Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flair"]
Euhm, mijn moeder heeft geen geestelijke handicap maar een lichamelijke. Dat staat er toch duidelijk?
[/quote]
Dan is jullie ma bij haar volle verstand, ondanks dat ze jou gekregen heeft!Nee, grapje, grinnik.
Kennelijk is de lichamelijke handicap van je moeder zodanig dat zij zelf een menswaardig en ook een volwaardig bestaan kan hebben. Dat vind ik toch een ander verhaal hoor.
[quote="flair schreef:En wat nou als iemand een kind krijgt en 2 jaar later blind/doof wordt?
Mijn moeder heeft dit nl ook niet mijn hele leven.
laurae schreef:De grens die ik heb gezet was volstrekt willekeurig. Maar het lijkt mij toch voldstrekt duidelijk dat iemand met het verstandelijke vermogen van en kind van 6 niet in staat is om een kind op te voeden!
verderop heb ik neergezet dat iedereen aan de prikpil zou moeten tot dat zij aan kinderen denken. Aangezien hulpverleners niet 24 uur per dag bij de bewoners zijn kunnen er een hoop dingen gebeuren waar geen zicht op is. Beetje banketstaaflig als ze wel sex blijken te hebben maar jij dacht dat dat nog niet zo was.
De opmerking die jij dan neerzet slaat helemaal nergens op. VG moeten niet geserilisserd worden om te voorkomen dat er meer VG komen!!! Maar voor de veiligheid van de kinderen die geboren worden!!!!
Het gaat er niet om of het 'moreel' juist is om een VG een kind op te laten voeden , het gaat hier in de discussie om de veiligheid van de kinderen die dan geboren worden! Daarom ben ik voor sterilisatie.
Overigens is er voor mijzelf weinig verschil tussen een prikpil en sterilisatie: uiteindelijke doel is hetzelfde, alleen bij sterilisatie hoeven ze niet om de zoveel weken geplaagd te worden met een prik.
Cassidy"]
[quote="h_henkie schreef:Deze diskussie zal nooit ten einde komen. En dat is maar goed ook. want iedereen heeft het recht tot leven en wie ben ik, of jij, om te bepalen hoe een ander moet leven.
Maya schreef:<knip>
*Nu ben ik kort door de bocht met mijn mening!* Groep 1 weet waar ze het over hebben, en groep 2 niet. Hoe hard jullie er ook mee werken, leren, enz. Jullie zullen nooit echt snappen hoe het is, om te leven met een geestelijk gehandicapte. Om te snappen hoe hij denkt en doet. Nu gaan jullie allemaal roepen, dat je dat wel weet en snapt. Echt niet. Simpel, na jullie werk gaan jullie weer naar huis, naar je normale leven en alles. Jullie leven niet continu samen met een verstandelijk gehandicapte, jullie maken niet alles geheel en precies mee. Daarom zullen jullie dat nooit echt volkomen snappen.it was mijn persoonlijke mening, val me er maar op aan, maar het is wel mijn mening.*
<knip>
Over het argument, dat je het recht niet hebt om te beslissen om in iemands anders lijf te snijden. Dan vind jij ook dat je niet mag beslissen om andere beslissingen voor iemand te nemen. Dan mag je ook niet beslissen dat iemand hulp nodig heeft. *Ik kom hier niet zo goed uit mijn woorden, maar ik bedoel, dat als je vind dat je over 1 onderdeel niet mag beslissen omdat het "volwaardige mensen" zijn, dan vind je ook dat je dat over alle onderdelen niet mag doen, omdat het immers volwaardige mensen zijn. Dat zijn ze IMO niet.*
h_henkie schreef:1.
Wat ik me dan afvraag is waat je dit idee vandaan haalt. (argg hulpverleners vraag) Deze gedacht komt nou niet zomaar uit de lucht vallen.
h_henkie schreef:Ik zit me nu het volgende te bedenken. Iedereen heeft er zo zijn mening over. Maar hoe vertel je dat nou een vg. Het verhaal dat je een vg kindje al dan niet kan krijgen, gaat er bij een vg nou eenmaal niet altijd in. Hoe denken jullie daar dan over?
gegroet h.henkie
Cassidy schreef:Jantina, jij bent voorbelast omdat jij zelf zo'n broer hebt. Ik weet ............. Als er niemand over praat is het probleem daarmee de wereld nog niet uit!
pferdtje schreef:Het type eindeloze discussie die bij ons ook gevoerd wordt. Ik vind het absoluut belachelijk om iemand het recht op een kind te ontnemen. Ik ben voor voorlichting en begeleiding.
Desiree"]
[quote="irene schreef:Ik stel het zelfbeschikkingsrecht nog altijd voorop.
irene schreef:[Stel, "men" heeft besloten heeft dat jij geen kinderen mag krijgen om wat voor reden ook. Dan vindt jij het geen probleem dat er zonder jouw toestemming een niet medisch noodzakelijke ingreep aan je lichaam plaats vindt?
[/quote]