gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:22

Er is voor mij trouwens wel een verschil in echt daadwerkelijk vreemdgaan (Ts begrijp ik dat je vader dus ook echt al jaren vreemdging?) of het feit dat die homo was, gewoon compleet verdrongen heeft en nu eindelijk pas heeft geaccepteerd?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:09

Tussen verstandelijk en geestelijk kan een heel zwart gat zitten. In je hoofd weet je dat je je vader gelukkig wilt zien en dat je 'hier niet kinderachtig" over wilt doen..maar geestelijk zit je in conflict..en dat begrijp ik heel goed hoor ;)

Als ik het goed lees, heb je best een moeilijke relatie met je vader gehad en nu is die beter dan ooit..en ik lees ook dat er toch veel dingen zijn gebeurd die je (logisch) niet openbaar wilt maken..wellicht staat je vader ervoor open, om dat eerst samen op te lossen met elkaar? Jij bent zo te horen nog in de verwerkingsmodus en wellicht erg boos om alles wat er gebeurd is in het verleden..en je vader leeft zn leven maar door en wordt van jou verwacht dat je daarin meegaat, terwijl je gevoel nog niet op orde is?

Ik heb dit niet meegemaakt, dus kan geen ervaring delen..maar wil je wel even een hart onder de riem steken..ieder huisje heeft zn kruisje en veel mensen zullen dingen mbt hun ouders te verwerken krijgen, iedereen zijn verdriet op zn eigen manier..dat zijn dingen die opgelost moeten worden, erover moet praten, in het reine komen met elkaar, zodat de gevoelens weer oprecht zijn, zonder 'omdat het moet en omdat je volwassen bent en het van je verwacht wordt'..komt tijd, komt raad..robeer ermee aan de slag te gaan, schrijf hem desnoods een brief, als je het moeilijk vind om in gesprek te gaan en hij je toch verkeerd begrijpt of zaken opdringt ;)

Komt vast goed allemaal..van jou wordt respect verwacht naar de geaardheid van je vader en dat doe je, je bent er inmiddels aan gewend..en dan moet er naar jouw keus ook respect getoont worden dat je er nog niet aan toe bent..maar wer er wel aan, want dit is nou eenmaal zijn leven ;)

Kop op meid!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:14

lieveli schreef:
Kimbers, ik denk dat iedereen anders op de situatie zou reageren. Heel fijn dat jij op je 16/17e kon accepteren, ik ben 26, woon inmiddels 8 jaar op mezelf maar ik zou het niet kunnen. Echt niet. Ik heb daar veel meer tijd voor nodig, ik hou ontzettend veel van mijn ouders maar als de 1 de ander zou bedriegen/voorliegen... Dan heb ik even afstand nodig.

Als TS nog niet zover is om de partner te ontmoeten, dan is dat zo. Wie zijn wij om een ander te vertellen dat ze iets moet doen of accepteren?

Ik zeg ook nergens dat het zo moet gaan zoals het bij mij is gegaan, al is dat voor mij wel vanzelfsprekend. Ts vraagt om ervaringen en dit is mijn ervaring en mijn visie erop.
Van wat ik heb begrepen van ts gaat hier al een behoorlijke tijd overheen en dat vind ik dan wel raar en voornamelijk zonde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:32

Oh ik bedoelde ook niet dat jij dat zei hoor, sorry als mijn post wat geprikkeld overkwam! Het is inderdaad zonde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:26

TS, ik wil je veel sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk niet eens die geaardheid is waar het om draait, meer het verleden: waarom heeft hij toch kinderen gemaakt bij een vrouw, waarom heeft hij ons niks gezegd, waarom heeft hij stiekem dingen gedaan (denk ik?)... Ik heb zo'n beetje het vermoeden dat er heel wat gebeurd is, maar dat je er nooit open met hem over hebt kunnen praten, waardoor jij het gevoel hebt alles te moeten accepteren, zonder antwoord te hebben gekregen op jouw vragen. Het gaat meer om zijn houding in dit alles, dan om de geaardheid op zich, denk ik?

Als jij het gesprek aangaat en je vader reageert zo op deze manier, kan ik me ook voorstellen dat je teleurgesteld bent in zo'n zwak antwoord. Misschien is het een idee om uitgebreid op papier, met alle tijd die nodig is, je vragen en mening over gebeurde zaken op te schrijven, zodat je heel duidelijk kan zijn in wat jou precies stoort. Zo kan je ook duidelijk maken dat het niet het homo zijn op zich is, maar wel hoe hij de situatie heeft aangepakt. Zo kan je hem ook het gevoel geven dat je hem als persoon wèl accepteert, maar dat je je gewoon vragen stelt en dat je ongerust bent over de toekomst. Je vader voelt zich momenteel misschien niet geaccepteerd, terwijl hij ook wel gelukkig wilt zijn. Wellicht weet hij ook niet perfect hoe hij dit naar zijn kinderen toe moet aanpakken, zeker niet als hij grove fouten gemaakt zou hebben.