Onhandige mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Re: Onhandige mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:45

Wat een heerlijk topic.
Ik ben zelf ook niet de handigste, deuren open doen terwijl ik een glas vasthou is gegarandeerd succes, al m'n drinken ligt dan op de grond, want een hand een kwart slag draaien gaat niet, dat moet alle twee.
En wat ik me ook herinner als de dag van gisteren: 6 jaar geleden, eerste week middelbare school, ik moest drie trappen op, de eerste trap, vol onderuit, en dat niet naar beneden glijden, neehee plat met m'n snufferd op de trap voorover gevallen, nou ja, kan een keer gebeuren, de tweede trap gebeurde precies hetzelfde, toen begon de schaamte al wel een beetje naar boven te borrelen. Toen het de 3e keer gebeurde wilde ik eigenlijk het liefst blijven liggen, en kwamen de opmerkingen, en iedereen lag helemaal dubbel. Dat was toch wel het dieptepunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:31

Anna, dat is écht waar, dat je andere hand mee wil doen.

Vriendinnetje van me werkt bij de politie en vertelde dat als ze een deur open doen met hun pistool in hun hand ze áltijd hun vinger van de trekker moeten halen. Klasgenoot van haar deed dat tijdens de training een keer niet, mooi dat hij afschoot toen hij met zijn andere hand de deur open deed :oo

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:34

Deuren openmaken met drinken in je handen, hier ook een bekend probleem :') Ik probeer het altijd op te lossen door de klink met mijn elleboog naar beneden te duwen, zodat mijn hand gewoon recht kan blijven :')
Dit is overigens ook verre van een garantie voor niet knoeien :+

Oei, dan schrik je toch ook wel even, als je pistool ineens afgaat :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:35

Ik doe het met m'n heup. Werkt tegen knoeien, niet tegen blauwe plekken :=

Ja ze waren ervoor gewaarschuwd. Dat het daadwerkelijk gebeurde was wel even een shock _O- Zaten losse flodders in dus het had niet echt impact maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:02

Lente vs deur;

*leun*
:?
*duw*
:)*
*trek*
*werpt nog even een >;) blik omdat het eigenlijk best stom is dat hij alleen naar binnen toe open gaat*

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:04

Herkenbaar _O-

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:05

Oei dan schrik je ook wel even ja.
ik zet nu eigenlijk m'n glas maar weg als ik een deur open moet maken want inderdaad met de elleboog gaat ook altijd fout, dan schiet de deurklink bijvoorbeeld omhoog en gooi ik alnog altijd m'n drinken over me heen.
Ik ben ook een ster in dingen spontaan loslaten, dan ben ik gewoon aan het eten en dan ligt ineens m'n broodje op de grond en ik heb geen idee hoe het gebeurt is.
In de nacht naar de wc is ook een feestje, we hebben een muurtje naast de wc en daar zit ik gegarandeerd tegenop, hoe erg ik m'n best ook doe het muurtje te ontwijken en dan is iedereen wakker en probeer ik heel zachtjes terug te sneaken naar de slaapkamer waarbij ik dan de deur raak, en m'n bed, en de dekens op de grond gooi in een poging ze over me heen te slaan, waar dan de xbox controler nog op ligt die met luid kabaal de grond raakt, of trek in een poging de lamp op nachtkastje uit te doen de hele lamp van het nachtkastje af. Het komt er uiteindelijk op neer dat het hele huis wakker is als ik een poging doe naar de wc te gaan.

@Lente :') dat is inderdaad ook een terugkerend probleem, deuren die maar naar een kant toe open gaan, ik zit in een rolstoel dus als ik denk dat de deur nog op een kiertje staat wil ik er welleens tegenaan rijden, met het idee dat het ding dan open gaat, alleen is dat een beetje jammer als de deur de andere kant op moet.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:07

Ik praat en denk altijd hard op, en dat is in sommige situaties niet altijd even handig.
Heb dit ook meerdere malen gehoord, probeer er dan nu ook zeker rekening mee te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:12

Oh Anna, dat is helemáál onpraktisch! Een vriendin van me zit ook in een stoel en die is er enorm handig mee. Ik had al 20x op de grond gelegen bij de dingen die zij doet :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:13

Ik ben aan het renoveren, dus daar komt uiteindelijk ook schilderen bij te kijken. Leuk zou je denken, wel dat vind ik ook! :) Maar op die bewuste dag zat ikzelf helemaal onder de verf. Mijn ouders en broer keken nogal raar en vroegen of ik de muur had proberen te omhelzen >;) Dat ikzelf vol hing kon ik nog mee leven, wassen en het meeste is wel weg. Maar toen ik 's avonds met een paar vriendinnen wat ging drinken... Vroeg een vriendin "schatje, heb je geschilderd?" - "Eeeum ja, hoe weet jij dat?" - "Je jas zit vol verf". Blijkbaar waren er plekken in mijn auto van de verf en daar heb ik dus mijn propere jas ingelegd :roll: ^) Zelfs mijn sleutelhanger-paardje die normaal vos is, was nu bijna een schimmel ;( :+

De eerste laag verf hebben ik en mijn beste vriendin trouwens samen gedaan. Wie zat er helemaal onder de verf? Nou ja, niet de vriendin (op een paar spetsen na)...

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:15

Ik ben er ondertussen ook wel handig mee, maar dat zijn dan van die dingen die dan thuis wel gaan omdat ik weet naar welke kant de deur open gaat, in openbare gebouwen weet je dat soms niet en dan klap je met volle vaart tegen een dichte deur.

