denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:46

Ojajoh schreef:
tja typisch politie, die zijn niet zo voor de menselijke gevoelens....

ik zeg hulde voor jou, echte dierenvriend!
jammer alleen dat de kat niet meer te redden was,maar baasje weet dankzij jou wel hoe en wat

idd!
en zeker jammer dat hij niet meer te redden was al was hij waarschijnlijk niet benaderbaar geweest als hij veel pijn had gehad en nog leefde. meestal zijn ze dan heeeeel fel omdat ze heel kwetsbaar zijn.
Ik zelf zou hoe erg ik t ook vind als t mijn kat was, wel eeuwig dankbaar zijn dat ik weet wat er gebeurt is en niet er in de avond achter kom als hij niet thuis komt, na weken zoeken t dan maar moet opgeven en niet weet waar hij is en of hij nog leeft.

Dus je hebt super werk gedaan!

Vala

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:52

Kennen jullie deze van Loesje: Zo dit waren de regels en dan gaan we nu over naar de werkelijkheid? Zou een hele goeie zijn voor die agent!

En wat rijinstructeurs betreft die zeggen dat je overal maar overheen moet rijden, pffff, geef me een middagje met zo eentje he!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:54

Vala schreef:
Kennen jullie deze van Loesje: Zo dit waren de regels en dan gaan we nu over naar de werkelijkheid? Zou een hele goeie zijn voor die agent!

En wat rijinstructeurs betreft die zeggen dat je overal maar overheen moet rijden, pffff, geef me een middagje met zo eentje he!

Dat zeggen rijinstruceurs ook helemaal niet, maar je moet wel goed kijken of je wel kan stoppen. Want anders veroorzaak je een vele grotere ongeluk. Met doden. Geloof dat je dan nog wel grotere probleem hebt als een boete. Dat heet dat poging tot doodslag als ik het goed heb.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:57

Natuurlijk moet je uit je doppen kijken! Maar als het even kan stop je toch?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:57

ja als het kan wel ja,

er is ook geen instructeur die zegt dat je dan moet doorrijden als je kan stoppen.
Je auto gaat ook nog eens harstikke aan de knoppen, dus zelfs als je geen dierenvriend bent ben je nog stom bezig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:12

jammer dat zo'n agent dan niet even menselijk mee kan denken. goed dat je gestopt bent! en lekker bezwaar aantekenen als je de bekeuring in huis hebt. en laat je niet meteen afschepen met een standaard antwoord briefje, want ga er maar vanuit dat je die krijgt. daar gewoon weer bezwaar opmaken en de kantonrechter laten beoordelen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:22

_merel_ schreef:
Ojajoh schreef:

Bah wat n nare reactie!

Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen! Maar deze reactie is misselijk!
Die zelfde politie gaat bij mensen thuis vertellen dat hun ouder, broer/zus of kind verongelukt is!
Die zelfde politie gaat huizen binnen waar mensen misschien wel al dagen dood liggen te gaan of al zijn!
Die zelfde politie haalt n man of vrouw uit huis omdat deze zichzelf weer niet in de hand heeft...
Ga zo maar door!
Savonds gaan zij naar huis, naar hun partner/familie en evt kinderen. En dan is met geen pen te beschrijven wat zij soms als politieagent zijnde meemaken! Politieagent zijn is veel meer dan bonnen schrijven en verkeerstekens geven! Ook al lijkt het als burger zijnde het enige wat ze doen! PolitieMENSEN zijn ook mensen! Je weet nooit waar ze waren voor ze deze bon uitschreven!

Dankjewel, inderdaad een nare reactie...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:08

xMarloes schreef:
intral schreef:
Mijn autorij instructeur vertelde mij dat je bij alles groter dan de gemiddelde hond moest stoppen, en alles kleiner gewoon door moet rijden. Correct me if im wrong, maar voor mij klinkt het best logisch

Oh dus als een kat ligt te kramperen van de pijn gewoon lekker doorrijden? :roll:

Ik vind die mensen die zo denken echt zoooooooo vreselijk

Nee je moet lekker ongelukken veroorzaken omdat jij op een drukke weg vol op de noodrem gaat? Want de meeste dieren worden op drukke wegen aangereden hoor ;) .

