en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:14

Hahaha, leuk topic!
Al vind ik het heerlijk oppervlakkig om eens lekker overdreven op van alles te zeiken.
Ik hoop toch niet dat mensen nu denken dat ik de positieve dingen van het leven niet zie.

Mijn dag begin van de week helemaal goed toen ik haast niet kon uitvoegen uit het parkeervak in mijn straat omdat er een busje achter geparkeerd stond.
Bouwvakker ziet me hannessen, komt z'n busje uit en helpt me zonder brokken m'n staat uit. Super!!

Buurmannen knappen mijn tuin op, spontaan zonder dat ik er om gevraagd heb!

Leerling komt met een kerstpakketje aanzetten voor mij.
Zangjuffen krijgen nooit kerstpakketten en dat is eigenlijk stom dus alsjeblieft. Lief!!!

Op vrijwilligerswerk bij gehandicaptenmanege. Kan je nog een uurtje blijven? Jah, kan wel. Oké, wil je dan even de volgende groep voor rijden, pak maar een paard. Leuk!

Mevrouw in mijn straat met keimooie scooter. Dus ik roep "wauw, mooie scooter mevrouw!" Mevrouw hélémáál blij. :))

Buurvrouw die me sinaasappels cadeau geeft. Ware 2 voor de prijs van 1, en ze kreeg ze niet allemaal op tijd op.

Onwijs lief beleefd (Marokkaans) overbuurmeisje die superverlegen komt vragen of ze de cavia's mag aaien. Natuurlijk! En, mevrouw...u zingt toch opera, doe eens alstublieft? Ja hoor, dat doe ik wel. "Ahhh, dat is echt mooi zeg!" Superschattig!!!

Agossie

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:23

Hé, MiReRe, zit jij wellicht in een koor en/of geef je wel eens een optreden als solist met een operakoor?

Enne... om even te volgen op je boktnaam: ReFaFa! :D

Opera... daar kan ik ook blij van worden. Een sopraan die met een tenor of bas een geweldig duet neerzet... genieten. Moest eigenlijk het concert fotograferen, maar ik ben toch maar gaan stil gaan zitten luisteren... :=

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:41

Hai, ik treed voornamelijk op als solist in kleinschalige operaproducties bij een zangstudio in Amsterdam. Binnenkort mag ik in duet met de baritons en bassen als Zerlina in Don Giovanni. Daarnaast zing ik tangoliederen en ben uiteraard beschikbaar als solist bij koren. En ik houd veel van Spaanstalig klassieke muziek. En ik geef les. Op vrijdagmiddag in Utrecht onder andere, dus als je wil...

Wat ook zo leuk was, spontaan gesprekje bij het fietsenrek van de supermarkt omdat iemand aan het zingen was. Dus ik zeg "zo, dat klinkt alsof je het langer doet dan vandaag" waarop ik bij het fietsenrek een nieuwe leerling leer kennen. Grappig!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:46

MiReRe schreef:
Hai, ik treed voornamelijk op als solist in kleinschalige operaproducties bij een zangstudio in Amsterdam. Binnenkort mag ik in duet met de baritons en bassen als Zerlina in Don Giovanni. Daarnaast zing ik tangoliederen en ben uiteraard beschikbaar als solist bij koren. En ik houd veel van Spaanstalig klassieke muziek. En ik geef les. Op vrijdagmiddag in Utrecht onder andere, dus als je wil...

Wat ook zo leuk was, spontaan gesprekje bij het fietsenrek van de supermarkt omdat iemand aan het zingen was. Dus ik zeg "zo, dat klinkt alsof je het langer doet dan vandaag" waarop ik bij het fietsenrek een nieuwe leerling leer kennen. Grappig!

Ik zou wel willen, maar kan zelf echt niet goed zingen. :=
Ik was toevallig afgelopen zondag bij de uitvoering van I Lombardi door het Utrechts Operakoor. 7 solisten. Twee daarvan heb ik vaker gezien en vooral de dame is een genot om te zien. Die heeft humor!

