Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:09

helemaal met knetterhard eens! Gewoon drinken wat je lekker vindt...Ik heb wel eens jaren geleden (nu 43 dus durf `t niet meer) wel eens op de bar gedanst met chocomelk en een rietje erin!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:09

wijdeweide schreef:
helemaal met knetterhard eens! Gewoon drinken wat je lekker vindt...Ik heb wel eens jaren geleden (nu 43 dus durf `t niet meer) wel eens op de bar gedanst met chocomelk en een rietje erin!

_O- _O-

knetterhard

Re: Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:13

Ik drink alleen maar water of melk haha! Dus met uitgaan of uit eten gaan staan obers nog wel eens raar te kijken waarom ik melk bestel :+

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:16

ik heb precies t zelfde, vind het ook vies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:16

Baileys is wel lekker :9

Als ik zie hoe sommige vrienden van ons echt erg vaak compleet los gaan in de drank elk weekend, dan ben ik in hun plaats bang dat ze er wat van gaan overhouden. Korsakov bijvoorbeeld, of leverfalen. Of gewoon een dom ongeluk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:19

Ik ben nu 45 en vind het nog steeds smerig, elke vorm van alcohol, brrr die bittere nasmaak. Ik heb van alles geprobeert maar zie er geen nut in om iets tegen mijn zin weg te gieten. Drink dan liever cola, sinaasappelsap, sprite of simpel plat water.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:25

Ik ben 36 en vind het ook echt niet te drinken. Gewoon de geur al van alcohol brrrr. Met oud en nieuw krijg ik met heel veel pijn en moeite een glas champagne weg.
Een rose biertje gaat in de zomer nog wel, maar na 1 glas heb ik echt genoeg. Wijn, echt niet...
Doe mij maar een cola of icetea.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:31

Ik ben 33 en ik lust best wel sommige soorten alcohol, maar drink zelden of nooit, allereerst omdat ik geleerd heb dat de controle verliezen niet bij mij past, en ik meestal naar huis rij, dat doe ik zelfs niet als ik er eentje drink. Dus drink ik niet. Soms kijken mensen vreemd, maar de meeste zijn eraan gewend. Tot mijn 19e heb ik overigens niks gedronken wat mij opleverde dat mijn ouders mijn rijbewijs zouden betalen (koos ik voor mijn pony op mijn naam haha)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:15

knetterhard schreef:
Ik drink alleen maar water of melk haha! Dus met uitgaan of uit eten gaan staan obers nog wel eens raar te kijken waarom ik melk bestel :+

Stoer!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:16

Tijdens het stappen hebben we een keer met zijn allen fristi besteld ipv bier :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:30

wijdeweide schreef:

Hahaha dat bedoel ik dus met dan kan je het helaas enkel op je eigen gestoorde karakter steken en niet op de alcohol _O- .

Ik heb er trouwens geen problemen mee als andere mensen rond mij wel alcohol gebruiken. Voor mij mag iemand gerust aangeschoten zijn als die dat eens graag is of zelfs zat. Zolang het leuk zat is en niet strontirritant zat(daarin verschil ik wel eens van mening B-) ) .
Maar men moet wel respecteren dat ik het niet lust en niet wil. Als mensen mij raar gaan bekijken of anders behandelen omdat ik niet "gezellig meedrink" dan zoek ik wel ander gezelschap :) . Ook als het een of ander belangrijk feestje is waar iedereen champagne of cava drinkt. Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten drinken terwijl ik het echt ronduit vies vind gewoon om er bij te horen. Heb ik een keer gedaan omdat ik niet goed nee durfde zeggen toen en een dik uur gedaan op een klein glaasje terwijl ik reuzedorst had. Kreeg het gewoon écht niet binnen :+ .

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:13

Meid maak je niet druk je moet je vooral niet laten pushen om alcohol te gaan drinken. Elk mens heeft een totaal andere structuur als iemand die tig glaasjes achterover weg klokken.

Vroeger met uitgaan nam ik bier enz maar tegenwoordig walg ik alleen al van de lucht bah.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:16

Ik vond drank eerst ook nooit lekker. Ik vond dat aan smirnoff ice al een giga alcohol smaak zat. :') Maar het went wel, en mixjes (vooral al de zoete troep) lust ik nu wel. Alleen wijn en bier gaat er nog steeds niet in... Maar dat typische alcoholsmaakje proef ik nu niet meer, denk dat dat een hoop uitmaakt. :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:19

er hoeft toch niet alcohol perse in te zitten... je kan ook gewoon drinken drinken. het is geen verplichting hoor... alcohol

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:25

Ben blij zou ik zeggen. Ik heb het eerst via een alcoholvergiftiging moeten leren. Nu heb ik na één glaasje meer dan genoeg. Of het nu een glaasje wijn is of sterker (Baileys en goed gemixte cocktails met verse ingrediënten zijn lekker), maar verder kan ik niet, krijg het gewoon niet meer naar beneden. Dronken zijn kan een keer grappig zijn, tot je te ver gaat. Je word misschien meliger maar er komen een hoop nadelen bij. Sommigen weten direct hun grenzen, anderen (waaronder ik) moeten het op de harde manier leren. ~~}> Ben blij dat ik het niet meer in grote hoeveelheden lust, lekker los kunnen gaan zonder alcohol lukt ook prima, je kan nog verantwoord autorijden én je weet je de gehele avond nog te herinneren! :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:27

Ik lust het ook niet, bah! :') Maar ik vind het ook niet erg.. Ja als ik met vriendinnen op stap ga is het ook 6 bier en 1 jus d'orange ofzo :') Maar nog liever een verse muntthee. *D

I do not care :D Scheelt centjes toch?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:41

Ik lust het ook niet. En van die zoete rommel krijg ik buikpijn :')
Iedereen is er aan gewend dat kk nu eenmaal niet drink. En ik heb het echt wel net zo gezellig als de rest. Soms denken mensen dat ik juist degene ben die gedronken heeft :+

Doe vooral geen dingen waarbij je jezelf niet goed voelt. ;) uiteindelijk ben je blij dat je jezelf gebleven bent en kom je erachter dat je echt niet de enige bent ;)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:12

Ik ging een aantal jaar achter elkaar elke zaterdag de kroeg in en dan ging er heel wat alcohol doorheen.
Elke zondag weer een flinke kater en een rotgevoel omdat ik me weer niet in had kunnen houden met de drank.
Soms bleef dat gevoel nog 2 dagen hangen.
En de zaterdag erop gewoon weer vrolijk aan de alcohol.

