Speeddating - horloge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:38

Ohja, daar let ik wel op. Maar ik werk in de horlogerie (en sieraden) en kom af en toe wel echt prachtige exemplaren tegen..
Incl. bijpassende en verassende eigenaren. Erg leuk!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:48

Scandinavische ontwerpen vind ik wel vaak heel erg mooi. Simpel, maar toch stijlvol. Rolex e.d. zijn naar mijn smaak patserig en er kleeft ook een patserig imago aan.
In de paardensport vind ik al die opzichtige merkkleding ook niet mooi.
Kingsland zou mij eigenlijk moeten betalen voor het maken van reclame als ik zo'n jas zou dragen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:13

DaniBanani schreef:
Er zullen vast uitzonderingen zijn, hoor, maar als iemand mij vertelt een Rolex te hebben heb ik toch beeld. Ik bedoel, ik vind deze allemaal niet om aan te zien (Rolex):

En daar pak je me ook een paar voorbeelden... :(

Wat minder opvallend:
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:13

enzino schreef:
DaniBanani schreef:
Er zullen vast uitzonderingen zijn, hoor, maar als iemand mij vertelt een Rolex te hebben heb ik toch beeld. Ik bedoel, ik vind deze allemaal niet om aan te zien (Rolex):

En daar pak je me ook een paar voorbeelden... :(

Wat minder opvallend:
[ Afbeelding ]

Dat is een míni Rolex; belachelijk op een mannenarm,

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:28

Betteke schreef:
Scandinavische ontwerpen vind ik wel vaak heel erg mooi.

´Het Horloge´ van Flemming Bo Hansen. Was een vernieuwende trendsetter en in verschillende musea in de collectie. Eerst gemaakt door het innovatieve Ventura en nu in een budget versie door Rosendahl.

Afbeelding

Op de Ventura zitten de knopjes weggewerkt aan de áchterzijde en is het bandje van de hoogste kwaliteit.
Er is echter grote vooruitgang geboekt in digitale displays en de moderne high end uitvoeringen maken de oude techniek zoals ook in Casios behoorlijk gedateerd.

De hoge kwaliteit Seiko EPD is een prachtvoorbeeld van nieuwe display-techniek;

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:28

Betteke schreef:
Scandinavische ontwerpen vind ik wel vaak heel erg mooi.

´Het Horloge´ van Flemming Bo Hansen. Was een vernieuwende trendsetter en in verschillende musea in de collectie. Eerst gemaakt door het innovatieve Ventura en nu in een budget versie door Rosendahl.

Afbeelding

Op de Ventura zitten de knopjes weggewerkt aan de áchterzijde en is het bandje van de hoogste kwaliteit.
Er is echter grote vooruitgang geboekt in digitale displays en de moderne high end uitvoeringen maken de oude techniek zoals ook in Casios behoorlijk gedateerd.

De hoge kwaliteit Seiko EPD is een prachtvoorbeeld van nieuwe display-techniek;

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:35

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het op het eerste gezicht volstrekt on-interessant wat voor horloge iemand draagt,

Je ziet ook niet of je het smaakvol vindt of niet?

Citaat:
Persoonlijk vind ik het vooral een afknapper als mensen met overduidelijke merknamen enzo rond willen lopen :P

´ROLEX oyster perpetual date, submariner 1000 ft = 300 m superlative chronometer officially certified, swiss made, ROLEX*ROLEX*ROLEX**ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX´

http://1.bp.blogspot.com/_Cv-0TBEhWVE/S ... deView.jpg

duidelijk genoeg?
;)

Ik zou er gewoon niet eens op letten :D

Zeker als je maar weinig tijd hebt om iemand in te schatten, dan zou het niet in me opkomen om te zoeken naar wat voor horloge die draagt omdat het me toch niet zoveel zegt... het horloge dat er wel of niet omheen zit kan immers zeer ver uiteenlopende redenen hebben waarom die daar zit :)

