vriendje in Egypte... dringende vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:01

Niet tekenen en idd niet gaan!! ik ben een paar maanden geleden naar Egypte op vakantie geweest, we zijn ook in Cairo geweest en in iets minder toeristische buurten geweest. maar wat ik ervaren heb daar is dat die mannen daar alleen maar vrouwen met boerka's gewend zijn.. ze wilde mij van mijn moeder kopen voor 300 kamelen ofzo :n 8)7 er moesten ook heel de tijd beveiligingsmannetjes mee :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:02

Nu niet zo ontzettend panieken allemaal, er zijn ook net zoveel verhalen van relaties waar het wel goed ging.
Niet elke buitenander is een creep.

Niet tekenen lijkt me voldoende.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:02

SaskiaKa schreef:
Ik denk dat er genoeg (waargebeurde) films en boeken zijn over dit onderwerp om te weten dat je dit dus NEVER NOOIT moet doen.
Op het allereerste vliegtuig naar huis en zo ver moeglijk weg van deze griezel! :oo

Ja ik heb er ook veel over gelezen en of films/ documentaires gezien.

ER zijn er dus velen die het echt overkomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:04

Ik hoop dat de jongedame in kwestie als de hazewinden een enkeltje Schiphol neemt, desnoods via de ambassade. Alle alarmbellen die ik me kan bedenken gaan af na het lezen van de reacties. En vooral niet tekenen al belooft ie alle goud op aarde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:05

Wil dit even volgen.

Ts wanneer zou ze officeel weer terug komen naar Nederland?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:06

MariekeB schreef:
Nu niet zo ontzettend panieken allemaal, er zijn ook net zoveel verhalen van relaties waar het wel goed ging.
Niet elke buitenander is een creep.

Niet tekenen lijkt me voldoende.

Iedere buitenlander die je iets wil laten ondertekenen wat je zelf niet begrijpt en verhaaltjes ophangt die niet waar zijn is dus wel degelijk een creep.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:08

Dood eng zulke dingen...
Nichtje van mijn man is vermoord (is ook een boek en film over gemaakt)
Die zat ook vast in zo'n land (weet niet meer welk land).

2 nichtjes van mij hebben een kindje van een buitenlandse moslimse man en beide staan enorm onder druk.
Ze moeten hun kindje 24/7 in de gaten houden.

Vriendin van mij is gevlucht en leeft in Nederland onder andere naam etc.
Staat bewust nergens in geschreven en bij de plaatselijike politie is alles bekend...
Die man zoekt der op in NL en heeft gezegd haar koud te maken. Gelukkig heeft hij der nog niet gevonden. Ze heeft ook een kindje.

Ik heb helemaal niets tegen buitenlandse mannen maar vind het tekenen van documenten wel erg eng.
Straks ben je opeens getrouwd en zit je vast in dat verre land.
En word je slecht behandeld...

Hopelijk hebben wij het allemaal bij het verkeerde einde en is het een super lieve en betrouwbare man!

Want ik ken ook hele mooie verhalen van moslimse buitenlandse mannen die een mooi huwelijk hier hebben!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:13

Hmm ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt...
Het is al vaak genoeg gezegd, maar ik zou ook niets ondertekenen..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:14

Ragdollcat schreef:
Oh Oh wat een domme meid, ik zou niet eens over na gaan denken wel of niet en of t wel klopt en of t normaal is of niet. Maar gewoon nee zeggen en niets tekenen en direct terug naar huis.

Amaris schreef:
Wie gaat er nu iets tekenen als je niet weet wat er staat. Sorry hoor... maar als je dat doet heb je toch niet helemaal vooraan gestaan bij het uitdelen van het (gezond boeren) verstand.

Iets minder mag ook wel dames. Niks domme meid en dat ze niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van (gezond boeren) verstand.

Dit komt veel vaker voor dat wij allemaal denken waarschijnlijk, en dat jij dit niet zou doen, chapeau voor jou, maar dat houdt niet in dat een ander dan maar gelijk dom is. Vaak zijn deze meiden makkelijk beïnvloedbaar, onzeker en zit vaak ook een stuk angst bij. Bedenk wel dat ze daar alleen zit in een vreemd land.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:17

Ze is niet bepaald ontvoerd naar dat land he, ze is er gewoon op vakantie.

Ik zeg niet dat ze dom is, maar wel dat iedereen met een beetje GZB wéét dat je niets moet tekenen dat je niet kunt lezen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:20

Amaris schreef:
Ik zeg niet dat ze dom is, maar wel dat iedereen met een beetje GZB wéét dat je niets moet tekenen dat je niet kunt lezen.

Dat domme ging over Ragdollcat. Als je smoorverliefd bent, hangt er een blur vaak over je 'GBV' en denk je vaak met je hart. Helaas zijn er mensen die dan inderdaad niet meer met beide benen op de grond staan en zich compleet laten leiden door hun hart.

Plus, ze heeft nog nergens haar handtekening onder gezet, ze gaf aan dat ze het mee terug zou nemen. Nu hoop ik maar ook dat ze echt niks gaat tekenen, ook niet onder bepaalde druk en/of bedreigingen..

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:39

Hoor ook vaak verhalen dat mannen in Egypte meisjes helemaal verliefd maken en dan een contract laten tekenen en ze vervolgens de helft van hun geld kwijt zijn of duizenden euro's moeten betalen..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:45

Ook een vrouw mag tegenwoordig gewoon in Egypte van haar man scheiden, alleen gaat dit via een advocaat/rechtbank en duurt het iets langer, maar het kan wel gewoon..
Verder wilt deze man een orfi contract dit is voor de meeste Egyptenaaren die veel fietsen met europeese vrouwen heel normaal.. ook de jongeren onder elkaar nemen welleens een orfi contract om te kunnen fietsen :j Omdat je ongetrouwd wel degelijk problemen kan krijgen, althans hij dan..

