Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:19

xSlvna schreef:
M_D_H schreef:

slaan praat je nooit goed, maar schelden met dat soort woorden ook niet...
en ik vind het echt heel erg dat je als moeder zijnde dat goed kunt praten...
en klappen zijn dan straf genoeg daar ben ik het echt niet mee eens, die klappen heb je zelf uitgelokt dat hoort er bij als je dit soort gedrag vertoont, maar dat is zeker niet je straf voor het gedrag... nee de straf komt daarna pas...
anders leert het kind er nooit van... want nu is hij het zielige jongetje wat vertroeteld werd door zijn moeder toen hij thuis kwam met zijn grote puppyogen en bij zijn moeder pretendeerde dat hij niks gedaan had, want schelden doet toch immers geen pijn??
en nu heeft hij er dus nog niks van geleerd...
want die andere jongetjes zijn gemeen en vals en hebben hem geslagen terwijl hij helemaal niks deed...

nee, die straf is juist goed voor hem, wordt hij eens met de neus op de feiten gedrukt dat hij helemaal niet zielig is en dat hij net zo goed schuldig is aan die ruzie...

mijn vader zij altijd tegen mij (was agent geweest) als je thuiskomt en je hebt gevochten en je bent begonnen krijg je van mij nog hardere klappen maar als je je in een hoekje laat drijfen en je hebt niet terug geslagen dan krijg je nog veel hardere klappen na...
ik hoef niet uit te leggen dat ik nooit en te nimmer iemand geslagen heb (zonder reden en zonder dat ik me moest verdedigen) mijn broertje heeft dat verhaal nooit mee gekregen (zit 8 jaar verschil tussen ons) en die heeft wel echt een tijdje heel naar gedrag vertoont...
tot mijn vader tegen hem ook dat begon te zeggen, in eens kon broertje lief zich weer gedragen :+

Klappen zijn wél straf genoeg, wat leert een jongetje ervan als hij DENKT dat woorden geen pijn doen (hij weet niet beter) en deze gebruikt, er klappen voor krijgt en dan ook nog eens straf thuis krijgt? Nee sorry, hoe cru, zeg hem 'Tja dan had je dat maar niet moeten doen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten', maar straf? :n

dus als een crimineel een bank overvalt en daarbij 2 mensen vermoordt waaronder een kind en vervolgens in de gevangenis klappen krijgt mag hij per direct vrij want klappen zijn straf genoeg...
echt niet, dat kind is zo'n verwend blaag wat nooit wat fout doet :n...
ligt altijd aan een ander en moeders gelooft dat...
klappen krijgen (en op die leeftijd slaan ze niet eens hard, het kind had een paar schrammetjes meer niet) is het gevolg van zijn daad en straf is wat hij krijgt ter voorkoming van de volgende keer...

dus omdat hij denkt dat woorden geen pijn doet verdient hij geen straf want hij weet niet beter?
dat is wel echt heel erg krom he??
dus wanneer je iets niet weet krijg je er geen straf voor?
bizar zeg...

Miekje23

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:21

9 jarige kinderen die mij uitschelden voor zwarte.... t moet niet gekker worden

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:23

Ik had nieteens schrammen toen ik klappen had gekregen, maar weldegelijk pijn. Pijn is niet zichtbaar hè ;)

Stel ik weet niet dat ik op het grasveld aan de overkant mag komen, ik kom erop en krijg een week huisarrest, nah leuk zeg, had ik echt zien aankomen.
Vind het de grootste kul om dubbel straf te geven voor iets wat diegene niet wist, hij kopieert andermans gedrag (ziet hun namelijk nooit klappen krijgen erna) en krijgt klappen, zou mezelf rotschrikken en de keer erna wel 10 keer denken voor ik weer ga vloeken.

