Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:45

Ik heb het niet volgehouden tot mijn pensioen.
Nu was ik het al niet echt van plan, en had met 60 jaar op willen houden, maar ook dat is niet gelukt.
Veertig jaar als verpleegkundige gewerkt en ben totaal versleten, kan bijna niet meer lopen van de artrose en ben pas 58 jaar.
Ik werkte parttime, maar had natuurlijk ook nog de zorg voor 2 kinderen die ik ondertussen kreeg, het huishouden etc.
Conclusie, denk om jezelf, is je beroep erg zwaar, zoek bijtijds wat anders, hoe heerlijk je je werk ook vind, want als je eindelijk met pensioen mag en het genieten gaat beginnen, kan het niet meer. !!

Miepie77

Re: Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:51

Ik zat tot 6 jaar geleden in de IT en daar zie je geen oude mensen, boven de 45 heb je het wel gehad, gewoon teveel stress continue, het verdient super, maar je betaald een hoge prijs, ik ben er ziek van geworden en ben er achter gekomen dat er meer van mn oud collega's nu ziek thuis zitten of iets totaal anders doen, ik hoop met de tijd als mn ziekte beter gaat, een eigen bedrijf te beginnen, maar wel op een compleet ander vlak.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:28

Ik weet niet of ik het vol ga houden tot mijn pensioen. Nu vind ik mijn baan/werk nog ontzettend leuk, maar misschien denk ik daar over 20 jaar anders over.
Want ik moet nog 43 jaar als ik tot mijn 67e werk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:55

Ik werk als salarisadministrateur en ik denk dat ik dit werk prima vol kan houden tot mijn pensioen :+
Het is een zittend beroep, dus lichamelijk is er niet veel zwaars aan, wel moet je allerlei wet- en regelgeving bijhouden, maar dat is ook meer automatisme nu door alle nieuwsbrieven etc die we op ons werk binnen krijgen.
Of ik het ook echt leuk vindt tot mijn 67e vraag ik me af, geen idee! Voor nu vind ik het prima werk, het verdient leuk, er blijft vraag naar en het is goed vol te houden :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:00

Cowgirl schreef:
65 dan moet je als groom stoppen, tenminste bij de maatschappij waar ik veel mee vlieg. Bij andere mag je wel langer door vliegen.

Aha op die manier :D .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:38

Op dit moment vind ik mijn beroep het leukste van de wereld. Maar het heeft ook een grote keerzijde, salariëring/secundaire arbeidsvoorwaarden is/zijn niet optimaal. Mijn maandloon is nu heel mooi maar heel veel meer zal het nooit worden, contract obv variabele uren (het 'uurtje factuurtje' idee), in de zomervakantie een groot gat in mijn salaris doordat ik nu vier weken geen cliënten heb en dus geen inkomen, noem het maar op. Het feit dat er geen CAO is vind ik een groot struikelpunt.
Daarnaast zijn we grotendeels afhankelijk van besluiten van de zorgverzekeraars/kabinet, als mijn beroep uit het basispakket verdwijnt ben ik mijn baan zeker weten kwijt.
Daarnaast mis ik soms het live contact met mijn collega's. Ieder werkt op z'n eigen locatie, we overleggen via mail en soms hebben we een vergadering of borrel.
Ik weet niet of ik het werk tot mijn pensioen wil blijven doen. De tijd zal het leren!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:17

Ik prijs mij gelukkig dat renpaarden rijden niet mijn job is. Enkele jaren terug, zou ik dat het einde gevonden hebben als ik vaste stalruiter mocht worden. Maar nu... ik rij nu terug een week 3 paarden per dag en ik heb overal spier en gewrichtspijn ik blijf geen 20

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:45

Ik heb een hele leuke baan waarvan ik hoop dat ik het vol kan houden tot mijn pensioen. Ik werk in de zorg en dat is lichamelijk best zwaar. Ook is er continu vernieuwing in de techniek en apparatuur wat je goed bij moet houden en moet snappen. Ik ben bang dat tegen de tijd dat ik met pensioen kan, ik door moet werken tot mijn 75e ofzo. Zowel lichamelijk als geestelijk zal dat een uitdaging worden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:09

Marlis schreef:
Ik werk in de oudere zorg (Revalidatie centrum) wat ook pittig is, wel erg leuk. Wat ik dus echt niet tot mijn pensioen vol kan houden.

Dat doe ik nu ook, maar gezien mijn waardeloze rug is een ding zeker, dit hou ik niet vol.
Bovendien begin ik in september aan de HBO verpleegkunde en hoop ik door te stromen richting het management.
Niet alleen om mijn rug te sparen maar ook omdat ik graag wil doorgroeien en dit mij meer ligt.
Maar ik heb echt respect voor mijn collega's die dag in dag uit het werk in de zorg doen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:14

Ik hoop het wel. Maar ik heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken en dat scheelt denk ik heel veel.
Natuurlijk gaat het allemaal wat moeizamer en ben je aan het eind van de dag soms erg moe, maar ik werk nog steeds de jeugd eruit!
( ik heb een pensionstal met 32 paarden )
Jammer genoeg rij ik zelf bijna niet meer, maar het les ( prive) geven vind ik ook nog steeds leuk om te doen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:46

ja en nee,,, ja omdat ik het super leuk werk vind, nee omdat ik vaak al snel ben uitgekeken op werk.
maar misschien is het met dit werk toch niet haha, we zien het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:54

Ik rijd paarden voor mijn werk. En of ik het volhoud, de tijd zal het leren. :D