Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kay_Kim schreef:ja de auto hebben we terug... maar deze was zwaar beschadigd... we hebben hem laten herstellen zodat hij terug goedgekeurd werd voor in het verkeer... daarna hebben we hem verkocht, met veel verlies maar het deed ons denken aan alles wat er was gebeurd, zou ons veel geld kosten om hem op te maken... ik had het er in het begin zelfs moeilijk mee om in ons huis te blijven wonen, die angst is nu zo goed als weg, maar je blijft toch alert...
pmarena schreef:Pfft nog maar een matige voortgang dus, wat een ervaring zeg.... klöötzak die gozer dat hij jullie zo beloond voor jullie hulp![]()
Zover ik weet is "ter goeder trouw" zo grappig nog niet... wat ik vaker heb gehoord is dit:
als je als koper geen aanwijzing hebt dat iets gestolen is, en je koopt het dus echt "ter goeder trouw" dan valt je niks te verwijten.
Koop je iets onder schimmige omstandigheden van schimmige figuren voor een prijs die een belletje moet doen rinkelen, dan had je kunnen weten dat er iets niet klopte. Maar als dit niet het geval is dan heb je gewoon in alle eerlijkheid iets gekocht en zou het wel erg cru zijn als je dan je geld en aankoop ineens kwijt bent als er nog een oude eigenaar blijkt te zijn.
Hele aparte situatie vind ik het want het is natuurlijk ook wel een beetje bizar wanneer iets van je gejat is en je vindt het terug, dat het dan ineens niet meer van jou zou zijn...!
Maar bij paarden hoor je het ook wel eens...
Ben wel benieuwd of je wettelijk gezien echt geen recht hebt op je eigen spullen terug, vind het zo bizar klinken altijd!