Nativa schreef:Er wordt hier wel veel geoordeeld zonder TS of die 27-jarige te kennen zeg. Ik vind het niet meer dan normaal dat er vraagtekens bij gezet worden, maar sommige formuleringen hier gaan - zonder de situatie te kennen - wel erg ver... Mijn man is 24 jaar ouder dan ik ben, en ja, ik was nog minderjarig toen onze relatie begon. Ik was nog niet zo lang 17, woonde al wel op mezelf en studeerde. Dat betekend dus dat wij toen 17 en 41 waren. Mijn man is noch walgelijk, noch gestoord, noch een pedosexueel. Soms gebeuren dat soort dingen gewoon en past het ook goed. Dat hangt helemaal van de betrokken personen af.
Mijn vader (en de rest van de familie ook wel) had er wel veel moeite mee toen ik het vertelde, hij riep in eerste instantie ook dingen als "wat een pedo" Maar hij was gelukkig óók oud en wijs genoeg te wachten met échte harde oordelen of verboden tot hij mijn man leerde kennen. Toen zij elkaar hadden leren kennen, was het gelijk klaar met bezwaren en die twee konden het snel goed met elkaar vinden, ook omdat snel duidelijk was dat mijn man geen rare of verkeerde bedoelingen had.
Betekend niet dat ik het zomaar goed keur als een volwassen vent met een minderjarige gaat hoor, maar ik vind het ook niet normaal zo hard te oordelen zonder de personen te kennen. Als mijn dochter met zo'n leeftijdsverschil thuis zou komen zou ik ook wel even slikken en héél geintresseerd zijn in wat het voor man is hoor, maar hij zou wél gewoon een eerlijke kans krijgen. Heeft hij het beste met mijn dochter voor? Prima, veel geluk samen. Zou hij dat niet hebben zou ik hem wel het huis uit schoppen.
Het lijkt mij belangrijk gewoon te genieten, maar wel je eigen grenzen in de gaten te houden en naar de mensen om je heen (die jou kennen, het beste met je voor hebben en je vriend ook hebben leren kennen) te blijven luisteren. Die mensen zien vaak sneller als er iets niet klopt. Een relatie hoeft niet voor eeuwig te zijn, en als TS en haar vriend nu gelukkig samen zijn, dat is dat toch geweldig. Mochten ze toch in té verschillende levensfases zitten, komen ze daar vanzelf wel achter.
Precies hoe ik er over denk.
Mensen kunnen heel goed oordelen en hebben snel hun vooroordeel klaar zonder de situatie te kennen.
Ik heb mijn vriend ontmoet toen ik ook nog minderjarig was en hij is het beste wat mij ooit is overkomen