Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:53

MarjanB schreef:
Net een nieuw berichtje op facebook van vriendlief. Ik kijken is dit het..

[ Afbeelding ]

ZUCHT! :')

Hahaha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:53

tante_trien schreef:
Winged schreef:
Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.

Maar pesten hoeft je niet de rest van je leven te beheersen.

Tjah, dat dacht ik ook. Totdat een paar week geleden opeens een mokerslag kreeg van een nachtmerrie en alles weer boven kwam drijven. Zijn toch echt meer dan 10 jaar verder inmiddels :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:54

Pesten kan je wel zodanig 'onderuit slaan' dat je eigenwaarde totaal naar de knoppen is.
Dat is niet iets wat je kiest.
Gevoelens/emoties kunnen we niet kiezen.
Je kunt het proberen tegen te gaan, maar echt wegstoppen lukt niet.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:55

tante_trien schreef:
Winged schreef:
Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.

Maar pesten hoeft je niet de rest van je leven te beheersen.

Sommige mensen kunnen daar de rest van hun leven last van houden..

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:56

Twiggy2008 schreef:
vanLotje schreef:
Oh meis je moest een weten waar wij allemaal voor kiezen! Echt!
Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.
Je KIEST om je leven te leven zoals je het leeft. Niemand anders.

Dat is te kortzichtig gesteld. Je weet namelijk niets van die vrouw en WAAROM zij ervoor kiest om in die situatie te blijven. Ik vind niet dat jij daarover mag oordelen, heel eerlijk gezegd. Zo'n vrouw heeft bv hulp nodig, heeft ze die? Hoe onveilig is de situatie? Zijn er kinderen bij betrokken. Het is zoooo makkelijk om te (ver)oordelen, als je zelf niet in zo'n situatie zit. Ik zou zelf ook bij de eerste klap weg zijn, maar ik ken situaties die heel wat gecompliceerder in elkaar hebben gezeten. En wie ben jij om daarover te oordelen vanachter je computer??? En dit kun je ook doortrekken naar andere situaties trouwens........

Mag jij vinden :)
Ik oordeel absoluut niet. Ik heb 2 ervaringen in de nabije kring van dichtbij gezien, 1 met, 1 zonder kinderen. En ik blijf erbij, het is een keuze om je als slachtoffer te profileren, het is een keuze om terug te gaan voor de kinderen (geen makkelijke keuze, ik denk ook dat in sommige gevallen de ene keuze beter is dan de andere, maar het is en blijft een keuze).
Absoluut niet de bedoeling om iemand voor schenen te schoppen :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:57

vanLotje schreef:
Nynke1 schreef:
Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.

Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.

Heel Zwart/Wit.... Klopt....

Iets met grijstinten: Mensen kiezen er soms (in extreme gevallen) voor om te blijven leven. Sommige mensen hebben niet altijd op dat moment de keuze om eruit te stappen zonder dat er gevaar aan verbonden is.
Het is te makkelijk om te zeggen dat mensen ervoor kiezen om bij die ene man te blijven.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:57

vanLotje schreef:

Maar hoe je je voelt/wat iets bij je oproept kun je niet kiezen. Je kunt er wel voor kiezen om uit een situatie te stappen die niet goed voelt -zoals de vrouw die geslagen wordt.

Gevoelens als angst komen vaak voort uit situaties waar je je als kind in bevond, op het moment dat je zelf nog géén keuze kon/mocht maken. Het is vaak een oud gevoel dat bovenkomt in een nieuwe situatie, daarbij komt ook weer het gevoel van machteloosheid van toen naar boven, terwijl dit voor een volwassene niet meer realistisch is.

Je kunt er zeker voor kiezen dit te leren veranderen, maar voor het feit dat het gevoel ontstaat heb je nooit gekozen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:58

_Naomii_ schreef:

En dat heb je goed, sommige mensen kúnnen daar de rest van hun leven last van houden.
Maar dan is het tijd om actie te ondernemen, trek jezelf uit de slachtofferrol en LEEF.

En ja ik ben jaren gepest, en ja ik heb het daar heel moeilijk mee gehad.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:58

je hebt te maken met mensen om je heen
pesters kun je thuis ontlopen een overspelige kerel niet
maar de keuzes maak je zelf
je blijft toch echt niet bij een hark van een kerel die je vertrouwen beschaamt
dit is het pijnlijkste dat er is
het doet vreselijk pijn net of er iemand is overleden daar moet je overheen zien te komen is niet een kwestie van aan of uit zetten
gevoel laat zich niet dwingen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:59

Nynke1 schreef:
Wildgirl schreef:
Onzekerheid is in mijn ogen, net als angst bijvoorbeeld wel echt een keuze :j

Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.