Edit: Uiteraard is ie erna niet zielig, hij 'verdiende' de klappen, pech, zo is het leven nu eenmaal, actie is reactie, leert die ook wel, tenminste, als zijn moeder hem erna niet betutteld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:36

xSlvna schreef:
Ik had nieteens schrammen toen ik klappen had gekregen, maar weldegelijk pijn. Pijn is niet zichtbaar hè ;)

Stel ik weet niet dat ik op het grasveld aan de overkant mag komen, ik kom erop en krijg een week huisarrest, nah leuk zeg, had ik echt zien aankomen.
Vind het de grootste kul om dubbel straf te geven voor iets wat diegene niet wist, hij kopieert andermans gedrag (ziet hun namelijk nooit klappen krijgen erna) en krijgt klappen, zou mezelf rotschrikken en de keer erna wel 10 keer denken voor ik weer ga vloeken.

Edit: Uiteraard is ie erna niet zielig, hij 'verdiende' de klappen, pech, zo is het leven nu eenmaal, actie is reactie, leert die ook wel, tenminste, als zijn moeder hem erna niet betutteld.

zijn moeder betutteld hem dus wel en hij wist wel dat er met die woorden niet gescholden mocht worden...
ze zaten namelijk net in de aandacht voor k*nker week en het was de laatste dag van die week...
daarnaast is hem vaak zat onder andere door zijn moeder (op een lieve betuttelende toon gevraagd of hij dat soort woorden alsjebliefttttttt niet wilde zeggen) en ik heb het hem ook al een aantal keer verteld (als hij met de meisje boven speelde en ik paste op ze) dat ik dat soort woorden NIET wens te horen...

dus dit kereltje verdiende wel degelijk straf want hij wist donders goed dat hij fout zat...

terzijde... dit kereltje is echt een draak van een kind, gewoon de handen voor de ogen van mijn vriend slaan terwijl die aan het auto rijden is en ze er weigeren van af te halen...
echt een draak van een kind...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:38

Nah in die situatie vind ik straf na daad wél goed, maar ik had het over een normale situatie waarbij een kind klappen krijgt voor een 'regel' die hij nog niet kent.

Je zei namelijk maar dat hij zei dat woorden toch geen pijn doen etc. De rest had je er NIET bij gezegd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:45

xSlvna schreef:
Nah in die situatie vind ik straf na daad wél goed, maar ik had het over een normale situatie waarbij een kind klappen krijgt voor een 'regel' die hij nog niet kent.

Je zei namelijk maar dat hij zei dat woorden toch geen pijn doen etc. De rest had je er NIET bij gezegd.

nee, de moeder zei, schelden doet toch geen pijn...

nee klopt de rest had ik er niet bij gezegd, maar dan nog blijf ik van mening dat als je terecht klappen krijgt dat niet jou straf is...
je hebt namelijk wel iets gedaan om die reactie uit te lokken en slaan is nooit goed, maar toch als je iets gedaan hebt om het uit te lokken vind ik wel dat je straf verdient (een minimale straf hoor, telefoon kwijt, een week lang bij niemand spelen oid...)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:49

Ieder zijn eigen mening hè :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:52

