Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 22:13

Heel erg bedankt allemaal :D geweldig hoe mensen helpen. dankjewel :)

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:18

Eens met de anderen. Een dokter/hulpverlener is een goede stap.

Qua opties in Tilburg: Op 18 en 19 oktober heeft Tilburg University voorlichtingsdagen. Je zou kunnen roepen dat je daar eens zou willen kijken..?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:16

De reden van dit topic is zoveel meer ineens he!. Ik denk dat je hier echt wat aan kan hebben, de steun en adviezen die je hier krijgt. Maak er gebruik van...probeer er iets mee te doen! Bij vragen kun je dit altijd neerzetten. Meerdere weten altijd meer dan 1, sommige hebben meer ervaring, in zelfde situatie gezeten of wat..... Ik hoop dat je er zelf iets aan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:08

Ik vind dat we allemaal wel erg overdrijven zeg.. niet elke man waarmee je via internet afspreekt is meteen slecht. Anders zouden we helemaal nooit meer kunnen daten hier in Nederland, of er over kunnen vertellen op Bokt omdat je meteen iedereen over je heen krijgt die roept "PAS JE WEL OP?!"

Mijn exvriend komt ook van internet, en dat was echt een hele lieve jongen, geen centje kwaad in.

Ik vind het heel rot dat je thuissituatie zo is Riekie.. er zijn inderdaad voorlichtingsdagen van de universiteit, misschien dat je dat als excuus kan gebruiken, al weet ik niet of je VWO hebt gedaan? Kan zijn dat je ouders anders achterdochtig worden.

Verder zou ik inderdaad hulp zoeken, je ouders zijn overcontroleurs, dat beperkt je enorm en zo kan je nooit het zelfvertrouwen terugvinden wat je bent kwijtgeraakt.

Ik zou gewoon afspreken met die jongen, desnoods gaat er een bokker die in Tilburg woont "mee" op een afstandje. En inderdaad, je tante is op de hoogte, dan is er dus iemand met fallback.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:20

Zeg ook niet per definitie dat het een slechte knul is hoor. Maar ik denk dat het raadzamer is om te zorgen dat ze uit de situatie komt en ik heb het gevoel dat ze dit gebruikt als vlucht optie. Maar ik denk dat de meesten wel weten dat je dan in een andere nare situatie terecht kan komen omdat ze zich heel kwetsbaar op stelt. De manier waarop TS leeft is verre van gezond en moet eerst wel goed opgelost worden.

Denk niet dat ze nu op de juiste manier gevolgen kan overzien van overhaaste beslissingen die gemaakt worden in verdriet/angst/onzekerheid.

Als ze wel het contact opzoekt, dan is het idd wel fijn als er iemand op afstand is die bij stress in kan grijpen. Dat sterkt haar ook weer indien nodig.

Is gewoon heel sneu dat ze zo uberhaupt moet leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:21

Doelde niet specifiek op jou hoor :D Maar valt me gewoon op, dat vanaf het begin van het topic TS al gewaarschuwd wordt voor de jongen terwijl wij die niet eens kennen. En dat gebeurt in meerdere topics. Alsof iedere man een loverboy is. :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:23

Oh nee dat zeker niet, denk dat er genoeg onzekere leuke en lieve jongens zijn die op deze manier makkelijker contact durven te leggen. Maar goed.. hoop dat ze steun heeft aan de info die ze hier kan krijgen omdat ze blijkbaar ook gecontroleerd is op internet gebruik. Bedoel, hoe erg kan het zijn dat ze bokt gebruikt kom op zeg. Is toch te gek voor woorden. Als ze 8 is is het een ander verhaal maar meiske is voor de wet volwassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:25

Ja :j daar heb ik ook wat over gepost inderdaad, vind het heel naar dat haar ouders overcontroleren.. ik hoop voor TS dat ze niet kunnen achterhalen dat ze bijvoorbeeld de dokter heeft gebeld.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:05

is er iemand online die ik een PB mag sturen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:07

Ja

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:11

Hier ook, lees gewoon mee, weet niet echt wat te zeggen. :(:) ook hier mag je een pb naar toe sturen mocht je je daar prettig bij voelen. :)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:17

Dank jullie wel allemaal :) heb mensen gevonden. zelfs voor meer dan PB heel erg bedankt!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:45

Wat goed TS dat je de stap genomen hebt om met je huisarts te gaan praten en verdere hulp te zoeken. Het lijkt me dat je in een hele heftige thuissituatie zit en dit is een goede stap om er uit te komen.

