Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:34

Mensen die meteen op de toeter drukken wanneer je auto een keer afslaat (bijvoorbeeld bij een stoplicht of een rotonde). Juist door dat getoeter meteen wordt ik zenuwachtig waardoor het optrekken soms wat langer duurt. Als mensen een paar seconden meer geduld zouden hebben...

Yviertje

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:41

Eigenlijk kan je al deze ergernissen samenvatten. En zo te lezen doen heel weinig bokkers dit ook. Een paar posts boven mij staat dit volgens mij al eens: het niet anticiperen op een verkeerssituatie.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:17

WillemYntJee schreef:
Sorry hoor maar al die mensen die 100 of 110 op de snelweg rijden waar je 120 of 130 mag, vind ik echt levensgevaarlijk. Zal best wezen dat je auto dan t zuinigst is, maar als je zuinig wil doen doe je toch lekker je auto weg. Ik rij ook netjes maar dat houdt wel in dat ik de toegestane snelheid rij en niet langzamer.

Weet je dat de minimum toegestane snelheid 60 is op de autosnelweg := Dát vind ik pas gevaarlijk. Snap niet dat dat niet minimaal 80 is. :\

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:28

Wat ik persoonlijk het meest irritant vind is mensen die op de linkerbaan blijven plakken op de (snel)weg. En mensen die geen knipperlicht voeren als ze afslaan bij een rotonde.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:37

Wat me wel opvalt hier is dat er heel wat mensen zijn die lesauto's irritant vinden... Maar iedereen heeft ook leren rijden in zo'n ding. Waarom ga je daar over zeuren en geef je niet gewoon een ander ook de kans om het te leren?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:42

Oh ik had vanmorgen nog een zeer geirriteerde bestuurder achter mij ! Raakte hem ook bijna trouwens.
Maar ik had dus al een poosje mijn knipperlicht uit om naar de rechterbaan te schuiven, dit is in dit geval ook direct een uitvoegstrook. Hij wist dus dat ik naar rechts wilde maar hij wilde me toch nog even langs die kant voorbij! Ik zag dit niet want hij zat inmijn dode hoek, schrok wel even natuurlijk.
Maar goed alles goed gekomen.
Dit soort dingen kan ik dus echt heel erg boos om worden want het is gewoon echt gevaarlijk!!

Verder idd bumperkleven, helemaal dol en opgefokt word ik er van. En idd mensen diei veel te langzaam rijden, dus 60 waar je 80 mag e.d. Van langzaam verkeer zoals trekkers e.d. kan ik het nog wel hebben, maar gewoon personenauto's die dat doen maken me echt boos :+

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:45

Hier een goed verhaal over automobilisten. Of liever gezegd, een traktorbestuurder. We kwamen met twee paarden aan op een landweggetje en hij bleef 100 meter voor ons wachten en reed pas weer weg toen we 50 meter verder waren. Echt top!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:21

Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden en een middelvinger krijgen.
En nog erger: als ik links af wil slaan, m'n hand uitsteek, netjes op tijd voorsoorteer en dan automobilisten die er tóch nog ff snel langsrijden over de andere weghelft en vaak ook nog een stukje over de stoep. Gebeurt hier regelmatig op de weg naar m'n huis en vaak gaat het maar nét goed. Dan denk ik echt 8)7 als je een seconde geduld hebt kan je achter me langs..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:24

De onverdraagzaamheid en agressie in het verkeer irriteert me heel erg. Als iemand maar het idee heeft dat hij of zij " belemmerd" wordt in de vooruitgang worden er meteen gevaarlijke toeren uitgehaald om maar snel verder te kunnen. Terwijl de tijdswinst misschien 5 minuten is. Bumperkleven, toeteren, afsnijden, rechts inhalen, je van de weg duwen. Allemaal het gevolg van intollerantie.

