[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:57

Ojajoh schreef:
_Mas schreef:
Goed gezegd. Ik ga toch ook niet zeggen dat iemand lelijk is zonder tatoeages?

Nou, er zijn idd mensen die er van op zouden knappen :')

:')

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:58

horse1984 schreef:
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Laat iedereen lekker doen en dragen wat hij wil. Ik vind het dan ook absoluut niet aanstootgevend maar triest dat mensen op hun werk en sollicitaties hier op af worden gerekend. Ik heb zelf een aantal tattoo's, maar wel bewust gekozen voor een plek die ik altijd redelijk kan verbergen omdat ik me ervan bewust ben dat ik hier helaas op af gerekend kan worden. Nu kan ik er niet om heen dat het zichtbaar is als mijn kleding wat omhoog gaat zitten ofzo. En ook bij zwemgelegenheden krijg je soms rare blikken.

Volledig mee eens.
Het kan mij eerlijk gezegd ook geen r**t schelen als ik geholpen word door iemand met peircings of tattoos, zolang diegene maar vriendelijk / professioneel is. Ik ga niet naar een café voor de serveersters en ik ga ook niet naar het ziekenhuis omdat ik de arts zo leuk vind :Y) . Als zij piercings willen moeten ze dat zelf weten, zolang ze mij maar op de juiste manier behandelen. Vind het jammer dat er soms zo moeilijk over wordt gedaan.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:06

Ojajoh schreef:
_Mas schreef:
Goed gezegd. Ik ga toch ook niet zeggen dat iemand lelijk is zonder tatoeages?

Nou, er zijn idd mensen die er van op zouden knappen :')

Op dit soort momenten mis ik de like-button _/-\o_

Magrathea

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 18:10

Nou ik ben wel eens naar een bepaald ziekenhuis gegaan voor een bepaalde kaakchirurg waar ik helemaal dubbel lag onder plaatselijke verdoving. Leuk joh, lachen terwijl je mond op halfzeven hangt :=

Okee even voor de duidelijkheid: de regels zijn uiteraard wel dat je netjes verzorgd moet zijn, niet teveel makeup/parfum/wolk deo achter je aan, heren geschoren, dames geen nagellak (daar kunnen stukjes vanaf vallen en in je eten/drinken komen, iew :Y) ), haar is gewassen en zit netjes, frisse adem, etc.
Verder werk ik voor een uitzendbureau, voornamelijk bij een bekende evenementenhal. Ik ga niet zeggen waar want dan komen de PM's daar weer zo stroef over :+ Al zijn ze dat vaak ook wel maar toch
Dus het ergste wat ze bij kunnen doen, degenen die een probleem hebben met mijn lichaamsversiering dus, is tegen het uitzendbureau zeggen dat ze mij er niet netjes bij vinden lopen en dat ze mij niet meer op de vloer willen zien (al weet ik niet of ze dat überhaupt ooit gedaan hebben), en het bureau gaat dan met mij in gesprek erover. Maar aangezien ik al 2,5 jaar daar kom zie ik ze dat niet zo snel doen, ik ben verder wel een meesterlijke medewerker die al een aantal keer positief voor barchef is geëvalueerd :+ maar dat is bijzaak.

Nu vind ik het niet zoveel moeite om mijn piercing eruit te halen, maar ik droeg altijd een horseshoe ( :Y) ) ringetje met twee balletjes aan de uiteinden, en die dingen schieten echt zó je handen uit. Een ander ringetje kan niet echt, die moet je met een tangetje eruit halen en dat is natuurlijk helemaal geen doen. Bij dit evenement hadden we speciale bloesjes die bij de damesvariant niet helemaal dicht gaan, ongeveer tot ter hoogte van waar de cup van je bh begint zegmaar :+ Daar stoppen de knoopjes, dus ja. De PM's zijn allemaal vrouwen trouwens hoor :P Dus ja, dan zag je het wel eens. Ik vind het sowieso niet fijn om mijn blouse helemaal tot boven dicht te doen, dat staat zo stijfjes en gaat irriteren bij je nek..

Anyway, als mijn arts een piercing zou hebben zou ik daar best mee kunnen leven. Het is juist leuk als mensen zichzelf durven te zijn :) En je weet tenminste zeker dat je niet zo'n stijve ouwe taart voor je hebt :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:11

Ik heb er zelf totaal geen probleem mee als iemand -in welk beroep dan ook- tatoeages en/of piercings heeft. Veel belangrijker vind ik het dat iemand schoon en vriendelijk is, en die 2 kwaliteiten staan totaal niet in verband met het al dan wel of niet hebben van tatoeages en / of piercings :) .

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:14

Vikki, met jou ben ik het eens. :)

Het erge vind ik nog dat het vaak wordt geassocieerd met asociaal, opstandelijk of onaangepast gedrag. Ik heb me wel degelijk voor een groot gedeelte aangepast.
Ik ben ook zeker niet asociaal, juist beleefd en spontaan. Maar helaas gaan heel veel mensen zich zo belachelijk naar me gedragen omdat ik een paar extra gaatjes heb.

