Mijn hersenen willen informatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:02

Martine_R schreef:
.
- een mensenlijk hart in het midden van de borstkas zit en niet aan de linkerkant?

Het menselijk hart zit inderdaad redelijk in het midden. De linkerkant is echter zo gespierd omdat het met grote kracht al het bloed door de grote bloedsomloop moet pompen, dat ie links dus meer bespierd is. Daardoor helt hij ook naar links als ware en wordt dus gezegd dat het hart links ligt.

Daarom heeft de linkerlong ook maar 2 lobben en niet als de rechter drie. In die ruimte ligt het hart dus: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -lungs.jpg.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:34

Noek_Bronco schreef:
Anneert schreef:
Wisten jullie dat bij een snelheid van 4,5 cm per seconde een aai over je hoofd het fijnst aanvoelt?
Als er haar op je hoofd zit tenminste :)

Ik heb hier serieus over mijn eigen bol zitten wrijven in alle verschillende snelheden :')

:') haha, dat was de bedoeling :D

Wisten jullie dat een geluid van 12 hertz ervoor zorgt dat je een onbeheersbare drang tot poepen krijgt?

LisaaBloem

Re: Mijn hersenen willen informatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:05

Dat is een mythe, hebben ze bij mythbusters getest een tijdje terug :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:01

Hè bah, denk ik vertel iets nieuws :P vond het al vreemd haha

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:25

karuna schreef:
Ik heb nog wel een dilemma waar ik al weken het antwoord niet op weet. Kun jij eens mooi gaan nazoeken.

Graniet is meestal van een kleur, basalt en lei ook, split heb je in verschillende kleuren. En het gewone huis tuin en keukengrind ook.

Waarom heeft split en gewone huis tuin en keukengrind wel meerdere kleuren. En waardoor ontstaan die? Hebben ze dezelfde samenstelling alleen met een ander kleurtoevoeging vanuit de ontstaansplek? Of heeft elke kleur grind een andere samenstelling. Vooral omdat het eigenlijk altijd op een plek gewonnen wordt. Waardoor ontstaan dan juist daar meer soorten/kleuren grind.

Ik weet niet of iemand hier nog op gereageerd had? (Zo ver ben ik nog niet in dit interessante topic ;) ) maar verkleuringen komen door de mineralen die erin zitten tijdens de stolling van het gesteente.. En volgens mij heeft de temperatuur ook invloed (snelle stolling of langzaam stollen).... Tot zo ver mijn fysische kennis om half 12 :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:22

- De gemiddelde levensduur van een paraplu is anderhalf jaar
- Een huisvlieg leeft gemiddeld twee weken
- De gemiddelde regenworm heeft 248 spieren in zijn hoofd
- Een badmintonpluimpje moet volgens de officiële Olympische regels veertien veertjes hebben.
- Er zitten 336 kuiltjes in een professionele golfbal.
- De meeste koeien geven meer melk als ze naar muziek luisteren
- Je lijdt aan arachibutyrofobie als je bang bent dat er pindakaas tegen je gehemelte blijft plakken.
- Jaarlijks overlijden 17 Amerikanen door onkundig gebruik van een Föhn.
- Je duimnagel groeit het traagst, de nagel van je middelvinger groeit het snelst.
- In Green, deelgemeente van New York, is het onwettig om tijdens een concert achterwaarts op een voetpad te wandelen en tegelijkertijd nootjes te eten.
- Chang is de meest voorkomende achternaam ter wereld.
- De jojo was oorspronkelijk een wapen in de Fillipijnen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:24

Geerte, over het eerste ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring is gemiddeld 5 weken. :+ En zoveel kuiltjes in een golfbal? :oo

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:55

magda_90 schreef:
Geerte, over het eerste ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring is gemiddeld 5 weken. :+ En zoveel kuiltjes in een golfbal? :oo

mijn plu's houden het al zeker een jaar of 3/4 vol. dus gemiddeld anderhalf jaar kan aardig kloppen :+

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:59

http://www.psycholoog.net/category/aanbevolen-boeken

weet niet of deze al is opgenoemd maar hier vind je een heleboel weetjes en onderzoeken die gedaan zijn, soms ook erg nuttig.
zoals dat je lieve dingen tegen je partner beter in het linkeroor dan in het rechteroor kunt zeggen omdat het links beter blijft hangen

haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:00

Rintah schreef:
magda_90 schreef:

mijn plu's houden het al zeker een jaar of 3/4 vol. dus gemiddeld anderhalf jaar kan aardig kloppen :+

Dan koop je ze vast niet bij de Action? :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:24

ik heb mijn plu's ook altijd best lang zo'n 10 jaar al, ik gebruik ze ook nooit trouwens :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:27

Ik doe toch iets fout. :')

Je zou maar last hebben van Luposlipafobie. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:47

Of van Hippopotomonstrosesquippedaliofobie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:54

Geniaal!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:54

en wat zou dat moeten zijn? bang voor lange woorden :') ???

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:57

De ruimte, die met toch ergens stoppen ? Maar wat is er dan achter de plaats waar dat die stopt, er met toch iéts zijn ! Maar dan stopt die niet, dan gaat die eeuwig verder ? Maar dan stopt die toch ergens, nee want er was nog iets... Ik heb het nadenken erover opgegeven, veel succes ermee zou ik zeggen ! :')
Als iémand mij het een beetje duidelijker kan maken na die 14 jaar, ben ik die persoon eeuwig dankbaar ! _/-\o_

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:01

- Glas is eigenlijk een hele stroperige stof. Na verloop van tijd is de bovenkant van een raam dunner dan de onderkant.
- de gemiddelde internet gebruiker moet 39 keer per dag zijn wachtwoord invoeren.
-

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:25

- Vrouwen zeggen gemiddeld 20.000 woorden per dag en mannen maar gemiddeld 7.000
- Gapen is besmettelijk. Zelfs het denken eraan is genoeg om te gapen. In feite is het zo dat 50% nu (gaat) gapen. ( Ik ben een van die 50%, heb nu een gaapaanval _O- )
- Het gewicht van alle mieren op aarde samen is even veel als het gewicht van alle mensen op aarde
- Een Rubik's kubus heeft 43.252.003.274.489.856.000 mogelijke configuraties (kan niet op een ander woord komen)
- In Japan zijn watermeloenen niet rond, maar vierkant
- 2% van de wereldbevolking is roodharig
- Als je een grote schelp naast je oor houdt, denken veel mensen dat je de zee hoort. Dit is helemaal niet zo, want het geluid dat je hoort is het stromen van je bloed door je aderen
- Als je 1 dag de lucht van Mumbai in India inademt, staat dit gelijk aan het roken van 2,5 pakjes sigaretten
- Op maandag worden de meeste zelfmoorden gepleegd
- Mensen die veel lachen zijn gezonder als mensen die weinig lachen
- De enige plaats waar je jezelf echt kan kietelen, is je gehemelte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:45

geerte schreef:
en wat zou dat moeten zijn? bang voor lange woorden :') ???

Ja dat klopt :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:17

O haha dat was meer een grapje :')

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:46

taartjee schreef:
- Als je 1 dag de lucht van Mumbai in India inademt, staat dit gelijk aan het roken van 2,5 pakjes sigaretten

Geen vakantie naar Mumbai dus :+