Wie doet ook een Coursera-cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:02

Siamsmeesje schreef:
Pas maar op demo_love, het is erg verslavend }>

Enneh.... Nanotechnologie?? ik ga geloof ik even kijken of ik die op m'n watch-list kan zetten. Lijkt me ook erg interessant :j

Ja, ik merk het nu al :Y)

Voor Nanotechnologie en equine nutrition staat nog geen nieuwe cursus aangegeven.

Nu begin ik volgende week met epidemiologie en begin maart met nucleaire wetenschap. *D
Can't wait!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:39

Ik ben vandaag gestart aan equine nutrition, echt heel erg leuk en interessant, hoop alleen dat ik de twee extra weken kan overbruggen :j

Zwitsal

Re: Wie doet ook een Coursera-cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:56

Ik meld me ook!
Vandaag gestart met 'introduction to neurology' aan de uni van california.
Introductie college vandaag viel wel mee (maar ik heb ook al wel wat voorkennis ookal is dat wat weg gezakt), zie wel een beetje op tegen de studielast.
Deze week 6 colleges, was met t college van vandaag ruim een uur bezig met uitwerken dus meer dan 1 college savonds na mn werk gaat m niet worden. Maar dan zal ik dus 6 avonden per week moeten studeren.
+ elke week de toetsen
+ 2 assesments zag ik..

Ik ben heel benieuwd hoelang ik dit vol ga houden :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:50

Bunga schreef:
Ik ben vandaag gestart aan equine nutrition, echt heel erg leuk en interessant, hoop alleen dat ik de twee extra weken kan overbruggen :j

Daar begint nu toch geen cursus van?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:02

Je kan je aanmelden op een lopende cursus.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:28

Vraagje: gebruiken jullie je echte persoonsgegevens om in te schrijven? Ben daar niet zo happig op... Het is tenslotte open sourse.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:37

Ik heb mijn echte naam gebruikt ja. Ik doe dit normaal gesproken nooit, maar dit is een uitzondering. Als je alles goed doet krijg je dat Statement of Accomplishment maar daar ben ik heel weinig mee als er 'Winnie The Pooh' op staat oid. Vandaar :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:02

Mizora schreef:

Mwa, lijkt me niet zo handig. Dan ren je overal achteraan. En moet je trouwens geen quizjes doen voor een bepaalde datum?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:54

xHaithi schreef:
Ik heb mijn echte naam gebruikt ja. Ik doe dit normaal gesproken nooit, maar dit is een uitzondering. Als je alles goed doet krijg je dat Statement of Accomplishment maar daar ben ik heel weinig mee als er 'Winnie The Pooh' op staat oid. Vandaar :)

Zelfde hier haha.
Heb niet zoveel aan een certificaat waar niet mn eigen naam op staat haha

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:59

Zwitsal schreef:
xHaithi schreef:

Zelfde hier haha.
Heb niet zoveel aan een certificaat waar niet mn eigen naam op staat haha

Doe je Sheldon Cooper ofzo :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:04

demo_love schreef:
Mizora schreef:

Mwa, lijkt me niet zo handig. Dan ren je overal achteraan. En moet je trouwens geen quizjes doen voor een bepaalde datum?

Normaal wel, maar Equine Nutrition heeft de "hard deadline" voor alle quizjes ergens in maart staan. Juist om mensen tegemoet te komen die het een keertje druk hebben. Maar als je een avondje of een middagje per week uittrekt, kan je deze cursus makkelijk bijhouden of zelfs inlopen :D
Het is in ieder geval heel wat minder werk dan "Genetics and Evolution" :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:10

Ik ben net begonnnen aan Nutrition, Healt Promotion and Disease prevention en vind het tot nu toe heel erg interessant. Maar goed, ik heb dan ook nog geen quiz hoeven maken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:45

Klinkt wel interessant douce!
Aan welke uni is dat?
Mijn 3e week van clinical neurology is begonnen, tis best pittig tot nu toe!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:52

Aan de university of California, San Francisco. Is tot nu toe ook erg interessant maar goed, ik ben ook pas bij de koolhydraten.
Ze vroegen wel enige voorkennis, welke ik niet zeker weet of ik die heb, maar tot nu toe gaat het erg goed. Heb namelijk al wel een voedingsvak gehad op school en sowieso een brede interesse in voeding.
En volgens mij is het sowieso peanuts vergelijken met clinical neurology, al klinkt dat wel erg interessant.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:20

Ik ben bezig met Introduction to Finance van U Michigan.
(heb economie zo snel mogelijk laten vallen ooit in 4 VWO, dit is poging 2).