Mocht het me toevallig opvallen omdat iemand er *kuch* opvallend mee rondzwiert of het vol in het zicht legt ofzo, dan zou ik er uiteraard wel een mening over hebben als het iets aparts is :)

Maar of het dan een superduur design-horloge is of gewoon een leuke gadget van Conrad...ik zou het niet weten :P

Een goed gevonden apart en smaakvol stukje techniek vind ik dan eigenlijk aansprekender dan gewoon maar flink in de buidel tasten voor een duur duidelijk leesbaar merk van de plank :)

Maargoed, schoenen vind ik ook niet interessant eigenlijk. Ben alleen niet zo gecharmeerd van van die puntschoentjes bij mannen... maarja dat hoeft ook niet altijd te zeggen dat er een verwijfde reden achter zit dat ze die dragen. Kan nog steeds gewoon een prima kerel zijn....over smaak valt niet te twisten :P

Horloge van de foto: als een man dat echt opvallend voor mij neus parkeert zodat ik kan zien dat dat er op staat, wat betekent dat dan?

Ten eerste dat ik niet geboeid ben door (het gesprek met) de man want als dat wel zo was dan zou ik niet naar zijn horloge kijken :P
Ten tweede dat hij dus graag wil dat ik dat merk van dat horloge zie.

Moet ik dan gepaaid worden door zijn ijdelheid of zijn geld ofzo :?

Beide (voor mij) niet heel aantrekkelijk, als een man het daarvan moet hebben :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-04-13 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:39

DaniBanani schreef:
Sowieso moet 't bij voorkeur een leren bandje hebben. Geen (overheersend) goud, geen bling. Gewoon móói, elegant, maar niet te klein en ook niet te eenvoudig. Met een detail waarvan je kan zeggen 'goh, dát vind ik leuk/apart/bijzonder!' Zoiets:

[ Afbeelding ]

Met vierkant tandwiel.

Vind dat ook een mooi horloge.
De Seiko voorbeelden van Hc vind ik veel te braaf en degelijk.
Ook het nettere rolex voorbeeld vind ik niks, dat soort armbanden vind ik vreselijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:51

pmarena schreef:
Mocht het me toevallig opvallen omdat iemand er *kuch* opvallend mee rondzwiert of het vol in het zicht legt ofzo, dan zou ik er uiteraard wel een mening over hebben als het iets aparts is :)

Bij een speeddate zijn er 3 of 4 minuten hooofd, bovenlijf en handen op tafel in zicht. Dat is de crux; je kan het niet, niet zien.

Geldt voor mannnen en vrouwen.
Ja, ik zie dat. Of een vrouw iets smaakvols om heeft, iets Veblen of iets wat bij haar nergens op slaat. Nee, dat geeft geen uitsluitsel over hoe iemand is, maar geeft wel info die als je maar 4 minuten hebt bruikbaar is.
Omdát ik zie wat vrouwen dragen vroeg ik me af of ze het horloge wat bij veel mannen zo´n punt is bij die man eigenlijk wel zíen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:12

Huertecilla schreef:
Dat is een míni Rolex; belachelijk op een mannenarm

Deze is 36mm wat een normale mannen maat voor een horloge is. Alleen is er nu tijdelijk een trend van (veel) grotere horloges maar een "trend" gaat een beetje tegen "tijdloos" in.

Het vrouwenmodel is 10mm kleiner:

Afbeelding

pmarena

Re: Speeddating - horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:37

Als ik iemand maar een paar minuten spreek dan ben ik bezig met wat iemand zegt, de uitstraling, de oogopslag, manier van praten en de blik, het gezicht daarbij...ik probeer dan het karakter te peilen en kijk echt niet naar kleding of horloge, maar meer naar het bovenste deel van de persoon zeg maar, waar ik veel meer informatie uit kan halen. Daarom zou het horloge me niet eens opvallen :)

Tenzij de persoon mijn aandacht niet heeft om 1 of andere reden, dan dwalen je ogen af :P

Wat mij betreft is het dus eerder een slecht teken als een horloge opvalt, want dan ben je als persoon zelf blijkbaar niet interessant genoeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:55

pmarena schreef:
Wat mij betreft is het dus eerder een slecht teken als een horloge opvalt, want dan ben je als persoon zelf blijkbaar niet interessant genoeg :D

:j
Ik let er wel altijd op, maar het zou inderdaad een slecht teken zijn om het onderwerp daarheen te sturen (als ijsbreker in een lift of op het werk werkt het echter wel erg goed).

