Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en een introverte zal dat véél minder laten zien. En daar krijg je gewoon misverstanden door, bv dat de een denkt dat de ander hem/haar niet aardig vindt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Dingen lopen sneller minder gesmeerd. 

Sassol schreef:Wel grappig, de OP vraagt of dat het 'slecht' is om introvert te zijn tegenwoordig. Maar tot nu toe lees ik eigenlijk vooral dat de introverte mensen het zelf lastig vinden in de omgang met mensen.
Of klopt dat niet?
bromfiets schreef:Ik denk dat het geen kwestie is van "slecht", waarschijnlijk veel meer een wederzijds niet begrijpen. Maar het is wel zo dat extraverten duidelijker laten zien dat ze zich aan je ergeren (Dat herken ik behoorlijk) en een introverte zal dat véél minder laten zien. En daar krijg je gewoon misverstanden door, bv dat de een denkt dat de ander hem/haar niet aardig vindt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Dingen lopen sneller minder gesmeerd.
Ik heb zelf niet zo'n moeite met de omgang met mensen, ik oordeel weinig tot niet als ik mensen niet goed ken en dat werkt op de een of andere manier rustgevend
....
Maar dat hoeft niet alleen aan het introverte te liggen, ik denk wel dat het dat bij mensen kan versterken.
En ik schreeuw inderdaad ook niet van daken wat ik vind, maar als iemand mijn mening vraagt, zal ik eerlijk antwoorden. Ik heb in Nederland eigenlijk nooit problemen gehad met die directheid, maar ik heb wel gemerkt dat het in andere landen soms wat minder gewaardeerd wordt. Ik heb een stel Amerikaanse vrienden die wel eens schrokken van mijn directheid. Zij noemden het soms eerder gemeen, terwijl ik het absoluut niet zo bedoelde. Ik zeg gewoon de waarheid en soms is de waarheid hard, daar kan ik ook niks aan doen.