Ik ben vaak van de weg geduwt met mijn canta omdat ik op het fietspad moest gaan rijden met die k bak, met een paraplu bewerkt en bespuugd omdat ik op het fietspad reed en de oudere personen vonden dat ik op de weg thuishoorde. Gevaarlijke inhaalacties om wegscheidingen heen om dan vlak voor me rechts af te moeten. Het engste ooit was een grote dikke vrachtwagen die op 30 cm afstand achter me ging zitten duwen op een weg waar we beiden geen kant opkonden. Dit was met een gewone auto op een 60 weg. Hij heeft zeker 20 minuten zo achter me gezeten. Niets hielp, remmen, mistlicht, alarmlichten. Niet fijn.

Daarnaast het gebrek aan verkeersinzicht door jong en oud tegenwoordig vaak. Remmen voor een enge flauwe bocht en daar dan met 20 doorheen gaan. En alleen strak voor je kijken en vergeten lijken dat er ook nog ander verkeer is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:43

zap schreef:
Oh ik heb nog wel iets. Het is druk en je rijdt de snelweg op in een streep auto's. De auto voor je blijft gruwelijk irritant zo hangen dat jij geen kant op kan en de auto achter vliegt gelijk de snelweg om vervolgens jouw ruimte in te pikken, waardoor jij zwaar de sjaak bent.

Is inderdaad lastig. Mijn oplossing is meestal om eerst flink wat ruimte te laten vallen, zodat je daarna zelf goed de ruimte hebt om je plek uit te kiezen en te versnellen. Goed timen, want je moet al op tijd weer versnellen, anders blijven de auto's achter je geirriteerd en halen ze je alsnog in. (Of het nou kan of niet.)

Waar ik trouwens wel om moet gniffelen, zo af en toe zie je hier op de ring iemand echt belachelijk asociaal rijden. Slalommend door het verkeer (links-rechts inhalen, door rood rijden, enorm drammen...) en ruim 5km en 4 stoplichten verder sta ik dan alsnog gewoon naast hem. Het helpt namelijk niks :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:17

Ik heb een paar dingen die ik écht vervelend vind:

* Bumperklevers
* Geen gebruik van knipperlichten, was optie misschien?
* Mensen die uit een zijstraatje komen (dus ik rijd op de hoofdweg), eerst een halfuur naar links en naar rechts kijken en wanneer ze dan eigenlijk plek tekort hebben om nog op te rijden gaan ze toch oprijden waardoor ik vol in de remmen moet
* Mensen die niet vlot doorrijden in het verkeer
* Linksplakkers

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:29

Shadow, die vind ik idd ook hilarisch, wil ook nog wel eens vriendelijk zwaaien als ik weer naast een persoon sta wat zo de weg over stuitert en er niets mee op schiet

ik erger me op zich niet zo idioot veel aan dingen ...of niet aan veel dingen :+
ben ook geen bumperklever etc... behalve dan als je achter een busje rijd, welke 40 rijd op een 80 km weg en dat ook op zo'n manier doet dat je er met de beste wil van de wereld en zonder! tegenliggers er niet voorbij kunt...dan wil ik wel laten zien dat ik er graag langs wil...dus linkser gaan rijden met knipperlichtje aan etc , ...en dan blijft ie dus rijden :x kreeg zelfs nog ene vinger :+

ander dingetje is idd auto's zonder knipperlichten :? waren ze optioneel ofzo?
en een hele irritante,
ik haal in en ik rijd 135 op een stuk weg waar je 120 mag, rechts rijd een stoet vrachtwagens en dan komt er zo ene grote glimmende leasebak vanuit het niets op je bumper gedenderd word boos omdat hij moet afremmen, gaat zitten gebaren etc als ik dan op mijn gemak heb ingehaald en inmiddels minimaal 1 middelvinger, 3 signalen groot licht en andere handgebaren heb gekregen , rijd ik op dat moment inmiddels 120 en duurt het verrekte lang voor ik weer rechts rijd kan ik je vertellen...dan word je aangekeken op het moment dat ze je voorbij komen blazen , ik kijk niet, maar een handgebaar "mak aan" krijgt ie dan toch wel...
ikke last van jou, jij last van mij nodejú ;)

