Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:10

2x per dag.. 'S avonds schoon m'n bed in en 's Ochtends om wakker te worden.. anders ben ik echt een zombie.. Verder elke dag schone kleding aan.. was wel m'n haar max 2x per week.. Nooit vet of iets!

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:11

Ik zie veel voorbij komen dat mensen elke dag douchen. Tenzij je abnormaal veel zweet en direct stinkt als je een dag niet doucht, is dit absoluut niet nodig. Ik deed het vroeger ook maar sinds ik eczeem heb niet meer. Mijn huisarts zegt dat elke dag douchen niet goed is voor je huid (je huid heeft een natuurlijke beschermlaag tegen bacteriën en rotzooi en deze haal je er iedere keer af en geef je geen tijd om te herstellen). Het valt mij ook op dat mensen andere mensen direct 'vies' noemen als zij horen dat iemand niet elke dag doucht. Waarschijnlijk weet je het van de helft van de mensen met wie je om gaat niet eens, en stinken ze ook niet. Dat 'vies voelen' als je een dag niet doucht zit echt tussen je oren.

Ik douche drie keer per week (was dan ook m'n haar en scheer me enzo) en de dagen dat ik niet douche was ik wel m'n gezicht en doe ik met een washandje m'n oksels en de andere cruciale plekken. Ik stink nooit (heb absoluut een hekel aan stank en zweetlucht en zorg er altijd voor dat ik fris ruik).

Ben ik vies?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:12

Doorslaan Florenc? Wat jij doorslaan vind kan voor een ander normaal zijn.
De een zweet meer dan de ander en bovendien kan je zweet door medicijngebruik soms behoorlijk onaangenaam ruiken. Ik zie niet in waarom ik dan niet een keer extra zou mogen douchen. Bovendien ben ik behoorlijk actief, veel hardlopen, paardrijden en werk op stal en dan ruik je niet altijd even fris, zeker niet op warme dagen zoals nu.

Dyonpooh, pyama? Die heb ik niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:15

Geryon schreef:
Ik vind je haar wassen om de 5 a 6 dagen eigenlijk gewoon vies. Water is niet genoeg om het schoon te krijgen. En het wordt toch wel vies lijkt mij als je in de paarden zit.

Nou, als ik alleen mijn cap al ruik, brrrr! Die lucht wil ik echt niet in mijn haar hebben hangen!

Ik slaap niet in een pyjama behalve als ik ziek ben of als het echt heel koud is in de winter en die gaat idd na een keer gebruiken in de was. Het enige wat hergebruikt wordt: mijn nette beha doet erna dienst als paardrijbeha, mijn rijbroek als ik er nog niet echt mee gereden heb, soms een net rokje als ik het maar kort heb aangehad.

Nachtlampje

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:17

Als ik bij mijn paard ben geweest douche ik altijd. Als ik geen flikker uitvoer ook gewoon elke dag of om de dag :')

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:17

KarinvdM schreef:
Doorslaan Florenc? Wat jij doorslaan vind kan voor een ander normaal zijn.
De een zweet meer dan de ander en bovendien kan je zweet door medicijngebruik soms behoorlijk onaangenaam ruiken. Ik zie niet in waarom ik dan niet een keer extra zou mogen douchen. Bovendien ben ik behoorlijk actief, veel hardlopen, paardrijden en werk op stal en dan ruik je niet altijd even fris, zeker niet op warme dagen zoals nu.

Dyonpooh, pyama? Die heb ik niet.

Iets in die zin, of joggingbroek en shirt ed.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:22

Ik douch doorgaans 1x per 1,5/2 dagen. Dus maandagochtend-dinsdagavond of maandagochtend-woensdagochtend. Hangt een beetje van mijn activiteiten af, als ik heb gesport of veel heb bewogen/gezweten die dag douche ik sowieso aan het einde van de dag even. In de zomer douche ik doorgaans dus vaker dan in de winter. Maar probeer het toch echt een beetje in te perken vanwege mijn eczeem. Sta ook zo kort mogelijk onder de douche. Ben veel langer bezig met bodylotion insmeren en de douche droogtrekken :+.
Ben het verder eens met Dos_Caballos.

Op werkdagen douche ik overigens 's avonds, ben niet zo'n held in opstaan en blijf liever 10 minuten langer liggen. Daarnaast heb ik een hekel aan met pas ingevette benen een spijkerbroek aantrekken :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:25

Woow man, ik douch echt 2 keer in de week ofzo.. Ik doe het gewoon als mijn haar niet zo fris meer ruikt.. Al dat douchen is echt niet goed voor je huid hoor!! Daarnaast houd ik ook gewoon de hele week dezelfde spijkerbroek aan en wissel ik 2 keer in de week van t-shirt.. Tenzij het natuurlijk stinkt of er natuurlijk een dikke vlek op zit..
En neu ik was me ook niet sochtends. En de grap is dat ik vooral opmerkingen krijg over dat ik lekker ruik als ik een dagje later ben met douchen, en ja die opmerkingen zijn serieus!!
Btw, ik heb wel een poosje vaker gedoucht, elke 2e dag maar daar werd mijn haar ontzettend vettig van en nu kan ik bijna een week rondlopen zonder vettig haar.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:29

2 keer in de week douchen en niet wassen vind ik echt niet fris. := Ik douche elke dag, meestal 's avonds.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:30

Ik douche ook gwn elke avond omdat ik het ook fijn vind om schoon in mn bed te liggen(: maar voor De mensen die s' ochtends douchen hoe doen jullie dat met jullie haren? Gaan jullie dan gwn met natte haren naar school/Werk of staan jullie t elke ochtend t föhnen ?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:30

