In love op een kerel met een vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:59

_Micha_ schreef:
Milligan schreef:
@Lianne86, ik ben het met je eens dat mensen normaal met elkaar kunnen praten en er verder niks achter hoeft te zitten. Maar in dit geval zit er wel meer achter, TS geeft zelf aan dat ze verliefd is...

So what?
Ik heb een vriendin gehad die verliefd op me is geweest, een hele tijd. Ze heeft nooit anders gedaan dan een gewone vriendin en ook nooit een move gemaakt en altijd naar mijn liefdes gezeik geluisterd. Het hoeft niet perse iets achter te zitten.

Oke, misschien heb ik het niet goed verwoord. Ik bedoel er meer mee dat TS blijkbaar meer wil dan alleen sms'en en alleen vrienden zijn, er zit dus meer achter dan alleen op een vriendschappelijke manier met elkaar omgaan. Daarom vind ik het dan ook geen goed idee, TS kan beter wachten tot het uit gaat, als het uit gaat.

Ik heb ook een keer in zo'n situatie gezeten en kan uit ervaring zeggen dat het je echt sloopt. Je zit dan te wachten tot het uitgaat, en als het uitgaat neem ik aan dat hij ook niet gelijk van het een naar het ander gaat.

_Micha_

Re: In love op een kerel met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:15

Balou_k dus jij mag geen nieuwe vrienden maken? Geen nieuwe vriendinnen leren kennen? Ik ben blij dat mijn relatie niet zo in elkaar zit. Mijn vriendin mag gerust met iemand wat gaan drinken als vrienden (misschien is beter leren kennen niet het juiste woord en klinkt dat meteen teveel 'date' achtig.) maar hoe kun je nieuwe vrienden maken zonder deze beter te leren kennen? En ze vaker te spreken.
Ik kan wel begrijpen dat je niet staat te springen als je vriendin wat gaat drinken met iemand die ze in de kroeg heeft leren kennen (en daar zou ik ook niet blij mee zijn :D ) maar dat was bij ons ook niet het geval.

Milligan ik begrijp je nu beter :j zoiets is ook slopend. Als de vent je echt zo leuk zou vinden en z'n relatie loopt zo slecht zou hij het al snel genoeg uitmaken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:21

En daar begrijp jij me verkeerd, al moet ik zeggen dat ik het inderdaad vreselijk verkeerd heb omschreven! Blame the iPhone!

Zoals ik het bedoel mag ze alles, overal, zelfs met de vriendin die werkelijk waar van d'r houdt en zegt dat het pijnlijk is haar en mij samen te zien op stap gaan.

Maar ik zou het niet prettig vinden als iemand die haar leuk vind bewust mijn vriendin beter wilt leren kennen want het gaat toch al zo slecht dus ja alles kan kapot? (Gelukkig niet van toepassing) snap je me nu beter?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:03

Ja ik snap het :j en je verhaal er omheen ook. En dat zou ik ook niet leuk vinden. Maar bij mij/ons was het zo dat er tussen de ontmoeting en iets gaan drinken 2 dagen zaten, IMO kan je dan nog niet spreken van ieamand leuk vinden. En heb ik geen woord gerept over heo slecht mijn relatie ging.
(Ik denk dat we elkaar gewoon een beetje verkeerd hebben begrepen :)) )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:36

Denk ik ook! Van mij mag ze iedereen leren kennen graag zelfs dat is alleen maar leuk toch! Vrienden maken, sociaal zijn is altijd goed!

Maar ik bedoelde het inderdaad anders, fijn dat men ook gewoon dingen kan uitspreken zonder gekibbel!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:20

If he will cheat on her, he will cheat on you..

Aan de andere kant, als je dingen gewoon eerlijk tegen elkaar kan zeggen, en hij wil het ook met jou proberen, maar maakt het dan wel eerst uit met jou. Vind ik daar niks fouts aan? Dan is het een eerlijke keus toch? Als jij & hij maar eerlijk zijn!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:25

milou123 schreef:
Floemii schreef:
ook extra appen vind ik eigenlijk al stoken tussen de relatie die hij al heeft. hij zal dan waarschijnlijk telkens op zijn mobiel zitten waarvan zijn huidige vriendin stik onzeker wordt... want ja waarom heeft ie ineens zoveel te bespreken op de app enz. misschien even bedenken iets van doe niet iets bij een ander dat je niet zou willen dat jou overkomt....

