mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:25

Ik denk dat je naar de kern van het probleem moet kijken, dat zijn niet de geesten, maar het feit dat er een scheiding heeft plaatsgevonden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:32

Kattenbak schreef:
Ik denk dat je naar de kern van het probleem moet kijken, dat zijn niet de geesten, maar het feit dat er een scheiding heeft plaatsgevonden.

ja had ik dan diep ongelukkig bij mijn man moeten blijven?
ja dat is de perfecte oplossig dan zien mij kinderen mij weer als een moeder die zich niet fatsoenlijk kleed, (slobber kleren)
die de grootste moeite heeft met het huishouden. en altijd maar een rare waas voor de ogen heeft, omdat al het leven er uit gezogen is.

ja dat is echt de perfecte oplossing *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gini

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:34

Kinderen zien zichzelf ook vaak als de schuldige van een scheiding. Zou dit kunnen meespelen?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:36

hanny_jelke schreef:
Kattenbak schreef:

ja had ik dan diep ongelukkig bij mijn man moeten blijven?
ja dat is de perfecte oplossig dan zien mij kinderen mij weer als een moeder die zich niet fatsoenlijk kleed, (slobber kleren)
die de grootste moeite heeft met het huishouden. en altijd maar een rare waas voor de ogen heeft, omdat al het leven er uit gezogen is.

ja dat is echt de perfecte oplossing *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat zeg ik niet toch? Maar zo te lezen betrek je alles op jezelf. Wat ik wil zeggen dat een kind niet vraagt om een scheiding, dat zo'n breuk keihard aankomt en dat er signalen zijn dat jouw kind worstelt met bepaalde gevoelens.

Ik wens je veel succes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:37

Nou, dergelijk jokken komt een kind echt wel weer te boven. Sinterklaas blijkt namenlijk ook niet echt te bestaan. Als je de geesten maar niet eng maakt.

Natuurlijk moet er gekeken worden naar de impact die een scheiding heeft op een kind. Maar vrijwel alle kinderen maken een periode(soms meerdere) met nachtmerries door. Ook die kinderen van niet gescheiden ouders.

Voor de goede orde,...mijn keuze zou het ook niet zijn. Ik probeer mijn kinderen al van af jongs af aan te leren dat monsters, geesten, elfjes, god(en), kabouters en trollen niet bestaan en dat ze er dus niet bang voor hoeven zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:41

@kattenbak.. DE WAARHEID??? wat is die voor zo'n kind... de waarheid voor dat kind was dat er iemand in de kamer was... en dat moeder die niet zag was best wel angstig (gelukkig zag de kat hem wel) en omdat moeder nou een geruststellende verklaring heeft gegeven die hij begreep was hij zijn angst weer onder controle.
Dat het hebben van nachtmerries en het zien van 'geesten' iets te maken heeft met de psychische toestand van het kind... zou best kunnen ... en daar heeft TS volgens mij best oog voor... maar een bang kleutertje 's nachts in bed vertellen dat hij iets verzint omdat hij zo last heeft van de scheiding... dat lijkt me pedagogisch een zeer rare stap!

@NatasjeV... jij kan wel zeggen dat ze niet bestaan... maar dat is niet de werkelijkheid van een kind... die heeft een magische periode waarin hun knuffel wel degelijk kan praten... en waarin verzonnen vriendjes bestaan... dat hoort bij de ontwikkeling en bij de creativiteit van kinderen... dat jij vindt dat ze niet bestaan en je kind dus aangeeft dat dat niet serieus is... wat denk je dat dat met een kind doet?

Ik geloof niet in DE waarheid... elk mens/kind heeft zijn eigen waarheid. Voor hele jonge kinderen zullen dat ook dingen zijn die wij als volwassenen niet meer kunnen indenken... gewoon omdat onze hersenen/gedachtes niet meer zo werken.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 11-07-13 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:42

NatasjavE schreef:
Voor de goede orde,...mijn keuze zou het ook niet zijn. Ik probeer mijn kinderen al van af jongs af aan te leren dat monsters, geesten, elfjes, god(en), kabouters en trollen niet bestaan en dat ze er dus niet bang voor hoeven zijn.

Maar stél dat er wel echt 'geesten' bestaan, en stél dat net jouw kind die kan waarnemen, dan zal hij/zij daar dus niet bij jou mee terecht kunnen want 'mama gelooft toch niet dat ze bestaan'?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:45

Kentaro schreef:
NatasjavE schreef:

Maar stél dat er wel echt 'geesten' bestaan, en stél dat net jouw kind die kan waarnemen, dan zal hij/zij daar dus niet bij jou mee terecht kunnen want 'mama gelooft toch niet dat ze bestaan'?!?

