Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:46

Hier nu ook onweer..... -O- mwehhh!!! ;(

ApplePapple

Re: Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:54

Ik was er vroeger ook de doods voor! Zat onder de tafel... nu niks meer aan de hand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 01:08

Bleh over anderhalf uur ong hier, ziet er pittig uit :(
Ik blijf wel wakker :(

Poown staat ook nog buiten. Voel me echt kl*ten dat ik haar niet binnen heb gezet ;(

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 01:13

amoj schreef:
Bleh over anderhalf uur ong hier, ziet er pittig uit :(
Ik blijf wel wakker :(

Poown staat ook nog buiten. Voel me echt kl*ten dat ik haar niet binnen heb gezet ;(

Succes!
Zo zit ik hier dus ook... onze paarden staan ook nog buiten... iedereen slaapt, en fiets is geen oplosing wat logisch is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 01:20

Jah ik mag ook niet meer weg.. Ze staat ook niet bij onszelf maar bij een boer, kan moeilijk nu het erf oplopen dan schrikt die man zich een ongeluk denk ik...
Hoor het hier nu al rommelen (omgeving meppel)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:03

Zooo ik meld me hier ook weer even, ik zit te trillen als een rietje.. echt noodweer hier, ons halve huis blank, blijft maar flitsen, overal sirenes, en gigantische knallen.. Dood eng!!
Wat doen jullie met zulk weer? Ik weet dan niet waar ik het zoeken moet.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:06

Ieuw... Hier begint het nu ook..
Dacht dat ik lekker met paps op kon blijven tot het over was, die is niet bang. Gaat ie naar bed -O-
Zit ik hier lekker alleen bang te wezen :\

Echt he, schijt hier alle kleuren van de regenboog. Tis ook zo stom om met mn 17 jaar tussen pa en ma in bed te gaan liggen.. :')
Maar iedereen blijft lekker in diepe slaap. En ik zit hier lekker te stressen, echt fijn. -O-

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:24

Ik hou van onweer :D een groter plezier kan je mij niet doen. De kans dat het inslaat is echt minimaal en zeker op de mens dat is echt 1 op de 2 miljoen per jaar

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:28

Ik vind onweer wel sfeer hebben :) ben eigenlijk dol op regen. Kans dat het inslaat is heel klein maar ik snap wel dat sommige t eng vinden. Een Vriend van mij is echt zo n stoere jongen maar als het begint te onweren is ie doodsbang.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:31

Als klein meisje is t bij ons ingeslagen dus sindsdien.. Bah

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:06

Zoals sommige in dit topic wel zullen weten van het weertopic, ben ik ook doodsbang van onweer. Mag ik mee praten?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:13

Als heel klein meisje was ik er ook bang voor. We stonden altijd opeen camping in de zomer. Met altijd paar avonden met onweer.
Het heeft me geholpen om me aan feiten vast te houden bijv:
De kans is groter dat je de jackpot wint dan dat je geraakt wordt door de bliksem. Hoe groot is de kans dat ik de jackpot nou win? :+
En ook hielp het om te denken, als de bliksem hier inslaat is het pas tijd om je druk over te maken.
Je hebt geen invloed, dus waarom zou je je druk maken? ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:16

Na een aanvaring met onweer toen ik 14 was ben ik ook als de dood.. In 2 weken tijd 2 keer niet zo'n leuke ervaring gehad. 1 x met onweer op ponykamp in het open veld geweest en een keer met de tractor in het open veld om te hooien.