Ik weet nog toen ik kamers ging zoeken, dat een vrouw me haar kamer niet wou verhuren vanwege mijn uiterlijk. Echt belachelijk. Ik ben een hele serieuze studente, ik poets 1-2 keer per week het hele huis, en mijn andere huisgenoten hebben nooit last van me. :n

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:18

Saar4 schreef:
Red_Savage schreef:
Met een aantal van 127 piercings, vind het zelf helemaal niet aanstootgevend. :+
(al heb ik maar 19 altijd)

127?? Holy crap! Je moet echt eens een lijstje maken met wat je allemaal hebt. ;-)

:D

Nouja, permanent heb ik maar 19. Maar ik doe mee aan bepaalde piercingprojecten, dus 127 is het aantal van wat ik allemaal gehad heb. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:19

@Red savage dat is inderdaad echt not done! :n Volgens mij kan je daar zelfs juridische hulp bij krijgen als je dat zou willen..
Sommige mensen..
Piercingprojecten? :=

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:22

LB als iemand zijn tattoo's zichtbaar zijn. Zolang ik geen tepel/p**mel/poes piercings zie vind ik het prima :Y)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:24

Nouja, ze moeten het zelf weten. Ik heb nu wel een hele leuke kamer en een leuke huisbaas. :)

Kijk, dat het lelijk gevonden wordt vind ik echt geen probleem. Ook voor bepaalde functies waarbij je een visitekaartje bent, wil ik me best aanpassen.
Maar in dit soort gevallen vertik ik het om me aan te passen. :o Dat ik een andere voorkeur heb dan iemand anders, wil niet zeggen dat ik daarom als poep behandeld mag worden.

En over piercingprojecten, ik doe promotiewerk voor een piercingzaak. Oftewel, ik bied me vrijwillig aan als speldenkussen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:28

_O- Vrijwillig speldenkussen. Lol.
Goed dat je toch een kamer hebt gevonden :D

Het is een fijn idee dat ik later waarschijnlijk nooit een visitekaartje zal hoeven te zijn (ben ik überhaupt al niet geschikt voor), ik sluit me wel lekker op in een laboratorium :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:39

Limonade schreef:
LB als iemand zijn tattoo's zichtbaar zijn. Zolang ik geen tepel/p**mel/poes piercings zie vind ik het prima :Y)

Dan moet je wel bijzonder werk doen denk ik wil je dat zichtbaar hebben :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:40

Nou als ik sommige tepelpiercings zie in de shop, dan denk ik toch van, dat zie je toch door je kleren heen :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:43

ligt er ook aan wat voor tattoos. Ik vind het een beetje zielig overkomen als mannen blote vrouwen op hun armen hebben staan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:44

Doet mij denken aan een collega, die had onder haar uniform een apart motiefje in de bh, door het uniform heen liepen over de borsten wel hele rare vormen :')
En dat trekt toch je aandacht haha (is ook commentaar op geweest, want t zag er ook echt niet uit := )
Dus je hebt wel gelijk, grote piercing was daar ook wel opvallen bij gebrek aan goede bh:')

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:46

Magrathea schreef:
Nou als ik sommige tepelpiercings zie in de shop, dan denk ik toch van, dat zie je toch door je kleren heen :+

Voorgevulde cups is het antwoord :D :D

Ik zelf heb helemaal geen enkel probleem met wat voor lichaamsversiering dan ook of ik nu chique eet of in de snackbar
Als iemand maar schoon en verzorgd is in het algeheel

Heb zelf 2 vrij grote tattoo's op mijn hand (sterren) deze zijn altijd zichtbaar en ja werk ook in de horeca
Niet poepiesjiek maar serveer wel eten , ben gastvrouwe en barvrouw en daarbij verzorg ik ook de buffetten
Heb wel mazzel met mijn werkgever , deze gaf er niet erg veel om

Reacties krijg ik meestal positief trouwens
Zelfs ons (mag ik gekscherend zeggen :D ) ouwe wieven cluppie vind het erg leuk dat een ''jonge'' meid zich zo durft te uiten

Heb trouwens wel eens afwijzingen gekregen op mijn uiterlijk , doe er niet moeilijk over dat is dan een bedrijf waar ik toch niet in zou passen uiteindelijk
Daarbij kan je niet verwachten dat iedereen hetzelfde als jouw denkt
Laatst bijgewerkt door Zappa op 29-01-12 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:47

ik zou een vent met een tepelpiercing toch totaal niet erg vinden hoor hahaha

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:52

Is het ook niet. O:)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:01

Een ''prins albert'' heb ik ook geen bezwaar tegen hoor

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:29

Dat is ook niet erg, kan ik zeggen. :P

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:38

Totale onzin.. Tegenwoordig is een tattoo of piercing toch heel normaal in het straatbeeld, waarom dan niet als een werknemer?