En dan mag jij mij zooooooooooo vreselijk vinden, maar ik heb liever een kat die al dood is dan een kettingbotsing, ja. Vreselijk he. ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:30

zuske schreef:
Je hebt je auto op een plek geparkeerd waar het niet mocht om je verplichting om een dier in nood zsm hulp te verlenen. Als je bezwaar dan niet wordt toegewezen weet ik het ook niet meer....

Kan jij mij even vertellen waar ik die verplichting kan vinden?

Overigens stop ik waar het kan en als het niet kan rij ik inderdaad gewoon door. Welliswaar met een steen in mijn maag maar wat niet kan kan niet

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:39

Ojajoh schreef:

ik zeg hulde voor jou, echte dierenvriend!
jammer alleen dat de kat niet meer te redden was,maar baasje weet dankzij jou wel hoe en wat

:j :j :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:52

Fijn dat je hebt kunnen slapen TS, ik denk dat je er nog wel een tijdje aan moet denken. Het is niet niets wat je gezien hebt. :(:)
Ik kan er ook niet tegen en elke keer draait mijn maag om bij het zien van de geplette dieren op de weg hier in spanje.
Daarom alleen vind ik dat je deze bekeuring niet verdient hebt.
Poeh dat verhaal van meeuw is wel gevaarlijk hoor een neef van een vriendin van mijn is doodgereden op de snelweg omdat hij een klein poesje wilde redden.

maura mooi stukje tekst en ik ben het ook helemaal met je eens!!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:14

xMarloes schreef:
intral schreef:
Mijn autorij instructeur vertelde mij dat je bij alles groter dan de gemiddelde hond moest stoppen, en alles kleiner gewoon door moet rijden. Correct me if im wrong, maar voor mij klinkt het best logisch

Oh dus als een kat ligt te kramperen van de pijn gewoon lekker doorrijden? :roll:

Ik vind die mensen die zo denken echt zoooooooo vreselijk

Nee je moet lekker ongelukken veroorzaken omdat jij op een drukke weg vol op de noodrem gaat? Want de meeste dieren worden op drukke wegen aangereden hoor ;) .

En dan mag jij mij zooooooooooo vreselijk vinden, maar ik heb liever een kat die al dood is dan een kettingbotsing, ja. Vreselijk he. ;) [/quote]

>>Ik heb het hier over een kat die nog LEEFT en dus vergaat van de pijn en mensen dan nog doorrijden, ja die vind ik echt vreselijk...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:35

en als diezelfde kat dan op een autoweg ligt waar men met 100 overheen gaat zonder verdere uitwijkmogelijkheden? Wat is dan je plan van aanpak?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:42

Polly schreef:
en als diezelfde kat dan op een autoweg ligt waar men met 100 overheen gaat zonder verdere uitwijkmogelijkheden? Wat is dan je plan van aanpak?

typisch bokt, moet lekker door zeuren.
Ja ik zou dan midden op de snelweg stoppen en uitstappen en een gevarendriekhoek plaatsen, beestje inladen en naar de dierenarts brengen.
Nou goed...

Tuurlijk in zo'n situatie gaat dat niet, maar op een provinciale weg of binnen of buiten de bebouwde kom kan je best stoppen om te kijken hoe het met dat dier gaat.
Als je zelf aangereden word vind je het ook fijn als mensen stoppen en je helpen

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:17

Als je zelf word aanreden en diegene rijd door is dat zelfs strafbaar, dus ik denk dat het voor beide partijen beter is als er wordt gestopt.

