xSlvna schreef:M_D_H schreef:
slaan praat je nooit goed, maar schelden met dat soort woorden ook niet...
en ik vind het echt heel erg dat je als moeder zijnde dat goed kunt praten...
en klappen zijn dan straf genoeg daar ben ik het echt niet mee eens, die klappen heb je zelf uitgelokt dat hoort er bij als je dit soort gedrag vertoont, maar dat is zeker niet je straf voor het gedrag... nee de straf komt daarna pas...
anders leert het kind er nooit van... want nu is hij het zielige jongetje wat vertroeteld werd door zijn moeder toen hij thuis kwam met zijn grote puppyogen en bij zijn moeder pretendeerde dat hij niks gedaan had, want schelden doet toch immers geen pijn??
en nu heeft hij er dus nog niks van geleerd...
want die andere jongetjes zijn gemeen en vals en hebben hem geslagen terwijl hij helemaal niks deed...
nee, die straf is juist goed voor hem, wordt hij eens met de neus op de feiten gedrukt dat hij helemaal niet zielig is en dat hij net zo goed schuldig is aan die ruzie...
mijn vader zij altijd tegen mij (was agent geweest) als je thuiskomt en je hebt gevochten en je bent begonnen krijg je van mij nog hardere klappen maar als je je in een hoekje laat drijfen en je hebt niet terug geslagen dan krijg je nog veel hardere klappen na...
ik hoef niet uit te leggen dat ik nooit en te nimmer iemand geslagen heb (zonder reden en zonder dat ik me moest verdedigen) mijn broertje heeft dat verhaal nooit mee gekregen (zit 8 jaar verschil tussen ons) en die heeft wel echt een tijdje heel naar gedrag vertoont...
tot mijn vader tegen hem ook dat begon te zeggen, in eens kon broertje lief zich weer gedragen
Klappen zijn wél straf genoeg, wat leert een jongetje ervan als hij DENKT dat woorden geen pijn doen (hij weet niet beter) en deze gebruikt, er klappen voor krijgt en dan ook nog eens straf thuis krijgt? Nee sorry, hoe cru, zeg hem 'Tja dan had je dat maar niet moeten doen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten', maar straf?
dus als een crimineel een bank overvalt en daarbij 2 mensen vermoordt waaronder een kind en vervolgens in de gevangenis klappen krijgt mag hij per direct vrij want klappen zijn straf genoeg...
echt niet, dat kind is zo'n verwend blaag wat nooit wat fout doet

ligt altijd aan een ander en moeders gelooft dat...
klappen krijgen (en op die leeftijd slaan ze niet eens hard, het kind had een paar schrammetjes meer niet) is het gevolg van zijn daad en straf is wat hij krijgt ter voorkoming van de volgende keer...
dus omdat hij denkt dat woorden geen pijn doet verdient hij geen straf want hij weet niet beter?
dat is wel echt heel erg krom he??
dus wanneer je iets niet weet krijg je er geen straf voor?
bizar zeg...