Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:10

Nayomie het pesten is heel erg, dat moet ook stoppen maar haal eruit wat positief is.
Jij hoort niet bij het pestgroepje en daar mag je blij om zijn, jij kunt jezelf recht in de spiegel aankijken.

Hhilde zegt het recht voor zijn raap maar daar kun je zeker een omslag in je denken uithalen. Hetzelfde geldt voor Ninks. En het gaat echt voorbij uiteindelijk. Ik ben zodra ik kon uit mijn kleinzielige stadje weggegaan en eerst in Enschede en daarna in Groningen gaan studeren, daar kwam ik wel tot mijn recht met al mijn eigenaardigheden 8-) en ben ik geworden wie ik ben.

Wij zijn kanjerschool en ik ben ook kanjertrainer
Het wordt ook op Middelbare scholen gegeven. Misschien kun je er wat informatie uithalen
http://www.kanjertraining.nl

Nayomie

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:14

Ik ben iig wel blij dat ik geen meeloper ben :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:21

Nayomie schreef:
Ik ben iig wel blij dat ik geen meeloper ben :D

En nog iets om trots op te wezen :D Denk dát maar als ze de volgende keer iets tegen je zeggen. Kop op hoor!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 09:35

Vandaag ga ik een mail sturen of ik van groep gewisseld kan worden. Dan zit ik iig bij mijn vriendinnen

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:41

Zet er ook de reden bij he :)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:56

Beste Nayomie. Weet je wat leuk is? Als je nu dit topic doorleest, zie je dat je langzaam verandert. Je begon als een zielig hoopje, en je hield dat best lang vol...lees je antwoorden maar eens terug: lukt toch niet, kan niet, durf ik niet...Maar als ik de laatste berichtjes van je lees, krijg ik een heel ander beeld. Je wordt wat assertiever, en je denkt meer in oplossingen ipv in problemen. Kortom, je bent hartstikke goed bezig! Jij zelf bent de enige die dit kan veranderen, en daar ben je nu mee begonnen, super!! Schrijf die mail aan je docent recht uit je hart, dan vergeet je niets en komt je boodschap het best over. Laat je weer weten hoe het gegaan is? liefs, Ninia

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 11:02

Hey Ninia. Goh, nu je het zegt... :)
Ik zal idd een mail sturen en laat weten wat er mee gedaan is.

Aleeneh, ja uiteraard. Anders is het lastig om overgeplaatst te worden. Maar ik zet wel neer omdat ik niet zo goed met wat mensen kan opschieten. Het is namelijk de mentor van mijn broer en heb liever niet dat die het ook weet :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:13

En wat als je nu NIET overgeplaatst wordt dan? Misschien kun je het beter gewoon maar zeggen.. Dan heb je veel meer kans op overplaatsing en ik denk niet dat die leraar tegen je broer gaat zeggen dat je gepest wordt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:18

gewoon erbij zeggen dat je niet wilt dat het bij je broer terecht komt :) volgens mij hebben ze dan toch ook gewoon zwijgplicht?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 11:19

Tja, maar dat is niet de docent waarvan ik zeg, laat ik het tegen haar zeggen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:26

Nouja, dat mag. Alleen dan niet zeuren als je NIET overgeplaatst wordt. Als je namelijk aangeeft dat je het niet zo goed kan vinden met sommigen, is de response van een lerares vaak kort maar bondig: 'later zal je ook met mensen samen moeten werken die je niet zo aardig vindt.'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 11:30

Hhilde schreef:
Nouja, dat mag. Alleen dan niet zeuren als je NIET overgeplaatst wordt. Als je namelijk aangeeft dat je het niet zo goed kan vinden met sommigen, is de response van een lerares vaak kort maar bondig: 'later zal je ook met mensen samen moeten werken die je niet zo aardig vindt.'.

Hmm, dat is waar...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:32

Je hoeft niet te vertellen wát ze doen, alleen je kunt wel aangeven dat je je heel ongemakkelijk daar voelt omdat ze je pesten. En dat je liever niet hebt dat je broer dat weet. En je kunt ook best zeggen dat je het moeilijk vindt dat tegen haar te zeggen! Ik denk dat je dan meer kans maakt om overgeplaatst te worden :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:28

ik ben het met bovenstaande reactie eens , bij mij werd ik in een klas genegeerd
het was ook nog een hele drukke klas , toen bne ik overgeplaatst naar 1 klas
waar ik vriendinnen had , en opeens gingen de schooldagen 3 keer sneller

weet je geen klas waar je bij wilt horen ?
ik maakte in die klas eens een inhaalproefwerk en wist het direct , in deze
klas wilde ik komen , ik voelde me er al meteen thuis

en de eerste dag stap ik met mijn vriendinnen de klas in en het was meteen goed :D

hele goede ervaringen met overstappen hier dus ,
ik zo ook echt proberen in een andere klas te komen , misschien als ze het zo
niet willen toch maar meer vertellen ?
mij heeft het heel erg geholpen , en de leerarden zeiden ook allemaal dat ik
veel meer lachte en toen veel vrolijker was :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:30

Goed zo! +:)+

En ongeacht wat er uitkomt, jij bent bezig om je leven in eigen hand te nemen.
Wat me wel heel erg opvalt in je berichten is dat je eigenlijk geen bekenden in vertrouwen durft te nemen. Eigenlijk mag niemand het weten. Hoe komt dat?
Best kans dat je je schaamt dat je wordt gepest? Volgens mij heeft bijna iedereen dat die gepest wordt. Het is onterecht en het houdt je gevangen. Je merkt hier ook al dat je heel veel support krijgt en dat er heel erg veel lotgenoten zijn.
Ik zeg niet dat je het moet vertellen maar je mag je er wel van bewust worden dat je jezelf tekort doet.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:40

Nayomie schreef:
Hey Ninia. Goh, nu je het zegt... :)
Ik zal idd een mail sturen en laat weten wat er mee gedaan is.

Aleeneh, ja uiteraard. Anders is het lastig om overgeplaatst te worden. Maar ik zet wel neer omdat ik niet zo goed met wat mensen kan opschieten. Het is namelijk de mentor van mijn broer en heb liever niet dat die het ook weet :)

Toen ik van school veranderde met mijn beste vriendin, kenden we daar beiden echt niemand.
Wij hebben toen bij onze inschrijving aan de directeur gevraagd of hij daar (vooral het eerste semester) rekening mee wilde houden. En dat deed hij! Samen in de klas, samen in de groep als we praktijk/theorie hadden, en het eerste semester zaten we elke les naast elkaar.

Wij waren toen overgestapt naar hotel, naar een klas die voor hun 4de jaar toen samen zat, vandaar dat we daar zo op stonden. En dat begreep die man best :) En dit is dan eigenlijk een heel stomme reden tegenover die van jou, wij waren gewoon te asociaal haha! Na die eerste 3 maanden zaten we wel gewoon gemengd in de klas hoor, hebben er mooie vriendschappen aan over gehouden ook. Maar die man begreep goed genoeg dat de beginperiode nogal onwennig was voor ons, en daar heeft hij echt rekening mee gehouden :)

Dus denk ik dat ze zeker en vast naar jouw verhaal zullen luisteren, en doen wat ze kunnen.
Hier in BE was er net een tijdje wat te doen rond pesten in een Vlaamse soap; Familie. Ik kijk elke dag naar dat programma, m'n vriendje ook :D
En het is daarom dat ik gisteren en vandaag reageer op je topic. Is eigenlijk zowat de eerste keer dat ik daar tijd voor neem, om over zo'n onderwerp te praten. Heel het gedoe in de soap raakte me echt, ik moest er zowat van huilen. Liep ook bijna fout af (ook al is het dan maar fictie), en dan besef je plots dat het overal gebeurt..

Laat je niet kisten joh. En die puisten waar we het eerder over hadden? Op mijn gezicht is momenteel net een aanslag gepleegd, ziet echt écht niet uit |( Maar de eerste die daar een rotopmerking over maakt, krijgt wel een antwoord hoor. Het innerlijke bepaalt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:33

justkid schreef:
Goed zo! +:)+

En ongeacht wat er uitkomt, jij bent bezig om je leven in eigen hand te nemen.
Wat me wel heel erg opvalt in je berichten is dat je eigenlijk geen bekenden in vertrouwen durft te nemen. Eigenlijk mag niemand het weten. Hoe komt dat?
Best kans dat je je schaamt dat je wordt gepest? Volgens mij heeft bijna iedereen dat die gepest wordt. Het is onterecht en het houdt je gevangen. Je merkt hier ook al dat je heel veel support krijgt en dat er heel erg veel lotgenoten zijn.
Ik zeg niet dat je het moet vertellen maar je mag je er wel van bewust worden dat je jezelf tekort doet.

Ook idd een gevoel van schaamte. Maar aan de andere kant dat er later te veel mensen het weten. En als mijn ouders naar school gaan, ben ik bang dat het pesten erger wordt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:03

Er is nu dus rekenondersteuning. Ik moet ook heen, net als een aantal pesters. Maar godzijdank dat die op een andere dag hebben :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:40

Ik wil beginnen met een mail, maar nu durf ik het niet meer ;(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:41

gewoon doen! je kunt het wel :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:44

(de pestmail naar iemand) Maar ben écht bang dat ik in in real wordt aangesproken. Of dat de persoon niet wil dat ik het tegen hem/haar zeg ;9

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:44

Dan doe je net of het geen mail aan die docente is, maar aan jezelf. Schrijf een brief aan jezelf, vanuit je hart, wat JIJ voelt en wat JIJ anders zou willen. Die mail leg je een nacht onder je kussen, en dan kun je altijd nog bedenken of en hoe je hem wilt versturen.
succes en liefs Ninia

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:45

Maar wat als de docent niet wil dat ik het tegen haar zeg maar tegen iemand anders?
Dan schaam ik me kapot!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:46

nee joh, gewoon doen dan verwijst ze je alleen door naar iemand die het beter begrijpt, zo moet je dat zien!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:47

Ja maar toch. Ik durf het niet ;( En blijf het beschamend vinden.