Tien jaar terug ben ik er wel een bijbaantje door kwijt geraakt, mijn piercing eruit of ik eruit. Let wel, ik had een wenkbrauwpiercing en moest altijd een pet dragen. Maar een piercing was ordinair, onhygienisch en asociaal..

En ondanks dat ik er zo in sta, en ik het echt leuk vind. Beperk ik me wel in wat ik laat zetten. Omdat werkgevers er wel naar kijken, in mijn sector in ieder geval. Ik vind het een beetje 'uit de tijd' om iemand af te wijzen ivm een piercing of tattoo.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:09

Ojajoh schreef:
vrouwke schreef:
das ook nog jong, en ja vind ik ook lelijk.

en die mensen met tattoo's en piercing's?

hoe zien jullie je over een jaartje of 30-40.
als al jullie vel gaat hangen :D

dus over 40 jaar ,ben ik heel bejaard, en loop ik niet een cm bloot
dus wat zie je er dan van?

en btw.....al zou ik geen tattoo's hebben, denk je dat mijn hangende vel er charmanter op wordt ofzo :?
vooral op bepaalde plekken <<) :')

ik vind bepaalde mensen in dit topic wel weer heel kortzichtig denken hoor
maargoed,daarom is er in de horeca ook zoveel ophef over.....dat komt door die kortzichtige mensen die een ander niet kunnen accepteren zoals ze zijn...

ieder voor zich, maar ik zou er niet voor kiezen.
ik vind het zonde van het lichaam, zoals ik al zei.
en het lijkt me hartstikke zeer doen.
maar zo als ik al zei: iedereen moet het voor zichzelf weten.
ik heb ook vrienden met tattoo's en piercings.
ik kijk er niet anders tegen op, het zijn mijn vrienden.
en zoals ik een cafe of eettent werken, ligt eraan hoeveel je er hebt.
als je hele hoofd vol piercings en tattoo's zit kan ik me voorstellen dat de baas er iets van zegt.
maar heb je er 1 of 2 moet dat volgens mij geen probleem zijn.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:22

vrouwke schreef:
ieder voor zich, maar ik zou er niet voor kiezen.
ik vind het zonde van het lichaam, zoals ik al zei.
en het lijkt me hartstikke zeer doen.
maar zo als ik al zei: iedereen moet het voor zichzelf weten.
ik heb ook vrienden met tattoo's en piercings.
ik kijk er niet anders tegen op, het zijn mijn vrienden.
en zoals ik een cafe of eettent werken, ligt eraan hoeveel je er hebt.
als je hele hoofd vol piercings en tattoo's zit kan ik me voorstellen dat de baas er iets van zegt.
maar heb je er 1 of 2 moet dat volgens mij geen probleem zijn.

En eerst schreeuwde je het liefst van de daken dat het lelijk is en weetikveelniet? :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:42

Ik heb gekozen voor de laatste optie. Mij boeit het echt geen fluit of iemand piercings/tatts zichtbaar heeft of niet.

Ik heb zelf geen piercings omdat ik ze persoonlijk niet mooi genoeg vind om er zelf een te willen, maar bij een ander vind ik het totaal niet storend.
Tatts heb ik ook niet, maar wil ik nu sinds een jaar of 2 wel heel graag... Ik heb alleen gewacht ermee, omdat ik hem linksonder op mijn buik wil zeg maar om een speciale reden en ik nog steeds niet precies weet wat ik wil, aangezien het een symbool zal zijn en mijn ontwerp wordt maar niet compleet. Maar... er komt al steeds meer vorm in en ik ben nu zwanger, dus als onze kleine er straks is en alles is weer in model :') dan gaat die er zeker komen. Maar dat is dan wel een plek die niemand ziet zo normaal gesproken.

Mijn vriend heeft 1 tattoo, daar komt er binnenkort waarschijnlijk een bij (sleeve op zijn onderarm), maar hij is ook zich ervan bewust dat hij op zijn werk dan niet meer zomaar t-shirts kan dragen... Daar wordt dat ook niet echt gewaardeerd... Wel toegestaan overigens maar hij vind het zelf dan niet zo heel fijn als hij weet dat het meer naar 'liever niet' neigt...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:49

Ik werk in het onderwijs en ben op dit moment in het bezit van 8 piercings en 4 flinke tattoo's.

Mijn tattoo's zijn niet zichtbaar, ook niet met een t-shirt aan.
Van mijn piercings kan je er naast mijn 4 "normale" gaatjes één extra knopje in beide oren zien.
Ik heb een tongpiercing die niet opvalt en waar ik nog nooit klachten over heb gehad van mijn baas of ouders.
En ik heb een microdermal op m'n borst, die je soms wel ziet maar ook nooit wat van gehoord.

Ik ben me er bewust van dat ik een voorbeeld functie heb, en zal daarom geen nieuwe piercings/tattoo's in zicht nemen.
Het gebeurd wel eens dat een kind het ziet en dan leg ik gewoon uit wat het is.
Maar tegenwoordig hebben veel ouders of andere bekenden van de kinderen het ook dus kijken ze niet meer raar op.