Stoppen met paardensport... En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:19

Ik heb er best wel vaak aan gedacht om er mee te stoppen maar ik denk dat ik het niet zou kunnen.
Zou mijn pony echt veel te veel missen, maar denk niet dat er na hem nog een eigen paard komt.
Of ik er mee zou stoppen dan weet ik nog niet, misschien een bijrijdpaard voor een paar dagen in de week.

Wat zou ik doen als ik geen paard meer had?
Op dit moment vooral veel videogames en computeren maar ik hoop dat ik binnenkort een baan heb en wat nieuwe mensen ontmoet.
Dan zou ik me daar veel mee bezig houden.

Ik zou wel een andere sport willen doen, of naar de sportschool, want anders word ik veel te dik. :+

Vind het wel interessant om te lezen dat er toch best wel wat bokkers zijn die eigenlijk met paarden gestopt zijn.

Pauline

Re: Stoppen met paardensport... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:20

Ik ben gestopt wegens veel te weinig tijd en geld.
Maar nu...tja je mist het toch. Paarden zit in mijn bloed. Zoek ze toch weer op.
Alle tijd die over is, die was er al niet, dus dat probleem ken ik niet.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:21

Ik zou ook nooit kunnen stoppen. NOOIT. Ik heb weleens een dag dat ik denk: getsiederrie, nee: vandaag even niet! Maar dan heb ik een dag/2 dagen later toch wel zin om weer met mijn (verzorg)paard aan de slag te gaan. Nee: ik zou hem echt niet kunnen missen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:45

amigootje schreef:
Na overlijden van mijn paard gestopt, ik kon het niet meer.

De tijd die overblijft vul je vanzelf anders in.

Als ik nu bekijk, past een paard niet meer in mijn leven kwa tijd.

Het geld, de tijd, de energie, alles is anders... En als ik terug denk, ik deed het met liefde... Maar leek wel gek... De hele dag was om het paard heen... Daarnaast me hond, werk, vrienden, en anderen zaken...

Nee, het is goed zoals het nu is.

Er zijn dus nog meer mensen als ik pff gelukkig haha. Alhoewel ik niet vrijwillig moest stoppen met rijden en met eigen paarden bleek het achteraf niet zo heel erg.

Ik kom nu zo'n 3 a 4 keer per week denk ik op stal om paarden te verzorgen en daarbij denk ik echt regelmatig van "ik zou er zelf weer 1 willen" zodat ik zelf alles kan beslissen en doen hoe het MIJ goed lijkt maar aan de andere kant denk ik ook dat het niet meer past.
Ik heb zoveel andere dingen te doen waar ik ook van geniet, en ik geloof niet dat ik al mijn tijd en geld weer in een paard zou willen steken.
Waar ik wel nog regelmatig over nadenk; een eigen shettie, gewoon voor de leuk. Maar ja, die kan je ook makkelijk eens laten staan als ze toch lekker buiten lopen 24/7. Kost ook lang niet zoveel geld als een groot paard.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:39

Een paard kopen is nog één van de beste beslissingen in mijn leven geweest. Daarvoor was ik zo vaak ziek en moe! Nu ben ik bijna nooit ziek meer, omdat ik 's avonds lekker met mijn dier bezig ben en daardoor alle stress van mijn werk van me af glijdt. Ik heb wel een bijrijder die twee of drie keer per week rijdt/verzorgt, zodat ik ook van mijn sociale leven kan genieten. Voor mij werkt dit prima!

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:40

Ik rijd geen paard meer sinds begin juli, inmiddels ook niks meer met paarden gedaan, hockey inmiddels maar ook gewoon omdat ik hier niet kan paardrijden waar ik nu woon (leiden) en mijn eigen manege is gestopt sinds augustus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:55

Ik vind het wel grappig dat veel mensen reageren vanuit het oogpunt van een eigen paard.
Maar je eigen paard weg betekend voor mij niet automatisch stoppen met paarden.
Ik wist tot nu toe altijd wel ergens iemand te vinden die nog een ruiter zoekt.
Dat kost lang niet zo veel tijd als je eigen paard en is bovendien gratis.
(niet dat ik mijn paardjes nog zou willen missen trouwens).

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:19

Met paarden stoppen? NOOIT! *\%/*

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:50

Vriend vroeg laatst: 'wat deed jij eigenlijk overdag toen je Bailey niet had?'
Typerend, want hij kende me al voordat ik mijn paard had ;)
Paard hoort er gewoon bij. Zodra Bailey er was was het alsof hij er altijd geweest is. Zo vanzelfsprekend! Zorg en tijd voor het paard gaat, ondanks eigen bedrijf en drukte daarmee, allemaal als vanzelf.

