miss_lizje schreef:Ik ben zelf christelijk opgevoed maar heb er niet heel veel mee. Bij veel dingen had ik toch wel echte vraagtekens. Ik kan bijvoorbeeld echt niet geloven dat Abraham 160 jaar werd. Misschien hadden die mensen een andere jaartelling. Maar met toen de tijd de leefomstandigheden en gebrek aan medische kennis kan ik gewoon niet geloven dat sommige bijbelfiguren zo oud werden. Van de week nog een intressante discussie over gehad met mensen oud mijn ouders' kerk.
Tuurlijk kan je vraagtekens zetten bij de verhalen uit de bijbel, net zoals dat je vraagtekens kan zetten bij de evolutie-theorie. Wat mij stoort is dat vraagtekens bij de wetenschappelijke theorie vaak als enorm worden afgedaan door door gelovigen, terwijl vraagtekens bij het verhaal uit de bijbel worden afgedaan met 'ja maar dat is maar net hoe je het opvat' of 'zo is het gewoon' of 'dat is dus het stukje geloof'.

Ik vind het wel knap dat jij verder durft te kijken en de discussie durft aan te gaan. Zeker aangezien je ook het verhaal uit de bijbel van jongs aan hebt meegekregen!