijn eigen ding niet meer kon doen.
(Ik appte hem Welterusten, hij zag dat ik een kwarti later op FB online was en ging me dan net zo lang bellen. Als hij gedronken had was ik s nachts ook de pineut etc.)

Toen het uit was, besefte ik pas hoeveel tijd ik in hem stak en hoeveel tijd ik daarin verloor aan mijn paarden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:02

Voor fietsen hoef je toch geen relatie te hebben? :')

Is alleen maar beter zonder hoor :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:40

Winged schreef:
WilmaBoy schreef:

Leuk!
Waar heb je die opgelopen ;) ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 07:32

Babeth schreef:
Ik ben bewust single. Na het stuklopen van mijn laatste relatie en waar ik echt mentaal een opdonder van heb gehad, wil ik echt de komende tijd geen vriend en gewoon heerlijk van mezelf, mijn vrienden en de wereld genieten.
Tuurlijk mis ik af en toe wel iemand om me heen, maar ik moet zeggen dat ik echt geniet van heerlijk met alleen mezelf zijn en dat voorlopig voor geen goud wil opgeven.
Maar je weet natuurlijk nooit wie je tegen het lijf loopt.

Juist ja, dit dus. Iedereeen heeft wel een ex gehad waar die een opdonder van heeft gehad denk ik meestal, in een ver of kort verleden. Nu ben ik pas/al een half jaar alleen, maar een paar maanden geleden leerde ik iemand beter kennen (ik kon hem al, alleen niet op "deze" manier). Ik hou het bewust op een afstandje, weet niet of ik weer het diepe in wil. Hij kent ook het verhaal van mijn ex en mij, dus hij weet wel de achterliggende reden.

Maarja, aan de andere kant: hij lijkt wel écht de moeite waard.
En een vriendin zei ook al: hoelang ga je dit nog volhouden, straks stoot je hem af en dan heb je spijt.
Dat is dus ook wel zo. Ik weet het gewoon niet. Het is leuk hoe het nu gaat, maar aan het idee van een relatie krijg ik het spaansbenauwd...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:43

Hannanas schreef:
Leuk!

klinkt bijna als een ziekte... _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:46

'fietsen' kun je toch ook prima zonder relatie? tenzij je op een tandem wil natuurlijk ;) (flauw)
zeker als vrouw zijnde kun je dat prima regelen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:47

Hannanas schreef:
Leuk!

En meneer is ziek.. Hooikoorts. Grrrr

Maar via stappen... En tinder :+

En liefde is gewoon eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:52

Winged schreef:
Hannanas schreef:
Leuk!

En meneer is ziek.. Hooikoorts. Grrrr

Maar via stappen... En tinder :+

En liefde is gewoon eng...

Liefde is leuk!!!!!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:05

ben het eens met hannanas...liefde is eng

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:09

liefde is gewoon onvoorspelbaar ;)