Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:34

Ik moest zo'n 8-9 jaar met OV naar school, en er was zoo vaak vertraging.. De leukste was toch wel vlak nadat de nieuwe treinen er waren (gingen van gele treinen naar de rood-witte).. En er waren blijkbaar nogal wat kinderziektes bij die treinen. Op een dag reden we richting huis, en ergens halverwege de route begaf de trein het..
De machinist roept om: '' Dames en heren, wij rijden niet verder dan station ***, u kunt overstappen op de volgende trein, of wachten op de inmiddels ingezette bussen. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat dit stuk schroot naar de vuilstort gebracht wordt. ''

Het station waar we waren ligt vlakbij een grote vuilstort.. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:54

maaike5581 schreef:
Ik werk zelf bij de ns als conductrice en hier staan idd broodje aap verhalen tussen..

Ik ben nu toch wel steeds nieuwsgieriger wat die broodje aap verhalen dan zijn :P

MarliesV

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:05

Geen vertraging maar wel leuk:
Een flinke treinrit met een nog al vrolijke conducteur die bij elk station een rijmpje had bedacht.
Bv:
Dames en heren, nu even geen gezeur, dit is station Etten-Leur

Heb nog nooit zo'n leuke reis gehad :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:06

Zo net vertraging van Nijkerk naar Amersfoort doordat een van de drie motoren kapot was..

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:15

Nog voor 12 uur 's middags reden we vanuit Deventer weg naar Apeldoorn (is ongeveer 10 minuutje reizen)... Ergens halverwege remde de trein flink af en reed echt in een slakkengangetje verder. Geen idee waarom maar er werd heel geruststellend omgeroepen: "ik beloof u dat we nog voor het donker is op station Apeldoorn aankomen!"

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:25

Was niet echt veel vertraging, maar heb er toch wel om moeten lachen. Ik zat in de IC terug vanaf school, werd er omgeroepen dat het volgende station station Almelo zou zijn, een minuutje later staan we met de trein stil op station Almelo de Riet, of nouja, het voorste deel van de trein dan, want de gehele trein past niet eens op het station. Even later, wel op station Almelo aangekomen 'dames en heren, dit maal wél station Almelo centraal'.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:29

Ik heb eens bijna twee uur staan te bevriezen op een station in the middle of nowhere omdat de trein voor ons ontspoord was tijdens het wegrijden (serieus!). Was enkel spoor, wij konden dus niet verder en om de een of andere reden waren bussen ook heel moeilijk te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:39

Niet echt heel komisch of vreemd maar ik zat met een vriendin in de trein van de week, allebei op weg naar ons tentamen. Omdat we een broodje zaten te eten hadden we de trein die we in de eerste instantie zouden nemen gemist. De volgende trein zou ons nog wel op tijd op school brengen, maar dat was als het allemaal goed ging. Natuurlijk in the middle of nowhere (ergens tussen Hilversum Sportpark en Hollandsche Rading) gaat de trein ineens keihard in de remmen. "We hebben een kleeeeein technisch mankementje, binnen nu en een half uur rijden we weer". :=

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:45

Op weg naar de kampioenswedstrijd van Twente-Ajax in Enschede trok iemand aan de noodrem. " een supporter van waarschijnlijk Ajax was zo zenuwachtig dat hij aan de noodrem trok. Wordt niet al te boos op hem, de znuwen zijnbegrijpelijk. Het kan helaas wel even duren voor we verder kunnen, hopelijk voor het beginvan de wedstrijd!".

Helaas waren we toen wel te laat:(

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:46

bij station vleuten naar de Elffantasy fair in april "atentie elfjes, golblins heksen tovenaars en andere monsters, het volgende station is vleuten hier kun je overstappen op de bus naar de elffantasyfair"
Volgens mij is dat standaard geworden de afgelopen jaren bij de NS.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:48

Auto aangereden die op t spoor stond ?!
Snap er nog steeds niks van haha.

En verder, uhm, een keertje dat de machinist vast zat op de WC :').

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:10

Ess_Ramona schreef:

Dat kan heel goed hoor. Hier in de buurt was eens n vrouw die haast had. In de auto met kindje op de achterbank dacht ze goh, ik wacht niet, nee, ik ga gewoon tussen de spoorbomen door! :)* Die kwam vast te zitten en kon nog net kindje van de achterbank trekken voor de trein haar auto schepte.

Je vraag je af waar sommigen hun verstand hebben zitten..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:22

Haha Imd, in deze auto zat niemand! Ook in de buurt was niemand. Denk dat iemand graag een nieuwe auto wou zonder veel te hoeven betalen ofzo..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:23

imd schreef:
Ess_Ramona schreef:

Dat kan heel goed hoor. Hier in de buurt was eens n vrouw die haast had. In de auto met kindje op de achterbank dacht ze goh, ik wacht niet, nee, ik ga gewoon tussen de spoorbomen door! :)* Die kwam vast te zitten en kon nog net kindje van de achterbank trekken voor de trein haar auto schepte.

Je vraag je af waar sommigen hun verstand hebben zitten..

Hier ook zo een. Trein was bijna bij het station, 200 meter eerder zit een overgang. Spoorbomen omlaag, rijdt er een bejaarde man keihard op die spoorbomen in. Spoorbomen weer open... Nou je raadt het wel, die trein kwam niet op tijd op het station aan.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:24

Heb ook wel eens meegemaakt dat m'n trein niet reed door een aanrijding met een viaduct.. :o?

