Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:04

Maar het is bijna niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje (helemaal in een gebied waar veel fietspaden elkaar kruisen) . (Of het vogeltje is tegen het bord aangefietst :D )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-07-13 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:05

Als mensen gewoon normaal langs paarden gaan, is er geen probleem. Vaak kom je nog extra toeterende mensen tegen, mensen die extra gas geven, mensen die expres gaan slingeren en noem maar op. Een klein bochtje eromheen is toch niks teveel gevraagd? Dat hoor je ook bij fietsers te doen en bij wielrenners als die het toelaten

LadyMadonna

Carolaaxxxx schreef:
Omdat ze geen levend wezen rijden, ze baas zijn over hun fiets wat er ook gebeurd? :+

Als iedereen de baas over hun fiets zou zijn zouden er in de tour (profs!) niet zo ontzettend veel valpartijen zijn, laat staan bij amateurs :+

_San87_

Even terugkomend op het vragen om snelheid te minderen... Ik doe dat soms, maar dat is dan niet enkel om de veiligheid van mij en mijn paard, maar ook voor de veiligheid van de passerende automobilist, motorrijder, maak er wat van :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:06

Winged: helemaal mee eens, maar dat begint toch echt bij jezelf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:06

vuurneon schreef:
Maar het is niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje.

Nja in het voorbeeldje van Wendy:
Wendy schreef:
Dan had je vanmorgen in Eibergen op de Twenteroute je lol op gekund; wielrenners op de Twenteroute (drukke provinciale weg met prima fietspad erlangs), die allemaal door rood fietsten, terwijl de auto's er met 40 achteraan sukkelden (je kunt daar praktisch niet inhalen) :+

Kun je aantonen dat je op een provinciale weg zit, waar als het goed is een bord staat dat je daar als scooterrijder + fietser niet mag rijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:07

LadyMadonna schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Omdat ze geen levend wezen rijden, ze baas zijn over hun fiets wat er ook gebeurd? :+

Als iedereen de baas over hun fiets zou zijn zouden er in de tour (profs!) niet zo ontzettend veel valpartijen zijn, laat staan bij amateurs :+

Nouja, de fiets heeft in ieder geval geen eigen wil :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:07

vuurneon schreef:
Maar het is bijna niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje (helemaal in een gebied waar veel fietspaden elkaar kruisen) . (Of het vogeltje is tegen het bord aangefietst :D )

Klopt. Maar dat betekent niet dat er geen wetgeving is, die is er wel. De handhaving, daar schort het aan, inderdaad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:08

Winged schreef:
vuurneon schreef:
Maar het is niet te handhaven, want je moet bewijzen dat een fietser een bord heeft genegeerd. Dus eigenlijk is de fietser nog qua snelheid zo vrij als een vogeltje.

Nja in het voorbeeldje van Wendy:
Wendy schreef:
Dan had je vanmorgen in Eibergen op de Twenteroute je lol op gekund; wielrenners op de Twenteroute (drukke provinciale weg met prima fietspad erlangs), die allemaal door rood fietsten, terwijl de auto's er met 40 achteraan sukkelden (je kunt daar praktisch niet inhalen) :+

Kun je aantonen dat je op een provinciale weg zit, waar als het goed is een bord staat dat je daar als scooterrijder + fietser niet mag rijden.

Gaat mij puur om snelheid :) niet 'daar waar je niet hoort te rijden', want daar kun je moeilijk vaak moeilijk om heen . Als ik op de busbaan fiets wordt meneer agent ook blij :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-07-13 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:09

LadyMadonna schreef:
Winged: helemaal mee eens, maar dat begint toch echt bij jezelf.

Klopt. Maar in het geval dat wij - op onze gazelles - al braaf achter elkaar fietsten vind ik op zo'n moment dat ik mijn gedeelte heb gedaan. Als zij met hun drieën naast elkaar willen blijven fietsen om te trainen: Ok. Maar liever niet tegen ons aan :=

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:09

Rowdine schreef:
Tja dat zullen andere weggebruikers misschien wel niet zo vinden. Ruiters zijn ook uitermate vervelend omdat ze altijd willen dat er voor hen afgeremd wordt.
Rijd je met je auto op een 60 km weg ook met 60 voorbij dan moet je ruiters eens zien gebaren en schreeuwen.
Dus net als men met ruiters rekening houdt kan er toch ook prima met wielrenners rekening worden gehouden.

Op een 60 weg is het dan ook gewoon verplicht op te anticiperen op ander verkeer. Dus niet met 60 langs slingerende kinderfietsjes en ook niet met 60 langs ruiters en menners. Die 60 is de maximum toegestane snelheid die je mag rijden mits verantwoord. Het is niet de minimaal verplichte snelheid.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:10

wielrenners zouden op het fietspad ook maar 25 km/uur mogen, welke een scooter ook maar mag (jaja erzijn ook de 45 kmers.....)
en als jij niet kan remmen, of goed sturen, wat doe je dan op de weg? ga lekker op een wielerbaan...
het is jou verantwoordelijkheid om een degelijk vervoersmiddel te regelen, en als je hiermee de weg op gaat moet je je ook aan die regels houden. kan jou fiets niet remmen? ga dan de weg niet op. kan je niet zo snel remmen? minder dan gewoon vaart. ik vraag me ook af waarom wielrenners boven de wet staan in het geval lichten en bel. waarom zij niet, en ik wel (ja,dat is duuuuuur!!!) als je iemand passeert kun je vaart minderen. en als er dan een overleden wielrenner is, omdat hij geen voorrang verleende ... hij hoort ook gewoon de regels te volgen. in de auto moet je je aan regels houden, op de fiets ook, dus als wielrenner ook. gewoon voorrang verlenen, en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, soms mag je wel 50 met de auto, maar past dat gewoon niet. dan pas je je snelheid aan , dus dit dienen wielrenners ook te doen. sociaalweggedrag noemen ze dat.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:11

ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:12

lovemario schreef:
ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie ;)

Dan ben jij in mijn ogen fouter dan de wielrenner. Hij probeert te waarschuwen, fietst op de plek waar hij hoort te fietsen.. Jij veroorzaakt hier een nog gevaarlijkere situatie. Als hij tegen jou op was geknald was JIJ dus de schuldige. Vindt jouw verzekering vast niet zo heel erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Winged op 16-07-13 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:13

lovemario schreef:

Hij waarschuwt jullie en wat doe jij? Het verkeer opzettelijk belemmeren. Jij zat fout.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:14

Ik vind gewoon dat ze het moeten verbieden, het is toch te belachelijk voor woorden dat er mensen doodgaan. Omdat hun zo achterlijk hard moeten fietsen? Laat ze dat lekker ergens anders doen maar niet op de openbare weg.

Laten wij eens met onze paarden met ze alle keihard over het fietspad galoperen.
Ik weet wel zeker dat alle paarden-eigenaren gezeik krijgen :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:16

Een wielrenner die zijn eigen tijden wil verbeteren hoort m.i. op een afgesloten baan thuis, als ik mijn dressuurproefje zonder onderbreking wil oefenen ga ik ook in een rijbak rijden en niet op de openbare weg. Een wielrenner die een trainingsrondje doet en zich niet bekommert om zijn tijden en het dus geen probleem vindt om een keer voor rood te wachten of even af te remmen die is gewoon welkom op het fietspad. Want ik denk dat daar het probleem zit, die lui die hun tijden verbeteren willen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:17

lovemario schreef:

Over asociaal gesproken :'). En jij klaagt over wielrenners...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:19

Ik heb niks tegen wielrenners,vind het best een mooie sport maar waar ik wél van schrik is het tempo wat er gereden word over smalle straten of zelfs wandelgebieden.Dat is echt gevaarlijk.Ze bellen ook nooit als ze van achteren naderen en zeker als je zelf te paard bent en plots zoeft er met 50kmh een fiets langs dan schrik je je soms lens (ik harder dan mn paard hahaha)

Maar over het algemeen vind ik het niet al te storend hoor,gewoon op tijd aan de kant gaan en niet te lang loperen ergeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:19

lovemario schreef:

Wat is het voor moeite om gewoon aan de kant te fietsen zodat hij gewoon kan passeren? Hij heeft geen bel, dus roept netjes zodat jij weet dat hij eraan komt.
Op de scooter tuter ik ook even als ik een groepje fietsers wil passeren, zodat ze de kans hebben opzij te gaan.
Ik irriteer me hier ook aan schooljeugd wat 6 breed fietst, dus ik tuter en ga er voorbij, en dat was het dan wel weer...

LadyMadonna

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:20

Funnyhorse: doe maar 30/35 bij amateurs :+

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:22

Wielrenners horen gewoon op het fietspad en zich aan de verkeersregels te houden. Je mag met 2 of meer naast elkaar rijden mits je de rest van het verkeer niet hindert. Voor wielrenners die mij op een smal fietspaadje met zn 4en naast elkaar willen inhalen, daar ga ik niet voor aan de kant. Als scholier word de buitenste van de naast elkaar fietsende fietsers beboet en vind dat ze dit geregeld vaker bij wielrenners mogen doen, maar die lijken wel boven de wet te staan soms.

Niet alles is negatief, zo kwam ik laatst ook een paar wielrenners tegen die me netjes achter elkaar inhaalde en nog een goedemorgen wenste. Ze bleven ook gewoon netjes achter elkaar fietsen. Toen ik ze later tegen kwam omdat ze een pauze hielden heb ik nog een koekje gekregen en nog even gekletst, zo kan het dus ook :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:23

Amable schreef:
Een wielrenner die zijn eigen tijden wil verbeteren hoort m.i. op een afgesloten baan thuis, als ik mijn dressuurproefje zonder onderbreking wil oefenen ga ik ook in een rijbak rijden en niet op de openbare weg. Een wielrenner die een trainingsrondje doet en zich niet bekommert om zijn tijden en het dus geen probleem vindt om een keer voor rood te wachten of even af te remmen die is gewoon welkom op het fietspad. Want ik denk dat daar het probleem zit, die lui die hun tijden verbeteren willen.

Ik denk niet dat je dit met elkaar zo kan vergelijken. Een wielerbaan is toch een flink stuk anders dan de straat (lengte, veel bochten, glad). Daarnaast vind je in heel Nederland zowat om de 3km minstens een rijbak zo onderhand. Wielerbanen zijn er stukken minder.

Ik ben het wel met je eens dat je ook als wielrenner gewoon moet stoppen voor rood (logisch).

LadyMadonna

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:25

Overigens amable: een baanwielrenner met een weg renner vergelijken is net zo iets als een dressuurruiter met een springruiter vergelijken

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:28

LadyMadonna schreef:
Funnyhorse: doe maar 30/35 bij amateurs :+

Echt waar?Niet harder :? ?Ik heb altijd het gevoel dat ze 5o kmh rijden := hahahaa Ben ik best jaloers op,vroegahhh :7 toen ik op mn Puch Maxi reed naar mn werk werd ik ingehaald door een wielrenner whahaha ik vond het wel even een grondzakmomentje voor mij hoor :o hahahaha