'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:52

Ojajoh schreef:
Ja moeilijk te beoordelen hier of het nou een grap is of niet :P

nee als ik solliciteer dan schrijf ik uiteraard heel netjes :D
ja wat daar anders aan is? dat is formeel, en mijn privé niet.
en als ik op een forum zit zoals deze, ja dan ben ik hier ook gewoon voor de lol en heb ik geen zin in formeel gedoe
ik typ wel altijd begrijpend nederlands. Of het correct is ,is vraag 2 ,maar mensen snappen iig wat ik bedoel en dat is voor mij voldoende genoeg. (en scheelt voor mij een hoop denkwerk aangezien ik wel degelijk soms moeite heb met spelling)

Ik zie tot zover geen rare kromme woorden of zinnen alleen soms een gebrek aan hoofdletters. :+ Als je zo praat als je schrijft zal het met het platte wel meevallen zo te zien. Wat ik hier van je lees vind ik prima abn genoeg voor een forum.

Ik stoor me trouwens ook verder nooit aan spelfouten of soms een kromme zin of afkortingen als ff of iig etc. Maar de voorbeelden zoals hierboven allemaal staan "me fiets" "hij wilt" of de bekende Amsterdamse "ik heb het daar neergelegen" ......iek. Dat is gewoon zo fouter dan fout.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:53

GamblersCup schreef:
Natuurlijk. Moeten ze maar gewoon Nederlands leren. Een foutje hier en daar maakt iedereen. Maar dat "me" is gewoon dom.

ja zulke uitspraken doen en alles over 1 kam heen trekken is ook best wel erg dom

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:54

CrazyCat schreef:
Ik zie tot zover geen rare kromme woorden of zinnen alleen soms een gebrek aan hoofdletters. :+ Als je zo praat als je schrijft zal het met het platte wel meevallen zo te zien. Wat ik hier van je lees vind ik prima abn genoeg voor een forum.

Ik stoor me trouwens ook verder nooit aan spelfouten of soms een kromme zin of afkortingen als ff of iig etc. Maar de voorbeelden zoals hierboven allemaal staan "me fiets" "hij wilt" of de bekende Amsterdamse "ik heb het daar neergelegen" ......iek. Dat is gewoon zo fouter dan fout.

o maar dat zou ik zomaar eens getypt kunnen hebben :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:56

Ojajoh schreef:
CrazyCat schreef:

o maar dat zou ik zomaar eens getypt kunnen hebben :+

Hahaha, het is je vergeven als je het verder niet hebt over "me paard die niet vooruit wilt" :Y)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:57

Ojajoh schreef:
GamblersCup schreef:
Natuurlijk. Moeten ze maar gewoon Nederlands leren. Een foutje hier en daar maakt iedereen. Maar dat "me" is gewoon dom.

ja zulke uitspraken doen en alles over 1 kam heen trekken is ook best wel erg dom

Nee, dat VIND jij dom. En dat mag. Ik vind mensen die niveautje aardappel typen dom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:58

haha nee ik schrijf altijd mn paard, alleen dat haakje he, daar ben ik dan weer te lui voor (of ik wil te snel typen dat kan ook) :+

Ojajoh

GamblersCup schreef:
Nee, dat VIND jij dom. En dat mag. Ik vind mensen die niveautje aardappel typen dom.

o maar kijk nu kom je al terug op je uitspraak, jij typte anders ook "is dom"
niet , vind ik dom....

dus ;)

Yallie

Ik heb niet alle pagina´s helemaal doorgelezen, maar ook ik vind dit verschrikkelijk irritant.
Ik ben zelf pas 15, en in die leeftijdsgroep komt het té veel voor haha.

Wat hier in Noord-Brabant ook zo irritant is, is dat mensen vaak zeggen; ''Doe jij even dat aangeven'' ofzo.
Constant het woord 'doen' als persoonsvorm gebruiken.. Zó vervelend!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:59

Ojajoh schreef:
GamblersCup schreef:

Het is; over 1 kam scheren, ipv over 1 kam heen trekken :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:01

xxxjanna schreef:
Ojajoh schreef:

_O-

Maartenn

Re: 'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:02

Ik vraag me af of de mensen die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken überhaupt slim genoeg zijn om te weten wat een bezittelijk voornaamwoord is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

Ojajoh schreef:
GamblersCup schreef:

o maar kijk nu kom je al terug op je uitspraak, jij typte anders ook "is dom"
niet , vind ik dom....

dus ;)

Nee hoor, ik kom nergens op terug. Alleen denk ik dat je flink op je teentjes getrapt bent (waarom eigenlijk? Door de fouten die je maakt en waar mensen je hier op wijzen? :') ). Alleen hoef je me daarom niet direct aan te vallen. Doe ik bij jou ook niet. Tenzij je zo'n dom wicht bent dat graag "me" typt :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:04

Ojajoh schreef:
haha nee ik schrijf altijd mn paard, alleen dat haakje he, daar ben ik dan weer te lui voor (of ik wil te snel typen dat kan ook) :+

Die vind ik persoonlijk niet storend, want het is wel gewoon meteen duidelijk wat er staat en leest net zo snel.