Wat leuk dat iemand gewoon bij de supermarkt spontaan aan het zingen was! Heerlijk, die ongeremdheid.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 01:48

Wat ik echt leuk vond..

2 jongens die ik ken totaal geen lieverdjes zaten mij te vertellen dat ze bij zo'n lief omaatje in de bus hadden gezeten en dat ze haar allemaal wilde verhalen hadden verteld over ongein die ze hadden uitgehaald en uitgaansverhalen etc.

Komen we bij mijn ouderlijk huis aan is mijn oma daar bleek dat ze heel de tijd met mijn oma hadden zitten praten zo grappig

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:37

hahaha kiki je hoorde hetzelfde verhaal dus, grappig. :D

Mijn man word volgende maand geopereert hij laat deze operatie in baskenland uitvoeren.
Voor de operatie moet hij diverse testen doen en deze beginnen het einde van deze maand.
Ik kan niet met hem mee ivm werk maar de dag van de operatie ben ik er uiteraard wel.
Ik ben dus alleen thuis en al onze vrienden en kennissen die we hebben bieden hun hulp aan en zeggen tegen mijn man dat ze goed voor me zullen zorgen :=

Dit doet me tevens herinneren aan zo´n 20 jaar geleden mijn exman kreeg een maagperforatie en bleek maagkanker te hebben.
We hadden een zoontje van 2 jaar.
Een stel heeft toen drie maanden voor mijn zoontje gezorgt, eten gekookt mijn huis aan kant gehouden enz.
Zodat ik elke dag naar het ziekenhuis kon.
Zo waanzinnig, voor hun zo normaal ik ben ze zo ontzettend dankbaar geweest.<3

Tevens de artsen in spanje in het ziekenhuis zoveel moeite gedaan om mij uit te leggen wat mijn ex had en zelfs uitgetekent twee uur heeft hij erover gedaan want mijn spaans was niet zo heel goed en zeker niet de medische termen.
Ook vroeg hij omdat ik nederlands was of er familie of vrienden om me heen waren. <3
Uiteraard had ik het ontzettende lieve stel om me heen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:00

Gisteren, ik reed samen met een oudstagebegeleidster van me buiten op 2 friezen, enorm imposante beesten, groot, rond en manen/staart/sokken waar je u tegen zegt. Oude man op een bankje waar we langs rijden begint spontaan te klappen ''prachtig!!'' en hij deed me echt denken aan mijn opa, zo mooi <3

Als mijn stagebegeleidster me complimenten geeft zoals ''als er iemand de hemel in moet worden geprezen ben jij dat'' ''je doet het allemaal heel goed'' enzovoort kan ik ook echt blij van worden, en dat motiveert ook heel erg!

Wanneer ik merk dat er in de pas opgezette studentenraad echt naar mijn mening wordt geluisterd en er niet door mij heen wordt gepraat als ik even stop met een zin wanneer ik struikel over mijn woorden. (gebeurd nog wel 's :o )

Vandaag met mn beste vriendinnetje koffie gedronken bij de HEMA, zij neemt appeltaart. Vraagt ze zonder pardon 'mag ik er misschien ook wat slagroom bij?' Ze is altijd zo heerlijk ongeremd, soms wel een beetje op een verkeerd moment maar hier vond ik 't echt heel grappig. En dat de verkoopster dan ook zegt 'natuurlijk!' en niks extra rekent.

Dat de vader van mijn stagebegeleidster vandaag zei: 'jullie hebben vast geen gebak meegenomen he?' 'uhh, nee..?' 'daarom heb ik dat maar gedaan!'
Gewoon, zonder reden lekkere tompoezen bij de koffie :9

Zo, dit was 't denk ik even.. er komt zo vast nog wel meer in me op :))

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:50

Sky_As schreef:
wat vinden we wel leuk aan onze mede mens.

nix

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:53

bello2005 schreef:
Sky_As schreef:
wat vinden we wel leuk aan onze mede mens.

nix

Grapje zeker?

