Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:47

Wat een topic dit, benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Dure spullen zou ik terugbetalen. de rest kan ie in stikken

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:34

Dat zou wat zijn als mijn ex ook even alles ging terugvragen, dan ben ik zo arm (vele treinkaartjes :')). Ik heb niks terug hoeven geven, en ik heb toch behoorlijk wat spullen hier van hem (ook een tv van zijn oma, die ze over had + blue ray speler voor mn verjaardag van zijn ouders).
Vind het wel een lastige kwestie, bij sommige spullen dan. Hij heeft het je immers gegeven dus het is van jou, maarja, het kan toch een hoop geld zijn wat hij dan kwijt is (wel vrijwillig, want het kan altijd uit gaan natuurlijk).

Kettinkjes kan je terug geven, maar pizza's, een ijsje of een bioscoop kaartje kan je echt niet moeilijk over doen. Een beetje zielig gedrag van hem :+.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:37

iets als een kettinkje en andere sieraden zou ik idd ook per direct teruggeven aan hem, maar dat zou ik niet eens willen houden,
mocht van mijn ex een ring niet teruggeven (verlovingsring, samen uitgezocht) heb hem twee jaar bewaart puur omdat ik niet wist wat ik er mee moest en heb hem toen maar ingeruild voor de goudprijs :+

maar normale vejaars cadeautjes etc , :n

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:37

Ik zou 'm lekker zeggen dat 'ie die spullen en het geld op een plek kan stoppen waar de zon niet schijnt en dan z'n nummer en facebook lekker blokkeren, en die van z'n moeder ook :evaw:

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:44

jij zal toch ook igg wel eens iets betaalt heben voor hem ook lekker terug eissen pff wat een loserss bestaan er toch ..

igg lekker niet meer reageren en hem straal voorbij lopen mocht je hem tegen komen!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:46

Pizza afbakken, paar weken laten schimmelen in de kelder en dan terugbezorgen.
Wat een kansloze loser zeg... Niks teruggeven. Als hij dreigt met politie kun je altijd aangeven dat de grotere dingen cadeaus zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 19-02-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:53

echt heel triest, ik heb alles van mijn vriend gehad, van fiets tot auto tot inboedel maar geen haar op zijn hoofd dat ie dat terug zou willen...heel triest

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:55

Zeker een loser. Bah, zelfs zn moeder die zich ermee bemoeid ? :')
Lekker om lachen, hij kan/mag je niks maken..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:39

Ik heb hier nog een halve pizza van gisteren liggen. Kan hem direct naar hem sturen :Y) . Alle andere spullen waar je niet om hebt gevraagd gewoon houden. Da's dan jammer voor hem. Had hijdat maar niet moeten doen. Of gaat hij het dan weer aan het volgende vriendinnetje geven? :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:42

Ts, je bent zelf nogal vaag over wat hij allemaal betaald heeft, zet het eens op een rijtje voor zover je het nog weet. Een verhaal heeft altijd twee kanten, ik vind zijn vraag ook te belachelijk voor woorden maar misschien ben je wel een aantal serieuse zaken "vergeten" te melden hier.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:20

bigone schreef:
Ts, je bent zelf nogal vaag over wat hij allemaal betaald heeft, zet het eens op een rijtje voor zover je het nog weet. Een verhaal heeft altijd twee kanten, ik vind zijn vraag ook te belachelijk voor woorden maar misschien ben je wel een aantal serieuse zaken "vergeten" te melden hier.

Stalling, dat wilde hij zelf, was €100,-
Leadrope 22 feet, was €60,-
Pizza's (denk 3 a 4 keer) + andere voedselgerelateerde dingen, rond de €100,-
Ketting (terug gegeven) ongeveer €40-50
Benzinekosten (dagjes weg, had hij aan mijn moeder gegeven) rond de €50,-
Hondenoppas (3x, ook dagjes weg) €30,-

Ik ben 17 indd en hij is 16, en het heeft precies 7 maanden geduurd, maar dan kan ik ook nog een hele waslijst maken met wat ik, of mijn moeder, uitgegeven heeft :D

Water
Douchespullen
Extra handdoeken in de wasmachine
Algemeen levensonderhoud toen hij een week hier was omdat hij het huis uit was gegooid
Pizza's, jaja ook ik had die een paar keer besteld :+
Avondeten (>50 keer, hij was vrijwel altijd hier, ik nooit daar door zijn moeder)
Liters drinken (van alles)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, aangezien ik maar een keer of 10 bij hem geweest ben in die 7 maanden... :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:22

Klinkt niet als een erg gelijkwaardige relatie, je kunt hem beter kwijt dan rijk zijn denk ik. :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:24

ach joh....spendeer toch geen tijd meer aan zo'n jongen.

als zijn eigen moeder hem op 16 jarige leeftijd al uit huis knikkert zegt dat ook wel wat.
Maak je niet druk om hem, dat is zo'n jongen toch heel niet waard!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:26

Nou, dat zijn niet echt schokkende dingen :P

Die stalling en de leadrope zijn dan de enige dingen die je eventueel terug zou kunnen betalen, maar als dat een normaal cadeau was dan is het vreemd als hij dat nu ineens terug wil.

Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat zijn moeder wat moppert als hij dat heeft betaald van geld dat zij voor hem spaart voor belangrijkere dingen ofzo.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:32

pmarena schreef:
Nou, dat zijn niet echt schokkende dingen :P

Die stalling en de leadrope zijn dan de enige dingen die je eventueel terug zou kunnen betalen, maar als dat een normaal cadeau was dan is het vreemd als hij dat nu ineens terug wil.

Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat zijn moeder wat moppert als hij dat heeft betaald van geld dat zij voor hem spaart voor belangrijkere dingen ofzo.

Dat heeft hij zelf van zijn salaris gekocht :j
Laatst bijgewerkt door X_Sam_X op 19-02-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:33

En was dat dan echt een cadeau ter ere van een verjaardag of kerst ofzo?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:37

Dan moet hij niet miepen, stuur hem een bericht dat hij alle kosten die hij gemaakt heeft maar moet doorsturen maar dat dan ook de warme maaltijden van 50 x 7,50 terug worden gevorderd. Ook even aan zijn ma sturen, ben je gelijk van het gezeik af.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:39

Ik was op dat moment meerdere dingen aan het bestellen, en toen wilde hij het touw betalen.
Heb toen later aangeboden, toen het nog aan was, om het terug te geven omdat ik het banketstaaf vond, want het was mijn paard, maar dat wilde hij niet...
En nu dus wel XD

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:40

Ik zou zoiets terugsturen als: mijn aanwezigheid voor de afgelopen maanden is onbetaalbaar.. ik geloof dat we kiet staan

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:50

Limanade schreef:
Ik zou zoiets terugsturen als: mijn aanwezigheid voor de afgelopen maanden is onbetaalbaar.. ik geloof dat we kiet staan

+:)+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:52

X_Sam_X schreef:
bigone schreef:

Stalling, dat wilde hij zelf, was €100,-
Leadrope 22 feet, was €60,-
Pizza's (denk 3 a 4 keer) + andere voedselgerelateerde dingen, rond de €100,-
Ketting (terug gegeven) ongeveer €40-50
Benzinekosten (dagjes weg, had hij aan mijn moeder gegeven) rond de €50,-
Hondenoppas (3x, ook dagjes weg) €30,-

Ik ben 17 indd en hij is 16, en het heeft precies 7 maanden geduurd, maar dan kan ik ook nog een hele waslijst maken met wat ik, of mijn moeder, uitgegeven heeft :D

Water
Douchespullen
Extra handdoeken in de wasmachine
Algemeen levensonderhoud toen hij een week hier was omdat hij het huis uit was gegooid
Pizza's, jaja ook ik had die een paar keer besteld :+
Avondeten (>50 keer, hij was vrijwel altijd hier, ik nooit daar door zijn moeder)
Liters drinken (van alles)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, aangezien ik maar een keer of 10 bij hem geweest ben in die 7 maanden... :j

Hij gaat zijn benzinekosten even berekenen, rààp me op _/-\o_ :')

Weet je in principe moèt je zelfs helemaal níks teruggeven. En als hij zo flauw moet doen dan zou ik zelf ook niet geneigd zijn om veel moeite te doen in spullen terug te geven. Ik heb er geen problemen mee als iemand op het einde van de relatie komt vragen "goh, zou ik nu het gedaan is die ketting/kussen/handdoek terug kunnen krijgen want...", ookal zou het een in mijn ogen rare reden zijn. Maar als het gaat van "en jij gaat mijn spullen teruggeven en ik heb van de meest belachelijke dingen een rekening gemaakt en mijn mammie komt me ook bijstaan want ik wil geen halve cent aan jou verloren hebben", dan denk ik foert :7

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:54

Maak maar eens een lijstje wat hij jullie gekost heeft en schuif hem dat onder zijn neus. Lekker kinderachtig van hem hoor.

Heb ook zo'n ex gehad die perse op kampeervakantie wilde en dus nieuwe tent, slaapzakken, luchtbedden etc etc, alles nieuw had gekocht. Maand na de vakantie ging het uit en wilde hij dat ik ging delen in die kosten, nou, wat dacht je zelf....

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:01

Wat een aap...

Ik zou blij zijn dat het uit is, ik heb het ook uitgemaakt met mijn vriend en hij zou nog een verjaardagscadeau van mij krijgen en ik van hem. Hij wilde iets van 40 euro, heb m 20 gegeven heb mijn cadeau nooit gezien...
Dat soort figuren gewoon laten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:24

Als hij het nu vriendelijk gevraagd had, zou ik over een paar dingen nog willen nadenken. Maar blijkbaar wilt hij het op de dreigmanier en dan zou de uitkomst voor mij al buiten discussie staan. Hij kon ook gezegd hebben: "He kijk, ik weet dat ik je die dingen gegeven heb, maar vind je het ok om me die en die dingen terug te geven of terug te betalen? Ik heb het geld nl. wel nodig, wat denk je?"

Maar blijkbaar is normaal praten niet meer iets van deze tijd :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:28

Stuur hem de rekening van zijn week bij jullie + alle keren dat hij bij jullie gegeten heeft.

Daarboven zet je heel groot
Rekening Hotel JOUW ACHTERNAAM