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:25

Ook ik heb wel vaker rare vertragingen meegemaakt (sommige zijn ook wel begrijpelijk):

Deze trein rijdt niet meer verder omdat de deuren niet meer willen sluiten.

Trein van Zwolle naar Amsterdam stopt ineens ergens halverwege. Ook niet op een groot station of zo waar je kan overstappen, nee op een klein tussenstation:
Deze trein rijdt niet meer verder wegens gebrek aan personeel. ?hoe dan, de trein was toch al halverwege?

De trein staat even stil omdat we mogelijk iets geraakt hebben. 10 minuten later. Loos alarm we gaan weer verder.

De trein staat iets langer stil omdat er een verdacht persoon in de trein rondloopt, we moeten wachten tot de politie arriveert.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:26

Heb ooit eens gehad dat de trein bij Rotterdam niet meer omhoog kwam, geen idee hoe dat kan maar er moest een andere trein komen om ons omhoog te slepen..... Leg dat maar uit op school

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:38

Inoterry schreef:
Wartertje schreef:
Inderdaad, achteruitrijden kan helemaal niet, dat zijn broodje aap verhalen :).

Er zit wel degelijk een achteruit op een trein hoor :j . Alleen word die, bij mijn weten,tegenwoordig alleen gebruikt als het met combineren niet helemaal goed gaat.

Oh zo bedoel je, maar dat is dan een uitzonderlijke procedure. Een trein mag zomaar niet achteruitrijden wanneer hij een station gemist heeft maar moet daar geloof ik eerst toestemming van traffic control voor krijgen.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:52

Een keer in de IC tussen DB en Utrecht: "dames en heren we moeten even wachten want er is een losgelopen ezel bij het spoor gesignaleerd" haha ik moest wel lachen :') jammer dat het nogal ff duurde :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:54

De IC van Amsterdam (waar ik toen studeerde) en Amersfoort (waar ik woon): ter hoogte van Soest ongeveer minderde de trein drastisch vaart en werd er omgeroepen: dames en heren, wij rijden erg langzaam omdat er een varkentje is ontsnapt en langs het spoor loopt.

En even later: als u het varkentje wil zien: dat is aan de rechterkant. Waar inderdaad wat agenten bezig waren om een jolig varken te vangen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:57

Oh, ik ging met de voormalige beneluxtrein naar Brussel, om de trein naar Londen te halen.. wij ruim op tijd, maar de trein ging helaas kapot.. hebben we 2!! uur in een weiland gestaan, maar ook de WC's etc deden het niet meer :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:02

Voque48 schreef:
Trein van Zwolle naar Amsterdam stopt ineens ergens halverwege. Ook niet op een groot station of zo waar je kan overstappen, nee op een klein tussenstation:
Deze trein rijdt niet meer verder wegens gebrek aan personeel. ?hoe dan, de trein was toch al halverwege?

Zou er dan niet gewoon iemand ziek zijn geworden, tenminste dat is de enige reden die ik me kan bedenken hoe je halverwege ineens minder personeel kan hebben :? .

Ik zat laatst trouwens ook in een veolia trein waarbij het licht steeds uitviel, maar bij veolia roepen ze dan ook niks om ofzo.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:26

De bus naar Dronten die geen luchtdruk meer had en dus de deuren niet meer kon sluiten, die bungelden gewoon een beetje mee in de bocht, buschauffeur heeft wel gereden. de stop knop deed het ook niet dus je moest roepen als je er uit wilde :+

bus vanuit Wageningen naar Arnhem tijdens de avondsspits. Best al veel vertraging. Vervolgens komt de bus van een kwartier later naast ons staan op de halte en stappen een heleboel pasagiers over. Hadden ze van die andere bus de snelbus gemaakt, de mijne stopte op alle haltes. Uiteindelijk op één minuut mijn trein gemist (Aarghhh)

Wat wel leuk was: New years eve 2011, trein van Arnhem naar Ede-Wageningen. Wat gekletst met de machinist. Of ik wel eens voorin had gezeten in een trein. Was heel leuk om een keer te zien, panorama dak in een auto is er niks bij, tijd ging ook veel sneller dan anders.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:29

_Tara_ schreef:
maaike5581 schreef:
Ik werk zelf bij de ns als conductrice en hier staan idd broodje aap verhalen tussen..

Ik ben nu toch wel steeds nieuwsgieriger wat die broodje aap verhalen dan zijn :P

Treinen die zomaar achteruit rijden bij het missen van een station...
Dit gebeurt eigenlijk echt nooit... Hiervoor is een hele procedure.. En gezien er vaak treinen achteraan rijden rijden ze niet achteruit terug, dit mag niet. Dan raakt het hele treinverkeer uit z'n verband.
Je reist door naar het eerstvolgende stopstation(of extra stop) en kunt hierna overstappen op de trein terug.

Conducteur die vraagt of je nog mee moet en dan instappen via de machinisteningang?
Had de conducteur de deuren allemaal al dicht dan? Ging hij zelf niet mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:32

Jolliegirl schreef:
Conducteur die vraagt of je nog mee moet en dan instappen via de machinisteningang?
Had de conducteur de deuren allemaal al dicht dan? Ging hij zelf niet mee?

Had ik 1 keer bij de syntus op Arnhem, hij was al dicht, (zit alleen een machinist op die trein), en ik kwam de trap op rennen en ik zwaai naar die machinist, wie niet waagt wie niet wint in mn gedachten. En hij opende zijn deurtje en ik mocht mee :P