Mensen zijn zo leuk, soms van die geweldige spontane dingen.
Ik stond een keer te wachten, op een vriendin die nooit zou komen. Andere vriendin ge-sms't, die meteen in de bus sprong op weg naar mij <3

Maar ook, alle mensen die mij elke keer weer aanwezen waar mijn lokalen waren, toen ik nieuw was op school. En dan ook gewoon meeliepen. Mensen die mij sowieso op sleeptouw namen, ik ben ze nog steeds zo geweldig dankbaar. Spontaan een vreemd buitenlands meisje op sleeptouw nemen <3

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:13

Daarstraks stapte er uit de trein een blinde man, het was enorm druk dus hij kon moeilijk zijn weg vinden. Ik moest opstappen en die trein zeker nemen. Anders had ik hem zeker geholpen.
Toen ik een plaatsje had in de trein, was ik erg blij om te zien dat er al snel een andere vrouw hem hielp :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:55

Een oud-collega van een onderzoeksgroep waar ik stage heb gelopen, is zondag in het vliegtuig naar Cambridge gestapt voor een nieuwe baan.
Op dinsdag stond hij al aan de deur van mijn huidige stage om me op koffie te trakteren, want het leek hem zo leuk om weer eens contact te hebben.
Ik ben anderhalf uur lang geadviseerd over wat ik nou met mijn carrière zou kunnen doen, want hij vond dat ik als masterstudent wel een PI als adviseur kon gebruiken :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:37

NoeskaMoos schreef:
Een oud-collega van een onderzoeksgroep waar ik stage heb gelopen, is zondag in het vliegtuig naar Cambridge gestapt voor een nieuwe baan.
Op dinsdag stond hij al aan de deur van mijn huidige stage om me op koffie te trakteren, want het leek hem zo leuk om weer eens contact te hebben.
Ik ben anderhalf uur lang geadviseerd over wat ik nou met mijn carrière zou kunnen doen, want hij vond dat ik als masterstudent wel een PI als adviseur kon gebruiken :D

Wat ontzettend lief <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:45

LoveBodin schreef:
bello2005 schreef:

nix

Grapje zeker?

Mensen zijn zo leuk, soms van die geweldige spontane dingen.
Ik stond een keer te wachten, op een vriendin die nooit zou komen. Andere vriendin ge-sms't, die meteen in de bus sprong op weg naar mij <3

Maar ook, alle mensen die mij elke keer weer aanwezen waar mijn lokalen waren, toen ik nieuw was op school. En dan ook gewoon meeliepen. Mensen die mij sowieso op sleeptouw namen, ik ben ze nog steeds zo geweldig dankbaar. Spontaan een vreemd buitenlands meisje op sleeptouw nemen <3

Oh, die moet je niet serieus nemen hoor... Zie d'r wel vaker reacties plaatsen waarvan ik denk, hoe kom je erop :roll:

Laatst een vrouw in een rolstoel geholpen in de winkel waar ik werk met kleding uitzoeken. Ze was samen met haar man die haar kennelijk hielp met alles en ze waren mij zo dankbaar! Heb daarna nog hele verhalen aangehoord over Scheveningen waar ze dat weekend waren geweest, dat ik daar ook maar moest heen gaan, en daarna nog 10 keer bedankt... Zo lief <3

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:00

Wat ik leuk vind aan mijn medemens hier in Australië is de mentaliteit, de openheid, de bereidheid tot het in staat zijn bergen te verzetten om je te helpen. Ik heb vorige week 1100 km gelift met een pracht van een oude man, die mij over zijn visie van de wereld verteld, mijn overnachting betaald en mij zo warm heeft geholpen met alles. Sprakeloos word ik ervan... De wereld is prachtig, vol magie en vol prachtige mensen. <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:29

Wat ik leuk vind aan de medemens..
- Humor
- Het helpen van mensen
- Mensen die klaar staan voor een ander als baan en vaak stank voor dank krijgen en toch echt van hun werk houden

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:21

Nog één trouwens. Al was dit meer iets wat ik zelf deed..