Ik had heel graag gewild dat ik het toen niet luste.
Had me heel veel brakke zondagen gescheeld.

Tegenwoordig drink ik niet meer zo vaak, maar als ik drink heb ik nog steeds de neiging om door te drinken als ik eigenlijk al meer als genoeg op heb.
Momenteel heb ik medicijnen die niet goed met alcohol gaan en ergens vind ik het heel fijn dat als ik een avondje weg ga ik een goed excuus heb om niet te drinken.
Want vaak gaan mensen toch zeuren dat ik ook moet drinken.
Heerlijk om na het stappen hooguit moe op te staan, zonder kater.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:54

Ik zie het probleem ook niet hoor! Ik drink zelf niet zo vaak (1 á 2 x per maand o.i.d.), en alleen als ik er echt zin in heb, en dan drink ik het om de smaak, niet om bezopen te worden. Ik drink zelf ook geen bier/wijn bijvoorbeeld, want dat vind ik niet lekker, eigenlijk drink ik alleen zoete alcohol (m.n. likeur/sterke drank of cocktails :9 ). Maar als je het niet lust zou ik dat eerder positief vinden dan het proberen te leren drinken hoor. :+ Als mensen je er niet tof voor vinden zijn het toch niet het soort mensen dat de moeite waard is :D

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 03:29

Alcohol moet je leren drinken :)
Ik denk dat 90% van de mensen het eerst niet lekker vindt (vooral wijn, champagne en bier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:56

Hier scheelt het dat je voor een pint evenveel betaald als een cola. Het zijn zelfs pinten van 33cl en geen 25cl zoals op de meeste plekken. Je ziet ook vaak happy hours langskomen. 1 pint van 33cl voor €1 ipv €1,50 of €1,80. Vaak op een uur dat de scholen net uit zijn, of zoals vrijdag tussen 16u en 17u.
Of ze doen acties zoals 1 bepaald mixje = 2e gratis tijdens zo'n happy hour. Ja dan schuift het wel erg vlot natuurlijk. Dus of ik nu cola drink of bier net zoals de rest, dat maakt voor hen niet uit. Ik bespaar er ook niet op, maar onze groep is dan vaak genoeg ook gewoon stomdronken naar het einde van de avond toe. Gelukkig zijn het geen lastpakken, doen ze even vrolijk (alleen erg onnozel dan) of vallen ze in slaap op een tafel :z

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:02

Als je het niet lust, moet je het ook niet drinken. Je moet het ook niet leren drinken.
Ik lust geen enkele drank met alcohol in. De bittere nasmaak vind ik vies. Dus ik drink cola en fruitsap (Looza Ace/B3). En ik moet niet zat zijn om gek te doen, ik ben sowieso al een vrolijke.

Het lijkt me leuk om eens op een terras te zitten met een glas wijn, zo'n relaxte roes lijkt me wel fijn. Maar ik lust het niet dus drink ik het niet. Daarbij bespaart het me geld, vet, een alcoholadem en schrik bij een alcoholcontrole.

Mijn echte vrienden zeggen hier niets over. Sommige collega's en anderen proberen me toch iedere keer iets aan te smeren en zijn niet tevreden met het antwoord dat ik geen alcohol lust. Daar word ik echt irritant van.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:09

Wat boeit het of je iets lust of niet?

Ik eet ook geen vlees, drink bijna ook geen alcohol (heel soms thuis, maar nooit veel)... Daar ga ik me ook niet druk over maken. Het is mijn keuze en klaar :)

Ik vind iemand alcohol aansmeren gewoon dom, je besteld gewoon wat je wilt en hoeft je niet te verantwoorden lijkt mij :) (Maarja, ik ben ook iemand die in de kroeg op zaterdagavond gewoon thee kan bestellen als ik er zin in heb :'))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:12

ginger18 schreef:
Want vaak gaan mensen toch zeuren dat ik ook moet drinken.

Daar kan ik dus echt niet tegen. Ze mogen vragen of ik ook iets drink. Ze mogen gerust vragen waarom ik niet wil meedrinken maar als ze daarna nog gaan zeuren dan kunnen ze ophoepelen. Zoek ik wel gezelschap die mij ook weet te appreciëren als ik gewoon nuchter ben :Y) .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:12

Ik heb eigenlijk behalve de OP niks gelezen.

Maar ik drink ook vrijwel geen alcohol (ik ben 23 jaar). Ook wat persoonlijke redenen. Maar wijn en bier... brrrr... ik lust zelf wel wat van die zoete mixdrankjes, maar ik ben net zo blij met een cola. Ik heb onlangs nog geprobeerd wijn te drinken, omdat ik het er zo gezellig vind uitzien, maar ik vind het echt niet te zuipen. En dan zeggen ze inderdaad 'leren' drinken, maar waarom zou ik iets willen leren drinken wat slecht voor je is? Dus, een enkele keer zal ik een mixdrankje pakken, verder ben ik heel blij met m'n cola! :D