Mijn mooiste actie is eigenlijk toch nog wel het tussen de deur vastzitten in de tram.
Een paar jaar geleden was ik in Duitsland en wilde met de tram of metro welke precies weet ik niet meer, en ik zag voor mij de deuren sluiten, en ik dacht, daar kan ik nog tussendoor, en dat lukte, alleen mijn rugzak had het niet gehaald waardoor die vast zat tussen de deuren, normale deuren gaan dan weer open, deze niet, maar doordat de hengsels of hoe je die dingen noemt aan een rugzak naar elkaar getrokken werden door de deuren kreeg ik ook de rugzak niet meer af, ik heb 5 minuten met m'n schouderbladen tegen elkaar tegen de deur aan gestaan, ik was een soort van aan de schandpaal genageld, ik stond vast, en iedereen kon me uitlachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:21

_O-

:(:)

:=

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:28

Ik ben bij de eerstvolgende halte ook gelijk uitgestapt en heb gewacht op de volgende die eraan kwam, kon het niet aan om in die metro te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:29

Hahaha zou ik ook hebben gedaan :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:33

AnnaR schreef:
Ik ben bij de eerstvolgende halte ook gelijk uitgestapt en heb gewacht op de volgende die eraan kwam, kon het niet aan om in die metro te blijven.

:')

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:34

AnnaR schreef:

Kan ik me iets bij voorstellen :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:40

Hier ook iemand die onhandig en lomp is en de coördinatie heeft van een vaatdoek :+ Vorige week viel ik nog over de hond heen, dat heeft als gevolg dat ik met knalroze gips zit te kijken om m'n arm :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:50

Ja hier nog één! Ik heb standaard een blauwe plek op mijn elleboog, op de één of andere manier zit de muur achter ons bed me áltijd in de weg. :')
Ook weet ik mijn hoofd te stoten tegen de meest onmogelijke dingen, te vallen, dingen kapot te maken, dingen te laten vallen, noem maar op. :+
Het went... :')

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:08

Vorig jaar winter..........

Ik was in de supermarkt, waar de vloer glad en nat was.
Ik wou nog snel een pizza grijpen in de vriezer...........kwam er net niet aan..............
nog iets verder naar voren bukken............en HOPPA ik lag erin!
Alleen mijn benen bengelden uit de vriezer.
Ik moest er dus eerst helemaal inkruipen om er weer uit te komen.
WAT een blunder.....

ik ben maar 150 cm groot en met al die dikke kleren aan was ik net een michellin pop.....
De kassiere, iedereen lag in een deuk...ik had wel fijn gekneusde ribben..........

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:09

Of in het schemer een stok in het bos willen pakken voor de hond....en zo in een drol grijpen............
natuurlijk geen doekje bij de hand..............

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:11

Maar ik heb toch even goed gelachen om je verhaal, ik zie het al helemaal voor me, een michellin mannetje in een vriezer waarvan de beentjes er nog uit hangen :')

Luz_ElenaEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:26

AnnaR schreef:
Ik ben er ondertussen ook wel handig mee, maar dat zijn dan van die dingen die dan thuis wel gaan omdat ik weet naar welke kant de deur open gaat, in openbare gebouwen weet je dat soms niet en dan klap je met volle vaart tegen een dichte deur.

Mijn mooiste actie is eigenlijk toch nog wel het tussen de deur vastzitten in de tram.
Een paar jaar geleden was ik in Duitsland en wilde met de tram of metro welke precies weet ik niet meer, en ik zag voor mij de deuren sluiten, en ik dacht, daar kan ik nog tussendoor, en dat lukte, alleen mijn rugzak had het niet gehaald waardoor die vast zat tussen de deuren, normale deuren gaan dan weer open, deze niet, maar doordat de hengsels of hoe je die dingen noemt aan een rugzak naar elkaar getrokken werden door de deuren kreeg ik ook de rugzak niet meer af, ik heb 5 minuten met m'n schouderbladen tegen elkaar tegen de deur aan gestaan, ik was een soort van aan de schandpaal genageld, ik stond vast, en iedereen kon me uitlachen.

O dat is echt mijn grootste nachtmerrie. 1 keer zat mijn tas vast toen ik erin wilde rennen gelukkig met hulp van medereizigers hem er tussenuit gekregen.

Ook nog een grote blunder ik was met iemand achterop een steile brug aan het opfietsen ik was bijna op de top en die vriendin maar schreeuwen dat ik het ging halen en dat ik er bijna was. Langs dat fietspad stond een haagje op een gegeven moment redde ik het niet meer en mijn vriendin sprong nog net op tijd van de fiets af maar ik was te laat lag ik daar in het haagje met fiets en al. Denk je dat ik daar met mijn 185 meter lange slungel wel uit ging komen. Ik zat daar mooi met me kont op de grond en mijn benen en lichaam in de lucht en het haagje werkte niet mee. Of te wel ik zat vast in het haagje... 10 minuten later nadat mijn vriendin was bijgekomen van het lachen en er al een heleboel mensen lachend langs waren gefietst trok ze me eruit :')

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:31

Leuke reacties allemaal, ik ben gelukkig niet de einge kluns :')
Ze moesten maar een middel uitvinden voor mensen die zo onhandig zijn.

Sommige hadden het ook hier over bodybalance, is dat zoiets als yoga ofzo? Want dat heb ik ook een tijdje gedaan maar ben er wel mee gestopt.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:34

AnnaR schreef:

Arme jij, heb je er nog iets aan overgehouden of viel dat nog wel mee?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:37

Gaan fietsen, aan het rood licht stoppen, vergeten een voet op de grond te zetten :roll: Lig je daar mooi te spartelen op het fietspad. Goh, ik kan een boek schrijven precies.