Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:14

Tuurlijk moet je je eigen weg gaan. Maar het gaat veel te vaak fout en iedereen bedoelt het goed :)
Sommige reacties slaan nergens op en daar moet je je niets van aantrekken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:18

Ik heb alles gelezen en goed van je dat je je op je eigen leven hier gaat focussen!
Ben benieuwd of de kamer die je hebt gevonden je is bevallen :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:22

Vind dat je ook een goeie beslissing hebt genomen.
Die vooroordelen die mensen hier gepost hebben, dat klopt helaas ook best vaak.

Hopelijk valt de kamer goed en kan je er binnenkort gaan wonen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:22

pinto_1 schreef:
Nathalie schreef:
Hopelijk komt het goed!
En ondanks dat je ouders zo tegen zijn en hier heeeeel veel mensen geef ik geen andere tip dan volg je hart en houd je verstand erbij!

Het kan ook fijn aflopen, ik word jammer genoeg kotsmisselijk van sommige reacties hier.
Gelukkig ben ik alweer meer dan 8 jaar dolgelukkig met mijn turk en hebben we inmiddels 2 dochters.
Ik kreeg dit soort reacties 8 jaar geleden ook hier op bokt, maar gelukkig ben ik mijn eigen weg gegaan! ;)

Snap deze opmerking niet helemaal. Omdat het bij jou goed is gegaan hoeven we niet meer te zeggen dat het ook anders kan lopen? >;)

TS: super dat je een kamer hebt gevonden, hoop echt dat je het voor elkaar krijgt om ook je paard te houden. Misschien nu je wat afstand hebt genomen je het met je ouders uit kan praten. +:)+

Nee dat bedoel ik niet. Maar lees even 6 pagina's terug. Alleen maar negatief gezeik en vooroordelen. Maar ik weet het hoor. Mijn topic acht jaar geleden telde wel 20 (of misschien wel meer) pagina's met dat soort reacties. Waarom van het slechte uit gaa?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:07

Tja, vooroordelen of waarschuwingen gebaseerd op ervaringen...? ;)
Snap dat het voor jou vervelend was om te lezen, wel leuk dat het met jullie goed gegaan is trouwens.

Denk dat TS gewoon voorzichtig moet zijn, niet te hard van stapel lopen en eerst zelf stevig in de schoenen moet staan voor ze verder gaat.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:43

sterkte!

ik ben benieuwd of het gelukt is met je woning/kamer :)

heb je nog contact met de jongen?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:10

hallo allemaal!
update:
Ik woon ondertussen weer bij mijn ouders.. maar ik heb geeist dat ze me wat meer me eigen ding laten doen.
dit houdt dus in niet meer elke zaterdag nacht bellen *als ik een after heb bij een vriendin* en dat ze dan zegt JE KOMT NU NAAR HUIS. mijn vader zal zich ook minder met mij gaan bemoeien.. voor de rest.. zijn er nog een aantal regels...

maar ik heb gezegd dat ik het even aankijk of de regels ook echt nageleefd worden.. zoniet ga ik alsnog op mezelf wonen.. met consequenties van dien...

uiteindelijk is er veel begrip getoond, en heb ik aangegeven waar mijn woede en frustraties vandaan kwam..
ook heb ik verteld over die jongen.. waarop mijn moeder uiteraard zei.. *JIJ VALT NIET OP BUITENLANDERS*..
dus daar zal misschien nog aan gewerkt moeten worden:P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:42

Mijn ouders zeiden altijd: zolang je onder ons dak woont, heb je je te houden aan onze regels.
Ergens is dat natuurlijk ook zo (was nogal uitgaanderig en hanggroeperig, geen zorgen: is helemaal goedgekomen :D)

Als ik zo gesproken zou hebben als jij nu? Met: ik kijk het even aan of de regels nageleefd worden zou ik denk ik kunnen vertrekken.

Ik begrijp jouw positie wel, echt, maarals jij echt wil dat het gaat zoals je zelf wil zou ik toch echt op mezelf gaan wonen.. beter voor de relatie met je ouders ook.

En verder, doe niet teveel moeite voor die jongen, kijk hoe graag hij jou eigenlijk wil en laat vooral hem de moeite doen, tuurlijk zitten er ook goede tussen, helaas ken ik ook meer negetieve verhalen (hoewel niet over Turkse jongens maar Marokkaanse).. dus tja, beetje sceptisch word je wel..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:51

Het gaat hier ook niet om een Turkse jongen maar een Tunesische ;) .

TS probeer eerst inderdaad op je eigen benen te gaan staan. Je kan in zo'n situatie beter niet in een positie zitten van "ik heb geen thuis meer en ik ben heel kwetsbaar" .

Iemand hier had een hele mooie post met allemaal tips en die zou ik zeker ter harte nemen, vooral als het gaat over een visum (dus bv zeggen dat jij het wel ziet zitten om in Tunesië te komen wonen). Want ik begreep dat zijn broer al in Nederland woont, en zijn vorige vriendin ook Nederlandse was?
Natuurlijk kan het nog steeds toeval zijn en natuurlijk kan het zijn dat hij echt verliefd op je is. Maar àls het toch slecht gaat in zo'n situatie, dan gaat het ook goed slecht. Overdenk dus alles heel goed wat je wilt doen en zet geen roekeloze stappen uit blinde verliefdheid. Als je bereid bent je hele cultuur en land op te geven voor een ander dan moet je wel echt heel erg verliefd zijn want anders doe je zoiets niet. Dus als hij echt van je zou houden, dan heeft hij wel het geduld voor je.
Praat je nog veel met hem? Weet je waar hij vandaan komt uit Tunesië? Heb je wat meer achtergrondkennis van waar hij precies woont, wat hij doet, hoe zijn familie is...?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:24

Och Kwanyin ja.. sorry hoor! Ik heb het wel goed gelezen.. gewoon niet goed opgeslagen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:26

Zo'n dreigement naar je ouders toe heeft alleen maar zin als je jezelf goed zou kunnen onderhouden, inclusief paard in jouw geval. Jij en je ouders hebben het blijkbaar allemaal moeilijk met het feit dat jij een volwassene bent. Gedraag je daar dan ook naar, dan zullen je ouders dat ook gaan zien. En ja, soms duurt dat even.

