Vind de straf ook veel te zwaar.. Zeg met mn paarden altijd dat ze in feite niets fout kunnen doen, ze zijn immers jong en weten veel dingen gewoon nog niet (ok...inmiddels ligt dat wel anders dan een jaar geleden natuurlijk) en geen fout=geen straf. Geldt voor jonge kinderen net zo hard. Je dochter snapte niet dat wat ze deed fout was, dus daar voor straffen lijkt me vrij zinloos... Zeker met zo'n gevoelig kind. Ben zelf ook heel gevoelig en uitleg had en heeft voor mij veel meer zin dat boos worden, daar word ik alleen maar zenuwachtig van. En dan ben ik 23 en toch redelijk zelfstandig en ontwikkeld...laat staan zo'n meisje van 6.
Natuurlijk moet je de juf niet willen ondermijnen, maar een gesprek is wel op zijn plaats hoor! Op school behoort je kind iets te leren.. Nu 'leert' ze dat pesters er beter af komen, dat rekenen stom is (want associaties zijn zeker nu zoooo belangrijk....en op deze manier associeert ze rekenen straks met een angstgevoel....), dat bloot een doodzonde is zonder zelfs maar enige uitleg en dat juffen 'eng' zijn. Met een beetje pech krijg je die negatieve dingen er nooit meer helemaal uit. Nee hoor, t ligt niet aan je tere moederhartje, zou ook een gesprek aangaan in jouw situatie. Deze 'overtreding' moet toch op een andere, betere manier aangepakt kunnen worden...
Succes in ieder geval morgen!

Ik vind het nog steeds bizar dat een kindje van 6 zover gaat om een klasgenoot in het gezicht te trappen of kleuters uit het instapklasje (2 jaar oud dus) de armpjes op de rug te draaien en dergelijke.) Daar zei ze niet veel op, maar was het volgens mij niet met me eens, als ik haar mimiek goed interpreteerde. We hebben afgesproken dat ze Gioya vandaag ook nog even apart neemt om ook uitleg te geven waarom ze nou eigenlijk straf gekregen heeft, want ik heb benadrukt dat ze geen enkel idee heeft waarom je billen tonen thuis geen probleem is maar in het openbaar niet mag. Enfin, het is nu gebeurd en de straf zit er al op dus dat is verder voor mij klaar.