Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Depende schreef:Daar is wel een oplossing voor Murth(nou ja dat is dan alleen gebruiken niet officieel)

).
dat was in het begin ook wel lachwekkend
Bellatrix schreef:Ben je verplicht om je meisjesnaam er dan nog achter te zetten? Niet toch?
ginger18 schreef:Ik zou mijn naam ook niet zomaar willen veranderen, al is het niet bepaald een unieke naam (Kim).
Als ik iets zou willen veranderen zou ik 1 van mijn doopnamen laten veranderen (of helemaal geen doopnamen meer).
Mijn vader heeft namelijk een foutje gemaakt met het doorgeven van mijn naam.
Het moest zijn Adriana. Hij heeft er van gemaakt Adrianus. Klinkt zo stom als ze je hele naam oplezen, een jongensnaam in het midden.

vind ik mijn naam toch best wel oké. Plus dat mijn ouders, of in elk geval mijn moeder er lang over nagedacht heeft en dit de mooiste vond die er bestond. In elk geval op dat moment.
.

Murthul schreef:Bellatrix schreef:Ben je verplicht om je meisjesnaam er dan nog achter te zetten? Niet toch?
Pfoeh, dat zou ik niet weten eigenlijk.. Ik dacht van wel.. Brieven van officiele instanties bij mijn ouders maakten er altijd standaard aangenomenachternaam-meisjesnaam van.. Terwijl mijn moeder dus gewoon had gekozen voor de achternaam van mijn vader..
Depende schreef:Murthul schreef:
Pfoeh, dat zou ik niet weten eigenlijk.. Ik dacht van wel.. Brieven van officiele instanties bij mijn ouders maakten er altijd standaard aangenomenachternaam-meisjesnaam van.. Terwijl mijn moeder dus gewoon had gekozen voor de achternaam van mijn vader..
Volgens mij blijf je altijd in de GBA staan als Murthel B. maar mag je daar de aangenomen naam voor zetten. In het dagelijkse verkeer kan je je meisjesnaam helemaal laten vallen, dus in het telefoonboek, bij Ziggo etc. Je raakt hem nooit helemaal echt kwijt, maar wel een beetje.
_Daniella schreef:max66 schreef:in mijn dochter haar voornaam staat een letter teveel. Heeft haar vader destijds verkeerd gespeld bij het aangeven van haar geboorte (de sukkel, inmiddels al lang mijn ex, haha).
Ik zou wel graag haar voornaam willen laten veranderen want ze wordt door officiële instanties natuurlijk aangeschreven met een voornaam met een (spel)fout erin, zo irritant! Helaas moet je voor een voornaamswijziging naar de rechtbank en dat is er nog niet van gekomen....
Wat een fout!
Hoe heet ze en staat ze nu gespeld dan?
Wat erg!