Ervaringen gezocht: Nieuw leven opbouwen op andere plek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:04

Wolkom yn Fryslân Roosch! :)

Woon je nu in Leeuwarden offeee?!
Hoe bevalt je (nieuwe) werk?

_lautje_

Re: Ervaringen gezocht: Nieuw leven opbouwen op andere plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:18

Ik ben ook verhuisd voor een vriendje. Echter niet zo'n grote afstand. Ik ben van de Alblasserwaard naar het Westland gegaan. Beide in Zuid-Holland, maar een wereld van verschil.
Scheelt heel erg dat ik in de Alblasserwaard niet heel veel vrienden en familie had (wonen allemaal elders). Maar in het Westland kende ik echt totaal niemand! En de mentaliteit van de mensen is er ook erg anders, zijn erg gericht op binnen het Westland en niet er buiten en als je dan een buitenstaander bent...
Maar ben super opgevangen door de schoonfamilie. Ze doen er alles aan om mij thuis te laten voelen en voel mij nu al helemaal thuis. In het begin waren er wel vrienden/kenissen die zoiets hadden van hmmm een buitenstaander (en zelfs opmerkingen van vrouwen dat ik maar op moet rotten en mijn vriend aan hun over moet laten... >;) ), maar dat is nu eigenlijk al helemaal over.

Hoor overigens wel van andere 'importmeiden' dat het bij hun niet zo makkelijk ging. Maar denk dat ik echt geluk heb met mijn schoonfamilie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 09:48

roxiie schreef:
Wolkom yn Fryslân Roosch! :)

Woon je nu in Leeuwarden offeee?!
Hoe bevalt je (nieuwe) werk?

Ljouwert it is. :D :j
Het werk bevalt goed, het huisje bevalt super, onze poes bevalt super. Ja, so far ben ik echt happy met alles. :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:19

WAt leuk je woont in maasland zie ik Lautje, ben ik geboren!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:22

Roosch schreef:
Ik ben niet gelovig nee. :)

Ik zal het even uitleggen. Ik ben vrij sociaal aangelegd en maak me op zich niet druk over sociale contacten. Boktmeetinkje hier, sportschooltje daar, eens kijken bij een stal/manege..

Maar het is een hele omslag, van Limburg naar Friesland. :D :D
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik de baan heb waarop ik had gesolliciteerd, en ik vroeg me alleen af 'wat nu?' :')

Het is de bedoeling om nu een huisje te zoeken met vriendje, maar tot de tijd dat het zover is kan ik bij mijn schoonzusje bivakkeren.
Zijn er mensen die voor hun relatie naar een andere plek (en dan bedoel ik niet 20km verderop..) verhuisd zijn?

Ik woonde in rotterdam voor mijn man naar drenthe verhuist:p
contacten komen vanzelf als je er maar open voor staat:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:19

Atent schreef:
WAt leuk je woont in maasland zie ik Lautje, ben ik geboren!

KLopt! Wij wonen alleen niet in het dorp, maar echt tegen Maasdijk aan (tussen de kassen). Ben nog nooit in het dorp geweest zelfs, want dat is verder dan het centrum van Maasdijk :Y)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:27

ik heb ook altijd buitenaf gewoond! aan de westgaag!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:46

Oké, ik woon aan de Herenwerf! Dat is echt 1 straat verder!! Zit alleen de Herenlaan tussen. Dat is wel heel sterk zeg.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:48

hihi daar heb ik gewerkt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:50

Nu wordt het nog sterker. Bij welk bedrijf heb je gewerkt?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:57

Hallo, nog een (inmiddels) Maaslandse hier :+ :))

Ben vorig jaar augustus van Veenendaal naar Maasland verhuisd voor mijn relatie, exact 100 km verderop dus.

Maar echt settelen en thuisvoelen hier gaat nog niet echt.
Voel me bijzonder weinig verbonden met het dorp en de mensen hier, best lastig hoor. Toch een heel ander slag mensen op 1 of andere manier :+
Het liefst zou ik dan ook direct weer terugverhuizen, maar vriend zit met zijn bedrijf hier dus dat gaat lastig.
Mijn paard staat ook nog altijd in Veenendaal (Ederveen) bij mijn ouders omdat ik hier niet echt happy wordt van alle pensionstallen en we helaas geen ruimte bij huis hebben. Daardoor gaat contacten leggen natuurlijk ook niet al te makkelijk. Daarnaast ben ik doorgaans hele dagen druk met rijden en lesgeven, waardoor dingen als sportschool etc niet echt meer in het schema past.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:18

kan begrijpen dat settelen best lastig gaat Bettine. Het is ook echt een ander slag mensen. Welk deel van Maasland zit jij?