Toen ik ooit mijn eerste paard verkocht (geen andere mogelijkheid, bepaald geen keuze) heb ik mijn tijd altijd goed gevuld met school, studie en wat al niet meer, maar altijd met het idee dat zodra het kon ik weer een paard zou kopen. Wat ik ook direct gedaan heb zodra het ook maar enigszins kon.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:00

Ik heb ik 3 jaar 3 paarden gehad en allemaal blessure's waarvan ik er één in heb laten slapen kissingspines en peesblessure's en er twee met pensioen konden op jonge leeftijd ( terugkerende peesblessure en artrose in de knie. Ik heb het geluk er niet voor denk ik :( Ik ben er nu helemaal mee gestopt geen zorgen meer geen gestress hoe ik mijn paard vandaag weer aan tref. Ik heb twee leuke bijrijd paarden en daar laat ik het voorlopig bij. Misschien dat ervan het voorjaar weer een komt maar eigenlijk durf ik het niet meer aan. Ik klim soms echt van gekkigheid bij tegen de muren op omdat ik écht even niet weet wat ik met mn tijd moet doen en verder ook nergens zin in heb.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:11

Ik heb ook besloten te stoppen, na in augustus een zwaar ongeluk gehad te hebben met een paard en mijn rug op drie plekken te hebben gebroken, hoeft het voorlopig voor mij even niet meer.. Paard staat te koop nu, alhoewel ik het wel leuk vind om af en toe eens bij zijn trainingen te gaan kijken. Op dit moment vul ik mijn dagen met op bed liggen en revalideren maar zodra ik de draad weer op kan pakken wil ik vooral van alles gaan genieten wat ik nog kan. Ik wil m'n studie af maken en hierna nog een studie gaan doen. Verder ben ik van plan om veel te gaan reizen en ja hoe blijf je onder de mensen... Af en toe toch eens de stad in? Mensen ontmoeten, nieuwe vrienden maken en daar leuke dingen mee doen. En inderdaad naar de sportschool! Nee hoor, ik denk dat ik mijn tijd best goed kan invullen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 06:05

Ik ben nu 33 en rij paard vanaf mijn 5e en heb eigen paarden gehad vanaf mijn 12e.
Het zit er zo enorm ingebakken dat ik denk dat ik van armoe niet zou weten wat ik met mijn vrije tijd zou moeten doen!
Ik heb een tijdje niet gereden toen Nobeltje spat bleek te hebben en naar een bejaardentehuis voor paarden ging, maar dat heb ik 3 maanden volgehouden en toen ben ik begonnen met bijrijden om 3 jaar later weer een eigen paard(en) te kopen.

Paarden hebben is hartstikke leuk, je bent elke dag bezig en buiten, maar het beperkt ook enorm je sociale leven.
Al mijn vriendinnen kende ik van stal, wat afspreken was niet altijd even makkelijk, want de ene keer was er een concours, de andere keer een ziek paard etcetc.
Dus ik viel in een enorm zwart gat en aangezien ik, op paardrijden na,geen sportief type ben zag ik andere sporten ook niet zitten.

Gelukkig heb ik dus al een hele tijd weer eigen paarden en ondanks dat ik ze soms vervloek wanneer ik door weer en wind erheen ga kan ik toch ook absoluut niet zonder ze :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:21

Joolien schreef:
Je houd iig een berg geld over :D Kun je veel leuke dingen van doen!

Oehh dat zeker weten. Denk dat ik de weekenden wel weet in te vullen zonder paard maar de doordeweekse avonden zullen erg leeg zijn.

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:40

Ik ben nu sinds 4 weken gestopt. na dat ik er voor de zooo veelste keer er van af was gevallen was dit de druppel ( elleboog keer uit de kom, knie verbrijzeld, stijf en blauwe plekken, schaam been gebroken.) Ben te bang dat ik wel een keer mijn nek of rug breek.

Ik mis het wel ontzettend, maar heb zo veel meer tijd over!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:51

Ik heb soms wel eens overwogen om te stoppen. Na 3 keer zijn gevallen en vaak angstig voor mijn pony zonder dat ik er een duidelijke oorzaak voor kon vinden. Heb deze zomer nog mijn andere pony verkocht, maar toch weer een shetlander gekocht en nu opzoek naar een nieuw paard.
Ook wilde ik stoppen, omdat ik voetbal en schaatsen ook een leuke sport vind, maar toch vind ik paarden het leukste wat er is, ik word er gewoon gelukkig van.
Stoppen met paarden doe ik nooit, want als ik dan weer mensen op een paard zie, dan wil ik ook! Met een paard heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Ik wil later van mijn hobby mijn beroep maken, daarom geef ik niet op.
Had ik paarden niets aan gevonden, dan was ik vast sportvrouw geweest. :D

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:17

Hier nog een die definitief gestopt is. Mijn paardje staat te koop via iemand anders zodat ik er geen omkijken meer naar heb. Paardrijden werd voor mij moeten ipv willen. Daarbij hou ik nu zoveel tijd over voor andere dingen! *\o/*

Ik kreeg wel nog de reactie van iemand dat ik verlies zou maken als ik mn paardje nu verkoop. Ik moest er stiekem wel heel hard om lachen. Iedere maand 200 euro kwijt zijn aan een hobby die je niet meer leuk vind zou dus geen verlies zijn? Ik ga me nu minimaal 2400 euro per jaar besparen. Ik denk dat ik juist winst ga pakken! :D

Ik vond de keuze maken niet zo moeilijk: die had ik al veel eerder voor mezelf gemaakt. Ik vond die drempel overgaan wel moeilijk.