Wel fijn dat de situatie nu iets beter is.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:06

Huh dit is toch wel de omgekeerde wereld? Dat jij eisen stelt om weer terug naar huis te komen. Je ouders zouden eisen moeten stellen om je terug binnen te laten.....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:34

mang schreef:
Huh dit is toch wel de omgekeerde wereld? Dat jij eisen stelt om weer terug naar huis te komen. Je ouders zouden eisen moeten stellen om je terug binnen te laten.....

Ik keek er persoonlijk ook een beetje van op.

@ TS: ik hoop dat het wonen bij je ouders goed blijft gaan, blijf vooral communiceren met elkaar. Dat is zó belangrijk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:46

mang schreef:

en ik kijk er ook van op...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:48

Fijn dat je weer naar huis toe kunt.
Als je deze instelling bij mij had gehad had ik je er net zo hard weer uitgetrapt.

Heb je inmiddels wel contact met de jongen?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:01

Juulxx schreef:
hallo allemaal!
update:
Ik woon ondertussen weer bij mijn ouders.. maar ik heb geeist dat ze me wat meer me eigen ding laten doen.
dit houdt dus in niet meer elke zaterdag nacht bellen *als ik een after heb bij een vriendin* en dat ze dan zegt JE KOMT NU NAAR HUIS. mijn vader zal zich ook minder met mij gaan bemoeien.. voor de rest.. zijn er nog een aantal regels...

maar ik heb gezegd dat ik het even aankijk of de regels ook echt nageleefd worden.. zoniet ga ik alsnog op mezelf wonen.. met consequenties van dien...

uiteindelijk is er veel begrip getoond, en heb ik aangegeven waar mijn woede en frustraties vandaan kwam..
ook heb ik verteld over die jongen.. waarop mijn moeder uiteraard zei.. *JIJ VALT NIET OP BUITENLANDERS*..
dus daar zal misschien nog aan gewerkt moeten worden:P

Nou ben ik toch wel oprecht benieuwd wat de consequenties voor jouw ouders zijn, als zij zich niet aan jouw opgelegde regels en eisen houden?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:18

HAHA mijn ouders hadden mij eruit gegooit als ik met zo iets idioots zou komen. Lol.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:34

you got issues..... en dat zeg ik niet vaak...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:36

Ariebombarie schreef:
you got issues..... en dat zeg ik niet vaak...

Dat is wel een beetje snel geconcludeerd.

Wij weten niet wat de consequenties zijn voor de ouders van TS als zij vertrekt.

Daarom vroeg ik er ook naar.

Misschien zijn haar ouders wel afhankelijk van haar w.b.t geld of zorg....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:02

Lijkt me niet, anders schoppen ze haar er ook niet zelf uit.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:10

Poiuytrewq schreef:
Lijkt me niet, anders schoppen ze haar er ook niet zelf uit.

idd en volgens mij is er meer aan de hand dan TS hier deelt. ouders schoppen heus niet iemand het huis uit omdat 'ze nog een keer op vakantie' wil.

maar goed, ben blij dat je inziet dat je niet nog een keer daarheen moet gaan. iemand die vrijwel direct over een visum begint, dat is (geloof me hierop) ellende. kan je er van alles over vertellen nav ervaring in mijn zeer naaste omgeving.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:59

En misschien zijn het wel gewoon vreselijk bemoeizuchtige ouders die hun dochter geen enkele persoonlijke ruimte gunnen en is TS dat helemaal zat en heeft ze als consequentie aangegeven dat als daar geen verandering in komt ze vertrekt en voorlopig even geen contact hoeft. Of zoiets.

Ik vind het ook gek klinken maar het is natuurlijk ook een heel onvolledig verhaal, waar vast meer over te zeggen is dan wat wij nu weten. :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:10

Regels voor hun zodat jij weer thuis komt wonen. Wat als ze zich er niet aan houden, voor straf naar hun kamer? Zonder eten naar bed?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 23:24

Dani schreef:
En misschien zijn het wel gewoon vreselijk bemoeizuchtige ouders die hun dochter geen enkele persoonlijke ruimte gunnen en is TS dat helemaal zat en heeft ze als consequentie aangegeven dat als daar geen verandering in komt ze vertrekt en voorlopig even geen contact hoeft. Of zoiets.

Ik vind het ook gek klinken maar het is natuurlijk ook een heel onvolledig verhaal, waar vast meer over te zeggen is dan wat wij nu weten. :)

Dankjewel! dit is idd hoe het is gegaan laatste aantal jaren! het enige wat ik wil is wat meer privacy en zelf me tijd indeling maken..
zelf me was mogen doen en me eigen beslissingen maken..

Mijn ouders hebben eindelijk ingezien tot ze mij te strak aan de lijn hielden.. het is niet dat ik niet van ze hou hoor.. ik hou zielsveel van ze allebei...
alleen ik wil niet meer elke zaterdag bijv... gebeld worden van je komt nu naar huis.. dit is een voorbeeld..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:29

Tja, daarom gaan mensen ook uit huis.

Dan kan jezelf beslissen wat je wil.

Ik ben op mijn 18e ook uit huis gegaan....heeeeeeerlijk

Je had je ouders op je blote knietjes moeten bedanken dat je weer terug mocht komen.