Femek2902 schreef:
Woow man, ik douch echt 2 keer in de week ofzo.. Ik doe het gewoon als mijn haar niet zo fris meer ruikt.. Al dat douchen is echt niet goed voor je huid hoor!! Daarnaast houd ik ook gewoon de hele week dezelfde spijkerbroek aan en wissel ik 2 keer in de week van t-shirt.. Tenzij het natuurlijk stinkt of er natuurlijk een dikke vlek op zit..
En neu ik was me ook niet sochtends. En de grap is dat ik vooral opmerkingen krijg over dat ik lekker ruik als ik een dagje later ben met douchen, en ja die opmerkingen zijn serieus!!
Btw, ik heb wel een poosje vaker gedoucht, elke 2e dag maar daar werd mijn haar ontzettend vettig van en nu kan ik bijna een week rondlopen zonder vettig haar.

Serieus? :')

Ik douch 2x per dag, ik ruik niet fris als ik opstaat en 's avonds ook niet doordat ik in paarden werk.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:32

Ik douche om de dag, tenzij ik stink, dan vaker. Soms douche ik 's avonds, vaker 's ochtends of overdag. Even lekker mezelf verzorgen, daar heb ik 's avonds geen zin meer in. Ik was mijn haar 2-3 keer per week.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:36

Wanneer vinden mensen zichzelf fris ruiken cq niet stinken? Vind je jezelf alleen schoon als je ruikt naar een mix van douchegel, deo en parfum? Die geurtjes zijn er bij mij snel af hoor maar dan vind ik nog niet dat ik stink of niet fris ruik. Ik heb om 16.30 gedoucht, een beetje douchegel gebruikt, maar dat ruik ik nu echt niet meer. Maar ik voel me nog steeds schoon en dat voel ik me waarschijnlijk morgen om deze tijd ook nog wel.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:38

Ik douche sowieso altijd 's avonds. En ook voor werk. Zowel diensten die om 11/12/17/18 beginnen. Op vrije dagen maar 1x (alleen 's avonds). En elke dag wordt het haar gewassen :=

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:39

Ik douche meestal 2x per week en was dan ook mijn haar (soms minder, heb er niet altijd tijd voor, dat krijg je met kleine kids :D ik vergeet ook vaak hoelang ik al in dezelfde kleren loop O:) )
Verder was ik me aan de wastafel, van thuis uit dagelijks zowel 's ochtends als 's avonds. Er ging echt een wereld voor me open toen ik voor het eerst bij een vriendinnetje bleef slapen en ik de enige was, die gewassen naar bed ging. De rest dook zo hups uit de kleren in de pyjama, in de slaapzak! :wow:
Blijkt dat dus best heel normaal te zijn... Ik ben inmiddels wijkverpleegkundige en wij wassen onze cliënten ook alleen 's ochtends.
Ik vind dat voor mezelf niet fris. En muf ongewassen 's ochtends in de kleren springen kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Hoewel, maak wel eens een uitzondering, als ik de hele avond in bad heb liggen weken en 's nachts niet heb liggen zweten in bed. Dan ben ik 's ochtends gewoon niet vies, vind ik zelf 8-)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:43

samoth schreef:
Femek2902 schreef:

Serieus? :')

Ik douch 2x per dag, ik ruik niet fris als ik opstaat en 's avonds ook niet doordat ik in paarden werk.

Ja, heel serieus :o
Maar ik moet zeggen dat ik niet snel naar zweet stink, en ik heb wel een goede neus, dus zodra ik mezelf ruik (en vaak ruiken anderen mij dan nog niet :') ) dan ga ik direct douchen :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:43

Als ik begin te stinken :D

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:44

Ik douche altijd s'avonds!
Soms wil ik nog wel eens 2x per dag douchen, ligt eraan hoeveel zin en tijd ik heb.
In de ochtend douchen als ik weinig tijd heb vind ik vreselijk

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:44

Momenteel 4x per dag :+ Ben herstellende van een fiks ongeluk met paard en heb een extreem verkrampte spier in mijn schouder/nek, dus heerlijk de hete douche erop. En ik lig vrij veel, verplicht, op bed, waardoor ik het lekker vind om fris te zijn als ik erin ga of eruit kom :+ Haren was ik nu elke dag ook.
Normaliter sowieso 1x per dag en soms 2x per dag. Mijn huid kan daar overigens prima tegen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:46

Een interessant filmpje over douchen en de gevolgen voor je huid, uit het programma Volt van de Vlaamse openbare omroep:
http://www.een.be/programmas/volt/te-veel-douchen

Ze laten duidelijk zien dat je je huid beschadigt als je vaker onder de douche staat.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:47

Ik douche elke dag en was m'n haar elke 4 dagen ongeveer. Als het vet wordt. Ik rijd amper dus van m'n cap gaat het niet stinken en als ik even gewandeld heb ruikt m'n haar niet naar paard ofzo.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:47

Ik douche om de dag en was me iedere ochtend, gezicht, oksels, en dat vrouwelijk ding daaronder. 2 x op een dag douchen, wat een handdoeken zullen jullie dan wel niet gebruiken.... Of gebruiken jullie een handdoek vaker dan 1 keer. Dat vind ik dan weer minder fris eerlijk gezegd ;-) j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:48

Ik douche om de dag en was mn haar 2x per week. Altijd s ochtends, omdat ik nogal moeite heb om echt wakker te worden. Op dagen dat ik niet douche, was ik me met KOUD water haha