Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:48

Ja meestal wel. Alleen toevallig laatst niet, ik zou een kaartje meesturen en die was ik vergeten erbij te doen. Die heb ik alsnog gestuurd, en deze week 2 antwoorden gehad. Maar haar maakt het geloof ik niet zoveel uit, ik ga vanaf nu gewoon schrijven wanneer ik eens zin heb :D

AnoukB

Berichten: 339
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:19

Ik heb eigenlijk wel altijd gewacht totdat ik een brief terug had gekregen. Alleen 1x heb ik een hele tijd niets van hem gehoord, toen heb ik een 2e brief verstuurd. Maar later bleek dat hij een tijd in de iso had gezeten omdat hij gevochten had :+.. Alleen daar ga je niet ff 1 nachtje de iso in voor een vechtpartijtje.. Maar hij moest 3 weken :(:)

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:47

Ook ik heb geschreven met gevangenen,twee heren een van in de dertig en een van eenentwintig.
De man van dertig heb ik bewust gedag gezegt omdat hij boos werd omdat ik iets verkeerd begreep {alles gaat in het engels natuurlijk en dat is niet mijn moedertaal :P} op het agressieve af......Nee daar had ik dus geen plezier meer bij als ik een brief schreef.....daarbij ben ik eens gaan google op zijn naam.... :o toen was ik er echt klaar mee.

De andere was als een zoon voor me,moest 25 jaar zitten en zat van af zijn zeventiende.Omdat ik zelf dochters heb van zijn leeftijd begreep ik zo goed wat hij allemaal miste......Daar gaat je hele jongvolwassen leventje....
Hij was negroïde en zei me dat de nor er daar vol mee zat omdat vele Amerikanen discrimineren......
Hij schreef me zijn dag indeling,dat hij bezig was met een studie rechten en zoveel mogelijk klusjes in de gevangenis aanpakte om wat geld te verdienen,zijn moeder was overleden zijn papa niet in staat om hem te bezoeken en langzamerhand werd hij vergeten....
Ik stuurde hem foto's van de tuin,paarden en de seizoenen,hollandse molens,klompen en toen ik een dagje Amsterdam aan deed een ansicht daar vandaan enz enz.
Hij was altijd zoooooo blij als hij iets van zijn hollandsemum hoorde......
Helaas werd hij overgeplaatst en kwam de post niet meer aan waar ik het ook heen stuurde....en heb ik niets meer van hem vernomen,soms vraag ik me af of hij nog wel leeft ..............

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:57

Interessant topic dit, ik ben het niet van plan, maar ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van de anderen hier! :)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:59

binky schreef:
Ook ik heb geschreven met gevangenen,twee heren een van in de dertig en een van eenentwintig.
De man van dertig heb ik bewust gedag gezegt omdat hij boos werd omdat ik iets verkeerd begreep {alles gaat in het engels natuurlijk en dat is niet mijn moedertaal :P} op het agressieve af......Nee daar had ik dus geen plezier meer bij als ik een brief schreef.....daarbij ben ik eens gaan google op zijn naam.... :o toen was ik er echt klaar mee.

De andere was als een zoon voor me,moest 25 jaar zitten en zat van af zijn zeventiende.Omdat ik zelf dochters heb van zijn leeftijd begreep ik zo goed wat hij allemaal miste......Daar gaat je hele jongvolwassen leventje....
Hij was negroïde en zei me dat de nor er daar vol mee zat omdat vele Amerikanen discrimineren......
Hij schreef me zijn dag indeling,dat hij bezig was met een studie rechten en zoveel mogelijk klusjes in de gevangenis aanpakte om wat geld te verdienen,zijn moeder was overleden zijn papa niet in staat om hem te bezoeken en langzamerhand werd hij vergeten....
Ik stuurde hem foto's van de tuin,paarden en de seizoenen,hollandse molens,klompen en toen ik een dagje Amsterdam aan deed een ansicht daar vandaan enz enz.
Hij was altijd zoooooo blij als hij iets van zijn hollandsemum hoorde......
Helaas werd hij overgeplaatst en kwam de post niet meer aan waar ik het ook heen stuurde....en heb ik niets meer van hem vernomen,soms vraag ik me af of hij nog wel leeft ..............

Ahh dat is wel heel erg jammer!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:59

Oh wat naar binky! Kan je hem niet googelen, misschien heeft hij een nieuw profiel aangemaakt? Hij zou zomaar bij de overplaatsing jouw adres kwit kunnen zijn geraakt... Hoop dat je hem nog terug vindt! :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:19

Das wel heel erg jammer Binky.. Ik geloof dat sommige gevangenissen ook niet willen dat gevangenen zich registereren op writeaprisoner, misschien houden ze jouw post tegen oid? Geen idee hoe ver ze daar in gaan hoor, zomaar een gedachte.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:17

Mavelle schreef:
Das wel heel erg jammer Binky.. Ik geloof dat sommige gevangenissen ook niet willen dat gevangenen zich registereren op writeaprisoner, misschien houden ze jouw post tegen oid? Geen idee hoe ver ze daar in gaan hoor, zomaar een gedachte.


