Ja je gelijk krijgen en je gelijk halen zijn twee verschillende dingen. Dit is wel goed nieuws. Ik duim voor je dat je nog wat geld terug ziet! Zou toch van de zotte zijn dat iemand hier zomaar mee weg kon komen.
Een vonnis is 20 jaar geldig. Ik ga niet akkoord met een schuldsanering, dus als ze dat traject hebben gehad kan ik daarna weer vorderen. nee ik heb geen melij met deze mensen. Ik ben ook voornemens de vordering te verkopen aan hele gemene mensen.
Als ze wettelijke schuldsanering ingaan, heb je niets meer te vertellen of je wel of niet akkoord gaat. Wanneer de wettelijke schuldsanering wordt beëindigd met een schone lei is je vordering niet meer opeisbaar. Tevens kan een deurwaarder gewoon tussentijdse afdrachten doen hoor, in plaats van alleen als de vordering geheel is voldaan. Alleen moeten wel de kosten van de deurwaarder gedekt zijn, die worden er eerst afgehaald.
Voor wettelijke schuldsanering moeten alle schuldeisers akkoord gaan.... Ik ga er niet mee akkoord. Zo hebben een aantal kennissen van mij ook na hun sanering alsnog af moeten lossen. Dus daar hou ik mij maar aan vast. Ik vraag me af op deze kladlopers uberhaubt in aanmerking komen voor een dergelijk traject.
Babsiej
Geplaatst: 14-04-14 21:49
Voor wettelijke schuldsanering hoeft geen enkele schuldeiser akkoord te gaan.
Ze gaan een minnelijk traject doorlopen, wanneer enkele schuldeisers niet akkoord gaan met een minnelijk voorstel kan een dwangakkoord worden aangevraagd of een wsnp aanvraag.
Een rechter spreekt de WSNP uit en wanneer mensen zich normaliter 3 jaar ( termijn kan langer worden ) aan de afspraken houden wordt de zogenaamde schone lei toegekend. Alles wat " gespaard " is tijdens het traject wordt verdeeld onder schuldeisers, waarvan preferente schuldeisers het dubbele ontvangen, en daarna is de vordering niet meer opeisbaar.
Ja het klopt wel wat je zegt, maar in de praktijk wordt het niet zomaar toegekend. Ik heb een hele goede reden om niet akkoord te gaan, bedreiging, dwarsliggen, niet op komen dagen bij de zitting, etc. Oftwel ik ga er zeker niet vanuit dat ze uberhaubt in dit traject mogen komen.