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:26

Wanneer iemand in de lift mij naar m'n horloge zou vragen, ging ik even een stukje verderop staan! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:29

sflj schreef:
Wanneer iemand in de lift mij naar m'n horloge zou vragen, ging ik even een stukje verderop staan! ;)

Dat is het voordeel van een lift: het is zo'n kleine ruimte.
Maar het is tenminste origineler dan: "lekker weertje vandaag he?" of "kom je hier vaker?" :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:59

F_Orumster schreef:
De Seiko voorbeelden van Hc vind ik veel te braaf en degelijk.

Bedankt.
Dat is voor mij een erg goed accent dan +:)+
Ik hel sterk over naar géén horloge, maar wellicht is een Grand Seiko een goed rationeel accent.
Hoognodig tegenwicht voor mijn Tonka-mobiel en kwajongensuiterlijk.
De enige beetje veilige parkeerplaats is récht voor de gelegenheid en helaas is het dus niet te vermijden dat je wielen in beeld zijn. Ja, daar wordt op gelet en die van mij is precies het speelgoed zoals deze eruit ziet :D
Ik héb niet eens formele schoenen*, dus kan wel een serieuzer tintje om de pols gebruiken O:)

pmarena schreef:
Als ik iemand maar een paar minuten spreek dan ben ik bezig met wat iemand zegt, de uitstraling, de oogopslag, manier van praten en de blik, het gezicht daarbij...ik probeer dan het karakter te peilen en kijk echt niet naar kleding of horloge, maar meer naar het bovenste deel van de persoon zeg maar, waar ik veel meer informatie uit kan halen. Daarom zou het horloge me niet eens opvallen :)

Op een speeddate moet je de info halen waar je die kan vinden.
Kleding en accessoires zijn daar een onderdeel van.
Een armband of horloge kan uit de toon vallen of een smaakvolle aanvulling zijn.

Het onderwerp is of vrouwen dit accessoire, waar door veel mannen zwaar aan getild wordt, eigenlijk wel zien. Jij niet. Bedankt voor die informatie.

* wel nette comfie instappers van goede kwaliteit. Loop je hier met blote voeten in. Nú al want het is na de ochtendkoelte al weer om in hemdsmouwen op de motor te stappen. Vanmorgen in korte broek het electrische hek van de paarden een stuk verder het land op verzet.
Vandaar nu even drie slagen in de rondte daten opdat ik keuze uit leuk uitgaansgezelschap heb voor de 6 maanden zomer *\%/*
Ja, dat vertel ik. Uiteraard :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:02

enzino schreef:
sflj schreef:

Dat is het voordeel van een lift: het is zo'n kleine ruimte.
Maar het is tenminste origineler dan: "lekker weertje vandaag he?" of "kom je hier vaker?" :D

´Gaaf klokje heb je zeg.´ is inderdaad wat creatiever en minder (voor mannen gelijk typisch wijvig) bleugh dan ´leuke schoenen´.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:13

enzino schreef:
Deze is 36mm wat een normale mannen maat voor een horloge is. Alleen is er nu tijdelijk een trend van (veel) grotere horloges maar een "trend" gaat een beetje tegen "tijdloos" in.