Iedere brief werd opengemaakt voordat mijn pen palls ze kregen,er hoeft maar iets in te staan wat ze {de gevangenis}niet aanstaat en de brief komt nooit aan....dat was een van de redene waarom ik altijd alleen maar huis tuin en keuken dingen schreef.
Ook heb ik wel eens een voorkant van een brief [envelop]gekregen,de rest was niet meer aanwezig......en het voorkantje zat geseald in een plasticzakje...waarschijnlijk had mijn penpall iets geschreven naar mij wat niet naar buiten mocht....
Voor die gene die geintresseerd zijn in een dagindeling van een gevangen wil ik wel eens even gaan spitten in mijn berg bewaarde brieven. :list:

Het is alweer even geleden maar ja ik kan wel weer eens opzoek gaan naar Jose.......wie weet vind ik mijn amerikaanse zoon weer terug.
:) En ik ga naar beide gevangenissen daar waar hij eerst zat en daar waar hij naar toe is overgeplaatst toch maar weer eens een kaartje sturen.....wie weet...

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:15


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:02

Aaaah super, wat leuk! En ja, stiekem ben ik wel benieuwd naar hun dagindeling. Ik vind het zo brutaal mijn inmate daar naar te vragen, helemaal omdat ze het er zelf eigenlijk ook niet over heeft..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:21

Ik weet van mijn mevrouw dat ze binnenkort op lockdown moeten. Dat wil zeggen dat ze een soort van in isolatie zitten, terwijl de guards al hun spullen overhoop halen om te controleren op verdachte dingen. Ondertussen krijgen ze echt mega karige maaltijden, en mogen ze verder weinig doen. Maar post ontvangen mag wel :)

Ik ga vanavond weer een brief schrijven denk ik. Mijn vorige was een beetje warrig, was erg moe toen ik het schreef. Heb nauwelijks geantwoord op haar brief zelf :=

Hee Binky, kan je die Lisbeth niet mailen? Die kan je vast meer vertellen! Haar emailadres staat onder haar bericht!

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:39

Kun je ook mailen inplaats van schrijven? Zou ook willen schrijven maar denk dat ze dat thuis hier absoluut niet goed gaan vinden en woon helaas nog niet op mezelf.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:00

Kan je het niet bij een vriend of vriendin laten sturen? En heb je het al eens gevraagd, dat helpt ook wel :j misschien is het niet zo'n groot probleem als je zelf denkt.

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:03

Ja net gevraagd en het was meteen duidelijk. ;) Voor mijn gevoel vind ik het ook fijner om te beginnen met een mailtje, vraag me niet waarom, mischien dat ik dan hopelijk uiteindelijk alsnog kan gaan schrijven.

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:17

Voor degenen die het Nederlandse gevangenisleven interessant vinden..
Buch in de bajes
Buch in de Bajes wordt vanaf 15 april op op zondagavond om 20:00 uur op RTL4 uitgezonden

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:25

Als ik eraan denk zal ik het kijken, lijkt me interessant :)

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:31

Lijkt mij ook interessant....

Alleen dat ze mijn adres weten lijkt me niet zoeen fijn idee :=

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:32

Isegrim schreef:
Daatje schreef:
Vergissing..... Moord, verkrachting...... Tja, wel een vergissing met een vernietigende uitwerking

Je leest mijn post niet goed.

Met die 'vergissing' doel ik niet op de gepleegde moord, maar op de mogelijkheid dat iemand onterecht ter dood wordt veroordeeld. Een eenmaal uitgevoerde doodstraf kun je onmogelijk terugdraaien. Als iemand levenslang vastzit, kun je diegene nog vrijlaten en een schadevergoeding betalen.



Sorry

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:34

XmissdaphX schreef:
Lijkt mij ook interessant....

Alleen dat ze mijn adres weten lijkt me niet zoeen fijn idee :=


*gaap* lees voor de grap het topic eerst even door zou ik zeggen :+

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:41

Ja haha sorry :')
Had alleen de eerste 2 en de laatste gelezen :)

Zal morgen eens kijken op die sites...

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:04

XmissdaphX schreef:
Ja haha sorry :')
Had alleen de eerste 2 en de laatste gelezen :)

Zal morgen eens kijken op die sites...

Dat de gevangene je adres weet is voor veel mensen een struikelblok, maar er zijn al verschillende meningen/ervaringen gegeven waarom de gevangene niks met je adres zou doen.

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:22

Van mij mogen ze rustig mijn adres hebben, alleen tja.. ik ga er nog even over denken. Hoewel ik volwassen ben, mijn ouders vinden dit op zijn zachtst gezegd erg weird..

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:11

Magrathea schreef:
Colorado, kan je moeder niet de brieven inscannen, dat jij ze alsnog leest? En dat jij de gevangene gewoon brieven stuurt vanaf je reis? Als je dat aangeeft zijn er vast gevangenen die dat superleuk vinden :)


Ik denk dat dat inderdaad het handigste is. Ik vind het lastig trouwens, om iemand uit te zoeken, veel stukjes klinken wel goed..

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:28

Elan_GV schreef:
Voor degenen die het Nederlandse gevangenisleven interessant vinden..
Buch in de bajes
Buch in de Bajes wordt vanaf 15 april op op zondagavond om 20:00 uur op RTL4 uitgezonden



Dat ga ik wel kijken!! Lijkt me interessant :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:13

@Colorado, gewoon een willekeurige kiezen. Je kan een beetje selecteren op hoe lang ze al zitten, death row etc. Vergeet trouwens niet 'willing to correspond overseas' aan te vinken! Wel zo handig :)