Ik begrijp dat je even wacht met het ontmoeten van deze jongen, en dat lijkt me verstandig, voor jezelf alles op een rijtje krijgen en uitzoeken wat je wilt is denk ik belangrijker nu :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:48

:j

Mee eens!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:45

Jans schreef:
Maar valt me gewoon op, dat vanaf het begin van het topic TS al gewaarschuwd wordt voor de jongen terwijl wij die niet eens kennen.

Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de kwetsbaarheid van de TS, in dit geval.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:56

Inderdaad.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:49

Jans schreef:
Maar valt me gewoon op, dat vanaf het begin van het topic TS al gewaarschuwd wordt voor de jongen terwijl wij die niet eens kennen. En dat gebeurt in meerdere topics. Alsof iedere man een loverboy is. :+

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ken ook een jongen via internet, ga hem binnenkort ook voor het eerst zien. Er is helemaal niks mis met hem, hardstikke leuke lieve jongen. Misschien komt het inderdaad wel kwetsbaarheid van TS..

TS, optie om een keer met hem te gaan skypen / bellen om een beetje te weten wie het is? En verdere handige optie's van met je tante naar Tilburg / bokkers die je een oogje in het zeil willen houden zijn allemaal prima ideeën.
Je mag mij ook een PB sturen als je daar behoefte aan hebt. :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:12

Als jij een gezonde thuissituatie hebt is er niks mis met onbekende jongens ontmoeten, maar vaak zijn het de mensen bij wie het privé niet zo lekker gaat slachtoffer van loverboys. Daarom ben ik ook echt een voorstander van eerst de thuissituatie aanpakken en dan lekker gaan daten!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:26

TS is wel het stereotype slachtoffer voor een loverboy, moeilijke thuissituatie, voelt zich alleen, heeft behoefte aan contact met iemand die haar begrijpt. Een loverboy pikt zulke signalen feilloos op én is uiteraard zo goed om haar te helpen, begrijpt haar zo goed etc etc... Zo begint elk verhaal van meiden die in die 'val' zijn gelopen.
Ik snap die bezorgdheid best, krijg zelf ook de kriebels van dit verhaal :j ik vind het dan ook heel verstandig om niet met die jongen af te spreken. Probeer eerst zelf je leven op de rit te krijgen met professionele hulp, niet met mensen die denken je wel even te kunnen helpen, hoe goedbedoeld ook :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:30

Gewoon lekker zeggen dat je hebt afgesproken met een jongen. Zeg dat je samen wat gaat drinken.
Volgens je profiel ben je 18, vrij normale leeftijd om wat te daten :P

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:22

dat klopt belle_boef maar mijn ouders zouden dat niet accepteren. ik zou gisteren bij mijn tante slapen en doet moest ik afzeggen omdat ze mijn tante niet zo mag...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:57

Heb je al wat gehoord van die instantie waar je middels mail contact mee had gezocht?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:13

Hoe zegt ze dat tegen je, dat ze wil dat je het afzegt? En wat zeg jij op zo'n opmerking terug? Wat voor reden zou ze in hemelsnaam kunnen verzinnen waarom je niet bij je tante mag slapen?! Ik was gewoon gegaan. Jammer dan. Maar goed, ik snap dat het niet altijd zo makkelijk is.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 22:34

toen ik zei dat ik bij mijn tante zou slapen "oh nee echt niet. moet niks van dat $#% wijf hebben. zeg maar af je gaat nergens heen" en zei toen dat of zij haar mag of niet daar sta ik buiten. ik heb daar niks mee te maken toen werd ze boos.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 22:36

en nee nog geen reactie