Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mijn vent van bijna 30 moest zich ook legitimeren omdattie met mij was 
Mars schreef:Ondanks dat ik de gedachte wel begrijp lijkt het me voor cassieres ook niet altijd leuk om te doen. Maar ik vraag me af he, als je nu met een groepje vrienden drank gaat halen en jij bent de enige die oud genoeg is. Je laat de rest buiten de winkel, haalt drank en je wordt met je vrienden buiten gepakt met de drank. Is de winkel dan nog steeds verantwoordelijk?
Die truc gebruikten wij vroeger al, ook toen moest je je bij sommige zaken samen legitimeren, dan laat je de jonkies gewoon buiten
Lienek schreef:Navidad schreef:Ik werk zelf op twee benzinestations en ik vraag altijd legitatie, doe ik dat niet kan het mijn baan kosten. Ivbm boetes.
Ik vind het ook meer dan logisch dat er om moet worden gevraagd, ik ken genoeg meiden van 16 die minimaal 21 lijken. Beter een keer te veel vragen dan te weinig
Nou ja, problemen.. Er is mij nog nooit echt om legitimatie gevraagd.
Beetje zenuwachtig lopen doen, en ze hebben noooooit hun ID bij zich op één of andere manier. Tsja, dan krijg je het bij mij ook niet mee.
Hoe vaak ik wel niet ruzie heb gehad daarover.. Zie het scenario twee meiden komen de supermarkt binnen, eentje pleurt een fles wijn op de toonbank, de ander zet er een hekje tussen en haalt een kinder bueno ofzo. Ik heb ze samen binnen zien komen en ze lopen de hele tijd te kletsen, maar op het moment dat ik vraag of het tweede meisje zich ook even wilt legitimeren slaat de hele hel los op een of andere manier. Want neeee ze zijn niet samen en dat mag ik helemaal niet vragen. Nou ja dan weet je ook wel hoe laat het is, tweede meisje is dan duidelijk niet oud genoeg om alcohol te halen. Met sigaretten is het ook irritant.. Onze sigarettenbalie zit naast de ingang, dus ik zie vaak genoeg dat "kinderen" buiten geld geven aan iemand die wat ouder lijkt en dat die oudere dan even een pakje sigaretten komt halen. Mag eigenlijk gewoon helemaal niet, maar ik mag er niks aan doen omdat ze niet samen voor mn balie staan 
Clubs gaan hun beleid niet aanpassen, je hebt waar ik vandaan kom bijvoorbeeld overduidelijk de 16+ clubs en de 18+ clubs. Als die 16+ tenten geen alcohol meer mogen schenken loopt dat natuurlijk de soep in. Daarbuiten drinken heel veel jongeren in huiselijke kring. Ik dronk op mijn 14e ook al een glas champagne met oud en nieuw en op mijn 15e dronk ik af en toe gewoon wijn of een biertje bij mn ouders met het eten.
beetje een aparte test want als je gewoon 1 jaar van je geboortejaar afhaalt ben je natuurlijk wel oud genoeg.
_Michelle__ schreef:Ooooh zooooo herkenbaar
Ik ben 28 en wordt ook altijd jonger geschat.
Ze schamen zich daarna altijd wel als ze zien dat ik in 1984 geboren ben.
Ook met uitgaan vragen ze altijd legitimatie. 1 x zelfs gehad dat ik ergens niet in kwam, omdat die man dacht dat ik mijn rijbewijs vervalsd had.
Hij geloofde echt niet dat ik al 18 was (was toen 25).
ik voel met je mee