MarjanB schreef:
Hahaha
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tante_trien schreef:Winged schreef:Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.
Maar pesten hoeft je niet de rest van je leven te beheersen.
tante_trien schreef:Winged schreef:Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.
Maar pesten hoeft je niet de rest van je leven te beheersen.
Twiggy2008 schreef:vanLotje schreef:Oh meis je moest een weten waar wij allemaal voor kiezen! Echt!
Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.
Je KIEST om je leven te leven zoals je het leeft. Niemand anders.
Dat is te kortzichtig gesteld. Je weet namelijk niets van die vrouw en WAAROM zij ervoor kiest om in die situatie te blijven. Ik vind niet dat jij daarover mag oordelen, heel eerlijk gezegd. Zo'n vrouw heeft bv hulp nodig, heeft ze die? Hoe onveilig is de situatie? Zijn er kinderen bij betrokken. Het is zoooo makkelijk om te (ver)oordelen, als je zelf niet in zo'n situatie zit. Ik zou zelf ook bij de eerste klap weg zijn, maar ik ken situaties die heel wat gecompliceerder in elkaar hebben gezeten. En wie ben jij om daarover te oordelen vanachter je computer??? En dit kun je ook doortrekken naar andere situaties trouwens........

vanLotje schreef:Nynke1 schreef:Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.
Oh meis je moest een weten waar wij allemaal voor kiezen! Echt!
Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.
vanLotje schreef:Oh meis je moest een weten waar wij allemaal voor kiezen! Echt!
_Naomii_ schreef:Sommige mensen kunnen daar de rest van hun leven last van houden..
Nynke1 schreef:Wildgirl schreef:Onzekerheid is in mijn ogen, net als angst bijvoorbeeld wel echt een keuze
Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.
, dan kies ik er zélf voor om bang te zijn ik heb namelijk geen gegronde reden.
tante_trien schreef:_Naomii_ schreef:Sommige mensen kunnen daar de rest van hun leven last van houden..
En dat heb je goed, sommige mensen kúnnen daar de rest van hun leven last van houden.
Maar dan is het tijd om actie te ondernemen, trek jezelf uit de slachtofferrol en LEEF.
En ja ik ben jaren gepest, en ja ik heb het daar heel moeilijk mee gehad.
_Naomii_ schreef:Ik heb verder geen last van hoor!
Heb alleen last van exen wat er is gebeurd in het verleden wat mij nu zo onwijs onzeker maakt..
En als me ex het dan 2 weken geleden uit maakt denk ik zie je nou wel? het ligt gewoon aan mij!!
_Naomii_ schreef:Wildgirl schreef:Maar...ookal maak je vervelende dingen mee in relatie's etc, dan hoef je daar toch nog niet onzeker van je worden?
Onzekerheid is een keuze, toch?
Nee ben ik niet echt met je eens.. ik was vroeger echt heel zeker van mezelf! Durfde zo op een jongen af te stappen en kon ook heel goed van me af bijten..
Maar door de dingen die ik heb mee gemaakt enz, heb me dat een aardige klap gegeven en ben ik wel een onzeker meisje geworden.. Stap niet meer zo makkelijk op een jongen af.. en kan me echt heel lang afvragen of die jongen me dan ook echt wel leuk vind.. en vraag telkens om bevestiging.. terwijl ik vroeger echt totaal nergens over in kon zitten.. kan je ergens anders beter krijgen? nou vent dan ga je toch!! Doei! nee zo makkelijk kan ik nu echt niet meer denken.. En dat vind ik soms echt heel jammer.. Dus nee de keuze om onzeker te worden, daarin ga ik niet met je mee..
Nynke1 schreef:@ Wildgirl ik zit op dit moment met een grote angst voor de paarden, ik heb in ausgustus een ernstig ongeluk gehad en ja, ik ben daardoor nu bang geworden. Dat ik vandaag voor het eerst weer op het paard stap is omdat ik van die angst af wil. Maar voor die angst heb ik zeer zeker niet gekozen.
_Naomii_ schreef:Als ik dat toch eens wist, dan voelde ik mezelf een stuk gelukkiger denk ik..
Ik heb ook zo me dagen dat ik denk aahhg die mannen kunnen me wat! en dan voel ik me best wel sterk en goed! Maar helaas meer en deels van me dag voel ik me zo onzeker..
Kan het best moeilijk omschrijven ook..
... Na het tandarts bezoek een MEGA opluchting ik had alleen wat tandsteen
zelfs geen gaatje. Ik maak me dus ook vaak druk van te voren..
...