Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:38

Vivian__ schreef:
Ts, waar maak je je nu precies druk om? Die auto blijft daar toch geen weken staan >;)

Hij is al weg zelfs :D

Brievenbus

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:41

Oh, ik bedoel maar :') Echt, waar je je als mens wel niet druk om kan maken :roll:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:43

Lisa_H schreef:
We hebben in ieder geval deze mevrouw gevraagd of ze alsjeblieft niet meer de auto bij ons voor de deur zou willen parkeren en ze zei er rekening mee te houden, dus ik ga er vanuit dat het goed komt. En verder moeten we inderdaad even kijken hoe of wat, ik neem maandag sowieso contact op met de gemeente om het een en ander na te vragen en te regelen.

Dat is fijn toch. Het is natuurlijk even afwachten maar ze heeft de auto voor je verplaats dat vind ik wel netjes. Als je iemand gewoon netje te woord staat zijn vele wel bereid om je te helpen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:47

Is het in nederland dan toegestaan om voor iemand's oprit te staan?

In België allesinds niet, hier kan je als je van je oprit wilt en er staat een auto voor zelfs de politie bellen en die slepen die dan weg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:49

chanel1985 schreef:
Is het in nederland dan toegestaan om voor iemand's oprit te staan?

In België allesinds niet, hier kan je als je van je oprit wilt en er staat een auto voor zelfs de politie bellen en die slepen die dan weg.

De gemeente moet dan ook geen parkeervakken gaan maken bij mensen voor de oprit dus als dit geval is dan zit de gemeente toch fout met z'n parkeervakken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:51

Ik meen mij van mijn autotheorie te herinneren dat je officieel zelfs niet voor je eigen oprit mag staan. :')
Máár dan moet het dus wel echt een oprit zijn, met verlaagde trottoirband.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:54

Konstantine schreef:
Ik meen mij van mijn autotheorie te herinneren dat je officieel zelfs niet voor je eigen oprit mag staan. :')
Máár dan moet het dus wel echt een oprit zijn, met verlaagde trottoirband.

Klopt, je krijgt dan echt een bekeuring :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:55

t is niet omdat de gemeente een fout maakt, dat je dan daar moet gaan staan vind ik.

Niet voor je eigen oprit mogen staan? heb ik nooit geleerd, maar misschien anders in Nederland, beetje onlogisch.
Bv ik heb voor mijn garage met oprit betaald toen ik hier ging wonen (samen gekocht met mijn appartement) t zou nogal belachelijk zijn als ik niet mag staan voor mijn eigen oprit die ik zelf betaald heb. Hier in België mag je echt niet voor iemands garage of oprit gaan staan, dat weet ik zeker en mag je dat als eigenaar van garage of oprit wel.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 21-06-13 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:56

Je hebt de oprit betaald. Je mag dus óp de oprit staan.
Maar je mag er niet voor gaan staan, zelfs al sta je dan alleen jezelf in de weg.
(In Nederland dan toch.)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 21-06-13 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:56

chanel1985 schreef:
t is niet omdat de gemeente een fout maakt, dat je dan daar moet gaan staan vind ik.

Niet voor je eigen oprit mogen staan? heb ik nooit geleerd, maar misschien anders in Nederland, beetje onlogisch.
Bv ik heb voor mijn garage met oprit betaald toen ik hier ging wonen (samen gekocht met mijn appartement) t zou nogal belachelijk zijn als ik niet mag staan voor mijn eigen oprit die ik zelf betaald heb.

en toch is het zo, erg onlogisch ja

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:57

Gemeente bellen doet wonderen als het tenminste volgens de regels is.

mijn pa had het zelfde probleem voor zijn garage deur. daar zette ook een of andere man zijn auto neer.. zodat hij er net wel of net niet uit kon! (was een gedeelte met allemaal garageboxen niet een naast een huis)

de gemeente heeft toen een grote witte vlak met NP (niet parkeren) neer geverft.
Soms was daarna soms nog een auto die erop ging staan... maar niet meer wekelijks.

erg frustrerend als ik of me pa weg moesten en je kon er gewoon niet uit!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:57

Goof schreef:
Jeetje TS, als jij je auto daarnaast neerzet is het echt maar 3 meter verder lopen met de boodschappen, kom op.
Handig is het niet nee, hier staan ze ook voor mijn deur met als resultaat dat ik wel eens ergens anders sta. Dikke pech, dan maar iets verder lopen.

mijn gedachte ook. Ik zie het probleem niet eigenlijk. :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:58

mooney1 schreef:
chanel1985 schreef:

Bv ik heb voor mijn garage met oprit betaald toen ik hier ging wonen (samen gekocht met mijn appartement) t zou nogal belachelijk zijn als ik niet mag staan voor mijn eigen oprit die ik zelf betaald heb.

ja die heb ik ook weleens gezien in een tv programma.. mensen kregen zelf steeds een bekeuring daarvoor.