Ik heb ook weinig keuze. De tuin/kassen liggen nu eenmaal daar.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:28

Wij zitten wel in het dorp, oude gedeelte. :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:30

Hey wat leuk dat je importfries bent geworden! Je zit niet zo gek ver bij ons weg als je in Lwd zit. Hoe bevalt het tot nog toe? Zie dat je ook fotos maakt, bij dezen mag je wel eens een shoot komen doen, maak zelf ook veel fotos, maar rijfotos komt er nooit van!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:40

Oké, anders kom je maar een keer een bakje doen hoor bij mij!
En ga evt naar de braderie over een paar weken in s'Gravezande. Is echt gezellig.

Merk wel dat iedereen beter weet wie ik ben dan andersom. Heb al regelmatig mee gemaakt dat ik ergens stond en de vraag kreeg van 'goh jij bent toch het meissie/vrouw van de oudste van Lans?'

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:42

Ik ben 8 jaar geleden voor mn man van het mooie Oirschot(Brabant) naar het stugge Zwijndrecht(Zuid-Holland) verhuist.Als ik alles over zou mogen doen dan was ik lekker in Oirschot gebleven.Kan niet wennen aan de stugge mentaliteit van hier.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:53

Ik ben 4 jaar geleden van Noord-Holland naar Brabant (regio Eindhoven) verhuisd. Heb erg moeten wennen in het begin. Maar heb het goed naar mn zin hier en vooral icm de paardjes :)
Maar merk wel dat sommige vriendschappen verwateren en andere sterker zijn geworden.
Heb inmiddels wel wat vriendschappen opgebouwd hier,maar meer zijn altijd welkom ;)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:39

Van puntje oosten NL, naar Zuid-Limburg, naar het Westen, en nu in het nu in het buitenland.
Als je je openstelt voor nieuwe contacten en je best doet komt het altijd helemaal goed! Al moet ik er niet aan denken naar een klein durp te verhuizen. := Weinig te doen dus veel lastiger qua contacten.
Oh nooit voor een man trouwens, maar om andere redenen. Ja beetje naar het Westen, maar daar woonden ook andere vrienden + nieuwe baan.

Nog geen idee waar ik ga wonen als ik weer terugga naar Nederland (áls ik al terugga :D ).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:46

Ik ben ook verhuisd naar de andere kant van Nederland, van het midden (omg. Utrecht) naar het zuiden, woon nu in Limburg. Wat ik gedaan heb is gewoon meedoen met de activiteiten in het dorp, mijn vriend ging in de carnavals vereniging en ik ben gewoon mee gaan helpen en zo leer je de mensen wel kennen. Nu weten de mensen na een kleine 3 jaar over het algemeen wel wie ik ben en vooral bij wie ik hoor :D Gelukkig woont mijn schoonfamilie ook dichtbij dus als ik een goed gesprek nodig heb ben ik er zo en kan ook zo naar binnen lopen zonder te vragen :)

Ik moet zeggen dat ik mij hier toch wel thuis voel, het enige wat ik wel erg mis is het openbaar vervoer om de hoek en een supermarkt dichtbij. Ik woon in een dorpje zonder supermarkt (6 km verderop) en goed ov.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:02

maessie schreef:
Hey wat leuk dat je importfries bent geworden! Je zit niet zo gek ver bij ons weg als je in Lwd zit. Hoe bevalt het tot nog toe? Zie dat je ook fotos maakt, bij dezen mag je wel eens een shoot komen doen, maak zelf ook veel fotos, maar rijfotos komt er nooit van!

Van dit aanbod maak ik heel graag gebruik. Ik ben gék van Haflingers en ik zou het een eer vinden als ik de jouwe op de foto mag zetten. :D
Stel je er niet te veel van voor, maar voor leuke websitekiekjes/Bokttopics is het allemaal prima.

Het gaat allemaal goed, na de stress van het verhuizen begint de rust in de tent te komen. Wil heel graag het paardrijden weer op gaan pakken, maar eens ff kijken hoe en wat.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:54

Leuk, gaan we doen! :D