) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) vuurneon schreef:Maar het is niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje.
Wendy schreef:Dan had je vanmorgen in Eibergen op de Twenteroute je lol op gekund; wielrenners op de Twenteroute (drukke provinciale weg met prima fietspad erlangs), die allemaal door rood fietsten, terwijl de auto's er met 40 achteraan sukkelden (je kunt daar praktisch niet inhalen)
LadyMadonna schreef:Carolaaxxxx schreef:Omdat ze geen levend wezen rijden, ze baas zijn over hun fiets wat er ook gebeurd?
Als iedereen de baas over hun fiets zou zijn zouden er in de tour (profs!) niet zo ontzettend veel valpartijen zijn, laat staan bij amateurs
vuurneon schreef:Maar het is bijna niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje (helemaal in een gebied waar veel fietspaden elkaar kruisen) . (Of het vogeltje is tegen het bord aangefietst)
Winged schreef:vuurneon schreef:Maar het is niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje.
Nja in het voorbeeldje van Wendy:
Wendy schreef:Dan had je vanmorgen in Eibergen op de Twenteroute je lol op gekund; wielrenners op de Twenteroute (drukke provinciale weg met prima fietspad erlangs), die allemaal door rood fietsten, terwijl de auto's er met 40 achteraan sukkelden (je kunt daar praktisch niet inhalen)
Kun je aantonen dat je op een provinciale weg zit, waar als het goed is een bord staat dat je daar als scooterrijder + fietser niet mag rijden.
niet 'daar waar je niet hoort te rijden', want daar kun je moeilijk vaak moeilijk om heen . Als ik op de busbaan fiets wordt meneer agent ook blij
LadyMadonna schreef:Winged: helemaal mee eens, maar dat begint toch echt bij jezelf.
Rowdine schreef:Tja dat zullen andere weggebruikers misschien wel niet zo vinden. Ruiters zijn ook uitermate vervelend omdat ze altijd willen dat er voor hen afgeremd wordt.
Rijd je met je auto op een 60 km weg ook met 60 voorbij dan moet je ruiters eens zien gebaren en schreeuwen.
Dus net als men met ruiters rekening houdt kan er toch ook prima met wielrenners rekening worden gehouden.
lovemario schreef:ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie
lovemario schreef:ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie
. En jij klaagt over wielrenners... lovemario schreef:ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie
Amable schreef:Een wielrenner die zijn eigen tijden wil verbeteren hoort m.i. op een afgesloten baan thuis, als ik mijn dressuurproefje zonder onderbreking wil oefenen ga ik ook in een rijbak rijden en niet op de openbare weg. Een wielrenner die een trainingsrondje doet en zich niet bekommert om zijn tijden en het dus geen probleem vindt om een keer voor rood te wachten of even af te remmen die is gewoon welkom op het fietspad. Want ik denk dat daar het probleem zit, die lui die hun tijden verbeteren willen.
LadyMadonna schreef:Funnyhorse: doe maar 30/35 bij amateurs
?Ik heb altijd het gevoel dat ze 5o kmh rijden
hahahaa Ben ik best jaloers op,vroegahhh
toen ik op mn Puch Maxi reed naar mn werk werd ik ingehaald door een wielrenner whahaha ik vond het wel even een grondzakmomentje voor mij hoor
hahahaha