Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:16

Sundral schreef:
Ik heb mijn zadel op MP staan en kreeg vorige week een mailtje van een 15 jarige dat ze dringend op zoek was naar een verzorgPONY en dat ze al heel veel ervaring had.. Aan de ene kant kan ik er wel om lachen, maar aan de andere kant is het ook wel vervelend. Het gaat om een zadel van 3000 euro wat ook in de advertentie staat, dus ja.. Lijkt me niet echt niveau 'verzorgpony'.

3000??? :roll: veel succes met het verkopen dan... :') _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:52

Aladin, sorry zie nu zelf dat ik het een beetje onduidelijk heb geformuleerd.. Het zadel was nieuw 3000 euro, dat vraag ik er nu echt niet voor hoor haha.

Samy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:39

Hmm.
Ik kreeg van de week een mailtje van een koper dat het hoesje dat ik opgestuurd had (in bubbeltjes enveloppe) kapot was aangekomen. Ze had hierbij foto's mee gestuurd en het was duidelijk te zien. Geen probleem, stuur ik gewoon een nieuwe op.
Nog geen 10 minuten later krijg ik van iemand anders ook een mailtje dat het hoesje kapot is. Beide hoesjes zijn op dezelfde dag op de post gegaan, dus ik ging er vanuit dat er bij de post niet zorgvuldig mee om was gegaan.
Als ik een nieuwe kon sturen. Die had ik helaas niet meer, dus gevraagd als die een andere wou uitzoeken, of zijn geld terug.

Net nadat ik het berichtje stuurde, dat ik het heel erg vond dat het hoesje kapot aankwam en wel een nieuwe opstuurde, bedacht ik me, dat ik helemaal geen foto had gezien.
Heb ik toen ook helemaal niet bijna gedacht, omdat die andere op dezelfde dag was verzonden en dus ook kapot was.

Ik heb hem op woensdagochtend nog een email gestuurd, met overige informatie en daarna niks meer vernomen.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:40

Ik heb een tijd terug een telefoon cover besteld via marktplaats omdat het scherm van mijn toenmalige Nokia erg gekrast was.
Nadat ik hem gekregen had en mijn telefoon al uit elkaar had liggen, kwam ik er achter dat er een stuk van de cover was afgebroken.
Toen heb ik de verkoper gemaild om dat te zeggen. Na een dag kreeg ik mail terug of ik er een foto van kon maken en dat hij er nog niet eerder problemen mee had gehad.
Maar net die dag was ik een weekendje weg gegaan, dus ik had hem gemaild dat ik na het weekend foto's zou maken.

Ik had het hoesje netjes op tafel gelegd met alle onderdelen er bij. Maar toen ik terug kwam had de hond van mijn ouders de cover gevonden en net het kapotte gedeelte op gevreten.
Ik heb de verkoper maar gemaild dat mijn vriend iets had gevonden om de cover te maken en dat dat me dan weer verzendkosten zou schelen.

Want ja, ik durfde echt niet te zeggen dat de hond het opgegeten had.
Ik dacht niet dat iemand dat dan zou geloven zonder bewijs. Maar om nu een foto van een drol met stukjes cover er in te laten zien leek me ook niet smakelijk. :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:02

Hier ook weer zo''n volhouder... :roll:

Krijg een mail over een produkt wat de prijs is.
Dus ik antwoord,de vaste prijs is 100,-
Mailt hij terug,voor 75,- kom ik het morgen halen.

Ik mail terug,al kom je nu of volgende week dat maakt mij niet uit maar wel voor 100,-

Geen reactie meer gehad,zo vreemd joh :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:04

Vind dat niet zo'n rare reactie hoor Dav, zo bied ik ook wel eens.. Mensen zijn er vaak blij mee als je het zsm komt halen, dan zijn ze er vanaf

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:05

:+ :D Leuk geantwoord!!

Zo irritant inderdaad. Vraag dan niet om een prijs, maar doe gelijk een bod :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:07

Hm, dat vind ik ook geen aardige reactie van jouw kant. Ik mail zo vaak "Voor €20,- kom ik het morgen ophalen". En dan krijg ik vaak terug "Dat is goed" of "Zullen we er dan €25,- van maken?"

Zo'n onbeschofte reactie heb ik eigenlijk nog nooit gehad. :n

Ik kreeg wel gisteren een bod van €15,- op splinternieuwe jeans die ik erop heb staan. Nieuwwaarde €100,-, mijn vraagprijs lijkt me niet geheel onredelijk, €40,-. Teruggemaild "Ik heb al een bod van €30,- gehad, wil je daar nog overheen gaan?" Geen reactie. Dan niet. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:09

Ik vind het niet onbeschoft. Als ik zeg dat iets een vaste prijs is, bedoel ik ook die prijs!
Anders zeg ik iets van 'Ik heb ... in gedachten!'