Nou, als ik een vriend zou hebben die van (veel) appen al onzeker wordt is het toch heel snel over. :')
Ik app ook veel met het mannelijk geslacht, puur vriendschappelijk. Sommige hebben ook een relatie, maar ik wil niets met ze.
Met eentje zou ik vandaag gaan lunchen, vriendschappelijk, maar dat heeft hij afgezegd omdat zijn vriendin woest was en totaal onzeker werd van een anoniem valentijnskaartje (en dat kaartje was een grapje, maar ik geloof dat hij niet eens durft te zeggen van wie het af komt. := )

Ik wil echt absoluut niets met hem, maar zijn vriendin is zoo onzeker.
Ik zou echt knetter gek worden, en al helemaal als iemand al onzeker wordt als ik veel app. :=

Ik snap je punt, maar als hij open over het appen is en je gewoon laat mee kijken je je laat lezen, wordt er neit onzeker van. als het allemaal zo geheim moet, dan wordt je zeker wel onzeker!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:55

Goof schreef:
JuliaMaria schreef:
Ja joh maak lekker iemands leven kapot door in een relatie te wroeten die even een minder momentje heeft (dat hebben alle relaties namelijk wel eens! Dat hoort er bij....). Ik weet wel dat als ik degene tegen kom die dat ooit bij mij probeerde dat ze nog niet jarig is............. Aan mij heb je dan ECHT de verkeerde.

Uhhh, het is je partner hoor die de beslissing heeft genomen je te verlaten, niet iemand anders.

Ik zeg dat ze het probéérde, absoluut niet gelukt. Wel interessant hoe jij dit nu brengt, als hij mij daadwerkelijk verlaten had dan waren deze woorden heel hard geweest. Beetje harteloos van je. ;)

Maar om even inhoudelijk op je in te gaan: iedere relatie heeft wel zijn nukken, dat hoort er bij en is ook helemaal niet erg, maar het is walgelijk hoeveel vrijgezelle mensen misbruik proberen te maken van die momenten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:03

JuliaMaria schreef:
Ik zeg dat ze het probéérde, absoluut niet gelukt. Wel interessant hoe jij dit nu brengt, als hij mij daadwerkelijk verlaten had dan waren deze woorden heel hard geweest. Beetje harteloos van je. ;)

Dit begrijp ik dus niet. Ze heeft gelijk hoor. Als jou partner besluit vreemd te gaan met een andere vrouw dan is nog maar een deel van de schuld voor haar, hij is immers in gegaan op haar avances terwijl hij ook had kunnen weigeren. Dat vergeten veel bedrogen vrouwen (nu heb ik het niet over jou) dat als de partner echt zo veel van hun had gehouden, hij die andere vrouw had afgewezen. Heel hard maar simpel. Heb ook zo'n idioot als ex, en ik was toch kwader op hem dan op de meiden waarmee hij is vreemd gegaan.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:50

Als je al heel lang gevoelens hebt voor iemand die nu een vriendin heeft. Is het dan gepast om te zeggen dat je hem graag hebt? Of is afwachten beter?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:17

JuliaMaria schreef:
Goof schreef:

Uhhh, het is je partner hoor die de beslissing heeft genomen je te verlaten, niet iemand anders.

Maar om even inhoudelijk op je in te gaan: iedere relatie heeft wel zijn nukken, dat hoort er bij en is ook helemaal niet erg, maar het is walgelijk hoeveel vrijgezelle mensen misbruik proberen te maken van die momenten.

En toch is het zo. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die de schuld leggen bij 'die andere'. Ik zou in eerste instantie toch echt wel woedend zijn op mijn partner, ik bedoel, je bent toch geen klein kind dat geen 'nee' durft te zeggen. Alsof mannen de slachtoffertjes zijn die verleid worden door een vrouw...komop zeg! Een beetje man kan aan verleiding weerstaan.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:25

Het is naar mijn idee heel simpel. Je moet met je vingertjes van iemands relatie af blijven. Iedereen heeft wel eens problemen in een relatie. Als de relatie goed is komen ze er weer uit, en zo niet dan stoppen ze er mee. Maar als ik zou was zou ik niet op mijn geweten willen hebben dat ik een relatie beëindigd heb. Ook al ging het zo slecht, heb dan het geduld om te wachten tot de relatie uit hun zelf op de klippen loopt. Tot die tijd vind ik eigenlijk dat jij je afstand moet nemen. In de vorm van: niet bemoeien in hun relatie.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:54

Appen kan altijd!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:57

2a54z6e45r6r schreef:
Als je al heel lang gevoelens hebt voor iemand die nu een vriendin heeft. Is het dan gepast om te zeggen dat je hem graag hebt? Of is afwachten beter?

Iemand die hier een mening over heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:06

Tja, je hebt blijkbaar al jaren afgewacht en zie wat dat je heeft opgeleverd :P

Je kunt natuurlijk altijd als een soort lolletje er uit flappen tegen hem: "verdorie, daar gaat mijn kans!" of iets van die strekking waardoor je er met een beetje humor op wijst dat je jezelf een sukkel vindt dat hij nu een ander heeft :P

Daarmee geef je aan dat je hem toch wel erg leuk vindt, èn je geeft direct aan dat je snapt dat je kans nu verkeken is, dus is op zich niet heel ongepast maar hij hoort wel dat jij meer gevoelens voor hem hebt O:)

En dan is het er maar uit, wellicht kun je er dan even over babbelen samen en dan weet je ook meteen hoe van zijn kant de vlag er voor hangt.