Dan heb je mijn inziens een probleem. Het lijkt imo niet veel moeite om begrip te tonen naar je kind en het gerust te stellen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:47

NatasjavE schreef:
Nou, dergelijk jokken komt een kind echt wel weer te boven. Sinterklaas blijkt namenlijk ook niet echt te bestaan. Als je de geesten maar niet eng maakt.

Natuurlijk moet er gekeken worden naar de impact die een scheiding heeft op een kind. Maar vrijwel alle kinderen maken een periode(soms meerdere) met nachtmerries door. Ook die kinderen van niet gescheiden ouders.

ik ben blij dat mijn ouders dat nooit gedaan hebben , ik vind fantasie namelijk fantastische .
ik vond vroeger niks leukers dan door het bos lopen en goed kijken of je een elfje of een trol zag (was er dan ook niet bang voor) .
of dat mijn overleden broertje of opa's en oma over mijn schouder mee keken en mij hielpen (soort engeltje op je schouder idee) .
ik heb dan ook dingen mee gemaakt die een ander niet eens wil weten en in die tijden ben ik dolgelukkig geweest met de afleiding die we fantasie noemen .

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:56

Mijn beste vriendin is zo nuchter als wat, maar heeft jaren last gehad van "personen" op haar kamer. 's nachts kon ze niet slapen omdat er een ondefineerbare "herrie" in haar kamer was, ze zag de schaduw van een dikke, grote man en er kwamen vaak mensen bij haar bed staan. Dat vond ze ook ontzettend eng.

De 1e keer dat er mensen in haar kamer waren heeft ze gewoon hardop gevraagd of ze weg wilden gaan, en dat heeft geholpen.
Twee jaar later kwamen ze terug, tesamen met de dikke man. Toen hielp vragen of ze weg wilden gaan niet, met salie branden is de herrie weggegaan.
Ze hebben toen iemand ingehuurd die de mensen heeft verdreven.

Daarna is mijn beste vriendin verhuisd naar de zolder, waar de dikke man ook kwam dolen.
Ze hebben die vrouw toen opnieuw laten komen en die heeft duidelijk gemaakt dat hij niet welkom was.

Ze heeft hier vanaf haar 13e (?) al last van gehad en is nu 18.
Ik denk dat, wanneer je er vanuit gaat dat je zoontje een aanwezigheid heeft gezien (?), hij erg duidelijk heeft gemaakt dat die persoon niet welkom is. Wanneer deze daar ontvankelijk voor is geweest zal hij niet meer terugkeren, wanneer hij dat wel doet kan je salie branden.

Maak het sowieso iets "opens'. Geef, als het terugkomt, het een naam en maak hardop praten tegen "het" normaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:06

Kentaro schreef:

Geesten bestaan niet. Ik weet hoe het menselijkbrein in elkaar zit en hoe ons brein ons voor de gek kan houden. Wil je er met liefde iets over uitleggen maar beter kan je er een goed boek over lezen.

Wij zijn ons brein van Dick Swaab.

Miijn kind kan overal voor terecht bij mij ook voor zaken die hij ziet en niet bestaan. Dan zorg je nameliijk dat je weet waarom dat kind zaken ziet die er niet ziijn.
Ik weet ook heus wel dat je niet tegen de denkbeeldige vriendjes in moet gaan. Dat hoort ook bij een bepaalde leeftijd en kan, zeker het fantasierijke kind heel erg helpen. Maar mijn mening is dat je juist dan moet zorgen dat een kind weet dat er geen geesten zijn....en zelf leert dat het denkbeeldige vriendje denkbeeldig is.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:09

ik vind dat zolang er geen bewijzen zijn , je niet kan zeggen of iets wel dan niet bestaat .

ik kan echt met mijn gedachte geen glazen door de kamer laten vliegen , dit heeft dan ook niks met het menselijk brein of psychen te maken .

dat je het zelf nooit hebt mee gemaakt wil niet zeggen dat het er niet is .