Was met oud-en-nieuw, dat jaar dat er ontiegelijk veel mist was. Nu hadden wij toen bij ons voor een ventweg en dan een grote weg. Op het kruisinkje stonden op beide hoeken betonnen blokken, vlakbij de weg. Het was altijd al wachten totdat er een ongeluk zou gebeuren. EN ja hoor, op die nacht reden er mensen met een auto tegen aan. Resultaat: konden niet meer verder. Moesten richting Amsterdam, waren gestrand in Apeldoorn.. De buurt afgelopen, om hotels te vragen.
Bij 3 gehoord: 'Nee, meneer (ik was met m'n vader), wij zitten dicht".
Toen zijn wij hotel geworden. Was me wel wat hoor, in ene 2 vreemde mensen in huis.
Ook met het ontbijt. Ze waren in elk geval heel erg dankbaar :D.
Volgende dag de auto onderzocht en gelukkig konden ze naar huis.
Was wel een avontuur, maar eind goed al goed :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:15

Wat ontzettend lief dat jullie die mensen hebben opgevangen in jullie huis.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:46

blensink schreef:
hahaha kiki je hoorde hetzelfde verhaal dus, grappig. :D

Mijn man word volgende maand geopereert hij laat deze operatie in baskenland uitvoeren.
Voor de operatie moet hij diverse testen doen en deze beginnen het einde van deze maand.
Ik kan niet met hem mee ivm werk maar de dag van de operatie ben ik er uiteraard wel.
Ik ben dus alleen thuis en al onze vrienden en kennissen die we hebben bieden hun hulp aan en zeggen tegen mijn man dat ze goed voor me zullen zorgen :=

Dit doet me tevens herinneren aan zo´n 20 jaar geleden mijn exman kreeg een maagperforatie en bleek maagkanker te hebben.
We hadden een zoontje van 2 jaar.
Een stel heeft toen drie maanden voor mijn zoontje gezorgt, eten gekookt mijn huis aan kant gehouden enz.
Zodat ik elke dag naar het ziekenhuis kon.
Zo waanzinnig, voor hun zo normaal ik ben ze zo ontzettend dankbaar geweest.<3

Tevens de artsen in spanje in het ziekenhuis zoveel moeite gedaan om mij uit te leggen wat mijn ex had en zelfs uitgetekent twee uur heeft hij erover gedaan want mijn spaans was niet zo heel goed en zeker niet de medische termen.
Ook vroeg hij omdat ik nederlands was of er familie of vrienden om me heen waren. <3
Uiteraard had ik het ontzettende lieve stel om me heen.

Wat lief!

Ervaar jij de spanjaarden over het algemeen hartelijker dan Nederlanders? Ik vind vaak zuiderlingen wel wat emotioneler/hartelijker. :)

Een tijd terug stond ik met m'n scooter op de pont naar A'dam noord. Die pont duurt ongeveer 15 minuten. Mijn scooter is knalrood met creme-wit met op de voorkant wit met een rode streep erdoor. Staat er een klein jongetje met een Ajax-tshirt met grote ogen naar m'n scooter te kijken. 'Mevrouw, uw scooter is ook voor Ajax' zegt 'ie. Ik lachen, jongetje nog steeds met grote ogen naar m'n scooter kijken. Jochie opgepakt, op het zadel gezet en de hele weg heeft 'ie met een enorme big smile op de ajaxscooter gezeten. :D (scooter stond gewoon uit en op de standaard)

Met oud & nieuw werd hier in de omgeving al dagen tevoren flink geknald. Om naar de auto te lopen moet ik over een pleintje met flink wat hangjongeren die de hele tijd aan het knallen waren. O.a. een paar donker gekleurde jongens die al vaker vervelend tegen me deden (als ik in paardrijbroek langsliep). Ik vind dat echt niet prettig, al helemaal niet omdat ze de rotjes richting voorbijgangers aan het gooien waren. Zat dus al in m'n broek te schijten om naar de auto te lopen... :=

Aldus, ik kwam aanlopen, vroeg vanaf een meter of 40: 'Jongens, sorry, maar ik vind vuurwerk heel eng, kunnen jullie heel even wachten tot ik voorbij ben.' Onderling wat gekibbel, maar ze stopte wel met gooien. Totdat ik dichtbij was, toen wilde er 1 toch een rotje aansteken. Waarop z'n vriend het rotje uit z'n hand slaat en zegt: ' gast wat doe je, ze zegt toch dat ze het eng vind, laat 'r gewoon eff langslope jonge'.

