Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:24

Ik vind Zainabu eigenlijk wel mooi en apart, hoor je iig niet zo vaak als Melissa toch? :P

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:31

Ik vind het ook mooi, Zainabu, maar misschien past het wel helemaal niet bij het meisje. Als ik als typische kaaskop (blond, blauwe ogen, verbrand al als het nog maar 1 minuut niet regent) zo zou heten zouden mensen misschien ook wel denken van huh?

Soms passen de namen van mensen zo goed bij hen, dat je denkt als ze zich voorstellen 'ja jij bent ook echt een Harm'

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:39

Zainabu vind ik ook wel iets hebben idd!
Ik kan me onwijs irriteren aan namen :+ echt op afknappen zelfs

Mijn vriend heeft ook zo'n naam waar van je denkt ahum...
Ik schoot dan ook eerst iedere keer in de lach als ik ze naam hoorde, vreselijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:52

Oh ja Angeliquee18, van die boeren namen bij jongens. Bah. Of Friese namen, een jongen Anne noemen. Brrr

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:54

Nee, ben wel blij met m'n naam :) . Ik zou m'n naam pas veranderen als het echt iets heel raars is :+

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:23

Bij mij was het wel echt de bedoeling dat ik Michelle Maria blablabla zou heten.. Alleen de gemeente heeft nooit Michelle ingevoerd, dat is wel jammer.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:30

Ik woon nog thuis en mijn ma heet ingrid en ik inge.
Heeell vervelend elke keer weer als ik de telefoon opneem beginnenen ze al met het hele verhaal omdat me nooit goed luisteren. Zelf bekende vanme die altijs denken mijn mam aan de telefoon te hebben.
Maar om daar nu heel me naam te moeten veranderen? Nee...
Maar heb me moeder wel al duizend maal vervloekt alleen die zegt elke keer sorry heb er echt nooit bij stil gestaan. Pas toen iemand het zei viel het haar op haha

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:35

Depende schreef:
Daar is wel een oplossing voor Murth <<) (nou ja dat is dan alleen gebruiken niet officieel)

Jaja, maar hij vraagt me maar niet :P

En dan alsnog word het murthul achternaam-meisjesnaam toch?

Ik wil gewoon echt niet meer geassocieerd worden met mijn officiele meisjesnaam en zou die dan ook graag willen veranderen, maar isse duur..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 09:38

Ben je verplicht om je meisjesnaam er dan nog achter te zetten? Niet toch?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:38

Als ik een hele rare naam zou hebben dan had ik het wel gedaan.

Moest alleen erg wennen aan de verkleining, maar he, ik ben maar 1.60 dus ergens klopt het wel.

Kimmy is mijn voornaam.

Er zijn veel afrikaanse met een aparte naam (voor ons dan) zo was er iemand op mijn oude werk die heette Love Doekoe. (hihihi := ).

Maar ik ken ook mensen die Eppo en Elmo heetten, nou ik vind dat persoonlijk niet mooi.
Er zijn ook mensen die hun kind Zusje noemen, heel apart.
Laatst bijgewerkt door Toverbal op 25-07-13 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:39

Ik zou mijn naam ook niet zomaar willen veranderen, al is het niet bepaald een unieke naam (Kim).
Als ik iets zou willen veranderen zou ik 1 van mijn doopnamen laten veranderen (of helemaal geen doopnamen meer).
Mijn vader heeft namelijk een foutje gemaakt met het doorgeven van mijn naam.
Het moest zijn Adriana. Hij heeft er van gemaakt Adrianus. Klinkt zo stom als ze je hele naam oplezen, een jongensnaam in het midden.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:45

Een meisje bij mij in de klas op de middelbare heette Hame.r :') dat was in het begin ook wel lachwekkend :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:26

Bellatrix schreef:

Pfoeh, dat zou ik niet weten eigenlijk.. Ik dacht van wel.. Brieven van officiele instanties bij mijn ouders maakten er altijd standaard aangenomenachternaam-meisjesnaam van.. Terwijl mijn moeder dus gewoon had gekozen voor de achternaam van mijn vader..

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:31

hoorde van iemand die heete eerst Joostke en heeft het laten veranderen in Joyce.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:43

ginger18 schreef:
Ik zou mijn naam ook niet zomaar willen veranderen, al is het niet bepaald een unieke naam (Kim).
Als ik iets zou willen veranderen zou ik 1 van mijn doopnamen laten veranderen (of helemaal geen doopnamen meer).
Mijn vader heeft namelijk een foutje gemaakt met het doorgeven van mijn naam.
Het moest zijn Adriana. Hij heeft er van gemaakt Adrianus. Klinkt zo stom als ze je hele naam oplezen, een jongensnaam in het midden.