Ik zelf wissel vaak letters om, omdat ik te snel type. Maar lees het altijd na voor ik verstuur.
Alleen in een chat is het soms echt erg dan gaat het snel en staan er vaak in een zin meerdere letters omgewisseld.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:06

GamblersCup schreef:
Nee hoor, ik kom nergens op terug. Alleen denk ik dat je flink op je teentjes getrapt bent (waarom eigenlijk? Door de fouten die je maakt en waar mensen je hier op wijzen? :') ). Alleen hoef je me daarom niet direct aan te vallen. Doe ik bij jou ook niet. Tenzij je zo'n dom wicht bent dat graag "me" typt :D

:')
nee hoor, ik heb niks op mijn tenen, ik vind alleen niet dat je zomaar zulke uitspraken kan doen
want iemand die zijn school niet afgemaakt heeft kan nog altijd meer zijn en meer verdienen dan jou ;)

verder laat ik het maar voor wat het is ..... wordt toch weer eindeloos..
je uitspraken zijn gewoon sneu

Yallie

CrazyCat schreef:
Ojajoh schreef:

Die vind ik persoonlijk niet storend, want het is wel gewoon meteen duidelijk wat er staat en leest net zo snel.

Ik zelf wissel vaak letters om, omdat ik te snel type. Maar lees het altijd na voor ik verstuur.
Alleen in een chat is het soms echt erg dan gaat het snel en staan er vaak in een zin meerdere letters omgewisseld.

Daar heb ik zelf ook niet zo heel veel last van, typfouten of taalfouten vind ik iets heel anders.
Typfouten heeft iedereen wel eens, maar daar kun je meestal vrij snel overheen lezen. Taalfouten lezen niet handig vind ik.

Ojajoh

xxxjanna schreef:

ach , je begrijpt het toch? :+

doel bereikt :Y)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:07

antje_vip schreef:
Ik vind het ook heel irritant.

Maar met 'hij wilt' is dat ook zo (werkwoord), willen is namelijk een uitzondering en het is "ik wil, hij wil" en niet wilt. Al denk ik dat dit binnenkort in de spelling wordt aangepast, aangezien bijna iedereen het zo gebruikt.

Oh dus toch! Ik dacht altijd, "hij wilt" klopt niet, maar het is toch altijd stam+t? :o? Maar nu snap ik het :j

Maar ik vind taalfouten ook altijd verschrikkelijk! Oke, d/t maak ik ook nog wel fouten in, dat vind ik gewoon moeilijk. Maar toch, mensen die "zeikanten" "hij zecht" "licht dat nou aan mij?" enz. schrijven, komop zeg :n
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 23-05-13 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:08

Ik kan ook erg slecht tegen "me" als bezittelijk voornaamwoord... :o

d of t ergens verkeerd gespeld stoort me dan weer niet zo...

Maar hoor ook steeds meer in spreek- en schrijftaal 'hun hebben', dus hun als onderwerp. Dat irriteert me dan weer wel, waarom niet gewoon zoals het hoort, dus "zij hebben".

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:09

Maartenn schreef:
Ik vraag me af of de mensen die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken überhaupt slim genoeg zijn om te weten wat een bezittelijk voornaamwoord is.
Waarschijnlijk niet...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:12

xxxjanna schreef:
Daar heb ik zelf ook niet zo heel veel last van, typfouten of taalfouten vind ik iets heel anders.
Typfouten heeft iedereen wel eens, maar daar kun je meestal vrij snel overheen lezen. Taalfouten lezen niet handig vind ik.

Je slaat de spijker op zijn kop bij die taalfouten moet je soms een zin drie keer lezen om te begrijpen wat er staat en dat is storend.
Slordigheidjes en typefouten lees je wel overheen. Hoewel ik vind het gebrek aan komma's en punten ook heel lastig lezen.

Nagini

Re: 'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:14

Ohh heel irritant vind ik dat!

''is'' als eens gebruiken vind ik bijna nog erger.
'Ja, dat heb ik ook wel is' Come on!!

Topics waarbij dat bijvoorbeeld in de titel staat, klik geen eens aan.
In de openingspost vaker dan 1 of 2x? Klik ook weg. Kom op nou. Dit leer je in groep 3/4 al. Nooit wordt je geleerd dat je kan zeggen me paard, of kijk is.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:18

Ik kan de irritatie begrijpen, maar ben zelf net zo erg soms. :+
Dan is dat vooral met smsen of whatsapp, omdat ik niet zo goed ben met touchscreen toetsenborden.
En om frustraties zoveel mogelijk te voorkomen, het dan maar liever zo kort mogelijk typ.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:21

Oh....zooooo herkenbaar TS
Typefouten en zo hier en daar een spelfout maakt me niets uit, maar ik kan NIET tegen "men paard".
Vind ik echt nog zoveel erger dan "me paard". Volledig onlogisch en onredelijk natuurlijk, maar 1 keer "me paard" verdraag ik nog wel. Maar bij "men paard" ben ik echt direct weg.

Raar eigenlijk he, dat het zo'n sterkte reactie kan oproepen. Maar dat doet het dus wel!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:25

riagr schreef:
Oh....zooooo herkenbaar TS
Typefouten en zo hier en daar een spelfout maakt me niets uit, maar ik kan NIET tegen "men paard".
Vind ik echt nog zoveel erger dan "me paard". Volledig onlogisch en onredelijk natuurlijk, maar 1 keer "me paard" verdraag ik nog wel. Maar bij "men paard" ben ik echt direct weg.

Raar eigenlijk he, dat het zo'n sterkte reactie kan oproepen. Maar dat doet het dus wel!

Men paard is er inderdaad ook zo eentje. Dan lees ik toch echt eerst menpaard (een paard voor de kar) voor het kwartje valt dat het mijn paard moet zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:37

tante_trien schreef:
Zo is een collega van mij een boek aan het schrijven en zet ze op facebook:"Zometeen aan hoofdstuk zoveel beginnen van me/mij boek". Hoe kom je op het idee om met zulk slecht nederlands een boek te schrijven. ;(

Na het redigeren van inmiddels een stuk of 20 boeken van bekende schrijvers kan ik je zeggen... die collega van jou is geen uitzondering :')