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:10

dan zal ik hier eens wat mensen laten schrikken die me vast voor gek verklaren....mijn zoontje van net 3 slaapt nu al een paar maand bij ons in bed! :')
hij durft op dit moment ook niet op zijn kamer te slapen en raakt echt helemaal in paniek, en niet zo'n klein beetje ook ;(
wat het is is me nog niet helemaal duidelijk, hij heeft het er laatst over gehad dat er 's nachts iets in z'n kamer was wat met zijn speelgoed ging spelen wat kabaal maakte waar hij bang voor was.
ook heeft hij wel eens voordat hij moest gaan slapen aparte dingen geroepen (bv dat de trein er aan kwam en dat er heel veel mensen in zaten, in dezelfde tijd had hij het over duitsers met een helm op ???? waar haalt hij dat vandaan, daar hebben we nooit over gehad, niets van op tv gezien en hoe verzint een kind van toen net 2 zoiets??).
thuis verder niets geen stress situaties of wat dan ook, wel weet ik dat er verhalen zijn over het huis waar we in wonen, wat voor een verhalen dit precies zijn weet ik niet eens maar heb wel eens gehoord dat het hier zou spoken.
nou ben ik zelf erg nuchter te noemen dus mij maak je niet zo snel gek maar ben wel erg gevoelig voor dingen en pik gevoelens etc van anderen snel op.
maar ja wat moet je hiermee? ondanks dat ik heel erg nuchter ben geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde zeg maar maar ben ook van mening dat er veel kwakzalvers op dat gebied rondlopen en ben nogal sceptisch over het feit dat mensen zich allerlei gaven toewijzen.
ach kleintje slaapt nu tussen ons in, ik vind niet dat je tegen een kind wat zo bang is kunt zeggen " jouw probleem zoek het uit" en hem bv opsluiten op zijn kamer (en ja, sommige mensen adviseren dat -O- ).
we gaan er maar van uit dat hij met een jaar of 16 wel in zijn eigen bed wil slapen :D

TS, ik vind dat jre het zo prima hebt opgelost, kind blij, jij blij en de kat ook nog ;)
Laatst bijgewerkt door probabeest op 11-07-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:11

Wow, ik heb alleen de titel gelezen en dit geldt ook voor mijn zoontje, dat is ook de reden dat hij al langere tijd bij ons slaapt, waar hij overigens ook bang is voor 'die grote meneer'. Zal later even het topic doorlezen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:12

@Natasja.. je bent wel stellig... en dat is je goed recht. Maar elk mens zijn eigen waarheid :)

Kinderen leren vanzelf dat een denkbeeldig vriendje denkbeeldig is... want dat is een fase en die hoef je ze dus niet expliciet te gaan uitleggen. Fantasie is iets moois en zou gestimuleerd moeten worden. Heb juist altijd medelijden met het kind dat bij een handpop roept "Het is een pop!" ipv mee te gaan in het spel.. dat is toch juist geweldig :)

Oh.. jee.. en nu krijgen we de ouders waarvan hun kinderen bij hun in bed mogen slapen... :(:) (wat doet dat voor je relatie... en je eigen nachtrust) Ik vind echt dat de TS het echt super heeft opgelost! (beter dan in het ouderlijk bed laten slapen)
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 11-07-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:13

probabeest schreef:
dan zal ik hier eens wat mensen laten schrikken die me vast voor gek verklaren....mijn zoontje van net 3 slaapt nu al een paar maand bij ons in bed! :')
hij durft op dit moment ook niet op zijn kamer te slapen en raakt echt helemaal in paniek, en niet zo'n klein beetje ook ;(
wat het is is me nog niet helemaal duidelijk, hij heeft het er laatst over gehad dat er 's nachts iets in z'n kamer was wat met zijn speelgoed ging spelen wat kabaal maakte waar hij bang voor was.
ook heeft hij wel eens voordat hij moest gaan slapen aparte dingen geroepen (bv dat de trein er aan kwam en dat er heel veel mensen in zaten, in dezelfde tijd had hij het over duitsers met een helm op ???? waar haalt hij dat vandaan, daar hebben we nooit over gehad, niets van op tv gezien en hoe verzint een kind van toen net 2 zoiets??).
thuis verder niets geen stress situaties of wat dan ook, wel weet ik dat er verhalen zijn over het huis waar we in wonen, wat voor een verhalen dit precies zijn weet ik niet eens maar heb wel eens gehoord dat het hier zou spoken.
nou ben ik zelf erg nuchter te noemen dus mij maak je niet zo snel gek maar ben wel erg gevoelig voor dingen en pik gevoelens etc van anderen snel op.
maar ja wat moet je hiermee? ondanks dat ik heel erg nuchter ben geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde zeg maar maar ben ook van mening dat er veel kwakzalvers op dat gebied rondlopen en ben nogal sceptisch over het feit dat mensen zich allerlei gaven toewijzen.
ach kleintje slaapt nu tussen ons in, ik vind niet dat je tegen een kind wat zo bang is kunt zeggen " jouw probleem zoek het uit" en hem bv opsluiten op zijn kamer (en ja, sommige mensen adviseren dat -O- ).
we gaan er maar van uit dat hij met een jaar of 16 wel in zijn eigen bed wil slapen :D

TS, ik vind dat je het zo prima hebt opgelost, kind blij, jij blij en de kat ook nog ;)

_/-\o_

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:15

amen voor cherell0. Ben er ook heilig van overtuigd dat er meer is. En dit heeft echt niks te maken dat me brein me voor de gek houd. Hoe verklaar je mediums dan? Naast dat is me moeder ook behoorlijk para normaal begaafd. is dit haar brein die haar voor de gek houd dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:17

cherell0 schreef:
ik vind dat zolang er geen bewijzen zijn , je niet kan zeggen of iets wel dan niet bestaat .

ik kan echt met mijn gedachte geen glazen door de kamer laten vliegen , dit heeft dan ook niks met het menselijk brein of psychen te maken .

dat je het zelf nooit hebt mee gemaakt wil niet zeggen dat het er niet is .

