Even hulp gevraagd schuldvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Even hulp gevraagd schuldvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:16

Als de buurman vervelend wil, word er deze maand heel wat gas verstookt. Ik heb het meegemaakt met een watermeter, 600 kuub water door het riool en wij mochten betalen, aangezien het niet te bewijzen was.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:36

Ik zou je zwager alsnog sommeren een meter te plaatsen niemand betaald 50 euro aan gas.
Foto maken van de gasmeter !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:07

Hoeveel moeite is die meter plaatsen nu, hij kan nu goedkoop stoken, je zwager vangt huur en jullie mogen het verschil in gas betalen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:08

meter plaatsen kost best een aardig bedrag, maar verdient zich echt wel terug in deze situatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:16

Ik zou sowieso als ik jou was even zelf bellen met de gasleverancier om te vragen naar de mogelijkheden die er zijn voor het maken van een eigen aansluiting van die knakker, ik zou echt z.s.m. de gastoevoer op "mijn" kosten willen stoppen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:21

pipo schreef:
meter plaatsen kost best een aardig bedrag, maar verdient zich echt wel terug in deze situatie.

En die kosten zou ik dus verhalen op de verhuurder, zwager in dit geval, aangezien hij geld verdiend aan het verhuren en ts nu kosten heeft waar ze van te voren niet vanaf wist en wss ook nog eens geld op moet bijleggen

via google:
Kosten gasmeter
Een Gasmeter G4 kost 75 Euro excl. btw (89,25 incl. btw)
De aansluitingen zijn ¾ wij verkopen ook koppelingen recht en haaks naar 22mm knel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:09

En dan ts? Deze maand verstookt de buurman zó ontzettend veel gas want hij is boos op jullie. Heb je wéér alleen maar jezelf. En volgende maand mag ie die 37 euro bovenop de wéér maar 50 euro betalen?m Wanneer komt die gasmeter er nu eindelijk? Wat een gepruts en jullie zijn geen stap verder. Sterker nog, als die man kwaad is kan het jullie ontzettend veel geld gaan kosten zolang hij die 50 eurootjes moet betalen.

Ik kwam wat bot over, maar ik snap jullie gewoon niet. De buurman én je zwager knijpen in hun handjes en lachen jullie uit met deze regeling. En nog steeds betalen jullie een gedeelte van zijn gas, want die 50 euro zijn veels te weinig. Als je hier niet blij mee bent, DOE dan wat. In dit topic wordt al 100 keer aangehaald wat er (direct) gedaan kan worden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:41

Dat is een handige buurman; maar wat een hufter! Hij maakt gebruik van het feit dat jouw zwager van de lakse kant is en profiteert van jullie gas. Sluit onmiddellijk het gastoevoer aan buurman af (geen tussenmeter; dan komt nog de volledige rekening bij jullie en dan zal je nog bij hem moeten komen leuren voor het verbruik van die tussenmeter) Mag buurman zelf voor gas zorgen, OF een gastank die bij het huisje hoort(op kosten van jouw zwager, want die is de verhuurder), OF hij mag met gasflessen aan de gang.
SLUIT SNEL HET GAS NAAR TUINHUISJE AF! ZOEK WAAR DE PIJP NAAR TOE GAAT EN HAAL ER EEN ERKEND BEDRIJF BIJ OM DAT NETJES EN VAKKUNDIG TE DOEN. Het is nu zomer; hij kan wel even zonder.
Heb je door dat je zwager ook van jullie profiteert????????????????
Jullie zult zelf iets moeten ondernemen; houdt op op anderen wachten.
Ik wens je veel sterkte!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:00

Tja ik heb zeker door dat ze beide profiteren. Echter Wat kan ik doen? ik heb al veel gedaan wat hier in het topic voor bij komt de gasmeter wordt geplaatst deze of volgende week. Ik kan wel als een briesende leeuw hier tekeer gaan, Maar wat bereik ik daar mee? Ja ik BAAL dat mijn man akkoord gegaan is met het bedrag volgende maand betalen. Ik had het NU gewild. Omdat je nu nog weer 4 wkn zit af te wachten.
Zelf heb ik al tegen zwager gezegd dat WIJ in november wanneer de eindafrekening komt niet bij gaan betalen, Of alleen de prijs wat normaal is. En dat is voor ons weinig, omdat we de hele winter hout gestookt hebben. En dat mijn zwager dus nu alvast mag gaan sparen voor een fikse gaseindafrekening.

Ik betaal alleen wat "normaal" is voor een vrijstaand huis met een gezin met 4 kinderen. Alles wat daarboven komt is voor hun.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:53

Heb je al eens met je gasleverancier gesproken?

Bel ze gewoon eens op, leg de situatie uit, vertel dat je geen gas meer door wilt leveren aan iemand anders, dat je wilt dat die man een eigen aansluiting krijgt, en vraag hoe je dat kunt regelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:02

wendyenbram schreef:
Tja ik heb zeker door dat ze beide profiteren. Echter Wat kan ik doen? ik heb al veel gedaan wat hier in het topic voor bij komt de gasmeter wordt geplaatst deze of volgende week. Ik kan wel als een briesende leeuw hier tekeer gaan, Maar wat bereik ik daar mee? Ja ik BAAL dat mijn man akkoord gegaan is met het bedrag volgende maand betalen. Ik had het NU gewild. Omdat je nu nog weer 4 wkn zit af te wachten.
Zelf heb ik al tegen zwager gezegd dat WIJ in november wanneer de eindafrekening komt niet bij gaan betalen, Of alleen de prijs wat normaal is. En dat is voor ons weinig, omdat we de hele winter hout gestookt hebben. En dat mijn zwager dus nu alvast mag gaan sparen voor een fikse gaseindafrekening.