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:24

Tsja, je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze dan nog bieden. Het blijft tenslotte Marktplaats, soms kun je je nog zo vasthouden aan een prijs die je wilt, maar dan verkoop je het nooit. En je weet nooit of men uiteindelijk nog gaat zakken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik vind niet dat je dan maar onbeschoft moet worden. :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:27

Gelukkig verschillen meningen :D
Persoonlijk mail ik weleens iemand wat voor 'n uiterste prijs die ergens voor in gedachten heeft. Als degene dan bijvoorbeeld 25,00 mailt, zou ik daar dus nooit onder gaan bieden. Of ik geef aan dat ik even verder kijk, of ik bied dat er voor.
Anders vind ik het wanneer iemand bijvoorbeeld mailt 'ik zit rond de 25,00 te denken'

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:11

Kentaro schreef:
. Vraag dan niet om een prijs, maar doe gelijk een bod :P

Hij had al een bod geplaats op mp van 60,- en een dag later mailt hij wat mijn uiterste prijs was,waarop ik dus mail 100,-
Produkt is nieuw zo''n 500,- waard dus op zich is 100,- al relatief weinig.

Anthea schreef:
Vind dat niet zo'n rare reactie hoor Dav, zo

Reactie is ook niet raar hoor, maar wel zo 1 van *zucht* ja hoor,heb je weer zo iemand die nog goedkoper dan goedkoop wil. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:20

helaas gebeurt het hier op bokt ook :j

heb een rijbroek te koop, krijg ik mail dat ze hem over wil nemen voor een prijs waar ik me in kon vinden, en ze wilde weten waarheen ze het kon overmaken
stuur bericht terug met mijn gegevens , maar geen reactie meer
nog mail gestuurd tijdje later, wel gelezen maar geen reactie terug -O-

zeg dan dat je er vanaf ziet,maar geen reactie geven als je iets koop is niet echt netjes.

later zag ik dat ze zich net aangemeld had en geen posts nog had :?

zelfde verhaal met mijn zadel ,ook hier op bokt,ook geen reactie meer ,en dat terwijl ze wilde passen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:06

Nou mijn DS is nog steeds niet verkocht.. Heb hem er nu los opstaan en de spellen ook los.
DS zelf gaat niet weg onder de 55 euro (heb vergeleken met wat anderen aanbieden).

En er is al 3 keer, door dezelfde persoon, 40 euro geboden :+
Diegene bood ook twee keer 50 euro op de DS met spellen. Wel een volhouder zeg.. Maar daar gaat ie dus echt niet voor weg _O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:45

nou ik heb eens een posetieve via bokt ;)
maandag mail gehad dat iemand mijn goldline hoofdstel wilde kopen ,
gister stond het geld erop
en vandaag verzonde da zijn nou fijne dingen :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:16

Kentaro schreef:
Zo irritant inderdaad. Vraag dan niet om een prijs, maar doe gelijk een bod :P

ik vraag ook meestal om een (richt)prijs, koop soms dingen waarvan ik echt niet weet wat de (2e hands) waarde moet zijn :P
Daarna nog bieden, waarom niet? De verkoper vraagt zo goed als altijd een íets hogere prijs dan wat 'ie dacht, rekening houdend met de kans dat er geboden wordt...

Begin dit jaar ook een lief gebaar van een mede Bokster: ik had een dekje gekocht en toen kreeg ik er een (bijna nieuwe) gratis bij omdat ze hem niet verkocht kreeg! Erg leuk om dan je pakje te krijgen :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:46

nieuw topic, dat gaat snel :D ik had nu iemand die interesse had in iets wat ik op marktplaats gezet had, en dan vervolgens boos wordt om de prijzen die ik noem terwijl die exact hetzelfde in de advertentie staan >;) en ook echt op een hele onfatsoenlijke manier, als iets te duur is kun je altijd vragen of het goedkoper kan maar dan hoef je nog niet boos te worden...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:48

mirgino schreef:
helaas gebeurt het hier op bokt ook :j

heb een rijbroek te koop, krijg ik mail dat ze hem over wil nemen voor een prijs waar ik me in kon vinden, en ze wilde weten waarheen ze het kon overmaken
stuur bericht terug met mijn gegevens , maar geen reactie meer
nog mail gestuurd tijdje later, wel gelezen maar geen reactie terug -O-

zeg dan dat je er vanaf ziet,maar geen reactie geven als je iets koop is niet echt netjes.

later zag ik dat ze zich net aangemeld had en geen posts nog had :?

zelfde verhaal met mijn zadel ,ook hier op bokt,ook geen reactie meer ,en dat terwijl ze wilde passen!