maar over het algemeen rijd ik zelf vrij relaxed, houd afstand, laat bijtijds gas los voor rotondes etc , hou wel van doorrijden, maar wel waar het kan zeg maar

heb trouwens wel een schurfthekel aan geen verlichting voeren tijdens schemer...eerste wat ik doe als ik de auto start is licht aan gooien,
fietsen zonder licht en brommertjes/scooters die in je dooie hoek gaan hangen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:35

Wanneer 2 invoeg rijstroken weer 1 worden moeten er al gelijk 2 ervoor in duiken.
Als ik 1 met hoge snelheid aan ziet komen die nog net voor mij moet gaan invoegen, blokeer ij gewoon.
En dan,rij ik expres iets langzamer.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:43

Heerlijk, bumperklevers :D Kom maar op!
Ga dan altijd heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaaaaaaaaaaaaaaaam een baantje op zij, zodra ik dit kan. (wat ik sowieso altijd doe, blijf nooit onnodig plakken)

Vaak krijg ik dan een woeste blik en krijgen zij een :D terug.

Edit: Nog een leuke, iemand die onnodig links blijft kleven: rechts er naar gaan rijden. Niet inhalen, want dat mag niet. Maar wel aanstalte maken om harder te gaan rijden. Dan meestal hebben ze door dat ze makkelijk op zij kunnen.

Ook eentje die je vaak ziet: minimaal 3 baans weg en dan in het midden rijden. Terwijl er NIEMAND, maar dan ook NIEMAND verder te bekennen in. Ik rij netjes rechts, dus ik moet dan voor boerenpummel eerst naar heeeelemaal naar links om hem in te kunnen halen. Vaak doe ik dat ook en schiet ik iets sneller dan normaal van links naar rechts. Zo van; HALLO?! De weg is vrij....
Ook dan vaak mensen die toch ineens op de rechter baan gaan rijden zodra ik dat heb gedaan.

Opletten schijnt moeilijk te zijn in het verkeer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:52

Ik zwaai dan ook altijd even :')
Meestal krijg ik dan alsnog een middelvinger :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:55

SAKKIA schreef:
Ik zwaai dan ook altijd even :')
Meestal krijg ik dan alsnog een middelvinger :D

Dan is het leuk om een overdreven 'cry baby' (klik :D ) gezicht te trekken of een overdreven :oo. Maar dan ook als dat ze het nog zien snel over te gaan naar m'n 'I don't care face', zoiets dus.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:57

Ik heb nog wel een irritatie, net weer gezien in het verkeer. Een tweebaansweg en een medeweggebruiker blijft op de linkerbaan plakken. 50km weg, rijdt 45 km/h. En dan rijdt 'ie daar, omdat 'ie na 3 km (!) bij de stoplichten linksaf moet. Dude, het was hartstikke rustig op de weg, je kan er écht nog wel tussen als je het eerste stuk op de rechterbaan blijft. }:0

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:04

t ergste waar ik me aan irriteer zijn mensen die niet bezig zijn met t verkeer maar b.v met hun make up of telefoon in de auto of aan hun haar.

heb met lessen keer zo een domme truttehola achterin (mijn toen der tijd gloed nieuwe les auto) gehad we reden op een hele drukke rotonde en madam liep te kleven als een malle en in me spiegel zag ik dat ze make up aan t opdoen was...
toen ik de rotonde af wou rijden stak er in ene een idioot met zelfmoord neigingen over waardoor ik op de rem moest..
en toen ramde madam truttehola dus vol in mijn les auto wat ik aan zag komen en de instructeur ook...
was toen mijn eerste keer dat ik gelijk leerde om papieren in te vullen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:06

Warbling schreef:
Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden.