Je kan ook niet met zekerheid zeggen dat er geen theepot om de aarde draait....maar toch lijkt dat niet heel erg aannemelijk.
Er is zoveel onderzoek gedaan naar het bestaan van geesten en dergelijke en tot op heden is er niets gevonden.
Dan is dat dus het bewijs....het is er niet.

Juist al die individuele waarnemingen zijn gebassert op dat ons brein on voor de gek houdt. Het heeft puur te maken met de manier waarop wij de omgeving waarnemen. Die is niet 100% goed...dat klopt niet dus maakt het brein het kloppend.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:20

bij ons in huis is idd. het 6e zintuig behoorlijk ontwikkeld (geen mediums o.i.d) .
maar er gebeuren bij ons dingen die nog geen enkele psycholoog heeft kunnen verklaren (en ik heb er al een hoop gezien).

ik weet ook een heel eind wat ons brein doet (zoals overal gezichten in zien) , toch ben ik overtuigd dat er meer is .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:21

Evelijn schreef:
@Natasja.. je bent wel stellig... en dat is je goed recht. Maar elk mens zijn eigen waarheid :)

Kinderen leren vanzelf dat een denkbeeldig vriendje denkbeeldig is... want dat is een fase en die hoef je ze dus niet expliciet te gaan uitleggen. Fantasie is iets moois en zou gestimuleerd moeten worden. Heb juist altijd medelijden met het kind dat bij een handpop roept "Het is een pop!" ipv mee te gaan in het spel.. dat is toch juist geweldig :)

Oh.. jee.. en nu krijgen we de ouders waarvan hun kinderen bij hun in bed mogen slapen... :(:) (wat doet dat voor je relatie... en je eigen nachtrust) Ik vind echt dat de TS het echt super heeft opgelost! (beter dan in het ouderlijk bed laten slapen)

Mijn kinderen hebben geen denkbeeldige vriendjes gehad maar als ze die gehad hadden had ik dat inderdaad zo gelaten. Dat melde ik ook in mijn post.

Ja ik ben over het bestaan van geesten en aanverwanten zaken heel stellig. Zeg overigens nergens dat een ander het precies zo moet doen.
Dat mag, zeker gezien het aantal reacties wat altijd volgt9of eraan vooraf gaat met dat geesten weldegelijk bestaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:27

Evelijn schreef:

Wat is daar :(:) aan en wat is er mis met in het ouderlijk bed laten slapen? Ik zie geen probleem, jij blijkbaar wel? :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:29

spoken of niet , het blijft een ja nee discussie .
ik denk dat je bepaalde dingen moet zien/ervaren om te geloven .
en dat moet je dan ook zelf weten hoe of wat .

voor mij is het iig duidelijk .

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:33

Evelijn, dat doet verder niets hoor, alleen met de s*x word je erg creatief want dat doe je uiteraard niet met slapende uk naast je, maar of dat nou een nadeel is..... _O-
wij hebben in ieder geval een heel groot bed waar de kleine man nog perfect bij past en hij ligt ook nog eens heel stil dus je merkt er niets van.
mocht de ander kleine uk ook met zoiets beginnen word het misschien wel wat krap maar dat zien we dan wel weer.
partner vind het in ieder geval zo ook geen probleem dus tjaa...het doet verder echt helemaal niets :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:38

Quellian schreef:
Evelijn schreef:

Wat is daar :(:) aan en wat is er mis met in het ouderlijk bed laten slapen? Ik zie geen probleem, jij blijkbaar wel? :D

ik lig toch alleen, dus vind het geen ramp, maar liever niet (ben bang over hem heen te rollen)

wat het voor de ouders doet het geeft ze weer spanning en opwinding in hun leven, je moet naar anderen plekjes gaan zoeken voor de s*ks, dit kan van kelder naar zolder, of in de schuur. maar een tafel, bank, stoel, wasmacine of aanrecht schijnt ook heel goed te kunnen. en als je een garage hebt kan het ook in de auto in de garage.
dus je bent niet meteen s*ks loos

en als je oppas hebt is op een goede afgelegen plek midden in de nacht aan de maas ook heel spannend hoor :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:43

Hahahahahah jij laat je wel gaan zeg. :P:P