Bij een kat ligt dat, in mijn ogen anders. Rem jij ook voor iedere kikker of muis dan?
Ik vind het trouwens ook behoorlijk knap als je 100 km/u rijdt en je kunt zien hoe het beestje eraan toe is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:21

tsja 'typisch bokt' is wel een makkelijke dooddoener.
Maar ik ben wel benieuwd hoe mensen dat soort acties voor zich zien, ik zit voor mijn werk hele dagen op de weg en met alle respect: geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om op een drukke provinciale weg (vergis je niet he, daar rijden mensen ook 80 en verwachten ze geen mensen op de weg!) uit te stappen om een dier te 'redden'. Over het algemeen (uitzonderingen daargelaten!!) is die klap zo hard geweest dat ze geen schijn van kans hebben en het lijden alleen maar verlengd word als je zo'n diertje gaat weghalen.
Ik heb er een paar weken geleden nog met de politie gestaan toen een jongeman 5 ronde balen kuilgras verloren was die midden op de rijbaan lagen en dat is echt niet fijn, denk er vooral niet zo makkelijk over!!

Tuurlijk zal ik waar het kan stoppen en helpen, ik ben ook een mens, maar op doorgaande wegen waar 80-100-120 gereden word zal je mij niet snel naast mijn auto zien, ik kom liever heelhuids thuis en een stilstaande auto op de rijbaan met alleen wat alarmlichtjes aan is niet opvallend genoeg, daarvoor heb je de hulpdiensten met oranje of blauw zwaailicht op het dak, dat zie je van verre staan en daar kan je dus ook rekening mee houden.

Maar geloof vooral in het feit dat je zo'n dier nog kan redden, dat geloof heb ik ook gehad en ik heb ook diverse malen mijn leven op het spel gezet, tot je je dat gaat realiseren en erachter komt dat het dat niet waard is.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:23

Ik zou net als ts stoppen voor elk dier, maakt me niks uit en denk dat ik ook niet vriendelijk zou zijn tegen meneer agent, en tuurlijk snap ik sommige reacties met zo word de politie in verkeerd dag licht gezet maar ik wil wel zeggen ik zeg niet dat alle agenten zo zijn maar sommige collegas verpesten het voor de rest. ik mag ze ook niet. het is zelfs zo mijn rij instructeur was agent toen ik het hoorde ben ik gestopt met de rijles. Want ik heb genoeg mee gemaakt en ga ze uit de weg ik zou ze ook zelf nooit bellen als er wat is los het zelf wel op. En dat is dankzij de politie hier. En dus nogmaals ik zeg niet dat alle politie's zo zijn. maar die hier kunnen me rug op:D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:36

intral schreef:

Tijdens mijn rijles zijn mijn instructeur en ik in de ankers gegaan voor een gemiddelde hond en kwam er achter mij dus een binnen rijden met 70. Auto total-loss, maar ik had goed gehandeld volgens instructeur. Met examen kreeg ik precies dezelfde situatie ( gelukkig zonder auto achter me), heb uiteraard weer geremd. Examinator zei: als jij het niet gedaan had, had ik het gedaan en was je gezakt. Ik was dus geslaagd, misschien dankzij eerdere praktijkoefening :D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:43

nou ik denk dat mijn instructeur heeeeeel boos zou zijn als ik zn auto total loss reed.
Je kijkt toch eerst achter/naast je of daar iets rijd voordat je op de noodrem gaat of uitwijkt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:44

ik geloof ook niet dat ik er heel gelukkig van zou worden..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:45

Natuurlijk niet, die waren blij, kregen via verzekering nieuwwaarde vergoed.
Instructeur remde zelf ook mee, was een noodsituatie.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 27-07-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:45

haha, ik denk dat ik wel zeker weet van niet :D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:46

Nee, ik zou echt dolgelukkig zijn joh. :roll: Kijk dat je op een afgelegen weggetje even remt om te kijken hoe het ermee is, kan ik nog in meekomen dat je dat doet. Maar de auto van iemand anders total loss rijden ?! Nee, ik snap het echt niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:47

Wat weet je zeker?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:47

ik gok dat het over het uitkeren van de nieuwwaarde gaat...