Tigra_

chanel1985 schreef:

Als ik ergens voor het eerst kom ga ik niet rond lopen kijken of ik niet toevallig voor een oprit sta, ik ga er vanuit dat een parkeervak er ligt om te parkeren en niet om er naar te kijken. Daarbij als alles vol staat zet ik hem zeker daar weg moet hem ergens laten. Zeker als er geen auto staat kan het ook zo zijn dat het gewoon een verhard stuk is en niet gebruikt word als oprit voor de auto.

dromertje2

mooney1 schreef:
chanel1985 schreef:

In Nederland dan toch :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:59

Tigra_ schreef:
chanel1985 schreef:

Als ik ergens voor het eerst kom ga ik niet rond lopen kijken of ik niet toevallig voor een oprit sta, ik ga er vanuit dat een parkeervak er ligt om te parkeren en niet om er naar te kijken. Daarbij als alles vol staat zet ik hem zeker daar weg moet hem ergens laten. Zeker als er geen auto staat kan het ook zo zijn dat het gewoon een verhard stuk is en niet gebruikt word als oprit voor de auto.

Als het niet herkenbaar is als oprit dan is dat natuurlijk een ander verhaal.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:00

HAHA je lijkt mijn buurman wel, die eist zijn plek aan een gewone openbare straat ook op.
Als er iemand op zijn plek staat parkeert hij er zo dicht tegenaan dat er nog net een blaadje tussen past.
En als degene weg is, direct de auto verplaatsen,

Zoals het mij lijkt hoort die plek niet bij jullie huis,

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:20

Nederland is te klein!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:23

Ts: jij hebt geen oprit. Het is gewoon de stoep/tuin waar je officieel niet eens mag parkeren.

Als eerste heeft het al geen verlaagde trottoirband wat altijd verplicht is bij een oprit. Ten tweede zal er nooit een parkeervak voor liggen. Als het parkeervak er eerder was dan een officiële oprit, zal er altijd een kruis door het parkeervak gezet worden. Daarbij zal er een vergunning aangevraagd moeten worden voor een oprit en zal er een bord geplaatst moeten worden dat de inrit vrijgehouden zal moeten worden.

Dus in principe parkeer je altijd illegaal in je voortuin.
En zoals ik kan zien op de foto parkeert je moeder ook illegaal op de stoep.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:29

Wees blij!! 3 meter meer of minder met je boodschappen! Als ik boodschappen met de auto doe moet ik nog 15 min. lopen naar huis omdat er domweg geen plek is!

En voor de rest.. volledig eens met HorseTopShop.. waar de fietsen staat lijk meer op een vroeger voortuintje.. vraag me dan toch af, als je auto daar staat.. en er parkeert iemand voor.. hoe kom je er weg?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:35

Ben het met love_wiepke eens. Ikzelf heb 11 jaar geleden ook een hernia gehad en heb heel erg moeite met boodschappentassen tillen. Domweg om het feit dat je raar scheef loopt met een zware tas in je handen.
En ik moet vaak een meter of 20 lopen met mijn boodschappen. Tja, het is niet anders. Kan moeilijk van de hele buurt en hun visite eisen dat ze de parkeerplekken voor mijn eigen koophuis vrij houden.
Helaas werkt dat niet zo. Een parkeerplek is te gebruiken door iedereen.

Ik kan mijn auto ook in mijn voortuin kwijt. Ook in mijn achtertuin. En zelfs naast mijn huis. Maar dat mag niet. Want het is geen officieel aangevraagde en gemaakte oprit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:38

Poiuytrewq schreef:
zolang het jouw terrein niet is heb je weinig te zeggen denk ik zomaar.

edit.. weer eens verkeerd gelezen, als het geen 'officieel' parkeervak is zou ik inderdaad gewoon de gemeente bellen.

Hebben ze hier in de buurt ook eens gedaan en een spijt dat ze achteraf hadden.
Aangezien de politie toen regelmatig op alle auto's (ook van bewoners) die niet perfect geparkeerd stonden een prent plakten :+ .
(ook op eigen auto's van bewoners voor hun oprit :') )

Als het wel een echt parkeervak is, dan valt er overigens weinig te klagen, vrij parkeren is vrij parkeren.
Als ik thuiskom moet ik ook wel eens elders parkeren omdat alles voor onze huizen vol staat.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:51

Ts ik zie dat je ook in Zierikzee woont. Heel erg lief van de sets bestuurder om haar auto te verzetten. Ik had het niet gedaan want ze staat gewoon op een parkeerplaats. Wees blij dat je zoveel plek voor de deur hebt! Twee stappen en je staat in je tuin!!! Hoe doe je het dan als je boodschappen doet in de binnenstad? Daar moet je ook even voor lopen!
Koester In ieder geval deze lieve buurvrouw maar!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:53

dit lijkt me gewoon een parkeerplek, en de oprit zit er naast lijkt me. volgensmij mag deze auto hier gewoon parkeren.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:34

Sorry maar ik zie toch echt 0,0 een oprit hoor. Zie vooral heel duidelijk dat het een stoep is en dat kan je overduidelijk zien. TS hun hebben het zelf waarschijnlijk zo gemaakt om de auto daar op de stoep te parkeren :o.

En uhm met een dubbele hernia nog gewoon auto rijden? Een vriendin van me heeft een hernia en kan niks behalve plat liggen.

Maar veel succes met het voor elkaar krijgen maar die Seat eigenaar staat daar volkomen terecht het is een normale parkeer plaats waar ie dus gewoon mag parkeren, en hoezo staat ie geparkeerd tegen de bosjes? Ik zie op de foto dat er gewoon ruimte is achter die auto en de stoep.

Kom aan zet je auto gewoon naast die Seat en laat iemand anders je boodschappen eruit tillen zeg!!! Wat een gedoe om niks pffft.