Ik betaal alleen wat "normaal" is voor een vrijstaand huis met een gezin met 4 kinderen. Alles wat daarboven komt is voor hun.

Normaal is dan ong. 200 euro per maand, gas EN electra.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:10

Daar valt toch niks over te zeggen zo van achter een pc.. Staat van het huis? Hoe groot is het huis? Staat alles open of dicht? Wordt er alleen gestookt als het heel koud is of al zodra het 15graden is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:21

bigone schreef:
wendyenbram schreef:

Normaal is dan ong. 200 euro per maand, gas EN electra.

ik zit al op 230 en moest dit jaar 600- bijbetalen voor gas en kom nu op 280 pm uit, voor 1 kind en 2 volwassenen vrijstaand huis, erg verschillend dus. Bijbetalen is hie rnu voor het eerst in 4 jaar dat we er wonen en dan meteen veel!

Maar geweldig dat die meter er eindelijk komt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:25

Het is wel geëscaleerd hè? Buur-hufter had beter zijn mond kunnen houden over het verrekenen van energie met dat kabeltje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:30

Ik begrijp het als je geen kwaad bloed wilt zetten bij (schoon)familie, TS, maar is dat tuinhuis eigenlijk wel geschikt voor permanente bewoning? Mag dat wel?
Anders zou ik mijn waardeloze lapzwans van een zwager ook mooi even een oor aannaaien, dan maar geen lieve vrede. Jullie worden ook van alle kanten genaaid, de t*ring ermee!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:31

Konstantine schreef:
Ik begrijp het als je geen kwaad bloed wilt zetten bij (schoon)familie, TS, maar is dat tuinhuis eigenlijk wel geschikt voor permanente bewoning? Mag dat wel?
Anders zou ik mijn waardeloze lapzwans van een zwager ook mooi even een oor aannaaien, dan maar geen lieve vrede. Jullie worden ook van alle kanten genaaid, de t*ring ermee!

Lieve vrede bewaren als je zelf flink wordt genaaid met flinke rekeningen? Da's ook niet echt ideaal :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:51

Het lijkt mij vrij duidelijk dat,
1 jouw buurman zich geweldig amuseert in zijn machtspositie en in nog geen honderd jaar denkt om schappelijk te zijn, ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat hij tegen volgende maand wel iets anders verzint om die 37 euro plus extra kosten niet te moeten betalen.

2. jouw zwager te lui en ongeïnteresseerd in de problemen van zijn bloedeigen familie is en niet van plan is om zelf ook maar ergens moeite in de steken als jij het enkel maar beleefd blijft vragen en aandringen.

Dan heb je 3 keuzes:

1. Of je wil de lieve vrede bewaren (welke vrede eigenlijk? Er is geen vrede, enkel een vermijding van rechtstreeks conflict) en je doet niks. Je betaalt eventueel zelfs nog de verloren kabel om echt van alles af te zijn (het zou mij niks verbazen als hij die kabel al lang kwijt was en expres zijn camera op jouw grondgebied heeft gelegd zodat hij jou lekker kon aanklagen en dacht een gratis kabel te krijgen).
Het gevolg is wel dat de buurman lekker doet waar hij zin heeft en vooral zijn huisje belachelijk lang en goed kan warm stoken want jij betaal toch netjes alles wat extra is. 50 euro per maand is misschien doenbaar voor een alleenstaande die zuinig leeft maar iets zegt mij dat mijnheer het best wel geweldig vindt om al die "gratis" gas te kunnen verstoken, dus helemaal niet zuinig is.

2. Of je gaat het telkens lief vragen en probeert gesprekken aan te gaan met zowel je zwager als je buurman. Gevolg gaat zijn dat jouw zwager je geen stap verder helpt want blijkbaar heeft hij hier toch weinig interesse in. En jouw buurman zal altijd wel iets vinden om alles te kunnen uitstellen. Die lacht in zijn vuistje. Waarom veranderen als je kwasi gratis gas kan hebben en de enige "last" die je hebt is een buurvrouwtje die eens om de zoveel tijd komt klagen dat je moet bijbetalen? Een oor in, ander oor uit want mijn huurbaas vindt het blijkbaar allemaal ok en buurvrouw blaft wel maar bijt niet.

3. Of je trekt nù de grens, hebt schijt aan die "lieve vrede bewaren", zet je tanden als een pitbull in het dossier en je laat niet los totdat je eindelijk te oplossing hebt. Maakt niet uit hoe: je zegt je zwager eens goed de waarheid, je haalt er juridische hulp bij, je schrijft aangetekende brieven, je belt rond naar vanalles en nog wat die je kan verder helpen om jouw recht op een individuele meter te krijgen of je dreigt niet alleen maar doet daad bij woord en je sluit gewoon de gas af. Moet hij het maar regelen met zijn huurbaas. Ja, dan is hij waarschijnlijk heel kwaad. Ja, dan is je zwager waarschijnlijk ook kwaad. Ja, dan zou het kunnen dat er wat burenpesterijen aan te komen zijn. Maar ook daar valt tegen te strijden en kunnen oplossingen voor gezocht worden. Maar wil jij je werkelijk zelf blauw betalen aan iemand ànders zijn energiekosten, alleen omdat je vrede in de buurt wil? Niet doen, dan ben je enkel een makkelijke prooi om van te profiteren :n . Je moet niet braafjes lief blijven vragen, bij je man aandringen dat hij het oplost, beleefd voor de zoveelste keer langs gaan...je moet ze gewoon aanpakken en zo lang lastig vallen hierover tot ze gek worden als ze alleen al je naam ergens zien staan en niet anders meer kunnen dan duidelijk naar jouw wensen luisteren.