daarom :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:24

Het wordt inderdaad steeds erger...
Zelfs als je gewoon fietst, langs 2 meisjes heen wil en netjes belt. Wanneer ze de bel horen allemaal commentaar en schelden. Of kinderen van een jaar of 11 die schelden als je ze aankijkt oid. Laatst is een stalgenootje overdag, in het centrum, veel mensen aanwezig dus, ingesloten en op haar hoofd geslagen door 12(!) jarigen. Zo hard dat het echt door geschoten was naar haar rug etc.
Wel zie ik bij mijn jonge zusje op school dat leraren en leraressen ook een flinke plaat voor hun kop hebben... Elke keer wanneer ik daar kom wordt er gepest, gescholden en noem maar op. Meestal tegen 1 persoon op dat moment. Ik zie en versta het letterlijk van een afstand net zo groot als waar de leraren staan. Vervolgens rent de gepeste persoon huilend naar achter de bosjes, rest rent er verder pestend achteraan. Ik kijk ze een keer boos aan, meer niet want anders is mijn zusje straks de klos natuurlijk. Maar de leraren doen niks! Hier ga ik dan ook volgende week met de directeur over praten. Zulke dingen horen ook bij een stukje opvoeding en school is daar een groot onderdeel van. Ik ken veel grotere bedrijven dan scholen waar nooit gepest wordt, puur door goed toezicht.
Ook zie ik dat de pesters schelden waar de ouders naast staan, hier wordt niks van gezegd. Ze bespreken met elkaar hoe ze het slachtoffer gaan benaderen, ook naast de ouders. Waar gaat het dan al heen? Dit is een basisschool.
Ik denk zeer zeker dat meer straf zou helpen. Ook meer toezich ipv de kinderen vanaf 4jaar maar op straat gooien.
Rare mensen blijven er, maar het kunnen er stukken minder zijn dan nu.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:32

ik ben ook pas bijna 17, maar snap ook echt niet hoe ze zulke dingen in hun hoofd halen?
belachelijk, vraag me dan ook af hoe het daar thuis gaat als kinderen al zo tegen VREEMDEN zijn die niks doen behalve naar hun bestemming fietsen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:47

xSlvna schreef:

En dan gaat hij gewoon op zoek naar kinderen die niet terug durven te slaan; zie probleem opgelost, want slachtoffer slaat niet terug en thuis krijgt hij toch geen straf; mooi de dans ontsprongen zo. Met andere woorden; omdat hij niet besefte dat woorden geen pijn doen (hoewel ik dat vaak betwijfel, want vraag maar eens aan zo'n kind hoe zij het zouden vinden als de rollen omgekeert zijn: dan weten ze ineens maar al te goed dat woorden wel degelijk pijn kunnen doen) en hij al een pak rammel kreeg, verdient hij geen straf?
Die pak rammel ziet hij heus niet als straf hoor. In zijn ogen zijn die andere kinderen gewoon rotzakken die niet tegen een 'geintje' kunnen, dus volgende keer maar wat makkelijkers uitzoeken. Juist door geen straf te geven als ouder zal hij niks leren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:51

Nogmaals, ik had het erover als het kind écht niet wist dat die iets fout deed, dán leert die wel ervan. :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:56

over het algemeen weten kinderen van 10 jaar heus wel dat schelden pijn (kan) doen......was het jongetje in M_D_H_ 's voorbeeld nog maar 5 geweest had ik je gelijk gegeven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:13

'De meeste', ik zeg toch dat als die klappen krijgt om iets waarvan die niet wist dat het fout was (zoals ik het eerst las in de post van MDH) is straf dubbel op.
Lees of hou je mond, ik heb het op deze pagina, al 3 keer vermeld, nu dus 4 keer. :Z

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:56

Nee die moeder zegt dat dr zoon niet beseft dat schelden zeer doet..of kan doen dan toch. Betekend niet dat dat echt zo is.

En mijn mond houden? Waarom zou ik? Ik mag net zo goed mijn mening zeggen. Ik zeg toch ook niet tegen jou dat jij je mond moet houden, omdat je een andere mening hebt dan mij? Het enige wat ik zeg is dat ik het niet met jouw mening eens ben...en waarom niet.

Moet ik dan mijn mond houden omdat jij je daar niet overheen kan zetten? Nou jammer dan dacht het niet. Is een forum waar ik net zo goed mijn mening mag uiten. Dat die niet aansluit op die van jouw geeft jou niet het recht om mij te bevelen mijn mond te houden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:57

Jij kunt dus echt niet lezen hè :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:06

Oh ik kan heel goed lezen.
Zoals ik al zei: ik ben het niet met jouw mening eens, maar ik heb in elk geval nog het respect naar jou toe om gewoon op normale wijze uit te leggen waarom ik het niet met jouw mening eens bent.
Dat we het nu op deze pagina het blijkbaar in jouw ogen het nu moeten uitvechten...zo schijnt het althans, is door jouw eigen toedoen. Aangezien je er op blijft terug komen. En tja...mensen bevelen hun mond te houden; dan lok je het wel uit he?