Beter uitspreken en er achter komen dat het wel of geen kans van slagen heeft, dan dat je maar WEER gaat afwachten:

Dat afwachten is of voor niks omdat hij niks met je wil op die manier, of je verspeelt heel veel tijd waarin hij dacht dat je niks met hem wilde....

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:54

Van die vrouwen die zeggen 'alles kan kapot'.. :roll:

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 01:00

Alles kan wel kapot..

Maar wil je degene zijn die daar een onderdeel van is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:38

Aan de andere kant...denk ik dat er ook best wel wat mensen zijn die veels te lang in een slechte relatie zijn blijven hangen en achteraf bezien maar wat graag hadden gewild dat iemand van buitenaf het makkelijker had gemaakt om de knoop eerder door te hakken :=

In de categorie: ik had al jaren geleden bij die man weg moeten gaan....had iemand hem maar meegenomen :P

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:22

Ja het enige wat je zou kunnen doen is zeggen dat je hem leuk vind. En verder niks. Dan is het aan hem om de keuze te maken. Maar gaan zitten stoken en afspreken en appen vind ik echt niet kunnen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:31

Nee het gaat bij mij puur om het vertellen of niet vertellen. To be or not to be?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:22

JuliaMaria schreef:
Goof schreef:

Wel interessant hoe jij dit nu brengt, als hij mij daadwerkelijk verlaten had dan waren deze woorden heel hard geweest. Beetje harteloos van je. ;)

Dat heet realiteit ;)
Als een partner bij je weg gaat is dat ZIJN beslissing en niet die van een eventuele andere vrouw.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:27

Hmmz ik had gister een akkefietje op het werk.
Ik heb 2 weken geleden 2 nieuwe (vrijgezelle) meiden aangenomen, super harde werkers en we gingen ook leuk met elkaar om...tot gister :( Omdat 1 van de dames ook een kind heeft vroeg ze of ik een foto van mijn dochter had waarop ik antwoord dat ik deze niet op mijn telefoon heb.
Nog geen 5 minuten later hadden ze mijn account gevonden op FB, daar is niets zichtbaar voor niet vrienden maar mijn relatie status staat wel omschreven.....er werd dus doorgeklikt naar mijn vriend.

Er werd wat gesmoest en gegiechelt waarop ik vraag wat er is.....oh niks hoor, lekkere kerel heb je. Waarop ik nog vriendelijk bedank voor het compliment en voor de grap zeg:na zoveel mislukte relaties ben ik ontzettend blij dat ik nu een leuke vent heb getroffen.
Uit het niets sloeg de sfeer om en werd 1 van de meiden gewoon vals.
Zij: zoooo dus jij denkt dat je nu een leuke vent hebt?
Ik: Ja ik ben heel tevreden over onze goede relatie
Zij: jij denkt dat zo'n mooie vent niet alles pakt wat ie kan pakken?
Ik: daar ga ik niet vanuit
Zij: als ik wil heb ik 'm vanavond in mijn bed liggen
Ik: het is een leuke jongen om te zien maar hij is ontzettend verlegen en voelt zich ongemakkelijk bij vreemden dus dat denk ik niet.
Zij: ohw dus jij denkt dat je fantastisch bent?
Ik: Dat zeg ik niet, ik weet hoe hij is en hoe hij dichtklapt bij vreemden dus ik schat de kans klein in.
Zij: Nou Wen alles kan kapot hoor, dat is me al vaker gelukt
ik: en wat is het nut daarvan?
Zij: de kick die het geeft om iemand zover te krijgen.

Nou echt ik zat met mijn oren te klapperen, ben weggelopen uit het gesprek en heb mijn vriend gewoon gebelt om mijn verhaal te doen.Die werd heel boos (zijn vorige vriendin+ zijn kind zijn bij hem weggegaan door gestook van een vrouw) en hij wilde zelfs dat ik deze dames zou melden dat ze richting ontslag dreigen te gaan.
Nu vind ik dat in eerste instantie iets te ver gaan maar later op de dag maakten beide dames wel steeds opmerkingen als Hmmmm (zijn naam noemend) en zaten ze mij heel vals aan te kijken. Op deze manier kan ik niet normaal met de dames op een werkvloer aanwezig zijn, ik ben dan ook benieuwd wat jullie zouden doen??? (beide dames zitten nog in hun proeftijd)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:31

Eruit schoppen, zijn ze helemaal gek geworden :r

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:38

Leuke acties in de proeftijd, zal ze lekker laten afzwaaien, met zulke mensen valt niet te werken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:41

Inderdaad eruit flikkeren, wat denken ze wel niet 8)7