En daar sta je van te kijken...Hoeveel mensen er toch onbewust kiezen voor angst.
Angst is net zoals onzekerheid een herkenbare emotie, die prima als excuus kan dienen om niet zelfredzaam en/of zelf verantwoordelijk te zijn.
Als ik bang ben voor de tandarts, en dat ben ik :D, dan kies ik er zélf voor om bang te zijn ik heb namelijk geen gegronde reden.

edit: Angst is een gevoel, een gevoel van pijn, pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen ;-)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:01

tante_trien schreef:
_Naomii_ schreef:

En dat heb je goed, sommige mensen kúnnen daar de rest van hun leven last van houden.
Maar dan is het tijd om actie te ondernemen, trek jezelf uit de slachtofferrol en LEEF.

En ja ik ben jaren gepest, en ja ik heb het daar heel moeilijk mee gehad.

Ik heb verder geen last van hoor!

Heb alleen last van exen wat er is gebeurd in het verleden wat mij nu zo onwijs onzeker maakt..
En als me ex het dan 2 weken geleden uit maakt denk ik zie je nou wel? het ligt gewoon aan mij!!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:01

Wildgirl schreef:
Als ik bang ben voor de tandarts, en dat ben ik :D, dan kies ik er zélf voor om bang te zijn ik heb namelijk geen gegronde reden.

Je hebt er niet voor gekozen om bang te zijn, dat ben je op de één of andere manier geworden. Je kiest ervoor om bang te blijven. Dat is iets anders ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:02

_Naomii_ schreef:
Ik heb verder geen last van hoor!

Heb alleen last van exen wat er is gebeurd in het verleden wat mij nu zo onwijs onzeker maakt..
En als me ex het dan 2 weken geleden uit maakt denk ik zie je nou wel? het ligt gewoon aan mij!!

En dat is zó zonde, waaaaarom zou je jezelf zo tekort willen doen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:03

_Naomii_ schreef:
Wildgirl schreef:
Maar...ookal maak je vervelende dingen mee in relatie's etc, dan hoef je daar toch nog niet onzeker van je worden?
Onzekerheid is een keuze, toch?

Nee ben ik niet echt met je eens.. ik was vroeger echt heel zeker van mezelf! Durfde zo op een jongen af te stappen en kon ook heel goed van me af bijten..

Maar door de dingen die ik heb mee gemaakt enz, heb me dat een aardige klap gegeven en ben ik wel een onzeker meisje geworden.. Stap niet meer zo makkelijk op een jongen af.. en kan me echt heel lang afvragen of die jongen me dan ook echt wel leuk vind.. en vraag telkens om bevestiging.. terwijl ik vroeger echt totaal nergens over in kon zitten.. kan je ergens anders beter krijgen? nou vent dan ga je toch!! Doei! nee zo makkelijk kan ik nu echt niet meer denken.. En dat vind ik soms echt heel jammer.. Dus nee de keuze om onzeker te worden, daarin ga ik niet met je mee..

Je hebt wel de keus hoe je met die onzekerheid om gaat. Je kiest er voor om in dat gevoel mee te gaan.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:04

Als ik dat toch eens wist, dan voelde ik mezelf een stuk gelukkiger denk ik..
Ik heb ook zo me dagen dat ik denk aahhg die mannen kunnen me wat! en dan voel ik me best wel sterk en goed! Maar helaas meer en deels van me dag voel ik me zo onzeker..
Kan het best moeilijk omschrijven ook..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:04

@ Wildgirl ik zit op dit moment met een grote angst voor de paarden, ik heb in ausgustus een ernstig ongeluk gehad en ja, ik ben daardoor nu bang geworden. Dat ik vandaag voor het eerst weer op het paard stap is omdat ik van die angst af wil. Maar voor die angst heb ik zeer zeker niet gekozen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:06

als iemand die je vertrouwde zo op je ziel trapt dan neem je een beslissing alleen om te overleven
dan doe je wat goed is voor jou en niet voor anderen
ik vind dit niet te vergelijken met pesten
dat gevoel is toch anders

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:07

Ik ben heel erg onzeker, in alles wat ik doe en wat ik denk. Ik zet bij alles een vraagteken, zelfs wanneer ik bijna 100% zeker van iets ben. En ik word er af en toe heel erg moe van, ben er zo mee klaar. Ik merk gewoon dat het voor een groot deel mijn leven beheerst en dat slaat nergens op.

