leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:20

dit was ik nog vergeten te melden, hij gaat bij het franse vreemdenlingenlegioen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 02:21

Owh, wat een drama verhaal..

Je denkt dit alleen te zien in een film.
Maar jullie maken het live mee.

Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat het snel de betere kant opgaat.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:00

Ik heb met verwondering je hele topic gelezen en mijn mond valt er werkelijk van open. Wat een ongelooflijk verhaal. Ik kan me niet voorstellen wat jullie doormaken op dit moment. Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo verraden te worden en voor duizenden euro's bestolen te worden door mensen die je in goed vertrouwen hebt achtergelaten in je eigen huis. Ongelooflijk. Ik kan me voorstellen dat je bijna niet meer veilig voelt in je eigen huis en voor de rest van je leven wantrouwend bent. Verschrikkelijk wat jullie is aangedaan, ze hebben je letterlijk alles afgenomen. Ik weet niet hoe ik dit bericht nou af moet sluiten; ik zou je een hart onder de riem willen steken maar niets lijkt het juist te kunnen verwoorden. Ik hoop dat jullie erkenning krijgen vanuit het rechterlijk onderzoek, dat is wel het minste wat er tegenover mag staan Y;(

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:48

bedankt voor de lieve reactie's ik heb me deze week al enkele keren in slaap gehuild, uit kwaadheid, frustratie en vooral omdat je zelf niets kan doen! Ik hoop dat hij zijn straf niet ontloopt als hij in dienst gaat bij het vreemdelingenlegioen! het is allemaal zo oneerlijk, niet alleen voor ons maar ook voor de andere slachtoffers... en hij doet alsof er niks aan de hand is!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:56

pfff jeetje, wat zal jij je gen**id voelen zeg! ik zou echt WOEST zijn!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 10:08

nou... bijna twee jaar verder... aan het wachten op het vonnis van de advocaat, uitspraak zou 12/9 gebeuren, is dan uitgesteld tot 19/9... maar we weten nog steeds niets... het blijft zwaar, vooral omdat je in die onwetendheid zit... gefrustreerd bent door alles wat er gebeurd is... en het elke keer rond deze periode moeilijke herinneringen boven brengt...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:14

Hopelijk is de rechter niet mild voor hen, maar ik vrees wel dat je niet veel geld zult terug zien.
Wel knap dat je zo volhoudt en je je niet hebt laten doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:15

Bah! Heel veel sterkte! Heb je de auto eigenlijk terug?

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:19

kiwiwitje schreef:
Bah! Heel veel sterkte! Heb je de auto eigenlijk terug?

heel veel sterkte en inderdaad heb je de auto al terug?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 10:23

ja de auto hebben we terug... maar deze was zwaar beschadigd... we hebben hem laten herstellen zodat hij terug goedgekeurd werd voor in het verkeer... daarna hebben we hem verkocht, met veel verlies maar het deed ons denken aan alles wat er was gebeurd, zou ons veel geld kosten om hem op te maken... ik had het er in het begin zelfs moeilijk mee om in ons huis te blijven wonen, die angst is nu zo goed als weg, maar je blijft toch alert...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:25

helaas duurt het inderdaad mega lang voor de rechter eens uitspraak gaat doen ook in Nederland is dat zo :(

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:28

Kay_Kim schreef:
ja de auto hebben we terug... maar deze was zwaar beschadigd... we hebben hem laten herstellen zodat hij terug goedgekeurd werd voor in het verkeer... daarna hebben we hem verkocht, met veel verlies maar het deed ons denken aan alles wat er was gebeurd, zou ons veel geld kosten om hem op te maken... ik had het er in het begin zelfs moeilijk mee om in ons huis te blijven wonen, die angst is nu zo goed als weg, maar je blijft toch alert...

begrijpelijk.
maar je bent goedheid zelve om te helpen en dan doen ze dat..
rare mensen.
veel sterkte :(
en ik duim mee voor een goede uitspraak in jouw richting! *\o/*

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:32

Wat een verhaal zeg! Heb het met open mond zitten lezen.

Veel sterkte er nog mee! :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 10:36

dank je wel allemaal... we zijn op de rechtbank geweest toen het voorkwam... de daders waren ook daar... dat doet HEEL raar... een er van had nog het lef om onze advocaat aan te spreken, dat als er iets was hij altijd contact mocht opnemen en daarna gaf hij onze advocaat zijn adres... terwijl we waarschijnlijk nooit onze schade vergoed gaan krijgen...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:53

Jeetje, ik leed dit topic nu pas. Wat een verhaal! Kende je hun goed? Of waren het kennissen?
Hopelijk komen ze gauw voor en krijgen ze een gepaste straf!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:02

ja we kenden hem wel goed, haar niet... hij kwam dagelijks op de manege helpen waar mijn paard destijds stond, had ons thuis ook al geholpen met het aanleggen van de tuin... ook als ik op stal was, stond hij altijd klaar om te helpen met men paard,... we wisten dat hij een moeilijke jeugd had gehad maar we hadden er vertrouwen in dat hij het juiste pad op ging en we wilden hem daar ook bij helpen... mijn man zegt altijd dat iemand een tweede kans verdient... iedereen maakt fouten... maar spijtig genoeg zijn we hier niet zo best van af gekomen... onze spaarcenten hebben we in nieuwe spullen gestoken... nu we willen gaan verbouwen had het wel van pas gekomen als we deze nog gehad hadden...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:23