Sindsdien ben ik vreselijk rillerig als het onweert. Mijn vriend snapt er geen hol van want onweer is zo mooi.. Ben ik het niet mee eens. Bah.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:21

Ik kan me een keer noodweer in de bergen herinneren, met m'n ouders op vakantie. Zeikende nat geregend, onweer dat zo lekker in het dal tussen de bergen bleef hangen. Ik kan met alleen maar herinneren dat ik het gaaf vond. Ik was 10 denk ik...
We kwamen uiteindelijk ergens op een weg, waar we een bus genomen hebben terug naar het hotel. Dat was zo ongewoon :D We gingen lopend weg en kwamen lopend terug altijd. Niks bussen, dat was voor watjes. Alleen die dag dus niet. Heb er niets aan overgehouden, vind onweer nog steeds mooi :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:23

Oh brrrrrr, onweer in de bergen, niks an. Meerdere malen meegemaakt met als toppunt 2 jaar geleden.
Toen had ik me op de badkamer opgesloten met dekbed over m'n kop omdat ik het eeeecht niet wilde horen/zien.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:56

Ja magda, op foto is het echt prachtig.. Maar da's ook het enige :')
Wat leuk trouwens dat Nu.nl je foto heeft gebruikt :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:59

Ik moest zeggen dat ik van twee knallen ook even flink het kippenvel overal had, dat trilde goed door in het huis en klonk ook aardig dichtbij.

Maar nu ook dan luister ik naar http://open.spotify.com/track/0mbGHKzGjJx1omRaqNgwmB met de koptelefoon op en de bas vol open, heerlijk! <3

Vind ik zelf ook gaaf van Nu.nl, wellicht maar vaker wat foto's inzenden. :D

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:13

Wij hebben 3 weken geleden vlak naast ons huis blikseminslag in een berk gehad. Was een enorme explosie en de boom is van onder tot boven gespleten. De bast lag tot 50 meter in het rond en er waren brandstrepen van de geleiding van de stroom in het gras. Onze zonnecellen voor de boiler hebben de klap ook niet overleefd. Voorheen nooit bang voor onweer maar alleen geïntrigeerd: nu kijk ik er toch anders tegenaan want het had ook ons huis kunnen zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:14

Dat hadden wij jaren terug ook (zie foto van mijn avater) dan schrik je inderdaad helemaal te pleuris. -O-

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:24

Ik vond t wel grappig. Was bij mijn vader logeren in de flat. Bomen zag je omwaaien enzo. En ik wou naar buiten :p
Heb vroeger veel ergere onweer meegemaakt waarbij mijn broer die paar meter met een vriend achter ons liep bijna werd geraakt door de bliksem door een boom achter hem. Dat was in Tsjechie.
Ik was gister op stal en was er tegenover ons op een veld een bliksemflits en een extreem harde knal. hahah
Nee ik ben er niet bang voor. Omdat stel er is een blikseminslag waardoor ik doodga. Tja, daar weet ik niks meer van ben dan toch al dood!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:31

Jeetje die boom!! :o

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:41

Wij reden gister in de buurt van zutphen en toen sloeg de bliksem pal naast de auto in. Het ging zo snel, explosie van wit licht en enorme klap. Auto voor ons stond stil en wij ook. Denk dat het de lantarenpaal naast ons was! Flink stuk doorgereden en daarna gewoon uitgestapt, niks aan de hand.

Echter hebben we s nachts ook een flinke bui gehad en we kampeerden onder de bomen aan de rand van een groot veld, op enkele meters vanaf het schrikdraad. En toen voelde ik me niet veilig, maar ik durfde niet de tent uit om dekking te zoeken. Ik heb maar gewoon ogen dicht gedaan en hand erover, zodat ik de flitsen niet zag ( het was een knipperlicht, flitste achter elkaar door)

Ben nog nooit bang geweest voor onweer, maar nu zag ik de schichten landen paar km verderop en ik kneep m toch echt wel.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:00

Ik had al een hekel aan onweer maar na vannacht is die nog vele malen erger. 1 van onze fokmerries is getroffen door de bliksem. Haar veulen van bijna 3 maanden is gelukkig opgenomen door de andere zogende merrie uit de groep.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:07

jollyjoker schreef:
Ik had al een hekel aan onweer maar na vannacht is die nog vele malen erger. 1 van onze fokmerries is getroffen door de bliksem. Haar veulen van bijna 3 maanden is gelukkig opgenomen door de andere zogende merrie uit de groep.

:oo Wat een nachtmerrie! Veel sterkte.. :(:)