Fijn is dat er een pauze week ingebouwd is om de twee voorgaande weken te laten bezinken/na te lezen, dus ik hoef voor de verandering niet op zondagavond alle quizvragen snel nog te beantwoorden om de deadline te halen. (deadlines voor de twee huidige weken is 17 maart :) ).
Enige 'nadeel' is dat je de quiz maar 2 keer doen mag en je dus niet eindeloos 100x kan antwoorden tot je een 10 hebt.

Ook hier weer een goede, enthousiaste professor.

Ik heb een stukje Clinical Neurology mee gedaan, maar vond het aantal uur per week veel te hoog liggen/videos te lang. Wel interessant!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:21

Ik doe vrijdag nog even de assessed quiz van week 5 van Equine Nutrition, dan ben ik klaar. Leuk! Het is dat ik vaak gewoon tijd tekort kom, anders deed ik er veel meer.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:36

Clinical neurology is ook aan de uni van california/sanfransisco.
Ik ben er inderdaad wel vrij veel uur per week aan kwijt haha. (En dat naast mn stage en bijbaan haha)
Gister uitslag gekregen van de eerste 4 toetsen, drie 10en en een 9 haha, wel verrassend want ik vind ook de toetsen behoorlijk pittig, blijkbaar heb ik toch de juiste denkwijze tot nu toe.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:17

Ik doe nu Financial Markets van Yale, maar de colleges vind ik niet bijzonder goed. := Het is op zich wel interessant en de eerste quiz had ik wel redelijk gemaakt (8/10), dus ik ben wel bereid om door te zetten, maar als je bedenkt dat dit Yale is heb ik wel zoiets van: meh. :')

Jouw cursus klinkt wel tof, highwaykind! Misschien dat ik die er voor de toekomst in zet. :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:45

Misschien heb je dan wel wat overlappend materiaal: over twee weken komen hier Stocks en Bonds aan de beurt geloof ik :) (om daar wat meer over te leren had ik me voor deze ingeschreven)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:42

Ja, Stocks en Bonds is bij ons meteen in het eerste college behandeld. :P Was best wel even pittig na vier jaar geen letter economisch spul gelezen te hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:56

ik ga volgende week beginnen aan The Emergence of the Modern Middle East
Na twee keer een bezoek aan Israel vorig jaar leek me dat een mooie keuze.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:22

Intro to interactive Programming in Python.
Wat een verademing in vergelijking met de Intro to Finance!
Binnen 2 uur klaar voor de hele week (kan er dus goed naast tot nu toe), én een functionerend Rock Paper Scissors Lizard Spock programmaatje. Prima uitleg en tempo.

Net de Quiz voor week 6 voor Intro to Finance gedaan, snap er niet veel van, maar met het forum ernaast toch 100.00.... :x
Zo ontzettend frusterend dat er bij deze course hele simpele voorbeelden in de video's gegeven worden (die ik dan na enig gepuzzel helemaal denk te snappen), terwijl je in de Quiz real world problems voor je kiezen krijgt. Ik heb economie na een rampzalig eerste jaar in 2VWO (?) zo snel mogelijk laten vallen, en dit is mijn eerste 'intro' weer.. De quiz problemen zijn veel te hoog gegrepen zonder het forum ernaast, maar ik heb er nu al zoveel bloed zweet en tranen in zitten dat ik het niet wil laten vallen eigenlijk...
Oh wee als ik die eindtoets niet haal (heb de vereiste at least 70% on 5 of 9 quizzes voor een passing grade al te pakken, moet dus een 60% of hoger halen op de - timed - eindtoets straks.)

Doet nog iemand Intro to Finance van U. Michigan hier??

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:24

Python opgegeven wegens tijdgebrek.

Intro to Finance Final net gehaald!

Nu even een poosje lekker niets :) (En ik doe nooit weer zo'n moeilijke tijdrovende cursus.)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:10

Zelf doe ik er niets mee, maar er is weer een paardencursus voor liefhebbers:

https://www.coursera.org/course/thehorsecourse

Het lijkt ook wel alsof alle leuke dingen tegelijk komen :) De afgelopen tijd vond ik het aanbod tegenvallen, en nu starten er zo al 3 cursussen in een week die ik allemaal wil doen. Keuzes, keuzes...

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:14

Had hier nog nooit van gehoord. Het ontbreekt me op dit moment even aan tijd, maar ga dit topic wel even onthouden en alvast de app downloaden.