(En de oplossing voor de bbq is zo simpel: koop meer variatie! Ik wil namelijk ook graag groentespiesjes bij de bbq!)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rumina schreef:Ik ben ooit in een italiaans restaurant uitgelachen toen ik vroeg of de vegetarische lasagne met vegetarisch gestremde kaas was en zo nee, of het zonder kaas kon. De lachende ober liep weg en 10 seconde nadat hij de keuken in verdween hoorde ik enorm gelach uit de keuken komen. Lijkt me duidelijk dat ze geen fooi hebben gekregen en we er nooit meer terug gekomen zijn

. Uhm Natuurlijk dat is geen vlees.
.
. En dan ook echt alleen maar gekookte aardappelen
en soms kreeg ik er een gekookt ei bij. Fiffill schreef:Weet je wat ook zo mooi is, als je aangeeft bij een BBQ (of lopend buffet) vegetariër te zijn en dat ze dan heel lief vega-dingetjes voor je halen en vervolgens gaan alle vleeseters dat opetenja zeg, jullie hebben nog meer keus, ga je een beetje mijn eten voor m'n neus weg staan graaien
En omkeren gaat natuurlijk met dezelfde tang. Ben ik ook nooit zo van gecharmeerd. arans schreef:Wat een heerlijk topic
Ik heb zo'n tien jaar geleden in een 5 sterren hotel in Zwitserland ook veel problemen gehad. Nadat ik had aangegeven vegetariër te zijn, kreeg ik toch normale spaghetti met gehakt erin. Nou dus terg laten sturen. En ja hoor, toen kwam er een heel mooi boord aan met een grote kippenbout erop. Uhm Natuurlijk dat is geen vlees.
Maar over het algemeen zijn het vaak dezelfde gerechten ( geitenkaas, pesto mozzerella, enz) Gelukkig ben ik een hele makkelijke eter, maar iets meer uitdaging is ook leuk.
Edit: mijn dieptepunt was twee jaar geleden. ik deed vakantiewerk in Tsjechië, maar gewoon bij Nederlandse mensen. We aten daar elke avond in de pub waar ook andere mensen konden eten. Helaas had de kok echt heel weinig inspiratie, want we hebben bijna alleen maar aardappelen-groente-vlees gegeten. Helaas voor mij was er geen vegetarische burgers in de supermarkt, dus ik heb vier weken lang alleen maar aardappelen-groente gegeten. En dan ook echt alleen maar gekookte aardappelen
en soms kreeg ik er een gekookt ei bij.
Niet heel creatief en origineel, maar wel lekker.
! Menino schreef:arans schreef:Wat een heerlijk topic
Ik heb zo'n tien jaar geleden in een 5 sterren hotel in Zwitserland ook veel problemen gehad. Nadat ik had aangegeven vegetariër te zijn, kreeg ik toch normale spaghetti met gehakt erin. Nou dus terg laten sturen. En ja hoor, toen kwam er een heel mooi boord aan met een grote kippenbout erop. Uhm Natuurlijk dat is geen vlees.
Maar over het algemeen zijn het vaak dezelfde gerechten ( geitenkaas, pesto mozzerella, enz) Gelukkig ben ik een hele makkelijke eter, maar iets meer uitdaging is ook leuk.
Edit: mijn dieptepunt was twee jaar geleden. ik deed vakantiewerk in Tsjechië, maar gewoon bij Nederlandse mensen. We aten daar elke avond in de pub waar ook andere mensen konden eten. Helaas had de kok echt heel weinig inspiratie, want we hebben bijna alleen maar aardappelen-groente-vlees gegeten. Helaas voor mij was er geen vegetarische burgers in de supermarkt, dus ik heb vier weken lang alleen maar aardappelen-groente gegeten. En dan ook echt alleen maar gekookte aardappelen
en soms kreeg ik er een gekookt ei bij.
Toen ik in Tsjechie was hadden ze ect overal gepaneerde kaasplakkenNiet heel creatief en origineel, maar wel lekker.
Eigenlijk ben ik als ik dit topic lees wel blij dat ik vega ben, want ik vind bijna alle ongeinspireerde vega gerechten met pesto/mozzarella, geitenkaas, veel groentes etc. lekker!
Maargoed, een huisgenootje van mij had een vega kookboek, en daar stonden idd ook vet lekkere originele lasagnes en recepten in![]()
Fiffil, dat heb ik echt nog nooit gehad. Wel dat andere mensen kinderen er op aanspreken als ze iets van de vega afdeling willen pakklen 'Neee, dat is van Renske. Die is vegatariër '... Dat ik echt denk, ik eet het echt niet allemaal in mijn eentje op... Dus mag best wel hoor .... Precies het tegen over gestelde dus!
nenaavdw schreef:Hoe ik het bedoel??
Gewoon de normale gerechten het vlees vervangen door vega "vlees".
Bij de Lidl is het ook gewoon te koop en dat maakt je eten een stuk leuker als vegetariër. Als ik lasagne maak dan vervang ik ook gewoon alleen het gehakt duur vega rul gehakt.. Zo moeilijk kan het niet zijn!
Er bestaat zelfs vega "frikadel" en "kip" enzo!
Arans, waar heb je in Tsjechië gezeten? Ik heb namelijk een vaag vermoeden..
Menino schreef:Fiffil, dat heb ik echt nog nooit gehad. Wel dat andere mensen kinderen er op aanspreken als ze iets van de vega afdeling willen pakklen 'Neee, dat is van Renske. Die is vegatariër '... Dat ik echt denk, ik eet het echt niet allemaal in mijn eentje op... Dus mag best wel hoor .... Precies het tegen over gestelde dus!
heb het heel vaak gehad, ook bijv als er alleen kaassoufflés waren als vega-iets en voor de rest vlees (bitterballen etc) dat iedereen dan op die soufflés duikt
nenaavdw schreef:Maar iemand die wel vlees eet vind ook niet al het vlees lekker en het lijkt mij ook niet dat je alle groentes heerlijk vind om te eten.
(Als het goed klaargemaakt is uiteraard.) 
) lust ik alles, dus zo moeilijk ben ik niet
Gezond en verantwoord? Hell no
Plus de hele bio-industrie en de manier waarop dieren gehouden en geslacht worden.. Oh en de kleine bruine kalfjes met hun grote ogen en roze neusjes die vlakbij mijn paarden staan...
Dus biovlees krijg ik ook niet weg, dan zie ik steeds die kalfjes voor me

pimaude schreef:Toch vind ik vegetariers en mensen die vlees niet zo lekker vinden heel anders hoor. imo is een vegetarier iemand die het niet eet uit keuze voor het dier.