Weet je waar dat ook aan kan liggen? In het noorden (friesland, drenthe, groningen) hebben fietsers binnen de bebouwde kom namelijk GEEN voorrang op een rotonde. Mensen uit het noorden zijn het dus niet gewend _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:09

NathalietjeB schreef:
t ergste waar ik me aan irriteer zijn mensen die niet bezig zijn met t verkeer maar b.v met hun make up of telefoon in de auto of aan hun haar.

heb met lessen keer zo een domme truttehola achterin (mijn toen der tijd gloed nieuwe les auto) gehad we reden op een hele drukke rotonde en madam liep te kleven als een malle en in me spiegel zag ik dat ze make up aan t opdoen was...
toen ik de rotonde af wou rijden stak er in ene een idioot met zelfmoord neigingen over waardoor ik op de rem moest..
en toen ramde madam truttehola dus vol in mijn les auto wat ik aan zag komen en de instructeur ook...
was toen mijn eerste keer dat ik gelijk leerde om papieren in te vullen.

ojaaaaaa....verschrikkelijk...heb eens iemand zijn auto zien lanceren tegen een stoeprand op...zat te smssen oid...
die sloopte alleen zijn eigen auto ermee, dan is het nog wel grappig :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:11

44Myrthe44 schreef:
Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Zo iemand ben ik :') .
Ik erger me juist aan al die mensen die geen geintje benul hebben van efficiënt rijden, en al die benzine verspillen door snel op te trekken en laat te remmen. Immers: alles wat je moet remmen, gooi je weg aan benzine, want dat heb je dus eigenlijk te veel gas gegeven (dat zei mijn rijleraar altijd :P).

Ik vind dat zo'n dooddoener, rijd dan toch met de fiets of met een Tesla als je dan toch zo zuinig wil zijn.
Als je toch al in de auto zit, geef dan gas

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:13

Ohh ik erger me zoo vaak op de snelweg. Als ik ergens heen moet, zorg ik ervoor dat ik alle tijd heb, dus haast heb ik zelden want daar komt nooit wat goeds van.
Ik erger me vooral aan de automobilisten die 100 in een oud autootje rijden waar je 120/130 mag, en dan gaan proberen in te halen. Van Zwolle naar Brabant zie ik het zoo vaak. Ik rij stevig door, om ervoor te zorgen dat achter mij de auto's ook kunnen door rijden. Ik rij dan ongeveer 140, op de linkerbaan. Autootjes die dan met een minimale snelheid op de linkerbaan rijden, kan ik me wel aan ergeren.
Wil je niet 120 of 130 rijden, blijf dan weg van de linkerbaan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:16

Oeh nog een ergernis waar ik net aan dacht: mensen die de we zoeken en bjigevolg midden op de baan stil gaan staan (en dan nog zonder knipperlichten ook!) Hoe gevaarlijk! Ik zet me altijd even aan de kant als ik iets aan het zoeken ben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:17

> mensen die geen knipperlicht gebruiken op rotondes (zou zo veel tijd schelen, nu moet je maar afwachten of ze afslaan of niet)

> mensen die overdreven toeteren als ze ergens wegrijden (mijn baby slaapt heel licht en wordt daar wakker van)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:18

Winged schreef:
Warbling schreef:
Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden.

Weet je waar dat ook aan kan liggen? In het noorden (friesland, drenthe, groningen) hebben fietsers binnen de bebouwde kom namelijk GEEN voorrang op een rotonde. Mensen uit het noorden zijn het dus niet gewend _O-

Oh echt := Maar er staan wel borden en haaientanden..
Laatst had ik wel een keer flink geluk, ik fietste over de rotonde, auto stopte netjes. Ik zie een iets te hard rijdende én bellende automobilist aankomen en die klapt zo op die auto die stopte :oo Dacht echt wow, als ik die auto ervoor niet geweest was had ik een paar meter verder gelegen.
Die man was ook superboos, schelden enzo :roll: gelukkig hadden ze beide alleen blikschade en was die voorste niet doorgeschoten :=