Wás en dan nog was het ook 50 jaar geleden (zo oud is het ontwerp) al aan de kleine kant; 38 was heel normaal en die 2 mm. scheelt héél veel oppervlak.
De ´trend´ van grotere horloges; 40 mm en meer, duurt nu al meer dan 40 jaar en die van héél grote; 45 mm. en meer, ook al weer 25.
De eerste is ontstaan door de intrede van échte industriële ontwerpers in de horloge-industrie in de jaren zeventig.
De laatste is door één man op gang gebracht. Sylvester Stallone met Panerai. Arnold Schwarzenegger deed gelijk mee en deze twee hebben een vriendschappelijk competitie gehouden om hun Panerais op het zilveren scherm te laten schitteren. Richemont (eerst onder de naam Vendome) heeft dit met briljante marketing uitgebuit en inmiddels is het oversized horloge een gangbare maat. Zowel bij mannen als bij vrouwen. De ooit oversized horloges zijn verrassend populair bij jonge vrouwen en daar zie ik niets tijdelijks in.
Zélfs het hoogst traditionele Rolex ook niet en de Explorer 1; een archetype sports Rolex, is nu 39 mm. Ook zwaar overprijsd voor een middenmoot massaproductie horloge. Puur Veblen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:26

Ik bedoelde natuurlijk dat ik bang zou zijn mijn (dure) horloge kwijt te raken. ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:33

Goh, dat formaat bij mannenhorloges ook al zo'n ding is... :')

Ik let er niet zo op, dus zou ik aan een speeddatetafel zitten en in die drie minuten worden "afgeleid" door het horloge is het óf heel positief (bijzonder leuk klokje, smaakvol, passend) óf juist negatief (patserig, over the top). Ik denk meer dat het een onderdeel van het geheel is. Het kán het plaatje afmaken, maar wel of geen horloge is geen dealbreaker.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:50

enzino schreef:
Wat minder opvallend.

Wel een OPVALLENDE misser trouwens om wit goud met staal te combineren.

Ondertussen sta ik in dubio over; niets <-> GrandSeiko en in triplio ;) over wélke dan :D

Lekker belangrijk := maar wel leuk :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:57

mylittlejoy schreef:
Goh, dat formaat bij mannenhorloges ook al zo'n ding is... :')

Minder dan bij vrouwen.
Vooral bij jonge vrouwen is het oversized luxe horloge enórm aangeslagen.
Foto-reportages in glamour-bladen van Heidi Klum en Nicole Kidman met hun full sized Panerais hebben daar vast veel aan bijgedragen.
Je kan in het aanbod aan ´boutique horloges´ goed zien dat het een mainstream fenomeen is. Daar vind je behoorlijk wat fors grotere horloges dan in het luxe mannensegment. Daar is 40 - 42 mm. toch wel de maat, met een héél enekel uitzonderin van 45. Zelfs Panerais zijn voor mannen zowel in 42-43 als 45 parallel in de catalogus en de originele 47 mm. wordt als té groot gezien terwijnl dat in boutiques voor jonge vrouwen niets uitzonderlijks is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:08

sflj schreef:
Ik bedoelde natuurlijk dat ik bang zou zijn mijn (dure) horloge kwijt te raken. ;)

Je kunt gerust een 18k geelgoud Rolex Yachtmaster dragen hoor. Je kan er vanuit gaan dat iedereen denkt dat het een chinese kopie is ;)

Er stond jarenlang een mágistraal artikel van Brian Anderson in het archief een horlogeforum over het dragen van een 18k GrandSeiko als dagelijks horloge. Een geheel persoonlijk genot omdat NIEMAND op het idee komt dat het geen goudkleurige Seiko is net als bv de rázendpopulaire ´golden Casio´.
Je kan daarmee een tópkwaliteit horloge in decadent luxe materiaal dragen en toch volledig onder elke sociale radar blijven.

Met een gouden Rolex is dat helaas anders, want dan word je buiten reservaten voor rijken voor nepdrager aangezien. Beter niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:19

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:49

Zonder voor een man vind ik toch niets eigenlijk.
dus welke keuze gaat het dan nu tussen??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:50