Dus zullen we nu maar beiden gewoon respect tonen en het laten rusten? Want met me proberen te beledigen dat ik niet zou kunnen lezen(en dus jou niet zou begrijpen) ofwel me bevelen mn mond te houden ga je er niet komen hoor.

Maar goed; klaar nu, ga hier geen energie meer aan verspillen. Zou je zelf ook moeten doen. Prettige avond verder :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:14

Ik heb wel 4 keer, extra voor jou die laatste zelfs, gezegd dat het niet om deze situatie gaat maar om een situatie waarbij een 10 jarige klappen krijgt om iets waarvan hij niet weet wat die fout zat, en vervolgens ook nog straf krijgt voor hetgeen dat hij niet wist.

Ik snap je, ik deel je mening maar ik had het niet dáár over, en dat veranderd het verhaal (en automatisch ook jou reactie over 10 jarige kinderen die weten dat schelden pijn doet -> fout is, ik heb het echt over een kind dat uit onwetendheid handelt en dus echt iets, in zijn ogen, onschuldigs doet). Dan is klappen + straf een dubbele 'les' wat best averechts kan gaan werken.

Ben het er dus wél mee eens dat als een kind iets fout doet, hier door andere leerlingen op zijn plek gezet wordt en thuis nog eens straf krijgt, goed is!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:23

mick75 schreef:
En toch is dit van alle tijden. Ook 25 jaar geleden werden er dingen in je gezicht gesmeten als men je niet mocht, werden buschauffeurs uitgescholden, werd je nageroepen voor dingen waar je als braaf meisje nog nooit van gehoord had, werd je van je fiets geschopt en je fiets in de sloot gesmeten en werd je soms bedreigd met messen en andere wapens. Ook in andere tijden had je onopgevoede kinderen die alleen al op grond van hun achternaam en de bijbehorende reputatie verwachtten dat iedereen voor ze kroop en dat paps in de voortuin op z'n dooie gemak z'n vuurwapencollectie zat schoon te maken/ tentoon te stellen en de politie toen ook niets durfde te doen hielp niet mee. Toen was er alleen geen internet om alles meteen op te smijten en bleef het dus vooral stil, hooguit werd er wat gepraat in de wijk zelf, de dingen werden weggezet als incidenten en echt, heus, het was eenmalig... Yeah right! Andere mensen, andere details, maar in principe hetzelfde gedrag. En 50 jaar geleden gebeurde het ook, maar dan geniepiger en niet zo openlijk.

Vorige week had ik op buitenrit last van wat jochies met supersoakers. Ik had ze gewaarschuwd niet op de paarden te richten. Doen ze dat toch, dan kunnen ze wat beleven. Heb ze te paard keurig bij paps en mams afgeleverd (de 12 jarige snotaap meesleurend aan de arm) en paps en mams vonden dat een prima oplossing en die koters vinden paarden plotseling een stuk indrukwekkender.

Misschien als je in Hell woont, maar ik heb die ervaring absoluut niet dat het 25 jaar geleden net zo was. ik vind het vreselijk zoals heel veel jeugd zich nu gedraagd. Ik mag ook hopen dat ze dat vroeger of later op hun brood krijgen. waardeloze lui van nog waardelozere ouders. Bah.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:42

Sjezus zeg...
Dit bedoel ik totaal niet racistisch, maar ik merk dat veel Marokkanen jongeren
soms zich aparter/slechter gedragen dan nederlandse. Soms is dit ook niet het geval hoor,
maar tegenwoordig merk ik er steeds meer van..

