Bokkers kleiner dan 1.60m

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:41

Ghostattack schreef:
Aanschouw Sphynx, een paardje van 1.85m :D Zelfs met krukje kost het nog moeite om erop te klimmen :')

[ Afbeelding ]

haha, zo groot is het voltige paard waar ik afentoe op gaat ook. spring er nu zo op :D met me 1,57

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:42

Amburtjoz schreef:
Ik keek eerst naaf je rijbroek en dekje, zelfde kleurtje :D Vind 't stiekem wel heel schattig, zo'n kleintje op zo'n groot paard :Y)

Die horen inderdaad bij elkaar _O-
Overigens rij ik dit paard niet meer hoor, ik stap lekker op de kleinere pony's :D

Nicole

Re: Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:42

Machtig wat een kasteel... Nee hoor mij niet gezien dat ik zoiets voor me zelf zou hebben..

Ben erg blij met mijn valkje <3 *aan de houding word gewerkt*
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:43

unihorses schreef:
Ghostattack schreef:
Aanschouw Sphynx, een paardje van 1.85m :D Zelfs met krukje kost het nog moeite om erop te klimmen :')

[ Afbeelding ]

haha, zo groot is het voltige paard waar ik afentoe op gaat ook. spring er nu zo op :D met me 1,57

Respect voor jou, dat zou mijn never nooit niet lukken denk ik :')

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:46

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:48

Nicole schreef:
unihorses schreef:

Respect voor jou, dat zou mijn never nooit niet lukken denk ik :')

doe wedstrijden op 1 van een 1,65 is toch een stuk comfortabeler op- en afspringen :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:48

Ik ben 1.60 en uitgegroeid.
Ik blijf inderdaad ook gewoon bij de pony's. Zie er nu al tegenopmdat ik over een jaartje bij de paarden moet starten en dan toch een beter een paard kan hebben.
Of starten jullie met pony's in de paarden?

En waar halen jullie je laarzen? Ik moet kinderjaren voor de lengte maar dan passen de kuiten weer niet fijn...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:50

Ik pas alleen jodhpurs met chaps. Standaard laarzen pas ik nooit in. Ik heb namelijk hoogtemaat 39/40 en kuit 35/36 :=
Kindermaat is qua hoogte perfect, maar dan kom ik 5cm laars te kort bij de kuit..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:53

Sunneva schreef:
Ik ben 1.60 en uitgegroeid.
Ik blijf inderdaad ook gewoon bij de pony's. Zie er nu al tegenopmdat ik over een jaartje bij de paarden moet starten en dan toch een beter een paard kan hebben.
Of starten jullie met pony's in de paarden?

En waar halen jullie je laarzen? Ik moet kinderjaren voor de lengte maar dan passen de kuiten weer niet fijn...

Geen, ik pas zowel geen laarzen als chaps.. En had ik eindelijk op maat gemaakte rijlaarzen is de schuur in de fik gevlogen dus mijn net nieuwe laarzen ook verbrand -O-
Hopelijk dat ik binnenkort een paar mooi laarzen aan kan laten meten :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:54

Ja heb ik nu dus ook! Lekker jodphurs maat 37 en chaps van Ariat small. Heb wel toen de eerste paar weken met kloppende kuiten rondgelopen :p

Mooie pony trouwens Nicole!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:55

ik heb jodpurs, en chaps.
de schoenmaker kan trouwens chaps, en laarzen inkorten !

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:56

Sunneva schreef:
Ja heb ik nu dus ook! Lekker jodphurs maat 37 en chaps van Ariat small. Heb wel toen de eerste paar weken met kloppende kuiten rondgelopen :p

Mooie pony trouwens Nicole!

Ik heb behoorlijke gespierde kuiten.. Ik weet 1 rijlaarzen merk waar ik wel in de laarzen kom en dat is De Niro omdat die zoveel maten hebben daar pas ik Korta M/L :')
Dank je wel ben ontzettend trots op hem <3

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:58

Wordt dat dan mooi unihorses? Als het net verkeerd gebeurd is het zonde van de dure laarzen...

Zadelmaten zijn ook zo iets. Ik heb 16-16,5... Daar kan je bijna geen fijne zadels in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:59

Ik denk, als ik ooit nog een paard bijkoop, dat ik ga voor een leuke D-pony voor de sport. Of opnieuw voor een kruising tinker x haflinger, zo heb ik er nu ook eentje staan. Lekker stevig en 1m40 hoog. Ideaal voor mijn korte pootje :)
Mijn hengst was altijd geschat op 1m55 à 1m60. Helaas voor mij is hij intussen de 1m65 toch voorbij gegaan, al hoop ik dat hij nu wel stopt met groeien (hij is bijna 5 en laatbloeier). Opstappen zonder krukje is best moeilijk, ook omdat ik aan mijn rechterbeen met een kleine beperking zit. Afzetten om erop te huppen is niet zo makkelijk.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:02

Varekaj schreef:
Ik denk, als ik ooit nog een paard bijkoop, dat ik ga voor een leuke D-pony voor de sport. Of opnieuw voor een kruising tinker x haflinger, zo heb ik er nu ook eentje staan. Lekker stevig en 1m40 hoog. Ideaal voor mijn korte pootje :)
Mijn hengst was altijd geschat op 1m55 à 1m60. Helaas voor mij is hij intussen de 1m65 toch voorbij gegaan, al hoop ik dat hij nu wel stopt met groeien (hij is bijna 5 en laatbloeier). Opstappen zonder krukje is best moeilijk, ook omdat ik aan mijn rechterbeen met een kleine beperking zit. Afzetten om erop te huppen is niet zo makkelijk.