Vond ik echt heel lief. :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:52

Ah dat is zeker lief van die jongen die het voor je opnam.
En het jongetje op de scooter heerlijk om kinderen zo te zien gluderen met hun eigen fantasie. <3
Het stel was een nederlands stel maar inderdaad de mensen zijn veel warmer en gemoedeliger hier in het zuiden dan in Nederland denk ik.
Hoewel overal heb je alle soorten mensen.
We hebben nederlandse klanten die het heerlijk vinden om met Ernesto te knuffelen.
Hahahha Ernesto is een knuffelbeer en knuffelt met de hele wereld tenslotte doet iedereen altijd mee maakt niet uit waar ze vandaan komen :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:19

Dat van dat vuurwerk is ook lief. Hier hangt altijd echt tuig rond je kent het wel..Van die marokanen waar mensen het liefst met een boog omheen lopen maar loop ik met zware boodschappentassen is er altijd wel 1tje die ze van me overneemt en ze nog naar boben sjouwd ook ( woon 4 hoog zonder lift)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:32

kiki1983 schreef:
Dat van dat vuurwerk is ook lief. Hier hangt altijd echt tuig rond je kent het wel..Van die marokanen waar mensen het liefst met een boog omheen lopen maar loop ik met zware boodschappentassen is er altijd wel 1tje die ze van me overneemt en ze nog naar boben sjouwd ook ( woon 4 hoog zonder lift)

Dat is echt lief zeg!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:47

Super Kiki <3

Vandaag kwam er een gast en die zei tegen mij oh je ziet er wel heel erg leuk uit had me een een andere voorstelling van je gemaakt door de telefoon :')

Wat ik hier leuk vind is als je in een restaurant zit te eten en er komen mensen langs je tafel lopen dat ze je smakelijk eten wensen.
Vind het een heel leuk detail en volgens mij doen we dat in Nederland niet.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:18

Wat een ontzettend leuk topic! word alleen al vrolijk van alle verhalen hier!
Ik reageer ook altijd vrolijk op de meeste mensen, maar soms heb ik er echt de bui niet voor, en dan voel ik me ook gelijk wel schuldig.

In de gehandicaptenzorg zitten heel veel mensen waar ik vrolijk van word, die al blij worden van de kleinste dingetjes. Echt heel leuk! :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:46

Gisteren was een hele zonnig dag, dus veel mensen op de fiets.
Het is hier echter verboden om met oordopjes in te fietsen.

Daar had een man waar ik naast stond bij het stoplicht iets op gevonden.
Hij had een elektrische fiets, maar in plaats van dit te gebruiken om lichter te trappen, had hij een radio'tje er op aangesloten.
Zo had hij dus toch gezellig een muziekje op de fiets.

Ik vond het een erg creatieve oplossing en kon het wel waarderen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:51

wat ik leuk vind aan mensen:
Mensen die elkaar respecteren hoe ze zijn, zijn wie ze zijn, zichzelf durven zijn!
verder natuurlijk humor, en verbaaste mensen, echt geweldig! ik ben de helft van een tweeling maar we lijken totaal niet op elkaar, de reacties als wij dat zeggen zijn echt geweldig soms!
En dat er nog mensen bestaan die teruggroeten! ik zeg áltijd 'hoi' en toch blijven er vaak mensen die arrogant wegkijken.. en oude vrouwtjes, die hebben vaak iets liefs :j
Laatst bijgewerkt door melody7 op 21-04-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt