De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:17

jaaaaa kringloop!! Ik ben ook fan! Ik koop er veel kleding... ik heb een grote maat en voor een broek ben ik bij de Miss Etam toch al snel 50 - 60 euro kwijt! Bij de kringloop betaal ik 4 euro voor een broek :D Is vaak wel even zoeken naar maat 50 maar als ik wat vind neem ik het meteen mee :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:19

ditano schreef:
Hier in het durp zit ook zo,n leuke winkel ...die kopen vaak complete inboedels op .
Heb daar al het een en ander leuks gescoord, meestal loop ik om de twee weken effe naar binne .
krijg ondertussen zelfs koffie aangeboden .Ik koop spullen voor in huis , geen kleren .

Wat een prachtige spullen, vooral die lantaarn! :wow:

Zulke mooie dingen vind ik nooit helaas... Maar ik blijf stug verder zoeken :j

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:27

Hier in Amersfoort vind ik ze erg goedkoop en ze hebben goed spul.
Alle apparatuur wordt uitgebreid getest, alle kleding wordt schoon aangeleverd (werken met een bedrijf samen dat de kleding wast), kapotte dingen kom je bijna niet tegen.
Ze hebben altijd ontzettend veel kleding hangen, waarvan ook regelmatig gloednieuw. Belachelijk eigenlijk als je ziet wat mensen weg doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:18

Yv_ schreef:
Hoe gaat dat dan een beetje in z'n werk daar bij zo'n kringloop?
Ik ben op zoek naar een oudewetse spiegel met bruine omlijsting met wat krullen en brons glaswerk.

Antiekwinkel uiteraard niet te betalen en die nepperds van bijv. xenos of leenbakker zijn het allemaal gewoon net niet. M'n moeder kwam met het idee van een kringloopwinkel, maar op de een of andere manier durf ik niet zo goed..
Dat bronze spiegelglas is voor mij echt een must, de kleur van de lijst maakt niet zo heel veel uit, want ik ben bereid om die evt. over te spuiten.

Het is gewoon een winkel, maar dan met tweedehands kleding, meubels en andere spullen. Je moet er dus lekker doorheen snuffelen, of er wat voor jou bij zit. En dan betaal je gewoon aan de kassa ;)
Ik denk dat je héél veel geluk moet hebben dat er zo'n spiegel is, iemand moet m toevallig maar daarheen gebracht hebben. En ik denk dat ie zó weer weg is, zulke spiegels zijn populair!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:37

Maar dat is met alle dingen zo, je moet net geluk hebben! Gister was ik in Appingedam, het is echt zo grappig dat het daar op dinsdagmiddag om 13.00 uur megadruk is! Dan staan er weer nieuwe spullen in de winkel zegmaar. Je moet er niet op letten wat voor volk er dan allemaal rondloopt. :+ En ik thuis ben was ik eerst uitgebreid n'n handen. :')

De wedeka kringloop in Veendam is veel netter en schoner vind ik. En daar lopen over het algemeen ook andere types dan in Appingedam. :+ :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:15

@Yv_ ...GC heeft het hierboven al beschreven ...tis gewoon een winkel met gebruikte spullen .
Ik moet altijd minstens 2 rondjes lopen om alles te kunnen zien , idd snuffelen .
Daarom heeft de winkel hier Stöbertenne ...zoiets als snuffelhoek .
Gewoon regelmatig naar binnen lopen , zo heb ik ook mijn leuke spulletjes gevonden .

Thanks Rije ...Die heb ik niet eens bij de eerste keer gekocht .
Ik heb vaker dat ik iets zie ...het niet neem , het me door mijn hoofd blijft spoken en ik het
toch ga halen .
Zo ook bij dit kastje ....hij is wat apart , ben er dan ook nog niet helemaal overuit of ik hem zo
laat of ga schuren /schilderen.

Afbeelding

Römergläzer ...

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:19

Voor echt leuke kringloopwinkels moet ik altijd een eind rijden, dus ik kan iets niet laten staan en het alsnog ophalen als het door m'n hoofd blijft spoken. Ik zie altijd leuke dingen en loop door, loop daarna nog eens terug naar die leuke dingen en vraag mijn gierige eigen ik of die het er écht voor over heeft :D

Morgen naar Wawollie, heb er zin in! Hoop toch wel leuke spullen tegen te komen, ik heb de aanhanger bij me...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:22

ditano schreef:
Daarom heeft de winkel hier Stöbertenne ...zoiets als snuffelhoek

:D

De kringloopwinkel in Rijssen waar ik het over had heet n' Roondgaank. Dat is 'de kringloop' in het plat. :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:29

Klinkt ook grappig Karin :j ...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:34

Leuk hè? 't Is ook een van de oudste kringloopwinkels die ik hier in de regio ken. Bestaat al bijna 30 jaar (sinds 1984 lees ik net op de site). Er zullen vast nog wel oudere zijn, maar dit is er eentje die ik letterlijk 'groot' heb zien groeien. Professioneler, maar nog steeds net zo gemoedelijk en niet duur.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:46

Wat een kastje :+: Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat je er voor betaald hebt? Hij is echt mooi, zou hem geloof ik niet eens verven.. :n

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:56

Dat kastje, zou ik ook gewoon neer zetten en niets aan doen! Leuk!

Hier ook schuldig aan kingloop shoppen.

Nadeel, ze hebben geen reclame folders en elke dag wissellende collectie met allemaal unieke stukken,
dus om wat leuks te scoren, moet je soms vaak langs gaan.

Recente score..
Salon tafel (meen 40 euro)
Eet tafel met 4 stoelen (samen geloof 85 euro)
Dressoir (geloof 75 euro)
TV tafeltje (laden kastje met ook een deurtje) (22.50) (moet nog geschuurd en geverfd en gelakt)
Grote spiegel met lijst (15 euro)

Had ooit al gescoord
Vitrine kast en kast (beiden 40 euro per stuk)

Ben net verhuisd en op deze manier mijn interieur bij elkaar aan het scharrellen.
Duurt even, maar scheelt heel veel geld.

eettafel en salon tafel na het schuren, verven en lakken.
Dienblad van de action (euro of 5)
Afbeelding

Het dressoir (lijkt hier donkerder, maar komt omdat flits hem niet haalt) en 1 van de stoelen zichtbaar)
Afbeelding

Wil nog 1 mooie kast erbij in de kamer.
En ik wil nog een schommelstoel en wat leuke lampen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:42

Wat een leuke spullen komen er voorbij!! :D Tafeltje hierboven is ook super leuk!!

Ik ga denk ik morgen weer ff.. alhoewel... heb net vanavond een nieuw trailer gekocht, dus moet weer beginnen met sparen.. :$

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:42

vandaag in gorinchem bij de kringloop geweest
gloednieuwe spijkerbroek voor 2,75, twee wierookplankjes (40 cent per stukn) de hond heeft mijn eigen plankjes versnipperd dus had geen zin in nieuwe :+
geweldig 70ties dienblad, notenkraker in de vorm van een walnoot, 2 moestuinboeken, een engels leesboek en twee martin gaus hondenboeken en twee hema badmatten in hele nette staat
die kringloop is ook heel wat relaxter dan die hier in het dorp, veel overzichtelijker en netter :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:31

janique schreef:
Wat een kastje :+: Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat je er voor betaald hebt? Hij is echt mooi, zou hem geloof ik niet eens verven.. :n

Ik heb er 55 Euro voor betaald ...

Fotootje van iets dichter bij ...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:15

Hier ook een kringloop-fan! :D
Er zijn hier in de buurt niet zo veel kringloopwinkels, maar ga wel vaak in andere steden naar een kringloop. Vaak boeken en schilderijtjes enzo :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:02

Dat kastje is echt heel gaaf! Zou hem ook zo gekocht hebben en zo laten!

Wat ik trouwens wel 'apart' vind.. ik had een nieuwe bedombouw gekocht. De oude op speurders niet weg te krijgen ook niet gratis.. Ik breng hem naar de kringloop, hebben ze hem binnen gezet. Wij lopen nog wat te neuzen lopen een keer langs de meubels. Bed verkocht voor 40 euro! (was een soort van ikea bed van 20 jaar oud die ooit gekocht is voor nog geen 200 gulden..)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:22

Ik vind de kringloopwinkel ook geweldig. :) Ben er tot nu toe een paar keer geweest en kan me er wel de hele dag vermaken, zoveel is er te zien. Mijn ma en ik gaan altijd naar de kringloper in Naarden.
De boeken vind ik echt super. _/-\o_ Ik koop ze nergens anders meer.
Ik ga zo proberen mijn leukste aankopen op de foto te zetten.

mogley74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 a 3 keer per dag op marktplaats rond speur. Jawel, op gratis.
Vrijwel alles in ons huis is gratis opgehaald. Niet vanwege het geld (vaak zijn we het wel kwijt aan benzine), wel vanwege het verhaal achter het meubel. Nieuw is niet mijn ding.
Likje verf, fles schoonmaakmiddel... We hebben een inrichting waar ik met trots van durf te zeggen dat ik dit bij elkaar verzameld heb. Aan de reacties van iedereen te horen zodra ze binnen komen mag ik dat ook met trots zeggen ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:30

Ah okee, dan je wel. Hmm, toch maar eens een poging wagen dan.
Stel je voor dat ik maar net die perfecte spiegel misloop :).

Heeft iemand hier ervaring met de kringloop in Wateringen? Reed er van de week doorheen en zag die ineens. Zou verder echt geen idee hebben of er nog meer hier in de buurt zit..

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:35

Door dit topic krijg ik ontzettend veel zin om weer naar de kringloop te gaan! :D
Heb er ooit een spiegel gekocht, nieuw van de Ikea maar heel goedkoop toen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:46

Ik ga zometteen even :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:44

Wat een zooi was er vandaag zeg. Smoordruk, maar zoveel troep. Heb voor op mn werk 4 puzzels, pimpampet en bingo gescoord voor 5,25 :)

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:48

Ben ook beetje verslaafd aan de kringloop. Ik koop er eigenlijk erg weinig,maar vind het heerlijk om er rond te lopen en te neuzen :-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:59

Ik ga ook graag naar kringloopwinkels, rommelmarkten of tweedehandswinkel. Voornamelijk voor meubels en woonaccessoires. Net nog geweest en een super lief vaasje gekocht. Ook kijk ik veel bij het serviesgoed, ik hou van verschillende stijlen, kleuren en vormen.

Pas nog in het Gelredome geweest, heb daar een mooi ouderwetse, glazen stolp gevonden, een super mooi blik en een kerstboomstandaard van groen glas, ook mooi om gewoon bloemen in te zetten.

Mijn inrichting is ook veel van de kringloop. Ik hou van de jaren 50-60 qua stijl. Valt me inderdaad wel op dat men tegenwoordig bij de kringloop wel soms absurde bedragen vragen :+

Ik zal eens een paar foto's maken en uploaden!