Ben benieuwd naar foto van je hengst :D

Ja ik heb verschillende dieren gereden, van 1.40 tot 1.65 en vond toch een pony voor me zelf zoveel fijner rijden..
Nu moet ik er nog wel wat kilo's afhebben voordat het plaatje echt mooi gaat staan maar daar gaan we voor en knallen tussen de paarden zijn kleurtje zal namelijk vast genoeg opvallen :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:02

Sunneva schreef:
Wordt dat dan mooi unihorses? Als het net verkeerd gebeurd is het zonde van de dure laarzen...

Zadelmaten zijn ook zo iets. Ik heb 16-16,5... Daar kan je bijna geen fijne zadels in vinden.

jahoor, als die weet wat die doet :o
zadelmaten tja..... heb altijd een zadel 18 inch gehad....
nu heb ik een 17,5 en vind me al opgesloten zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:03

Mijn KWPN is 165, maar het is echt een dames paardje. Al moet ik zeggen dat ie met wat spieren al heel wat meer paard is :=

Afbeelding
Afbeelding

:=

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:05

Hallo,

Mag ik mij ook melden?
Ben 24 jaar en 1.53m "groot" ben ook nog eens heel dun dus word standaard jonger geschat.
Kleding kopen is inderdaad niet makkelijk. Ik pas eigenlijk alleen maar in kindermaten. Ik werk in het onderwijs, het is mij nu 1x gebeurd dat ik dezelfde broek aan had als 1 van mijn leerlingen.... Was toch wel beetje gênant. Zijn ook genoeg leerlingen in gr. 8 die groter zijn dan ik :-p

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:05

unihorses schreef:
Sunneva schreef:

jahoor, als die weet wat die doet :o
zadelmaten tja..... heb altijd een zadel 18 inch gehad....
nu heb ik een 17,5 en vind me al opgesloten zitten :+

Het mooi zou zijn voor mij een 17.5 inch maar dat kan niet op mijn pony en dus voor mij nog meer redenen om wat af te vallen zodat ik ook mooi en lekker in een 16.5/17'' zadel zit :P

Ik zou niet durven mijn laarzen in te laten korten bij een schoenenmaker.. *al heb ik nu geen laarzen*
voor niet al te duur heb je bij Lipica opmaat gemaakt laarzen

Anthea: wat een knap dier!!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:08

Dan zal het liggen aan mijn minikontje ;)
Maar als hier iemand nog een goed en niet al t duur zadel weer dat ook in kleine maten verkrijgbaar is moeten jullie het zeggen!

Wat trouwens wel een voordeel is van zo klein zijn is dat je op een handelsstal met open armen ontvangen wordt. Veel stallen zoeken wel iemand die ze voor foto's op het paard kunnen zetten. Zo wordt ik altijd gebruikt voor rijfoto's bij mij op stal. De kleinste paarden lijken dan nog prachtige grote reuzen haha.

Nienke89, kinderen worden ook steeds groter nu hè! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:10

Afbeelding

Dit is een foto van afgelopen winter, ergens eind januari denk ik. Hij heeft een nierprobleem gehad, is fiks afgevallen daardoor. Nu is het ongeveer onder controle. Hij is nog steeds magerder dan op dit beeld, maar wel gespierder. Halfweg juli krijgt hij zijn 2e prik, hij wordt chemisch gecastreerd. Ik schatte hem zelf altijd op 1m62, volgens mijn nieuwe stalbaas (ik sta nu ergens anders) zit hij makkelijk rond 1m68.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:12

Varekaj schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is een foto van afgelopen winter, ergens eind januari denk ik. Hij heeft een nierprobleem gehad, is fiks afgevallen daardoor. Nu is het ongeveer onder controle. Hij is nog steeds magerder dan op dit beeld, maar wel gespierder. Halfweg juli krijgt hij zijn 2e prik, hij wordt chemisch gecastreerd. Ik schatte hem zelf altijd op 1m62, volgens mijn nieuwe stalbaas (ik sta nu ergens anders) zit hij makkelijk rond 1m68.

Knapperd hoor! zit een leuke kop op!

chemisch castreren ik lees vooral zo af en toe op internet, mag ik vragen waarom jij hier voor kiest? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:13

Ik heb trouwens nog chaps liggen in een klein maatje die weg mogen :)
De chaps op deze foto:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7556_o.jpg
De schoenen mogen ook weg, maar die zijn van binnen een beetje versleten.

En ja daar reed ik op een Shetlander :+ Heb er 2x op gereden om hem wat beweging te geven, vond ie helemaal geweldig _O-
Daarna alleen VD en mennen mee gedaan :

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:15

Hier nog 1 die groot geworden is door klein te blijven :D

Shirtjes etc is voor mij geen probleem, broeken zijn altijd te lang. Ik kan van het stuk dat te lang is een nieuwe korte broek laten maken. Rijbroeken vind ik wel een drama, die moet ik onderaan dubbel klappen en dat zit eigenlijk niet lekker.

Qua rijden merk ik wel dat een pony makkelijker en fijner te rijden is dan mijn bijna slagschip van 1.67. (niet groot wel rond) Ik heb mezelf dus ook echt aangeleerd lang te zitten op mijn fries.

Gepest ben ik er nooit mee eigenlijk.
En eigenlijk ben ik best blij met mijn 'lengte'.. kan op pony's en paarden, kinderkleding pas ik, best ideaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:17

Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel problemen met broeken en laarzen ( gelukkig maar, want ik draag niet anders :)) )

Pas wel in de normale maten en heb ook gewoon schoenmaat 38