dat is inderdaad vervelend, ik heb dan een meisje die iets van mij wil kopen en die kan zelf niet internetbankieren dus die zou een maand geleden al aan haar moeder vragen om het geld over te maken. Heb na een week nog eens gemaild en ze wilde nog steeds maar ze wilde niet haar adresgegevens mailen en inmiddels heb ik ook nog steeds geen geld, dus ik denk dat het maar mooi weer terug de verkoop in gaat

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:40

Ik had laatst een jong paard op MP staan, bieden v.a. 2000,-
Krijg ik eerst een sms-je "wat vraagt u voor de merrie" verder helemaal niets, ook geen naam oid.
Ik dus terug ge-smst "U kunt bieden op MP v.a. 2000 en de vraagprijs is 2500".
Kort daarop wordt er dus 2000 geboden op MP.
Ik ben er niet gelijk op in gegaan om af te wachten of er nog over geboden zou worden.
Kreeg ik enkele dagen later een mailtje van de bieder met de vraag waarvoor ik de merrie wilde verkopen. Toen heb ik geantwoord 2250, kreeg ik een mailtje terug met "heeft u ook een filmpje van de merrie. Ik ga akkoord met de prijs"
Tja, wat moet je daar nou mee? Ik heb geen filmpje maar is het paard nu verkocht of niet? :?
Ik heb terug gemaild dat ik geen filmpje had maar dat ze het paard kon zien als ze kwam en wanneer ze dan wilde komen.
Geen reactie meer en s'avonds werd het bod ook verwijdert...
Ik heb een dag later nog eens gemaild dat ik niets meer van haar hoorde en of ze nog wilde komen (ik wist natuurlijk al wel beter) maar ik vind het dan idd raar dat mensen helemaal niets meer van zich laten horen, of was de belangstelling ineens over omdat ik geen filmpje had? :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:46

Pff ik wordt er ook moe van. Zo moe dat ik m'n spullen tegen dumpprijzen verkoop aan kennissen :')

Zoals met een dekje. Gloednieuw met kaartjes er nog aan en nooit een paard van dichtbij gezien. Had me nieuw €20 gekost. Vaste prijs was €15 en dat stond duidelijk vermeld.
Kreeg ik mail van een meisje dat ze hem voor 10 euro kwam halen. Ik stuur netjes terug dat hij echt alleen maar voor 15 euro weggaat. Kreeg ik een hele scheldmail terug dat ik hem zo nooit kwijtraak en hem net zo goed meteen kan opfikken als hij echt zo in de weg ligt. wtf :')

dan een aardig meisje die hem wilde komen ophalen (ik verzend niet zo graag).
Na heel wat heen-en-weer gemail datum afgesproken. Goed ik ben normaal in het weekend op een camping (als het ware als buitenverblijf) maar dat was te ver dus ze zou hem thuis komen ophalen. Goed, ik op zaterdag vroeg opgestaan, eerst naar stal en terug op het dekje op te halen. Dan nog naar huis met de auto (ruim een halfuur rijden) en onderweg krijg ik plots een sms dat ze van de koop afziet.. Daar word je ook niet bepaald vrolijk van :=

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:49

Joycebunny schreef:
Pff ik wordt er ook moe van. Zo moe dat ik m'n spullen tegen dumpprijzen verkoop aan kennissen :')

Zoals met een dekje. Gloednieuw met kaartjes er nog aan en nooit een paard van dichtbij gezien. Had me nieuw €20 gekost. Vaste prijs was €15 en dat stond duidelijk vermeld.
Kreeg ik mail van een meisje dat ze hem voor 10 euro kwam halen. Ik stuur netjes terug dat hij echt alleen maar voor 15 euro weggaat. Kreeg ik een hele scheldmail terug dat ik hem zo nooit kwijtraak en hem net zo goed meteen kan opfikken als hij echt zo in de weg ligt. wtf :')

dan een aardig meisje die hem wilde komen ophalen (ik verzend niet zo graag).
Na heel wat heen-en-weer gemail datum afgesproken. Goed ik ben normaal in het weekend op een camping (als het ware als buitenverblijf) maar dat was te ver dus ze zou hem thuis komen ophalen. Goed, ik op zaterdag vroeg opgestaan, eerst naar stal en terug op het dekje op te halen. Dan nog naar huis met de auto (ruim een halfuur rijden) en onderweg krijg ik plots een sms dat ze van de koop afziet.. Daar word je ook niet bepaald vrolijk van
:=

Oe er zijn toen vast wat binnensmondse scheldwoorden gevallen in jouw auto :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:54

Bieden op een paard en zonder te zien kopen?Dat is toch sowieso raar?!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:57

Heb nog iemand een linkje voor mij,
Van iemand die mensen in de maling neemt via marktplaats?
Dat je die emails ziet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:11

Net een mailtje gehad op een rok die ik aanbied, als ik discreet ben?
Wat moet je daar nu weer mee?