Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
melaniepk schreef:Ikzelf heb ADD een zusje van ADHD, maar ik voel me beledigd door je topictitel...
Dat je geweerd bent/word heeft weinig tot niets met ADHD te maken maar meer met de sociale vaardigheden die je blijkbaar mist, natuurlijk ben je door de ADHD wat impulsiever, maar ik denk niet dat dit de oorzaak van je problemen is.
Als je het mij vraagt dan denk ik eerder dat je "last" hebt van autisme dan van ADHD, of misschien een combinatie van beiden ?
Autisten hebben vaak moeite met sociale vaardigheden en kunnen moeilijk mensen "lezen"
Als ik jou was zou ik hier toch hulp voor gaan zoeken want zoals ik het begrijp loop je in het dagelijks leven steeds tegen dit probleem aan....
Heino schreef:Dit gedrag heeft geen zak met ADHD te maken, maar met je niet in kunnen leven in anderen. Als je al voor de derde keer weggestuurd bent en geen flauw idee hebt waarom, zou ik daar toch eens hulp voor zoeken want hier wordt niemand vrolijk van.
franka75 schreef:Hoi je hebt aanpassen en aanpassen het moet wel redelijk zijn, stel jij kan niet de normale chocomel kopen maar moet een ander kopen dan pas je je aan maar als er helemaal geen chocomel is moet je iets compleet anders drinken en dat wil je niet eigenlijk, maar je moet voor je omgeving je zodanig aanpassen terwijl jij dat niet wilt maar er wel toe gedwongen word wat is menselijk
ik voel me ook lichtelijk aangevallen, maar zal on topic reageren:franka75 schreef:Hoi je hebt aanpassen en aanpassen het moet wel redelijk zijn, stel jij kan niet de normale chocomel kopen maar moet een ander kopen dan pas je je aan maar als er helemaal geen chocomel is moet je iets compleet anders drinken en dat wil je niet eigenlijk, maar je moet voor je omgeving je zodanig aanpassen terwijl jij dat niet wilt maar er wel toe gedwongen word wat is menselijk

franka75 schreef:Bienotje schreef:Mijn visie, kan bot overkomen maar doe er je voordeel mee.
Als ik naar het terras ga zit ik er niet op te wachten dat een onbekende met een praatje al mijn aandacht opeist. gebeurt dit wel, reageer ik afwezig/ ongeïnteresseerd en verwacht ik dat de ander dat zeker doorheeft. Als dat niet gebeurt en ik volgende keer dezelfde persoon keer op keer weer zie zitten zou ik zeker liever een blokje omlopen (lees: andere lokatie zoeken). Ik vind het namelijk ook niet leuk om iemand botweg in zijn gezicht te moeten zeggen dat hij/ zij op moet sodemieteren voor de bedoeling duidelijk is![]()
Nogmaals, volgens mij ga je alleen naar die locatie en om je 'ADHD' kwijt te kunnen spreek je iedereen aan. Zorg dat je dus niet zulke sitatuaties alleen op zoekt, neem bv je vriend mee en richt je op hem. Hij kent je en zit er wel op te wachten, de rest heeft er geen behoefte aan blijkbaar. En dat is aan jouw om wat mee te doen..
Hoi ik begrijp je helemaal maar ik wil je de tip geven om het gewoon te zeggen tgen mensen want dat is echt duidelijker en iemand die het niet oppakt is dan erg blij met je, ik word daar niet boos om en de volgende keer weet ik het ook echt.
F_Orumster schreef:Heino schreef:Dit gedrag heeft geen zak met ADHD te maken, maar met je niet in kunnen leven in anderen. Als je al voor de derde keer weggestuurd bent en geen flauw idee hebt waarom, zou ik daar toch eens hulp voor zoeken want hier wordt niemand vrolijk van.
Nou, dat wilde ik nu al een tijdje typen maar ik wist niet hoe.
Ik vind het op een terrasje niet zo erg als je met een ander contact legt, maar dan moet het wel leuk contact zijn en uit voor een lolletje, en van beide partijen uit dus niet 1 partij die een stortvloed aan woorden uitkraamt die ik niet interessant vind. Als me dat meermalen door iemand overkomt dan zou ik diegene (en dus ook de bar) gaan mijden als ik die zie.
F_Orumster schreef:Ik ken een hoop ADHD-ers en niemand daarvan vertoont dit gedrag, eerder wat meer in zichzelf gekeerd.
Er zijn natuurlijk veel uitingsvormen, maar ik denk dat er veel meer aan de hand is.