Ik denk niet dat ik ooit nog op een paard stap. Mij maak je niet blij met een bosrit: ik vind dat saai. Een paard huren is dan ook geen optie meer voor mij. Daarnaast lig ik ook aardig in de kreukels door al die vallen door de jaren heen. Ik wordt daar te oud voor. Er zijn veel veiligere hobby's die ik ook leuk vind. :j

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:28

ik wordt letterljk echt depri!! :(
weet me echt geen raad met mezelf zonder paard :(
had mn merrie verkocht toen ik net over de helft van mn zwangerschap was...
kort na mn bevalling weer een ruin gekocht :)

en NEE zwangerschap was NIET de reden van verkoop ;)
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 05-12-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:29

Tsja, rijden is sowieso mijn ding niet helemaal.. Dus ik val er ook niet af :D

Maar een leven zonder paarden? No way. Ergens in mn leven ben ik 2 jaar compleet zonder paardencontact geweest. Achteraf was ik in die periode enorm depressief en laatst herinnerde ik me ineens dat een leraar toen een gesprek met me heeft gehad en heeft gevraagd of ik alsjeblieft in Godsnaam weer iets met paarden wilde gaan doen :+

Nu... Soms trek ik het niet doordat mn lijf niet 100% is, besluit ik een dagje rust te pakken en thuis te blijven. Met als gevolg dat ik 's avonds geïrriteerd, lichtgeraakt en chagrijnig ben. Een dag zonder paarden is een dag niet geleefd voor mij... Ik zou ook werkelijk niet weten wat ik dan zou moeten (nu heb ik ook een bedrijf in paardenspullen hoor, dus helemaal stoppen wordt dan wel erg lastig :+ ). Al die tijd over.. Heb ook wel eens uitgerekend wat ik per week over zou houden aan geld. Ja, een hoop dus. Maar wat moet ik er mee? Naar de kroeg brengen? Kleren voor kopen? Sparen....voor wat dan?

Maar; als de lol eraf is kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die er liever gewoon mee stoppen :j Het kost een heleboel tijd en geld en dan moet je er wel plezier van hebben natuurlijk.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:38

Frederieke_ schreef:
ik heb het me ook wel eens afgevraagd, wat ik in godsnaam zou moeten doen de hele dag zonder mn paardje om me heen, ik denk dat ik heel lui en dik zou worden :+

Mijn paard is bijna twee jaar geleden onverwachts overleden, en kan je zeggen ben heel wat kilootjes aangekomen! :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:40

Ik ben gaan hockeyen :))

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:09

Ik ben 2 jaar geleden definitief gestopt, na 8 jaar een eigen paard.
Heb er eerlijk gezegd helemaal niet aan moeten wennen. Ik werk elke dag van 8 tot 5. En heb daarna ook nergens zin meer in.

Sinds een half jaar rijd ik nu 1x in de week op een pony. Best leuk! Maar zou er niet meer aan moeten denken om elke dag heen te moeten.

melmzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:19

Ik zei vroeger ook: ik stop nooooit met paardrijden..
en nu heb ik alweer 5 jaar geleden mijn paard verkocht. In het begin was het lastig, maar erg snel was ik eraan gewend. De tijd die ik over had, was ook super snel verdwenen, geen idee waaraan..
Ik kon eindelijk veel meer skien, dat ben ik dan ook gaan doen, deze sport is nu uit de hand gelopen...
Na het paardrijden heb ik 3 jaar geroeid, dat vond ik super leuk, maar het ging ten kosten van het skien, dus dit ook alweer opgegeven..
En sinds 3 jaar heb ik het kite-surf virus te pakken, en kan nu dus echt niet meer gaan paardrijden of roeien want zodra het waait kan ik alleen nog maar aan kitesurfen denken..
Maar ik denk er nog steeds aan om ooit weer een paard te kopen, maar ik vrees dat het nog lang gaat duren, iig pas als mijn andere verslaving voorbij gaan. Als ik namelijk ergens voor ga dan wil ik ook alleen dat doen...

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:49

Ik ben sinds gister paardloos.
Na 12 jaar paarden te hebben gehad..

Vind het heel vreemd, maar heb zat paarden om te rijden gelukkig :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:15

ik ben dus nog niet paardloos maar heb wel al afstand genomen. De zin is helemaal weg. Paard is echt een schat daar ligt het niet aan. Ik ben dus blij dat een ander de verkoop op zich genomen heeft. ik ga er overigens wel af en toe kijken maar voel geen behoefte meer om te gaan rijden of zo. Gek is dat he?