Ja, ook in mijn relatie ben ik onzeker, maar niet zo extreem dat ik mijn vriend ga controleren. Ik vertrouw hem voor de volle 100% en heb nul twijfels over onze relatie. Mijn vriend heeft een verleden, maar die heb ik net zo goed.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:07

Nynke1 schreef:
@ Wildgirl ik zit op dit moment met een grote angst voor de paarden, ik heb in ausgustus een ernstig ongeluk gehad en ja, ik ben daardoor nu bang geworden. Dat ik vandaag voor het eerst weer op het paard stap is omdat ik van die angst af wil. Maar voor die angst heb ik zeer zeker niet gekozen.

Zo is het! Knap dat je, je angsten wel aan gaat, en niet uit de weg loopt!!!
Ik heb een zwaar auto ongeluk gehad vorig jaar.. ik heb op de kop in het water gelegen terwijl me gordel blokkeerde en dus niet meer los wou.
Gevolg aardige angst voor de gordel, ik heb hem om maar om eerlijk te zijn op polder weggetjes (daar gebeurde het ongeluk) doe ik hem toch altijd los..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:11

_Naomii_ schreef:
Als ik dat toch eens wist, dan voelde ik mezelf een stuk gelukkiger denk ik..
Ik heb ook zo me dagen dat ik denk aahhg die mannen kunnen me wat! en dan voel ik me best wel sterk en goed! Maar helaas meer en deels van me dag voel ik me zo onzeker..
Kan het best moeilijk omschrijven ook..

Ik herken dat gevoel wel hoor... Verschrikkelijk is dat... Maar ik hoop dat ik er weer in ga geloven dat zou me veel rust geven.. Ik ben ook heel achterdochtig geworden.. Vreselijk

_Naomii_

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:15

Ja wordt er ook echt helemaal mal van, want ben mezelf dingen aan het aanpraten die er niet zijn en daardoor word ik gewoon gek van mezelf..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:17

Deze onzekere miep heb ook wel stappen ondernomen waar ze trots op is...

Ik was heel bang voor de tandarts. 10 jaar niet gegaan en nu 2 maanden terug de stap genomen... Maar die weken ervoor werd ik echt gek van de onzekerheid. Ik had al helemaal in gedachten dat al mijn tanden er uit getrokken moesten worden :( ... Na het tandarts bezoek een MEGA opluchting ik had alleen wat tandsteen :D :D zelfs geen gaatje. Ik maak me dus ook vaak druk van te voren..

Ook waar ik trots op ben is dat ik de stap ondernomen heb om ergens anders te gaan werken na 10 jaar. Jaa ik voel me nog heel onzeker of ik wel goed genoeg ben -O- ...

Ohw en niet te vergeten... Ik heb mijn pony na 7 maanden terug gekocht waar ik bang en onzeker bij was. Nu ben ik daar nog niet van af... Maar op 1 of andere manier voelt het als een therapie dat dier is zo gevoelig zo leer ik met mezelf om te gaan stapje.. voor stapje... Daarnaast heb ik dat dier ook echt gemist.. Stom heh terwijl ik er onzeker bij ben.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:18

_Naomii_ schreef:
Ja wordt er ook echt helemaal mal van, want ben mezelf dingen aan het aanpraten die er niet zijn en daardoor word ik gewoon gek van mezelf..

Ohww weer zo herkenbaar :oo toch wel fijn om te weten dat ik niet de enigste ben

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:20

ik vind dat sommige mensen wel erg kort door de bocht zijn..
het is een keuze om onzeker te zijn, het is een keuze om gepest te worden, het is een keuze om geslagen te worden..
ik denk eerder dat het ene mens karaktereigenschappen heeft waardoor hij of zij onzeker/gepest/geslagen is.. en daarna is het een keuzen, blijf je daar in hangen of werk je aan jezelf, vind je je zelf zielig of zie je dat het ook anders kan?

ik ben nooit gepest en nooit geslagen en toch ben ik onzeker.. al vanaf jongs af aan(dus ik praat even niet meer in de relatie sfeer)
nu ik uit mijn puberteit ben gaat het steeds beter, onzekerheden over mijn uiterlijk heb ik bijvoorbeeld niet meer.. maar wel onzekerheid over mijn presteren.. heeft niet iedereen een onzekerheid?
Zolang je van jezelf bewust bent dat je zo bent en je probeert dat het niet je leven beïnvloed en misschien wel met behulp van anderen aan je zelf werkt.. vind ik het erg sneu dat er gezegt word dat het een keuze is.

doemaar

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:22

Het is ook geen keuze maar je kan er ook gewoon te diep mee in gaan... Toch wel een soort zwakte.. Het kan heel je leven gaan beinvloeden en dan kan het wel op een gegeven moment tussen je oren gaan zitten. Niet met alles maar ik merk dat ik allemaal spoken zie. Ben af en toe mijn gedachtes niet meer de baas.