Ik heb voor Dinsdag afgesproken met mijn vriendin, ik vis met werphengel en zij met een vaste. Trouwens, ik heb zo'n ronde dobber met boven rood en onder wit. Kunnen ze die wel onder trekken? Het is trouwens niet een helke grote.
Dat zijn drijf dobbers,die trekken ze niet gauw onder water.Maar ze zwemmen er gewoon mee weg,dus je ziet het altijd wel als je beet hebt.Als je de kleinste maat hebt,ja die trekken ze wel onder water.
Oké, dan is het goed. Maar Woensdag hadden we een grotere en alles was wel goed afgesteld maar heel vaak was het zo dat er visjes bij zaten maar dat ze hem niet onder trokken, de anderen hadden wat kleinere en die haalden er 6 uit. Ik ga Dinsdag trouwens vissen op Baars. Dus ik heb nu paneermeel en copra melasse door elkaar gedaan voor mijn vriendin. Maar als ik op baars ga moet ik dus pieren hebben, die ga ik zo eens opzoeken, en dan ga ik ze knippen
Je knipt de pieren? heb je zulke grote pieren dan? en die lopen dan toch leeg als je ze knipt. Dat je dat leuk vind,vissen op Baars.Het zijn zulke gulzige vissen,ze hebben bijna altijd de haak achterin de keel. En ja Baarzen die steken wel degelijk hoor,die vin op de rug en de vinnen bij de kieuwen zijn stekels en die kunnen best hard prikken.
corientjuhh
Geplaatst: 18-05-12 17:57
Als je van staart naar kop over hun lijf streelt is het net schuurpapier haha Vind baarzen heel leuk om te vangen Lekkere stevige vissen Vanavond even lekker in de achtertuin vissen met een blikkie mais als aas ^^
Ik viste ook heel veel, als klein meisje van 3 met een snoekhengel in de boot Mijn vader had een camping voor sportvissers gaf ook workshops vissen e.d Vis nu ijgenlijk bijna nooit meer, mis het eigenlijk wel heel erg..
Ik ga gewoon lokvoer gebruiken en pieren aan de haak. Mijn Opa's magische uitspraak: 'Hou het simpel, dan komen ze vanzelf. ' Mijn Opa is er helaas niet meer, maar anders had hij graag meegewild!
labyrinth
Geplaatst: 20-05-12 01:48
Ik snap het wel hoor, dat mensen het leuk vinden om te vissen. Ik vond het ook gaaf om een keer zo'n joekel binnen te halen, wat een kracht zit daarachter zeg! Maar ergens vind ik het wel wreed. Om vissen te vangen en ze dan weer terug te gooien, dat is eigenlijk gewoon leedvermaak in de puurste zin van het woord.
Als je ook van plan bent om ze te eten vind ik het weer een ander verhaal. Maar ook daar zie ik het liever dat ze gelijk een flinke tik op de kop krijgen met een hamer in plaats van dat ze mogen spartelen in een emmer tot ze sterven.
LEKKERGEK
Geplaatst: 03-06-12 11:10
Nou ik zit al vanaf gisteravond aan de waterkant. Lig nu met vriendjelief wakker te worden op ons lekke luchtbed in onze lekke bivvy.. Al mijn kleding zeiknat geregend..
Vanacht wel een karpertje van 8pond gevangen!
Onze maat heeft 1 karper van 20pond en vriendlief had 4 kleintjes..
Helaas is dit water heel vies, liggen allemaal scherpe dingen dus ook een lijnbreuk gehad.. Ach, t hoort erbij!
Toen ik klein was viste ik heel veel met mijn zus. Mijn oom was sportvisser, en samen met mijn vader gingen ze nogal veel op snoek vissen. Ik viste het liefste tegen de stroom in, met een heel klein hengeltje, en heb veel verschillende soorten gevangen, baars, witkat,schele pos, poepegrondel, brasem, paling, ruisvoorns maar het mooiste was achter in de tuin bij mijn oma, daar visten we op zeelt, prachtige vissen!! Nu vis ik nooit meer, omdat er waar ik woon erg weinig water is om te vissen, of ik moet de auto pakken en naar de Ebro gaan. Het is mij niet zozeer om het vissen zelf, meer om de ontspanning , in het zonnetje zitten, naar de dobber kijken en fijn buiten zijn. Ik kan begrijpen dat er veel tegenstand is, ik vind ht zelf ook eigenlijk een beetje wreed, maar er zijn veel meer soorten en ergere soorten van dierenleed te bedenken.
we hebben denk ik met zn 3e wel 100 zwartbekgrondels gevangen... vorig jaar had ik ze nog nooit gevangen of van gehoord. en nu Continue die beestjes... Wel k_t want hun pakken de maai en slikken in een keer in... dus kon elke keer met de hakensteker aan de gang.. ach ja.. we hebben iig een boel gevangen haha
corientjuhh
Geplaatst: 03-06-12 20:29
100 sodeknetter
Ik heb net gevliegvist bij een forellenplas niks gevangen maar ging ook maar 3 kwartier Was eerst er na toe gereden om bij me pa te kijken en.toen toch snel hengel gehaald Daarna mocht ik mee doen met de bbq en heb ik een.werplesje gehad Ze vonden dat ik t goed deed
Vandaag weer koppelwedstrijd gehad Zijn dik 1e geworden hadden de kopstek Wij hadden meeste en hoe verder van ons af hoe lager het gewicht werd Wij hadden 2650 gram ik had de dikste haha Maar me pa de meeste 2e had 2150 dus lekker groot verschil De laatste had 270 gram dus best verschil Helaas laatste jaar omdat jeugdlid max 18 mag zijn