Ik lees het topic ook nu pas. Maar wauw.., wat in- en intriest van die twee zeg. Ook het idee dat ze waarschijnlijk gewacht hebben op een moment dat jullie weg zouden gaan, echt onwerkelijk dat er mensen zijn die dat doen.
Ik hoop van harte dat de uitspraak in jullie voordeel zal zijn en dat jullie hopelijk nog een vergoeding krijgen..
Heb je enig idee wanneer je wat zal horen over de zaak?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:27

normaal is de uitspraak dus 19/9 geweest, het vonnis wordt dan opgestuurd naar de advocaat... heb vandaag terug contact opgenomen maar we weten nog niets... gevangenisstraf denk ik niet dat ze zullen krijgen... misschien zullen ze een vergoeding moeten betalen maar ze hebben zelf niets dus kunnen ze ook niet betalen... ik vrees het ergste... dat we niets krijgen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:45

Pff lees het hele verhaal nu pas, wat verschikkelijk!

Stomme vraag, maar het aankopen van gestolen goederen is toch ook strafbaar? (heler) in ieder geval in NL? Dus dan hat je toen toch wel jouw sierraden terug kunnen krijgen? Ben een leek hoor en weet al helemaal niet hoe het in Belgie geregeld is (en waarschijnlijk is het toch al te laat) maar ik leerde altijd dat het handelen en aankopen van gestolen goederen ook gewoon fout is ookal in het in goeder trouw gegaan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:51

Pfft nog maar een matige voortgang dus, wat een ervaring zeg.... klöötzak die gozer dat hij jullie zo beloond voor jullie hulp -O-

Zover ik weet is "ter goeder trouw" zo grappig nog niet... wat ik vaker heb gehoord is dit:

als je als koper geen aanwijzing hebt dat iets gestolen is, en je koopt het dus echt "ter goeder trouw" dan valt je niks te verwijten.

Koop je iets onder schimmige omstandigheden van schimmige figuren voor een prijs die een belletje moet doen rinkelen, dan had je kunnen weten dat er iets niet klopte. Maar als dit niet het geval is dan heb je gewoon in alle eerlijkheid iets gekocht en zou het wel erg cru zijn als je dan je geld en aankoop ineens kwijt bent als er nog een oude eigenaar blijkt te zijn.

Hele aparte situatie vind ik het want het is natuurlijk ook wel een beetje bizar wanneer iets van je gejat is en je vindt het terug, dat het dan ineens niet meer van jou zou zijn...!

Maar bij paarden hoor je het ook wel eens...

Ben wel benieuwd of je wettelijk gezien echt geen recht hebt op je eigen spullen terug, vind het zo bizar klinken altijd!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:52

De juwelen hebben we inderdaad terug gekregen maar van de rest van de spullen is geen spoor... ze denken dat deze goederen in het buitenland zijn terech gekomen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:54

pmarena schreef:
Pfft nog maar een matige voortgang dus, wat een ervaring zeg.... klöötzak die gozer dat hij jullie zo beloond voor jullie hulp -O-

Zover ik weet is "ter goeder trouw" zo grappig nog niet... wat ik vaker heb gehoord is dit:

als je als koper geen aanwijzing hebt dat iets gestolen is, en je koopt het dus echt "ter goeder trouw" dan valt je niks te verwijten.

Koop je iets onder schimmige omstandigheden van schimmige figuren voor een prijs die een belletje moet doen rinkelen, dan had je kunnen weten dat er iets niet klopte. Maar als dit niet het geval is dan heb je gewoon in alle eerlijkheid iets gekocht en zou het wel erg cru zijn als je dan je geld en aankoop ineens kwijt bent als er nog een oude eigenaar blijkt te zijn.

Hele aparte situatie vind ik het want het is natuurlijk ook wel een beetje bizar wanneer iets van je gejat is en je vindt het terug, dat het dan ineens niet meer van jou zou zijn...!

Maar bij paarden hoor je het ook wel eens...

Ben wel benieuwd of je wettelijk gezien echt geen recht hebt op je eigen spullen terug, vind het zo bizar klinken altijd!

Ahh ok, ik dacht namelijk in het verleden gehoord te hebben van mensen die een 2e handse fiets gekocht hadden en dat ze dus de rechtmatige eigenaar tegenkwamen en ze dus de fiets kwijt waren omdat deze dus gestolen was... (via heler gekocht dus voor een normale prijs)

Maar goed, weet er niet het fijne van en wil ook vooral niet het topic vervuilen! Maar was wel even een gedachtegang wbt de sierraden!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 12:07

Normaal wordt het in goed vertrouwen geekocht, was bij ons ook het geval... de juwelier had de juwelen niet moeten terug geven omdat hij ze gekocht had als oud goud en zo rechtmatige eigenaar werd... als hij bv 1/3 van de prijs had betaald van de goudmrijs is dit wel heling...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:09

Hoe hebben jullie ze nu uiteindelijk terug gekregen dan?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:10

Jeetje wat een heftig verhaal. Doe je zo je best voor iemand en dan flikken ze zo iets. Vind dat je er netjes mee omgegaan bent. Ik had ze echt aangevlogen als ik ze nog een keer had gezien.