Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:12

ik had eerst een ZIP 2 takt, echt een afrader, steeds gezeur,

heb nu een ZIP 4 takt, heerlijk scootertje!

Die van mij komt bij de scooterwinkel hier in de buurt vandaan alleen dan wel een 2ehandsje

Sabine_Duco

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:26

Volgens mij gaat ie zonder varioring tien kilometer harder, dus 55 ongeveer, en dan gaat er bij de politie nog correctie vanaf dus dan zou je nog goed zitten ofzo... Maar met verzekering moet dat ding er volgens mij wel inzitten bij sommigen. Dus ik laat hem er in zitten en hij kan er altijd nog uit. :p

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:47

Het is sowieso handig om hem tijdens het inrijden te laten zitten. Die ring zit er alleen in omdat de Nederlandse regering dat wil. Mijn scooter rijdt met ring 1 op 20/25/30 maximaal en zonder ring 1 op 40. In het buitenland worden ze zonder verkocht dus het is niet zo dat je een zeer belangrijk onderdeel weg haalt. Soms functioneren ze dus zelfs stukken beter zonder.

Veel is afhankelijk van waar je rijdt. Ik rij veel op plaatsen waar je tussen de auto's moet rijden. Dan is het erg vervelend als jij 40 gaat rijden waar 50 mag. Maar wanneer jij weinig in dat soort situaties zit heb je een stuk minder last van die ring.
Hier hebben we buiten de bebouwde kom een stuk waar 60 gereden wordt en de scooters moeten op de autorijbaan. Als je dan 40 rijdt word je echt op de idiootste manieren ingehaald..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:32

Ik had met ring dat ie in de winter net meer startte. Toem de ring eruit gehaald en toen deed ie t wel!

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:17

Toen wij de zip kochten mocht je de eerste .... Kilometers (weet ff niet meer hoeveel) niemand achterop omdat je hem anders niet goed kan inrijden. In het begin moet je ook speels rijden dus ff 20km en daarna weer 30km per uur, maar dat leggen ze je vast wel uit als je een nieuwe koopt.
Ik zou die ring er niet uithalen, qua garantie (!) en verzekering ;-)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 23:10

Miranda, ja klopt! Dat zei mn vriend ook al, volgens mij de eerste 450 of 500 km ofzo. :D
Voorlopig laat ik die varioring lekker zitten haha.

Vanavond m'n eerste ritje in de auto gedaan, haha was echt superleuk en ging heel goed. :D Morgen dan eindelijk mn scootertje ophalen!

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:41

Zip staat er ook wel beetje bekend om dat ze harder rijden dan ze eigen mogen. Vriendin van mij en haar moeder hebben beide een zip25 maar rijden beide tegen de 40. Die van mij loopt helaas niet harder dan 45 maarja!
Ja dat zal best kunnen geen idee meer :p zal als ik jou was je daar wel aan houden :p

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 23:54

Haha ja precies, dan eerst maar even niemand achterop. :P Maakt mij niks uit namelijk haha het zou alleen wel leuk zijn als ik af en toe iemand af kan zetten natuurlijk ;) Maar dat moet dan maar over een tijdje haha

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:30

Ts, op www.ibood.nl
Staat nu een scooterslot voor 30,- normaal is hij 100.. maar die aanbieding is alleen vandaag. Wilde je er even op attenderen! Omdat ik prijzen voorbij zag komen over helmen en sloten.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:51

Ah dankjewel, maar ik had een slot erbij gekregen van de dealer! Toch bedankt! :)