Simoonzel schreef:
Weet nog wel dat ik in de winter langs het jeugdhonk/buurthuis of hoe je dat ook noemt op de fiets zat, achterop bij m'n zus. Stond een groepje Marokkaanse jochies stoer te doen. We kregen ijsballen naar ons toe gesmeten en woorden als "kankeremo" etc. Denk niet dat ze ouder waren dan 14. Hierdoor raak ik ook alleen maar bevooroordeeld, hoor. -O-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:05

Nogmaals, kijk in de gevangenis en naar de huidskleur van de gevangenen, weinig blanken vergeleken met de buitenlanders, als je kijkt wat de verhouding buiten de bajes is...
Heb ook niks tegen buitenlanders, echt niet, maar als iemand van hun poedersuiker is, is het ook gewoon een 'poedersuiker' of 'poedersuiker' (vind het wel apart dat mijn correctie onder beide woorden geen kronkellijntje zet).

Vandaag op de 'zwarte markt' geweest en ik zag een leuk topje, vroeg of ik deze kon passen waarop een jongen van Turkse afkomst zei dat ik me best gewoon zo kon uitkleden (ik stond buiten het kraampje) en ondertussen pakte hij grijnzend het topje van de haak, rare vent, gezegd dat die mongool zijn kop moest houden en ben weggelopen, rot toch op, ik tolereer veel maar dat? Van mij mogen ze hem best terug naar zijn land sturen, bah.

Met de andere Turken was niks mis, allemaal echt vriendelijk, geen rare blikken en op een nette manier behulpzaam.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:11

Ach, je moet ook tegen een grapje kunnen vind ik.. Gaat een beetje ver om meteen te zeggen dat diegene naar zijn eigen land terug moet. Wie weet is hij wel in Nederland geboren en is Nederland dus gewoon zijn land?
Een echte kaaskop had dat ook net zo goed tegen je kunnen zeggen.

Maar goed, dit is een beetje offtopic natuurlijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:22

Nee dat was geen 'grapje', kom op het is duidelijk aan me te zien dat ik nog jong ben. Gaat die maar naar het land van zijn ouders, grootouders.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:35

opvoeding denk ik :n en ook vooral 'groepsdrang' echt belachelijk gewoon!! :n
Zoiets zou ik dus nooit doen! :oo ben ik zowiezo al veel te braaf voor :P Maar dan nog! wtf.. inderdaad waar is het respect heen :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:23

xSlvna schreef:
Nogmaals, kijk in de gevangenis en naar de huidskleur van de gevangenen, weinig blanken vergeleken met de buitenlanders, als je kijkt wat de verhouding buiten de bajes is...
Heb ook niks tegen buitenlanders, echt niet, maar als iemand van hun poedersuiker is, is het ook gewoon een 'poedersuiker' of 'poedersuiker' (vind het wel apart dat mijn correctie onder beide woorden geen kronkellijntje zet).

Vandaag op de 'zwarte markt' geweest en ik zag een leuk topje, vroeg of ik deze kon passen waarop een jongen van Turkse afkomst zei dat ik me best gewoon zo kon uitkleden (ik stond buiten het kraampje) en ondertussen pakte hij grijnzend het topje van de haak, rare vent, gezegd dat die mongool zijn kop moest houden en ben weggelopen, rot toch op, ik tolereer veel maar dat? Van mij mogen ze hem best terug naar zijn land sturen, bah.

Met de andere Turken was niks mis, allemaal echt vriendelijk, geen rare blikken en op een nette manier behulpzaam.

Je weet dat het aantal allochtonen 55 procent is? Dat valt dus allemaal best wel mee. Overigens is er iets mis met jouw spellingcontrole, want poedersuiker en poedersuiker is allebei geen Nederlands.

xSlvna schreef:
Nee dat was geen 'grapje', kom op het is duidelijk aan me te zien dat ik nog jong ben. Gaat die maar naar het land van zijn ouders, grootouders.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan je verhaal, ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar jij kunt het heel goed verkeerd opgevat hebben, je bent imo behoorlijk veroordelend.