Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:08

Aleeneh schreef:
Fee_ schreef:
En ik heet F.eline. Maar iedereen noemt mij Fee en dat vind ik helemaal prima!
Fel, Feli of Felien heb ik overigens echt een hekel aan. Dan luister ik ook gewoon niet. :D
Word wel vaak verward met E.line. Dat vind ik dan weer minder, maar ach, als dat alles is he.

Achternaam is F.reeke. In het buitenland worden we altijd Family Freaky genoemd. _O-

En ik ben daarentegen wel eens voor F.eline aangezien :') Ik zat ook in de klas met een S.eline, dat was ook al zo'n succes. Soms hoorden we echt niet wie er dan geroepen werd. Ik heet dus Eline :')

Haha. Ja..
Ik had altijd een vriendinnen groepje met F.eline, E.line, C.eline en B.erdine. :') Handig!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:09

Ik heet P.aola :j
Vind het persoonlijk erg leuk dat ik de naam bijna nergens terug hoor! Lekker uniek! Vroeger vond ik dat echt jammer moet ik zeggen, kon er de waarde nog niet zo van inzien dat mijn naam zo anders was dan die van mijn klasgenootjes.
Mijn naam wordt wel vaak verkeerd geschreven. Meest geziene varianten: Paula, Paolo, Poala :') Vooral om de laatste kan ik altijd erg lachen!

saskiakefie

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:11

Is jouw naam echt met dat puntje? Hoe spreek je dat uit dan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:12

Ik heet Kim en ben ook een echte Kim! Mijn moeder wilde mij Samantha of Kimberley noemen dan, niks ervan heeft mijn vader gezegd. Ik noem. Mijn kind toch niet naar een toiletrolhouder, als in Kimberley Clark. Dus toen hij is gaan inschrijven werd t Kim! En mijn vriend heet Kay, ook altijd een mooie naam gevonden. :D

mochten we kinderen krijgen wordt t Puk & Iep & Jip. <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:13

De puntjes zijn zodat de namen niet herkend worden bij het zoeken op Google ;-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:16

Ja :D

Ik vind het wel krachting en independent klinken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:17

Fee_ schreef:
Haha. Ja..
Ik had altijd een vriendinnen groepje met F.eline, E.line, C.eline en B.erdine. :') Handig!

Mijn vriendengroepje bestond uit L.isanne, L.ianne en R.yanne :') en alle andere mensen daaromheen eindigden ook op -ne :') Behalve eentje, die viel buiten de boot.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:18

ik heet Stephanie en iedereen zegt steeeeeeeeeeeeefanie, verschrikkelijk :roll: het is gewoon op zijn engels

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:20

Ik heet Jannicke, ben er opzich wel blij mee. Alleen iedereen spreekt het verkeerd uit en schrijft het verkeerd haha :+

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:21

Ik ben blij met mn voornaam, Melissa, maar ik had liever meerdere namen gehad, alleen mn achternaam is erg vervelend, Mud, ik word vaak zo genoemd en er rijmen ook vervelende dingen op, en ze maken een vaak grapjes over.. erg vervelend :( maar wel orginele achternaam, je ziet het heel weinig!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:25

Een congiërge op mijn middelbare school heette ook Mud.. ;-)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:26

Oja, ik heet Brouwer van mijn achternaam en mijn achternichtje (die ik overigens op de manege heb leren kennen) heet Bierhaalder :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:28

MXLISSA schreef:
Ik ben blij met mn voornaam, Melissa, maar ik had liever meerdere namen gehad, alleen mn achternaam is erg vervelend, Mud, ik word vaak zo genoemd en er rijmen ook vervelende dingen op, en ze maken een vaak grapjes over.. erg vervelend :( maar wel orginele achternaam, je ziet het heel weinig!

Ja nou de mijne dan.. W.erkman.. hoevaak heb ik wel niet aan moeten houden: man.. je bent toch een Werkvrouw..
Heeeeeeeellll grappig en orgineel.,.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:30

Ja soms hoor je het eens, maar echt heel weinig hier in de buurt etc! Komt niet vaak voor dus... :+
Oooh dat is ook vervelend zulke grapjes :(

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:31

Dat is grappig, brouwer en bierhaalder :=

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:32

ik ben wel happy met mijn naam, vroeger minder maar nu doe ik het er prima mee :D
mijn zus heet G.itta, werd dus wel vaak G.itta chiquita en D.ana Banana

de varianten? Danna Daana Diana Daan Daantje......

ik ben oostindisch voor alle varianten behalve de juiste :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:34

Ik heet Nicky, nooit problemen mee gehad :) Wordt soms wel eens afgekort naar Nik,
maar vind ik prima.

Ik zie echt leuke namen voorbij komen! Manon (dan Frans uitgesproken) vind ik heel mooi
en Stevie is ook echt super leuk :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:40

MXLISSA schreef:
Ja soms hoor je het eens, maar echt heel weinig hier in de buurt etc! Komt niet vaak voor dus... :+
Oooh dat is ook vervelend zulke grapjes :(

Ja en het stomme is.. mijn ouders zijn niet getrouwd dus bij de geboorte had ik de achternaam van mijn moeder.. en ik had dus graag (inplaats van een andere voornaam) de achternaam van mijn moeder willen hebben.. Ik ben echt van die kant van de familie.. Dus dat had veel beter gepast.. haha

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:46

Ik vind mijn naam prima! Mijn roepnaam is Annemarie, een mengeling van mijn doopnamen, die ik overigens ook prima vind.
Er rijmt van alles op heb ik gemerkt, en bijnamen genoeg! An, Ann, Anne, Annie, Marie, enz.
Op m'n werk wordt ik eigenlijk altijd 'An' genoemd en dat schrijf ik ook altijd daar, veel korter!
Wel onhandig is dat er nog een Anneke en Amber werken, worden 'An' en 'Am' genoemd ^^

Ik hou persoonlijk van echte simpele, nederlandse namen. Mijn zoontje heet dan ook 'Bas', dat hoeft hij denk ik nooit te spellen en later in de kroeg hoeft hij het niet 10x te herhalen :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:58

Ik ben ook wel tevreden, alleen had ik een iets 'vrouwelijkere' naam ook niet verkeerd gevonden! :P Mijn moeder wou me graag J.oanike noemen, vind ik ook wel een mooie naam eigenlijk! :)

Mijn roepnaam is gewoon Marinke, kan niet veel aan mis gaan eigenlijk. Alleen veel mensen maken er Marinka van wanneer je je net hebt voorgesteld en ze moeten je dan roepen, dan corrigeer ik altijd en heb ik er ook geen last meer van. Heeeeel soms wil het ook nog wel Marieke worden, maar komt eigenlijk nagenoeg niet voor. ;)

Mijn doopnaam is dan weer M.aria J.ohanna (vernoemd naar mijn oma), vind dat wel chique staan met mijn achternaam altijd (op diploma's e.d.) (M.aria J.ohanna B.urggraaff ) en zoals met officiele brieven e.d. staat er dan M.J. veel mensen denk dat de M van Marinke is i.p.v. M.aria dus niet zo heel storend haha!

Mijn ouders hebben het daar in tegen wel heel gemakkelijk! Zowel bij beide begint de doopnaam met dezelfde letter als de roepnaam, dus nooit verwarring qua post! Mijn broertje is wel een verhaal apart die heet S.herick (ook nog nooit eerder gehoord) en heeft als doopnaam H.endrik, met post van officiele instanties e.d. staat er dus een H i.p.v. een S voor 'vreemden' geeft het wel eens verwarring voor ons is het heel normaal! "Wie is hier H B.urggraaff dan?" krijg je dan te horen haha! :P

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:00

Ik heet L.indy, komt ook niet veel voor en er rijmt bijna niks op :') broers pestten me vroeger met Lindy pindy poepchinees :')

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:21

Ik heet L.eanne en heb eigenlijk nooit zo nagedacht over mijn naam. Ik heb niks te klagen, komt niet super vaak voor, maar vind mijn afkortingen als in lee, lé, lea toch altijd net wat leuker maar heb geen idee waarom haha. Vind mijn naam prima. :D

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:24

Ik ben wel blij met m'n naam, Iris. :D

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:26

Mijn voornaam is Lili (lielie) en ben er wel blij mee :) niet zoveel mensen hebben die naam. meestal is het dan lilly.
En mijn tweede naam is mignon (minjon). Mijn zus heeft dezelfde tweedenaam.
Moeders vond dat een leuk idee :)

krijg trouwens vaak dingen naar mijn hoofd als piccalilly en lilliputter. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:37

Ik heet C.orien. Prima naam, maar het wordt standaard fout geschreven (Corinne, Corina, zelfs een keer Corin..)
Ook vroeger niet leuk trouwens, er rijmt heel veel op...