Verder hebben de meeste egyptenaaren geen slechte of kwade bedoelingen er zitten gewoon overal rotte appels tussen..Het zijn ook gewoon mensen he en geen beesten!

Dit neemt niet weg dat je altijd je oren en ogen goed open moet houden en een papiertje eerst laten vertalen en bij advocaat even laten bekijken en evt onderteken als je dit zou willen..

Het kan ook heel goed gaan.. spreekt uit eigen ervaring <3 en nee wij hij hebben nooit orfi contract gebruikt,maar gaan ook zo min mogelijk samen met openbaar vervoer en ook niet zo vaak naar de grote stad.. om problemen niet op te zoeken.. :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:37

Ssenna: fietsen? Bedoel je dat je je zonder contract niet samen in het openbaar mag vertonen?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:54

RosiePosie schreef:
Ssenna: fietsen? Bedoel je dat je je zonder contract niet samen in het openbaar mag vertonen?

Ik denk niet dat ze het echt over fietsen heeft :+

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:59

Klopt heb het niet over fietsen fietsen haha :+
Maar het klopt ook dat als je aangehouden word als man en vrouw je je papieren dat je getrouwd bent moet kunnen laten zien, of zo Orfi contract dat is ook legaal voor de wet..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:02

Sommige mensen zijn toch echt meer beesten dan mensen. En dan heb ik het over mensen, misschien kort door de bocht, maar over het algemeen; mannen.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:18

Klopt maar hier krijg ik beetje het gevoel dat alle Egyptenaaren als beesten worden bestempeld wat dus absoluut niet zo is!
Er zijn in egypte evengoed mannen die je aan hun zaakje aan de hoogste boom wilt knopen maar die zijn er in ieder land..
Ik wil nu niet goedpraten, maar hier wordt er gedaan of er alleen maar slexhterikken zijn..
En onthoud slechte verhalen worden altijd onthouden maar er zijn ook zat verhalen met een goede afloop helaas is dit niet zo veel sensatie om wat over te schrijven dus plaatsen mensen alleen maar verhalen met slechte afloop:p
Kijk maar naar de media.. hoe opgeblazen de toestand in egypte wordt...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:22

Ben onwijs benieuwd hoe dit gaat aflopen, zou het niks vertrouwen inderdaad en het zeker eerst helemaal laten vertalen voordat ze ook maar iets zou tekenen. Ook daarna deze weer mee terug nemen naar Egypte en dan alle woordjes van beide documenten vergelijken, om te kijken of er niet stiekem een extra zinnetje tussen gestopt zit, dat ze alsnog niet weet wat ze tekent. :) Succes!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:29

Precies, generaliseren is nooit goed. Daar doe je altijd een groep mensen mee tekort. Meestal de grootste groep helaas.

Nooit iets tekenen waarvan je niet precies weet wat het betekent of wat de gevolgen ervan zijn.
Niet in Egypte, niet in Nederland, nergens!

Overigens ben ik met mijn Turkse vakantieliefde getrouwd. Zoals ik ook in Nederland mijn verstand erbij houd, heb ik dat ook in Turkije gedaan. Niet blind worden van verliefdheid, dat is nooit verstandig en daar kan misbruik van worden gemaakt. Volgens mij en mijn omgeving heb ik een man uit duizenden. En heeft onze pasgeborene een vader uit duizenden. Zo kan het ook gewoon. Niet alleen hier deugen mensen en niet alleen daar deugen mensen niet. Maar het blijft goed uitkijken en openstaan voor signalen die aangeven dat er iets niets klopt.

Ik zou me tegenwoordig trouwens misschien wel bedenken voordat ik mezelf zou toestaan hoteldebotel te worden in Egypte. Het is een erg instabiel land en voor christelijke vrouwen kan het ronduit gevaarlijk zijn.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:33

Wat eng zeg! Ben benieuwd hoe dit afloopt, ik lees even mee!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:39

Ssenna schreef:
Klopt maar hier krijg ik beetje het gevoel dat alle Egyptenaaren als beesten worden bestempeld wat dus absoluut niet zo is!
Er zijn in egypte evengoed mannen die je aan hun zaakje aan de hoogste boom wilt knopen maar die zijn er in ieder land..
Ik wil nu niet goedpraten, maar hier wordt er gedaan of er alleen maar slexhterikken zijn..
En onthoud slechte verhalen worden altijd onthouden maar er zijn ook zat verhalen met een goede afloop helaas is dit niet zo veel sensatie om wat over te schrijven dus plaatsen mensen alleen maar verhalen met slechte afloop:p
Kijk maar naar de media.. hoe opgeblazen de toestand in egypte wordt...

Het topic gaat nu eenmaal over Egypte. Als dit over een ander land zou gaan zouden alle gevaren van dat land voorbij komen. Ze vraagt om hulp, niet geweldig leuke verhalen wat zo'n contractje voor haar zou kunnen opleveren, want eerlijk is eerlijk; in dit geval met een onbekende jongeman, niets.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:45

hoe is de situatie nu TS?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:49

Volg het even, maakt niet uit hoe of wat, iets tekenen wat je niet begrijpt doe je natuurlijk nooit.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:15

TS, hoe is het nu?