Mijn vriend heeft ook 1 vrouwennaam in zijn voornamen staan, vernoemd naar z'n peettante.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:44

Nee hoor ik zou hem niet veranderen, ben wel blij met mijn naam :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:49

Mijn echte namen zou ik wel willen veranderen, maar ik doe het niet omdat ze zelden worden gebruikt. Ja, ze staan op mijn paspoort, maar de mensen die dat zien, zie ik daarna toch nooit meer. Ik heb de namen van mijn beide oma's, eigenlijk is het best speciaal, maar ik vind ze verschrikkelijk.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:49

ik vind mijn voornaam niets, maar zou er egt geen 300 euro voor neertellen, dan maar een bijnaam ofzo haha, ik ga mijn achternaam wel laten veranderen maar dat heeft een persoonlijke reden en daar heb ik wel 300 euro voor over :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:57

Het lijkt me best tof om mijn eigen naam te kunnen verzinnen :=

Als je het me 15 jaar geleden gevraagd zou hebben, zo ik ja gezegd hebben. Ik heb mijn eigen naam niet altijd even leuk gevonden, ik vond het zo boers klinken: Lonneke. En als doopnaam ook nog Henrike :P
En creatieve klasgenoten maakten van mijn naam ook nog eens Tamponneke _O-

Maar oud en wijs als ik ben :') vind ik mijn naam toch best wel oké. Plus dat mijn ouders, of in elk geval mijn moeder er lang over nagedacht heeft en dit de mooiste vond die er bestond. In elk geval op dat moment.
Mijn ouders en broer (die is 10 jaar ouder dan ik) hebben nog wel een strijd gehad om mijn naam. Mijn moeder wilde dus Lonneke, mijn vader Sabine en mijn broer Karlijn. Achteraf vind ik Lonneke toch het beste bij me passen ;).

300 euro vind ik overigens toch best wel meevallen voor zo'n verandering! Ik had verwacht dat het meer zou kosten en ook dat het moeilijker zou zijn om het te veranderen.
Natuurlijk brengt het ook wel weer een hele rompslomp met zich mee, je moet iedereen op de hoogte brengen, steeds iedereen verbeteren, je paspoort wijzigen, rijbewijs, andere documenten, etc.

Dus al met al, nee ik zou het niet doen! Dan verschuil ik me wel achter mijn boktnaam ofzo :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:09

Murthul schreef:
Bellatrix schreef:

Pfoeh, dat zou ik niet weten eigenlijk.. Ik dacht van wel.. Brieven van officiele instanties bij mijn ouders maakten er altijd standaard aangenomenachternaam-meisjesnaam van.. Terwijl mijn moeder dus gewoon had gekozen voor de achternaam van mijn vader..

Volgens mij blijf je altijd in de GBA staan als Murthel B. maar mag je daar de aangenomen naam voor zetten. In het dagelijkse verkeer kan je je meisjesnaam helemaal laten vallen, dus in het telefoonboek, bij Ziggo etc. Je raakt hem nooit helemaal echt kwijt, maar wel een beetje.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:39

Michellkuh schreef:
Bij mij was het wel echt de bedoeling dat ik Michelle Maria blablabla zou heten.. Alleen de gemeente heeft nooit Michelle ingevoerd, dat is wel jammer.

Dat is toevallig! Ik heet ook Michelle Maria.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:42

Depende schreef:
Murthul schreef:

Volgens mij blijf je altijd in de GBA staan als Murthel B. maar mag je daar de aangenomen naam voor zetten. In het dagelijkse verkeer kan je je meisjesnaam helemaal laten vallen, dus in het telefoonboek, bij Ziggo etc. Je raakt hem nooit helemaal echt kwijt, maar wel een beetje.

Maar ik wil m dus wel heulemaal kwijt :')

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:01

_Daniella schreef:
max66 schreef:
in mijn dochter haar voornaam staat een letter teveel. Heeft haar vader destijds verkeerd gespeld bij het aangeven van haar geboorte (de sukkel, inmiddels al lang mijn ex, haha).

Ik zou wel graag haar voornaam willen laten veranderen want ze wordt door officiële instanties natuurlijk aangeschreven met een voornaam met een (spel)fout erin, zo irritant! Helaas moet je voor een voornaamswijziging naar de rechtbank en dat is er nog niet van gekomen....

Wat een fout! :=

Hoe heet ze en staat ze nu gespeld dan?

ja, stom he?!! Ze heet Deborah en ze is bij officiële instanties bekend als Debohrah. Met een H teveel dus, zo irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:03

Debohrah :') Wat erg!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:07

irritant toch?!